Krzychu191, Ha ha ha Neptun był ostatnim IC w 1999 roku (nomen omen jedynym) w tym roku też jechał Ex Krakowianka Kraków - Poznań, EX Odra Warszawa - Wrocław, rozkład 2000-1 to była Odra, 2001-2 Odra, Błękitna Fala, 2002 zima Odra, 2002-3 Odra.
Łódź ma taki potencjał że nie potrafiła utrzymać 4 wagonów łącznika EX Błękitna Fala relacji Łódź Kaliska - Kutno (Świnoujście). Podobnie nie potrafiła utrzymać IC do Gdyni przez Warszawę w najlepszym czasie w stronę Warszawy, podobnie było z Ex Pomorzanin do Gdyni przez Toruń.
Ostatnio zmieniony przez dnia 08-08-2011, 10:10, w całości zmieniany 1 raz
Krzychu191, Neptun nigdy nie jeździł z Łodzi... Neptun był tylko "warszawskim" pociągiem! Po drugie ten film to na pewno nie jest TLK Rejtan tylko IC "Korfanty" opóźniony... Nie którzy piszą takie głupoty na YT zupełnie nie znając składów.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
kryniczanin, Całkiem możliwe, mam prawo nie pamiętać, wtedy byłem małym brzdącem
Dlatego mówię że Łódź nie dostanie Ex bo się nie opłaca.
Chyba że dawny Łodzianin otrzymałby te zety które jeżdżą na zwykłych TLK i dostał taryfę Ex, bo i tak nie zatrzymuję się nigdzie to wtedy byłbym zadowolony
mkfilmykolejowe Tyle, że mój kolega (MK) też jechał takim składem REJTANA.
Ostatnio zmieniony przez Krzychu191 dnia 08-08-2011, 10:14, w całości zmieniany 1 raz
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 10:13
mkfilmykolejowe, Jechał jechał cały rozkład 1998-9 i sezon 1999-2000 jako IC. Oczywiście nie utrzymał się.
kryniczanin, Myślałem, że Neptun był tylko Warszawskim pociągiem... Ale i tak chyba od początków Neptuna zawsze jeździł z Warszawy Zachodniej?
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 10:28
mkfilmykolejowe, Neptun wystartował w latach 60 z Zachodniej do Gdyni. Bardziej na południe to Łódź i tyle.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 10:34
Co do Łodzi, to dawny Łodzianin powinien jechać w taryfie Ex oraz dawny Barbakan, obecnie jadący przez Kaliską i Widzew, gdyż jedzie po CMK z EP09 na czele. Poza tym obsługa TLK do Łodzi w miarę możliwości powinna być wydłużana np na Wrocław, gdyż Łódź Fabryczna jako taka nie jest "stacją końcową", w rozumieniu takim, iż poza nią nie ma już potoków pasażerskich, gdyż mamy jeszcze Lublinek (port lotniczy), Łask, Zduńską Wolę, Sieradz, Kalisz i Ostrów, które wygenerują duże potoki pasażerskie.
Kryniczanin widzę że kolega nie doszedł do siebie po weekendzie, pisząc takie bzdury. Ja mam komplet cegieł od 1981r. i nie dam sobie ,,wciskać’’. Połączenia Łodzi na Zachodnie Pomorze. Łódź--> Szczecina SRJP 2007/08 całoroczny,, Włókniarz’’ + sezonowy Kielce- Świnoujście w obecnym rj. jest tylko TLK ,,Barbakan’’ Kraków – Szczecin (w sezonie do Świnoujścia). Środkowe Wybrzeże Kołobrzeg-->Łódź
2007/2008 sezonowy dzienny Łódź kaliska - Piła – Kołobrzeg + sezonowy nocny Łódź Kal.- Iława- Kołobrzeg . Obecnym rj. tylko sezonowy Kraków- Katowice- Łódź- Gdynia- Kołobrzeg/Łeba. Fakt Łódź zyskała połączenie z Łebą ( chociaż mieszkańcy Łodzi muszą zadowolić się tylko miejscami stojącymi). Mazury 2007/08 sezonowy ,,Niegocin’’ Wrocław- Łódź-Olsztyn- Ełk.
Obecnie brak nawet sezonowych połączeń Łodzi z Mazurami.
Jeśli chodzi o Gdynię wycięto jedną parę Gdynia- Łódź – Katowice. Łódź straciła też połączenia do Suwałk, Zgorzelca. Wycięto sezonowego ,,Narciarza’’ Poznań- Łódź- CMK- Zakopane. ,,Sudety’’ zostały skrócone co Wrocławia. Z Łodzi dostać się nocą pociągiem do Krakowa, Wrocławia, Jeleniej Góry ? Nic trudnego? Wystarczy jechać do Koluszek. NAPRAWDĘ BARDZO POLECAM SZCZEGÓLNIE ZIMĄ CZEKAĆ W NIEOGRZEWAJ POCZEKALNI NA OPÓŻNIONEGO, ZAPCHANEGO MĄCIAKA CZY Karkonosze. Ty ze Szczecina do Wrocławia czy Krakowa nocą aż dwa całoroczne połączenia.
Jedynie co Łódź naprawdę zyskała to Poznań- Łódź- CMK- Kraków.
ok, edukacja u podstaw:
Zgorzelec i Mazury zostały odcięte od świata, nie Łódź od tych miejscowosci.
Wiem, ze to szok w łodziocentrycznym widzeniu świata, ale taka była kolej rzeczy. Nie odwrotnie. To tam nie można się dostać, a nie że akurat z Łodzi tam nie mozna dojechać.
Łódź jako taka jest biedna. Z punktu kolejowego pisze o tym kolejarz 65 slusznie zwracajac uwage na niemoznosc zapelnienia Ex'ów. Natomiast trafilem na podobna wzmianke przy badaniach wyjazdow wakacyjnych Polaków. Nie pamiętam już tylko czy porównywali tam dochód rozporządzalny, czy tylko wydatki.
kryniczanin moze przenies to po prostu do Polaczen dalekobieznych, bo wzmianki o Regio i KM nieslusznie wywoluja sensacje
Dalekobiezne osobowki ratuja sytuacje w wielu relacjach po zarżnięciu ruchu pospiesznego.
PS. Do czego to doszło... Przerzucanie się 'a ty masz aż DWA połączenia. A ja mam tylko JEDNO'
celtin.88, Polecam zacząć myśleć prawidłowym tokiem bo okresu sprzed 01.12.2008 nie można ot tak sobie porównać do czasów obecnych. Pierwszy rozkład samodzielnie ułożony przez IC to 2009-10 i tylko ten można porównać do obecnego i w tym okresie Łódź tylko zyskała a nie straciła.
Cytat:
Z Łodzi dostać się nocą pociągiem do Krakowa, Wrocławia, Jeleniej Góry ? Nic trudnego? Wystarczy jechać do Koluszek. NAPRAWDĘ BARDZO POLECAM SZCZEGÓLNIE ZIMĄ CZEKAĆ W NIEOGRZEWAJ POCZEKALNI NA OPÓŻNIONEGO, ZAPCHANEGO MĄCIAKA CZY Karkonosze.
Ojojoj jakie biedactwa ja też jak chciałem gdzieś wyjechać z Krynicy musiałem czekać w Muszynie na Cracovię i to która nie rzadko miała +150min i to w zimie gdzie u nas było w nocy po 15 stopni zimniej niż w Łodzi ale nie płaczę na cały kraj jaki to ja byłem biedny i pokrzywdzony.
kryniczanin Jak zwykle mijasz się z prawdą. Jeszcze w poprzednim rj. ,,Sudety’’ dojeżdżały do Jeleniej Góry. Teraz pozostaje przesiadka w Koluszkach . W jedną stronę wycięto (skierowano przez Opole) również TLK Wrocław- Łódź- Warszawa. Jeszcze w zeszłym rj. Były oddzielne pociągi (Krynica) Kraków- Łódź- Gdynia, Zakopane- Łódź- Gdynia oraz ,,Asnyk’’ . W obecnym rj z tych trzech pozostał tylko jeden.
Zyskaliśmy połączenie Poznań- Łódź- Kraków- Przemyśl. Ale oczywiście szybko skrócono do Krakowa.
A tak swoją drogą ja ty chcesz porównywać Łódź 750 tyś mieszkańców (trzecie miasto pod względem liczby mieszkańców) z Krynicą Górską 11 tyś. Stałych mieszkańców. Jeszcze trochę będziesz porównywał z Wąchockiem. Oczywiście współczuję że Krynica nie ma ani jednego całorocznego dalekobieżnego połączenia
Geordi Olsztyn nie jest odcięty od świata. Przyjeżdżają pociągi dalekobieżne ze Szczecina, Gdyni, Poznania, Wrocławia, Katowic, Krakowa. Ale oczywiście taka ,,wiocha’’ jak Łódź broń Boże nie może mieć żadnego połączenia.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-08-2011, 12:56
celtin.88, O jo joj tak ciężko przesiąść się we Wrocławiu do Jeleniej - to jest kwestia techniczna że skrócony d. Sudety z powodu remontu Wrocławia i mają wrócić.
Do Krynicy nie był potrzebny skład osobny z Gdyni wystarczyła grupa i bardzo dobrze jest co innego jakby była grupa do Zagórza, skład do Przemyśla poleciał przez zestawienie znów wina Łodzi - bo płacz wielce poszkodowanych podróżnych mają być wagony w domyśle najlepiej Z1 zamiast jechanie podmiejską linią właściwym taborem ED74 do Warszawy. I nie wkładaj mi słów które nie powiedziałem - mi nie trzeba żadnego całorocznego składu z Krynicy bo wiem że się nie utrzyma nie jestem psychopatą co takie bajki wymyśla mi wystarczy jeden całoroczny pociąg Nowy Sącz - Warszawa znam swoje miejsce w szeregu i nie wymyślam cudów - już ja dotrę sobie na ten skład prywatnie.
Pokazać trochę konstruktywności Łodzianie - prosić o ED74 jako właściwy tabor a nie płacz że mają być wagony i koniec, nie płakać że będą składy piętrowe i w końcu zrozumieć że to jest lokalna podmiejska dojazdówka do Warszawy nic więcej.
Olsztyn to tylko baza wypadowa na Mazury. Giżycko, Mrągowo, Mikołajki - mówi Ci to coś? Te miejscowości zostały odcięte od ŚWIATA, nie tylko od Łodzi.
Szczecin przez Gdynię to jedna relacja pociągu (kiedyś Szczecin - Białystok).
Tabele 510 i 514, w roku 2007/8 mieliśmy 7 (SIEDEM) pospiesznych w ciągu sezonu z całego kraju, dwa terminowe i jeden sezonowy do Mikołajek. Całoroczne CZTERY, w tym 1 na tylko odcinku Olsztyn - Białystok. W sumie 8 połączeń (TLK jezdzila tylko w soboty).
Ile mamy teraz?
Zero sezonowych, DWA całoroczne plus wagonik z Wrocławia na haku szynobusu jako osobówka.
Krynica zostala odcieta tak samo od Gdyni, Wrocławia, Poznania i Świnoujścia. Ale tylko Uć jest poszkodowana?
geordi, Tylko biedna Ućććć i nic więcej. A jak w tyłek dostał np. Bytom.
Jeszcze raz apeluję mniej myślenia o sobie a więcej o ogóle.
Podziemny dworzec...Ale że linia do Wrocławia się sypie to płacz - trzeba było wybrać linię do remontu a dworzec zrobić na Chojnach z pieniędzy miasta.
Każdy wie że dla PLK największy zysk dają składy towarowe i te najcięższe - jak wygląda sieć na śląsku jak wygląda szlak Chorzów Batory - Tarnowskie Góry super dochodowy a jest w agonii ale kasa na 160km/h zamiast 130km/h do Ućććći oczywiście jest. K**** jak wygląda bardzo dochodowa towarowo nadodrzanka, jak wygląda E30? Wszystko zarżnięte ale z Warszawy do Łodzi musi być super reszta się nie liczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum