Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 13:54   Dolny Śląsk nie ma dobrego połączenia z Berlinem Odpowiedz z cytatem

W przyszłym roku zakończy się budowa wielkiego międzynarodowego lotniska w Berlinie. To na pewno dobra informacja dla Dolnoślązaków. Jak wynika z szacunków, już teraz aż 10 proc. klientów berlińskich lotnisk to Polacy, w tym wielu mieszkańców naszego regionu. Nic dziwnego, skoro stolica Niemiec jest oddalona od stolicy Dolnego Śląska zaledwie o 300 km w linii prostej.

Ale humory psuje fakt, że nadal nie mamy dobrego połączenia kolejowego ze stolicą Niemiec. Teraz podróż z Wrocławia do Berlina zajmuje aż 5 godzin. To dość zabawne, bo przed II wojną światową, taki sam dystans pociąg pokonywał w ok. 3 godziny.

- To oczywiście szalone. W naszych czasach tak być nie może - komentuje Walter Momper, prezydent landtagu Berlin. Czas podróży jest tak długi, ponieważ w fatalnym stanie są tory kolejowe. - Dlatego też pociąg nie może się odpowiednio rozpędzić - tłumaczy Jerzy Pokój, przewodniczący dolnośląskiego sejmiku. - Ale my nie możemy już nic z tym zrobić.

Dzięki dotacjom z Unii po naszej stronie torowiska zostały zmodernizowane od Wrocławia aż do granicy. Do podobnych prac nie kwapią się jednak nasi zachodni sąsiedzi. - To decyzja Deutsche Bahn (niemiecki odpowiednik PKP - przyp. red.), który twierdzi, że nie będzie miał z takiej trasy wielkich zysków. My uważamy inaczej i wciąż staramy się przekonać przewoźnika - mówi Walter Momper.

Co prawda do końca tego roku ma zostać wyremontowany odcinek od Berlina do Cottbus, ale nie wiadomo, kiedy zaczną się prace na kolejnym fragmencie: od Cottbus do granicy z Polską.

Marcin Torz

źródło: Gazeta Wrocławska

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 14:02   

A jak ma mieć dobre połączenie gdy naturalna trasa Nadodrzanką jest zarżnięta tak że strach. Dobór tras do modernizacji w latach 2000-2003 był błędny. Wrocław - Opole można grzebać od teraz stan tam był bardzo dobry a zamiast moderny Wrocław - Horka i drut do mostu / Zgorzelec brak wszelakiego drutu ale tory na 160km/h wystarczyła naprawa główna a trzeba było brać się za Wrocław - Zielona Góra - Rzepin.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 14:11    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, Nadodrzanka nie jest naturalną trasą. W ogóle co to za pojęcie "naturalna"? Skąd to absurdalne przekonanie, że wszystkie pociągi z Polski do Berlina muszą jeździć przez Frankfurt/O?

Przed wojną wszystkie pociągi z Wrocławia do Berlina jeździły przez Żary dwoma trasami: przez Żagań i przez Bolesławiec. Po modernizacji E-30 "naturalną" trasą będzie Wrocław - Węgliniec - Horka - Cottbus - Berlin, jako najszybsze połączenie.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 14:58   

Pirat, Jest naturalną bo ma drut w czasach walki z liniami lotniczymi liczy się każda minuta a jazda przez Horkę to 2x zmiana lokomotywy. To co było przed wojną to było i nie jest.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 15:07    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, z Wrocławia nie latają samoloty do Berlina. A poza tym dlaczego zakładasz, że pociąg musi mieć lokomotywę?

Najlepszym rozwiązaniem byłyby REGIOekspresy na wzór tych, które jeżdżą na trasie Wrocław - Drezno. Tu brak trakcji elektrycznej nie stanowi problemu.

3 pary RE Wrocław - Berlin przez Żary załatwiłyby sprawę. Wystarczy dogadać się z DB Regio.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.


Ostatnio zmieniony przez Pirat dnia 05-05-2011, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 15:10   

Przy obecnych cenach ropy i stanie technicznym Miłokowice - Żagań, Węgliniec - Żary to wydaje mi się że na szynobusie lepiej jechać przez Gorlitz. Płynna jazda mniej szarpana więc tańsza.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 15:12    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, Desiro może pojechać przez Horkę. Trasa najkrótsza czasowo i zmodernizowana.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 15:19   

Omijanie Zgorzelca dla kilkunastu minut to dla mnie jednak głupota przy tym jak piszesz że nie ma konkurencji tanich linii lotniczych. A następne 2-3 pary do Zgorzelca jak ulał poprawiają sytuację.
Powrót do góry

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 15:26    Odpowiedz z cytatem

No proszę, kryniczanin przedstawił swoje mikolskie "mondrości":

"Jest naturalną bo ma drut"

Od kiedy to trakcja elektr. stanowi o naturalności trasy? Pekapiarsko-betonowe bredzenie!

"w czasach walki z liniami lotniczymi liczy się każda minuta"

Na trasie Wrocław - Berlin kolej nie ma konkurencji lotniczej.

"jazda przez Horkę to 2x zmiana lokomotywy"

Wow, a gdzie ta lokomotywa miałaby być zmieniana i to aż dwa razy?
Jeśli Niemcy zelektryfikują linię po swojej stronie to wtedy wystarczy jedna dwusystemowa lokomotywa. Zresztą ruch na tej trasie mogą obsłużyć spalinowe zespoły trakcyjne DB Regio. Zdaje to egzamin na trasie Wrocław - Drezno.

"Przy obecnych cenach ropy..."

Przy obecnych cenach energii elektrycznej...

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 15:36   

Lady Makbet,

Tylko nie mów mi że trasa przez Żagań jest po 1945 naturalną. Ha ha to dlaczego nawet w czasach komuny tam mało co jeżdziło głównie sezonowce i dodatki weekendowe poza latami 2002-4 gdzie pośpiech nocny do Berlina stały ale przez zgon Nadodrzanki. Od czasów elektryfikacji Frankfurt - Rzepin stała się naturalną.

A co do elektryfikacji Most-Horka to czemu tego nie zrobili u nas drut wisi 5 lat. Na co czekają na zbawienie. Druta tam nie było i stawiam że nie będzie.
Powrót do góry

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, trollujesz i gadasz nie na temat. Wyszukujesz sztuczne problemy, niczym beton PKP ze Szczęśliwickiej i Grójeckiej. Już wiem czemu w środowisku kolejarzy mówi się, że mikole to też beton, a sami kolejarze nie traktują mikoli poważnie...

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 05-05-2011, 15:41    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin Owszem, naodrzanka jest naturalną i logiczną trasą dla takiego pociągu, tyle że... nie teraz. Dzięki brakowi jakichkolwiek poważnych prac od 40 lat trasa się tak rozsypała, że od nowego RJ na odcinku Bytom Odrzański - Rzepin wprowadzają szlakową 30 km/h, zaś ewentualne pociągi do Berlina będą jeździć dłuższą trasą tylko dlatego że jest zmodernizowana. Dlatego zanim zaczniecie coś pisać żeby wypuszczać jakiekolwiek składy na odrzankę, to spójrzcie w jakim jest stanie i zauważcie że od 40 lat woła o naprawę... MI woli jednak modernizować 130 km/h na Wrocław-Łódź.

O ewentualnych połączeniach Wrocław-Zielona Góra-Berlin można więc na razie zapomnieć i chyba Horka wydaje się tymczasowo najmądrzejszym rozwiązaniem. Takie jest moje zdanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-05-2011, 15:53   

Lady Makbet, A ty nie widzisz żadnych problemów typu jazda pod olbrzymią ilością km dieslem pod drutem. Co ta trakcja została postawiona jako dekoracja świąteczna.
Powrót do góry

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 05-05-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Na temat pociągów Wrocław- Berlin zostało już wiele powiedziane. Czy pociąg pojedzie przez Zgorzelec, czy przez Żary czy przez Zieloną Górę, nie ma większego znaczenia, ważne aby te pociągi były. A ich nie ma, prócz oczywiście pseudo EC Wawel. kryniczanin jeśli chcesz mówić już o "naturalnej" trasie dla pociągów to tą od zawsze była Berlin- Cottbus- Lubsko- Żagań- Legnica- Wrocław. Przypomnę tylko , że trasę tę słynny "Latający Ślązak" pokonywał przed 1945 rokiem z prędkością 160 km/h!!! Wzorem tego pociągu powinno się już teraz uruchomić regio expressy Wrocław- Berlin podobnie jak te do Drezna na niemieckich Desiro. Po zmodernizowaniu torów od Wrocławia do Rzepina przez Zieloną Górę oraz z Legnicy przez Żagań do Cottbus pociągi do Berlina mogą jeździć i przez Zgorzelec i przez Żagań i przez Zieloną Górę. Każda z tras wygeneruje odpowiednie potoki podróżnych.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 05-05-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

mateuszpiszcz,
NIe wiem skąd Ci się wzięło to "od zawsze". Mam przed sobą rozkład z 1980 roku i wyobraź sobie, że wspomnianą przeż Ciebie trasą nie jedzie żaden pośpiech z kierunku polskiego do Berlina ani dalej na zachód. Natomiast przez Legnicę, Węgliniec i Zgorzelec kilka i to nawet do Paryża.

[ Dodano: 05-05-2011, 22:03 ]
I moim zdaniem pociągi z małopolski i ze śląska do Berlina lub np do Frankfurtu powinny jeździć przez Legnicę, Węgliniec i dalej tą wyremontowaną trasą do granicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 14 Idź do strony 1, 2, 3 ... 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl