Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
TRAXX w Kolejach Mazowieckich
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 27-03-2011, 12:29    Odpowiedz z cytatem

Lotos swoje maszyny podaje aktualnie w analizie jako E186/E189, czyli nie stosuje się do oznaczeń PKP. Nie musi.

Natomiast jedynie chciałem zaznaczyć, że oznaczenie Traxxa Km z grupy 4x jest nielogiczne Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psob Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Mar 2011

PostWysłany: 28-03-2011, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Witam Panów,

Czytuję forum bardzo sporadycznie (brak czasu), ale to co dzisiaj zobaczyłem mnie zadziwiło.
Kolega "nie zrzeszony" (formalnie na tym forum) ma dużo większą wiedzę na ten temat niż dwaj Panowie z KM-u, którzy jeszcze przy okazji spierają się między sobą....

EU46? EU47? Ewidentny błąd!!!
Słusznie zauważył to przewoz, a Panowie z KM-u powinni wspólnie "złączyć wysiłki", by ten karygodny błąd został jak najszybciej skorygowany - bo jest jeszcze czas by to zrobić, eksploatacja planowa jeszcze na dobre się nie rozpoczęła.

TRAXX to rodzina pojazdów, w której kolejne grupy lokomotyw mają ze sobą bardzo dużo wspólnego.
Jednak w przypadku nadawania kolejowej serii pojazdu różnice są do wychwycenia - w zależności od kraju: przeznaczenie (towarowa/pasażerska lub "wolna"/"szybka") i/lub rodzaje napięć sieciowych (jedno- czy wielosystemowa itp.). Podobnie ma to miejsce u nas - i sposób zasilania silnków nic tu nie ma do rzeczy.

Porządkując wykaz rufio:

EU43 - Traxxy E186 - czyli TRAXX2E F140MS - jako "czysta" wersja na więcej niż jedno napięcie sieci trakcyjnej
EU44 - wiadomo: taurusy trzecie (nazywam "międzynarodowo" - zasłużenie)
EU45 - Siemensy E189/ES64F4 - w odmianach VO, VH, VH2 i VM (może coś piminąłem - ale na pewno nie VP !!!)
EU46 - pozostaje wolna
EU47 - powinna pozostać wolna !!!
EU11 - E189/ES64F4 w wersji VP
EU12 - i ta do wykorzystania przez KM dla swoich TRAXX2E P160DC

Może paść pytanie: a co z "miedziowcami"? Ano nic - jak słusznie zauważył Kolega przewoz: Oni niczego nie muszą. Właściwie KM też nie musi - ale ... chce. A dlaczego? A już wyjaśniam.

Spólki w PKP i te które są tworami "z wyjścia" z PKP (KM czy PR) korzystają z tego samego systemu ewidencji pracy pojazdów i pracy maszynistów. Dane w nim rejestrowane posiadają konkretny - i na dzień dzisiejszy nieruszany (koszty) - format/schemat (serie kolejowe, numery statystyczne pojazdów etc.), który nie ma nic np. wspólnego z numerami NVR, nadawanymi przez UTK. Na marginesie: serie kolejowe nadają przewoźnicy, a nie UTK, ów urząd w ogóle tym nie jest zainteresowany (zresztą to widać w bałaganie z numerami NVR...).
Jak to się ma u prywatnych, którzy nigdy w grupie PKP nie byli - nie wiem.
Pzrewoźnicy, o których wspomniałem wyżej, mają w swoich szeregach ludzi (najczęściej jednego człowieka), którzy odpowiadają właśnie za takie sprawy jak nadawanie serii i ewdencja pojazdów trakcyjnych. Do dziś myślałem, że to są fachowcy - bo przykład KM-u wskazuje, że tak nie jest. Wiem, jeden przykład reguły nie czyni. Powinno się jednak ten błąd z EU47 jak najszybciej naprawić.
Błąd wynika zapewne po części z braku komunikacji między przewoźnikami - a wiem, że dotychczas w miarę to funkcjonowało, konsultowano się wzajemnie przy nadawaniu serii i kolejnych numerów (dobrze to "grało" przy prawie jednoczesnej ekploatacji serii EU45 i EU11).
O ile wiem kto "narozrabiał" przy nieszczęsnej ER75, to tego błędu z jednonapięciowym traxx-em już w ogóle nie rozumiem. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 29-03-2011, 20:46    Odpowiedz z cytatem

A idiotyzm typu EM62 ?

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 29-03-2011, 21:07    Odpowiedz z cytatem

A to skąd?

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 30-03-2011, 00:19    Odpowiedz z cytatem

z M62 czyli oznaczenia producenta.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 30-03-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Czyli nie taki idiotyzm, ale wygląda jak część oznaczenia typowego dla PKP dla lokomotyw i część jak dla EZT Smile

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-04-2011, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Testy lokomotyw TRAXX dla KM


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 11-04-2011, 12:55    Odpowiedz z cytatem

Teraz Traxxów można wyglądać między Poznaniem a Koninem.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paczino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sty 2011

PostWysłany: 23-05-2011, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Witam

Czy można już spotkać te lokomotywy na szlakach województwa mazowieckiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 23-05-2011, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Co najwyżej w ramach jazd homologacyjnych, które ciągle trwają.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 26-05-2011, 19:07    Odpowiedz z cytatem

Tak sobie myśle,
czy bylaby mozliwa powtorka scenariusza z EU07 ?

Zaczęto kłaść nacisk na odnowe taboru. Tak, jak ktoś napisał słusznie na RK, w przypadku szynobusów popełniono zasadniczy błąd. Zamiast kupić licencję od Czechów, którzy eksperymentują 40+ lat z motorakami, wymyślamy od nowa koło. Z widocznymi efektami.

Czy w wypadku lokomotyw elektrycznych dałoby się tego uniknąć?
Mianowicie konsorcjum spółek z udziałem Skarbu Państwa (jesli jeszcze takie są), albo innych Polskich (jak Pesa) na okreslonych warunkach , ogłaszają wspólny przetarg na licencję produkcyjną. Finansowanie oczywiście bezpośrednie ze SP.
Jeśli wygrałby Traxx, mielibyśmy możliwość tańszego tłuczenia na swoje potrzeby(albo okolicznych krajów też?) uniwersalnej lokomotywy.

Ciężko mi znaleźć wady takiego pomysłu, także zapraszam do konstruktywnej krytyki Smile

Pesa ma dostęp do tanich plastików, Newag Inżynierów, a Cegielski (póki nie padł) część podzespołów (np. silniki?) mógłby robić. Pytanie, ile taka licencja mogłaby kosztować?

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 26-05-2011, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pesa ma dostęp do tanich plastików, Newag Inżynierów, a Cegielski (póki nie padł) część podzespołów (np. silniki?) mógłby robić. Pytanie, ile taka licencja mogłaby kosztować?



O Boże. Nie, no trochę akurat nietrafiłeś jeżeli chodzi o porównania. Zarówno Newag jak i Pesa czy ZNLE czy Mińsk Mazowiecki mają inżynierów, dostęp do materiałów (tych samych) etc. Cegielski silników elektrycznych nie produkuje, co najwyżej Emit. Ale biznes to biznes, więc na przykład Pesa bierze silniki do swoich pojazdów z Niemiec - VEM, napęd z Hiszpanii (INGETeam) a stgerowanie brała z Lokela z Czech. Jakoś Polscy producenci nie przypadli im do gustu. Ale równie dobrze Newag mógłby tak zrobić...

Biznes.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 27-05-2011, 01:39    Odpowiedz z cytatem

geordi napisał/a:
Ciężko mi znaleźć wady takiego pomysłu, także zapraszam do konstruktywnej krytyki Smile


1. Dlaczego SP ma finansować tabor dla przewoźników?
2. Wymagałoby uzgodnień kilkunastu spółek, w tym kilku prywatnych, ostro ze sobą konkurujących.
3. Nie widzę w ogóle sensu w takiej operacji, Pesa szykuje swojego loka, Newag/ZNLE mają już Dragona, konkurent Traxxa w drodze (ma być gotowy na TRAKO). Dlaczego miałyby być tylko dostawcami części, a nie również myśli technicznej?
4. Licencja na szynobusy od Czechów to też chybiony pomysł, oni od dawna SZTów nie robią. Jakie to niby u nas są efekty?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl