Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
DB Schenker zaprezentował przeładunek biomasy
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 01-06-2011, 16:35   DB Schenker zaprezentował przeładunek biomasy Odpowiedz z cytatem

DB Schenker zaprezentował przeładunek biomasy

Dziś w elektrowni Siersza znajdującej się w Trzebini odbył się pokaz zorganizowany przez firmę DB Schenker. W trakcie jego trwania zaprezentowano najnowsze technologie w zakresie transportu oraz wyładunku biomasy. „Rynek Kolejowy” wziął udział w tej imprezie.

Elektrownia Siersza jest jedną z należących do grupy Tauron DB Schenker Rail Polska. Na terenie tej właśnie elektrowni przedstawiono dziś bardzo skuteczną i szybką metodę przeładunku biomasy na potrzeby energetyki.

- Przewóz biomasy doskonale wpisuje się w przyjęty model funkcjonowania firmy. Dzięki szerokiemu spektrum działalności jesteśmy wstanie zapewnić klientowi kompleksową usługę z jednej ręki, co przekłada się na wymierne efekty finansowe. Dodatkowo trzy różne kierunki transportu pozwalają zachować elastyczność, której coraz częściej oczekują od nas klienci” – zaznaczył Marek Nitkowski, członek Zarządu ds. Sprzedaży DB Schenker Rail Polska.

Metoda zaprezentowana na pokazie oparta jest na systemie kontenerowym. System ten wykorzystywany może być przy transporcie, lecz także i przy przeładunku. Kontenerami transportuje się przede wszystkim biomasę, także węgiel, koks i inne materiały sypkie. Dużą zaletą takiego sposobu transportu i przeładunku jest fakt, że wyładunek można zrealizować przy każdych warunkach pogodowych. Z tego względu technologia ta staje się coraz bardziej popularna w krajach skandynawskich. Jak podkreślił Nitkowski, typowym problemem przy rozładunkach są towary podatne na zamarzanie. Stosowanie systemu kontenerowego powoduje, że nie staje się to żadną przeszkodą przy rozładunkach.

Wydajność rozładunku towarów w systemie kontenerowym zapewnia bardzo dobre wyniki. Według danych firmy DB Schenker przeładunek np. zrębki leśnej może odbywać się w tempie 800m3/h, co daje 280-300 t/h. Dodatkowo transport kontenerowy przyczynia się do ochrony środowiska. Każdorazowo za pomocą kolei można przewieźć ok. 1250 ton zrębki leśnej. Jest to waga, z którą poradziłoby sobie aż 50 ciężarówek.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

lxd2bartek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2010
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: 01-06-2011, 17:47    Odpowiedz z cytatem

A ja dziś złapałem Classa 66248 DB w nowych barwach na testach w Częstochowie Razz:PFilmik bedzie wieczorkiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-06-2011, 21:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Każdorazowo za pomocą kolei można przewieźć ok. 1250 ton zrębki leśnej.

Tak, tak tylko czym to wciągnąć do Sierszy a potem za Kozibród ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl