Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Co skasowało PKP IC
Autor Wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 03-07-2011, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Ale jest jasno napisane że na odcinku Jelenia Góra- Wrocław ma ograniczone terminy kursowania, bo jeszcze rok temu jechał codziennie w składzie pociągu do Warszawy rozdzielany we Wrocławiu.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 03-07-2011, 11:20    Odpowiedz z cytatem

Emillex napisał/a:
P "Niemien" Białystok/Lublin-Bydgoszcz/Poznań Gł

Niemen dalej jeździ w relacji Białystok-Bydgoszcz Główna więc też to nie jest prawda.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 03-07-2011, 11:40    Odpowiedz z cytatem

Tyle że nie do Poznania, jednocześnie więc Gniezno i Inowrocław nie mają połączenie ze stolicą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 11:49   

Aż słabo mi się zrobiło czytając przypisywanie wycięcie wszystkiego PKP IC. Mam cegły więc sprostuję wasze błędne dane pamiętajcie rozkład 2008-9 ten pierwszy cały co przejeło PKP IC pociągi OPM od PKP PR był szykowany przez PKP PR a nie PKP IC! W Tabelach dumnie wisiał przewoźnik R a nie I!

Jeśli piszę "PKP PR 2008/9" oznacza to że PKP IC dostało w "spadku" taką likwidację od PKP PR.
Cytat:
1) Bielsko Biała – Ełk/Suwałki „ Pogoria”

Uwalenie przez PKP PR 2008/9

Cytat:
5) Kielce – Kołobrzeg (grupa wagonów do Kielce – Lublin)


Uwalenie przez PKP PR 2008/9 ale pojechał za to cały skład z Kielc uwalony przez PKP IC

Cytat:
7) Gdynia Główna – Kudowa Zdrój/Szklarska Poręba (pociąg bisujący w wakacje dawne Rozewie) dnia – Kudowa Zdrój (grupa wagonów pociągu Warszawa – Jelenia Góra)

W wakacje 2008/9 PKP PR nie planowało Rozewia - miał jeżdzić tylko skład bez nazwy

Cytat:
12) Warszawa Wschodnia – Rzeszów/Zagórz (dawny Wisłok)


Do Rzeszowa skład uwaliło całorocznie PKP PR 2008/9

Cytat:
13) Gdynia Główna – Zagórz (grupa wagonów od pociągu Gdynia – Zakopane)


Nie było nigdy takiej grupy - była ale do Pociągu Gdynia - Krynica uwalona przez PKP IC

Cytat:
19) Szczecin Główny – Jelenia Góra (p. Żary)


Nie było takiego pociągu w rozkładzie 2008/9 był Szczecin - Kłodzko wakacyjny uwalony przez PKP IC.

Cytat:
24) Racibórz – Kołobrzeg, grupa wagonów Bielsko – Kołobrzeg p. Świnoujście


Pociąg ten niejechał przez Świnoujście - masz mistrza za wymyślenie tego.

Cytat:
2) Gliwice - Warszawa Wschodnia - Olsztyn/Suwałki (TLK Augustyn Kordecki, codziennie do Warszawy, w wybrane dni do Olsztyna/Suwałk, w kolejny rozkładzie przez krótki okres kursował jako codzienny pociąg pośpieszny do Białegostoku, we wrześniu 2009 roku uwalony na trasie Gliwice - Warszawa)


Na Warmię/Mazury to było Pojezierze a do Białegostoku Kordecki. Data uwalenia zgadza się.

Cytat:
5) Kraków Główny - Wrocław Główny (pośpieszny Pogórze - nie daję głowy, czy przypadkiem coś teraz nie jeździ w tych godzinach)


Pogórze w rozkładzie 2008/9 to był EX z Jeleniej do Wawy uwalony pod koniec sierpnia. Pośp Pogórze Uwalenie przez PKP PR

Cytat:
-Wisła- Gdynia Główna (najpierw "Skrzyczne",


Uwalenie przez PKP PR 2008/9

Cytat:
-"Soła" Żywiec-Łódź Fabryczna o ile się nie mylę


Z Bielska jeździł z Żywca w 2003 PKP PR.

Cytat:
posp. "Wrocławianin" Zgorzelec - Warszawa Wsch./Przemyśl


Wrocławianin poleciał 31.01.2008 uwalony przez PKP PR jeżdził w relacji Wrocław - Grudziądz.

Z Zgorzelca poleciały za PKP IC Sudety, Ślązak i Oleńka.

Cytat:
"Szczecinianin" rel. Ełk-Szczecin Gł. ( ten pociąg miał kiedyś wiele łączników)
Ełk-Szczecin (przez Białystok i Warszawę)

Ograniczony 31.01.2008 do 1 dnia w tygodniu przez PKP PR a pozem wycięty od Warszawy przez PKP PR 2008/9.

Cytat:
"Gryf" w sezonie w rel. Suwałki-Szczecin, teraz Olsztyn-Szczecin


Uwalony przez PKP PR rozkład 2008/9

Cytat:
Ex Pieniny

Także IC Pieniny od 2 listopada 2009
Cytat:

Ex Słupia w różnych relacjach min. do Bielska B, Słupska, Kołobrzegu


I Koszalina w wakacje 2004.

Cytat:
Ex Jagiełło Warszawa - Kraków


A wcześniej z Lublina do Krakowa Płaszowa i Zakopanego

Cytat:
Ex Kujawiak Warszawa - Bydgoszcz/Piła


Tylko do Bydgoszczy Piłę uwaliło jeszcze stare całe PKP ale także jako IC przez Część rozkładu 2002/3

Cytat:
P (śnieżka?) 64500 (w rj 06/07) JG-Katowice z wagonami do Lublina i Zamościa


Uwalenie przez PR trasy przez Nysę w grudniu 2007. A do Zamościa nie jeżdził.

Cytat:
P Wiking rel SPG-Węgliniec-ZG

Nie było takiego pociągu ani grupy no chyba że chodzi ci o SPG - Zielona Góra to PKP PR go uwaliło a raczej przetrasowało w 2008/9 do Kłodzka.

Cytat:
TLK Pojezierze Racibórz-Suwałki


Inna trasa Gliwice - Ełk/Suwałki

Cytat:
"Zamenhof" Białystok-Bielsko/Wisła


Grupa do Wisły uwalona przez PKP PR rozkład 2008/9
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 11:53   

Światowid napisał/a:
TLK Barbakan Kraków- Ostrów Wlkp.- Szczecin (Świnoujście)


Przecież ten pociąg został przetrasowany na Łódź, a przez Ostrów kursuje dawny Merkury, tyle tylko, że w innych godzinach (wyjazd z Katowic popołudniu).

Ogólnie jestem tego samego zdania co kolega @kryniczanin, ten temat stał się pretekstem do tego, aby dokopać PKP IC za likwidacje pociągów, które były przeprowadzane jeszcze za czasów PKP PR i OPM-ów. Bądźmy choć trochę rzetelni i piszmy, jakie pociągi pośpieszne i TLK zostały zlikwidowane od 12 grudnia 2008 r. do dnia dzisiejszego.

Poza tym, odnoszę wrażenie, że niektórzy forumowicze, ale nie tylko, bo problem dotyczy generalnie całego środowiska "mikolskiego" robią z dawnej spółki PKP PR świętą kurę znoszącą złote jaja - czytając niektóre posty można dojść do wniosku, że PKP PR nigdy nie likwidowało żadnych pociągów pośpiesznych, a wystarczy sobie otworzyć cegły 2001-2002 (utworzenie spółek PKP PR i PKP IC) i 2007-2008 (ostatni rozkład pośpiesznych w PKP PR); porównajcie sobie jaka była ilość pociągów pośpiesznych na początku wieku, a jaka prawie 8 lat później. Tyczy się to również pociągów osobowych. Takiej rzeźni jak za PKP PR chyba w historii polskiej kolei nigdy nie było. Wieszacie psy na PKP IC za zbyt krótkie składy, a nie dostrzegacie, że to PKP PR zaprzestało dokonywać rewizji wagonom w 2007 i 2008 roku wiedząc, że i tak pośpieszne przejdą do PKP IC. A to znienawidzone przez niektórych PKP IC nie ma i z oczywistych względów mieć pieniędzy nie może na dokonanie masowej rewizji wszystkich swoich wagonów. Potrzebny byłby potężny zastrzyk gotówki z MI. Przepraszam, że się tak uniosłem, ale jak wczoraj trafiłem na czyiś podpis "bojkotuję pociągi PKP IC", to aż myślałem, że mnie rozniesie... I co to da? Że mogę jechać PKP IC, ale nie pojadę, bo wybiorę PKS albo będę się tłuc dwa razy dłużej osobówkami, byle tylko nie dać zarobić PKP IC? Jak tak każdy będzie myślał, to nigdy w tej spółce nie będzie dobrze.

Amen.


Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia 03-07-2011, 11:56, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 11:53   

Cytat:
Poś Szklarska Poręba-Szczecin (wakacyjny)


Uwalony (Ograniczony przez PKP PR) do tylko zimy jako grupa do Przemyślanina rozkład 2008/9.

Chełm - Kostrzyn
Chełm - Łódź Fabryczna.
Chełm - Poznań Gł.
Chełm - Kraków Gł.
Chełm - Rzeszów
Cytat:


PKP PR nawet 10 lat temu a nawet samo stare całe PKP.

Cytat:
P Łyna Gdynia - Olsztyn
P Motława Gdynia - Olsztyn,

PKP PR

Cytat:
Gdynia - Jelenia Góra przez Gniezno - Jarocin - Ostrów - Wrocław zarówno w wersji dziennej


PKP PR w grudniu 2003


Cytat:
Kraków Płaszów - Częstochowa Stradom - Kluczbork - Ostrów Wlkp- Poznań - Kołobrzeg


PKP PR uwaliło ale stacja początkowa to był Rzeszów. Poleciało w 2004

Cytat:
Rzeźnia Kielce-Radom-Łódź-Zduńska Wola-Bydgoszcz-Gdynia-Kołobrzeg


Nigdy nie jechała przez Zduńską Wolę a omijała ją łącznicą uwalona przez PKP IC.

Cytat:
nocny "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia na odcinku Jelenia Góra- Wrocław


PKP PR w rozkładzie 2008/9 ograniczyły ten pociąg do sezonu zimowego w zamian jechała grupa z Gdynii do Jeleniej w składzie Karkonoszy.
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 11:58   

@kryniczanin, rozkład jazdy dla pociągów pośpiesznych 2008-2009 był skonstruowany dla PKP IC przez PKP PR?
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 12:01   

mk1992, Może w ruchu krajowym nie było tak źle ale w ruchu pośpiesznym międzynarodowych nikt nie dorówna wycięciu prawie wszystkiego międzynarodowego. Dokładniej był skonstruowany przez OPM który do 30.11.2008 był w strukturach PKP PR a od 1 grudnia w PKP IC.W tabelkach dumnie piszę przewoźnik R i dopiero errata kazała go zmienić na I.


Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia 03-07-2011, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 12:15   

Czyli de facto rozkład jazdy 2008-2009, gdzie pośpiechy były już w strukturach PKP IC, był dziełem PKP PR. Do pierwszej korekty jak rozumiem?

Co do międzynarodowych - racja. Jak tak sobie porównuję rozkłady sprzed kilku lat (wszystko za czasów PKP PR i PKP IC!) to w okolicach 2001 roku było całkiem mnóstwo pociągów POŚPIESZNYCH międzynarodowych i to w naprawdę różnych egzotycznych relacjach, takie miasta jak Gdańsk czy Olsztyn miały połączenia z Berlinem - dzisiaj nie do pomyślenia. To co PKP PR zrobiło z międzynarodowymi to się po prostu w pale nie mieści. Niemniej jednak w dalszym ciągu będę się trzymał swojego zdania, że w kwestii krajowych pociągów pośpiesznych też była dokonana niezła rzeźnia. Z Bytomia w ciągu 3 lat wyleciały prawie wszystkie pociągi dalekobieżne, był jeden rozkład, obowiązujący w 2005 roku, kiedy mieliśmy tutaj tylko dwa pociągi pośpieszne kursujące tylko w sezonie, to był jeden z najgorszych rozkładów w historii tego miasta. Spójrzcie sobie, jak od 2001 systematycznie malała ilość pociągów w Sandomierzu. Takiej rzeźni jak w tym mieście nie dokonano nigdzie indziej, no może poza Jastrzębiem Zdrojem, gdzie linia kolejowa została fizycznie rozebrana, ale powiedzmy, że to jest temat na osobną dyskusję.
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 12:27   

mk1992, Można tak powiedzieć - w zasadzie do 1 korekty było to siłą rozpędu. Może poza Hutnikiem Racibórz - Olsztyn który poleciał 7 albo 9 stycznia 2009 z powodu moderny E65.

A co cięć krajowych to oglądam i masz rację na Kryniczance też cięcia największe zaprezentowało PKP PR - Bieszczady, Presovcan, Tarnovia, Wetlina, nocna Warszawa - to pociągi całoroczne co poleciały lub terminy zmieniono, Poleciała też Cracovia ale tu domyślam się ingerencji PKP IC żeby nie robić konkurencji Bemowi w rozkładzie 2007-8.

W Legnicy też największych cięć dokonało PKP PR, o węglówce nie wspominam.


Ostatnio zmieniony przez Emillex dnia 03-07-2011, 12:45, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 03-07-2011, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Kryniczanin
Nie rozumiesz mnie. Chodzi mi o to, że ograniczono terminy kursowania pociągu Jelenia Góra- Gdynia, bo jak jeszcze w zeszłym roku były wagony do Rozewia w pociągu TLK Jelenia Góra- Warszawa. Zresztą w większości to prawie cały skład dla tego pociągu jechał z Jeleniej Góry bo z Jeleniej podstawiano 4 wagony a we Wrocławiu dołączano 2- przynajmniej w zeszłym roku. Nie wspominam już o tym, że pociąg ten z dniem 12 września 2009 roku PKP IC zlikwidowało łącznik do tego pociągu wraz z likwidacją TLK 61200 do Warszawy. Gdyby nie interwencja wielu środowisk z Jeleniej Góry i nie tylko to nie byłoby obu składów do dzisiaj.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 12:35   

Światowid, To ty nie rozumiesz W rozkładzie 2008/9"Rozewie" było w dwóch postaciach - jako grupa do Karkonoszy kursująca codziennie poza terminem kursowania całych Rozewii do Jeleniej. W ten sposób niby kursowało codziennie ale pociąg Rozewie - cały do Jeleniej jechał jedynie 26/27-30/31XII 2008 i 1/2-3/4 I 2009, 30/31I-28II/1III 2009 w pozostałych terminach jechała grupa do Karkonoszy a w wakacje był osobny skład bez nazwy przez Wrześnię.

A jak coś uwalono póżniej to nie było to Rozewie a d.Rozewie.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 03-07-2011, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Należy tu przypomniec że ludzie na ważniejszych stanowiskach w OPM byli juz na jednej nodze w PKP InterCity, także dyrektorzy OPM.

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-07-2011, 14:44   

Damian Łódź,

Oczywiście ale ta zmiana rozkładu nie była normalna jak i samo przejęcie OPM ale formalnie do 30 listopada 2008 OPM należał do PKP PR a od 1 grudnia 2008 do PKP IC. Z tym że nowy rozkład wchodził w życie 14 grudnia 2008 i był drukowany przez spółkę PKP PR a pociągi OPM miały symbol przewoźnika "R".
Powrót do góry

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 03-07-2011, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wieszacie psy na PKP IC za zbyt krótkie składy, a nie dostrzegacie, że to PKP PR zaprzestało dokonywać rewizji wagonom w 2007 i 2008 roku wiedząc, że i tak pośpieszne przejdą do PKP IC. A to znienawidzone przez niektórych PKP IC nie ma i z oczywistych względów mieć pieniędzy nie może na dokonanie masowej rewizji wszystkich swoich wagonów.



Zapomniałeś dodać, że oprócz wagonów bez rewizji, PKP IC przejęło także odremontowane EP07 "Budynie" oraz ED74.
To już się nie liczy ?

Po drugie, PKP IC wiedziało jakie wagony przejmują, i mogli wziąć się za rewizję stopniowo od 2009 roku. Tymczasem oni sobie sprawę olali i w 2010 przy braku wagonów zaczęli skracać TLK do 3-4 wagonów.

Przejmując pociągi pospieszne, PKP IC było w dobrej kondycji finansowej. Spółka sama znalazła się na skraju bankructwa m.in. poprzez masową likwidację połączeń i przez własne zaniedbania (np. zaniedbania taboru - wagonów i lokomotyw).

Nie bronię dawnych PKP PR (które źle robiły) ale PKP IC dobrze wiedziało co przejmą, że kończą się rewizje i z tą sprawą nie zrobili absolutnie NIC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl