Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Następny
Połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej
Autor Wiadomość

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 01-12-2011, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Lausitzer napisał/a:
(...) to można by było porozumieć się z DB w sprawie elektryfikacji odcinka Bielawa Dolna- Horka- Hoyerswerda. Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna. Co prawda, po niemieckiej stronie trasa lokalna, jednotorowa, ale z dobrą prędkością handlową 120 km/h, a myślę, że można by i było pojechać 140 km/h.


Tylko przejazd z Hoyerswerdy mimo zelektryfikowanej trasy do Lipska to dziś 2,5h i szybko się nie poprawi. Jak na warunki niemieckie jazda po tym odcinku odbywa się w iście ślimaczym tempie. Puszczanie tamtędy jakichkolwiek poc. międzynarodowych to nieporozumienie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 01-12-2011, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, przejazd poc. regionalnym Hoyerswerda - Leipzig trwa dokładnie 2h 27'. Czy "jakikolwiek poc. międzynarodowy" zatrzymywałby się na takiej ilości przystanków co poc. regionalny? Dodatkowo te postoje na stacjach węzłowych: Rhuland +6' i Falkenberg +8' w celach przesiadkowych także przytrzymają "jakikolwiek poc. międzynarodowy"? Poprawa czasu przejazdu na tym odcinku jest akurat w realizacji, zatem kolejna zgoda, szybko się nie poprawi - mam na myśli jutro albo za tydzień.

A co jeśli w Rhuland skręcimy do Drezna? Czas przejazdu RE w rel. Hoyerswerda - Dresden Hbf jest obecnie osiągalny w czasie 1h 29' i także jest pod drutem.

Dlatego zgadzam się z
Lausitzer napisał/a:
Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 01-12-2011, 19:34    Odpowiedz z cytatem

melocot napisał/a:

A co jeśli w Rhuland skręcimy do Drezna? Czas przejazdu RE w rel. Hoyerswerda - Dresden Hbf jest obecnie osiągalny w czasie 1h 29' i także jest pod drutem.



To, że dziś z Węglińca do Drezna bez druta jedzie się 1h 38 min. Więc po co pociąg okrężną trasą w dodatku, że nie da to żadnych oszczędności w czasie?

Poza tym Hoyerswerda to wymarłe miasto i większych skupisk ludzi tam jak na lekarstwo. Na południowej trasie jest prawie 90 000 mieszkańców (Zgorzelec+Goerlitz) oraz 40 000 Budziszyn. Hoyerswerda jest mniejsza od Budziszyna.

Co do stwierdzenia: "Chyba lepiej jest już w ostateczności zelektryfikować ok 50 km linii, niż dobrze ponad 100 km do Drezna." - no PLK ani Polacy decydować o tym nie będą.

Zresztą jak wieść niesie prace elektryfikacyjne mają się zakończyć do 2015 roku.

A na marginesie to co twierdzi PKP Interg***o, że koszty lokomotywy spalinowej są wysokie i dlatego brak tu pociągów dalekobieżnych to kpina i g***o prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 02-12-2011, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Skoro nadal nie potrafisz dostrzec problemu szybkiego przejazdu (bez zmiany lokomotywy Exclamation ) trasy Wrocław/Legnica - sieć DB, tylko rozdrabniasz się na miasta i miasteczka po jednej i drugiej stronie granicy to ja poproszę o suche fakty z Twojego "marginesu":
brambor napisał/a:
A na marginesie to co twierdzi PKP Interg***o, że koszty lokomotywy spalinowej są wysokie i dlatego brak tu pociągów dalekobieżnych to kpina i g***o prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-12-2011, 22:38   

brambor napisał/a:


A na marginesie to co twierdzi PKP Interg***o, że koszty lokomotywy spalinowej są wysokie i dlatego brak tu pociągów dalekobieżnych to kpina i g***o prawda.


Ano pewnie. Grosze. Jedyne 500 PLN/ h pracy, znafco.
Powrót do góry

brambor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008
Skąd: ZS

PostWysłany: 03-12-2011, 11:31    Odpowiedz z cytatem

Ok, PKP IC twierdzi, że to wszystko przez koszt wynajmu lokomotywy. Widzę, że wszyscy uwierzyli w to.

Zatem koszt wynajmu lokomotywy dla TLK na trasie Gorzów - Piła jest niższy niż Zgorzelec - Węgliniec?

Podobnie w ub. roku podczepianie SU46 do TLK z 2 wagonami relacji Kostrzyn - Przemyśl. To się niby opłacało?

Czy może wspaniała spółeczka stwierdza że tam niby to się zwraca a tu już nie. No jakoś w to nie uwierzę, póki nie zobaczę konkretnych wyliczeń.

Tendencyjne liczenia pasażerów w byłych już pociągach (Wrocławianin, Sudety), gdzie w środku tygodnia skład zestawiony był z 8 wagonów i było liczenie, a w okolicach weekendu z 4-5 i bez liczenia, nie sprawiają, że to co twierdzi PKP IC jest wiarygodne.

Zresztą powszechną praktyką jest, że niektóre pociągi muszą jeździć, bo ktoś tam ma w tym jakiś interes.

A podobno TLK mają dotację z budżetu państwa.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 03-12-2011, 11:33    Odpowiedz z cytatem

1200zł za godzine elektryka na pełnej mocy ;p Ze spalinowozami to ja nie wiem..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 09-01-2012, 11:00   Z regionu [Jeleniej Góry] do stolicy pociągiem za dnia? Odpowiedz z cytatem

Z regionu do stolicy pociągiem za dnia?

Lokalni posłowie Prawa i Sprawiedliwości skierują do ministra transportu interpelację dotyczącą wydłużenia relacji pociągu TLK z Warszawy do Jeleniej Góry trasą przez Legnicę i Węgliniec i wprowadzeniu dziennego połączenia naszego regionu ze stolicą Polski.

Marzena Machałek i Adam Lipiński, parlamentarzyści z PiS, na podstawie wielu opinii pasażerów wskazują na brak w obowiązującym rozkładzie jazdy połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra – Legnica – Wrocław. Argumentują także, że Spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała na tej trasie ostatni dalekobieżny pociąg kategorii InterRegio relacji Bolesławiec - Przemyśl. Wprawdzie kursuje międzynarodowy pociąg Eurocity „Wawel” z Krakowa do Hamburga (Niemcy), jednak to połączenie – ze względu na ceny biletów i konieczność rezerwacji miejsc – nie spełnia oczekiwań pasażerów.

Zdaniem interpelujących parlamentarzystów PKP Intercity jako spółka kolejowa pełniąca funkcję publiczną, otrzymująca dotację z Ministerstwa Transportu na dofinansowanie połączeń kategorii TLK, powinna przywrócić na tej trasie połączenie TLK, łączące Jelenią Górę, Lubań Śląski, Bolesławiec i Legnicę z Warszawą.

Tym bardziej, że w lutym ubiegłego roku Intercity podpisała z Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych. Tą umową jest również objęta linia Jelenia Góra – Legnica – Wrocław, a brak pociągu na tej trasie jest równoznaczny z niewywiązywaniem się z porozumienia.

Marzena Machałek i Adam Lipiński podkreślają także, że linia Węgliniec- Legnica – Wrocław została niedawno wyremontowana za cenę 2,5 mld złotych, a na linii tej nie jeździ żaden dalekobieżny pociąg i nie jest ona w pełni wykorzystana. Sprawę rozwiązałoby wprowadzenie składu o wydłużonej trasie relacji Warszawa – Jelenia Góra. Parlamentarzyści z okręgu jeleniogórsko-legnickiego postulują, aby zmiany wprowadzono od 1 czerwca, kiedy to będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów.

– Dzięki takiej decyzji wśród mieszkańców Jeleniej Góry, Legnicy, Chojnowa, czy też Węglińca, zmniejszy się poczucie całkowitej marginalizacji regionu i „odcięcia od świata” – argumentują parlamentarzyści PiS. Byłoby to także nawiązanie do czasów, kiedy stolicę Kotliny Jeleniogórskiej z Warszawą łączyły cztery pary pociągów (dwa nocne i dwa dzienne – „Sudety” i międzynarodowy pospieszny z Frankfurtu a do początku lat 80. XX wieku – z Paryża). Aktualnie we wspomnianej relacji jeździ tylko jeden uchroniony przed likwidacją dzięki działaniom, m.in. Marzeny Machałek, skład nocny – ze Szklarskiej Poręby do Warszawy Wschodniej.

źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,38031
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kamil26 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Sty 2012
Skąd: Lubin Górniczy

PostWysłany: 09-01-2012, 11:55    Odpowiedz z cytatem

W ogóle nie rozumiem sensu moderniazcji odcinka Wrocław Główny - Węgliniec/Zgorzelec. Podciągnięcie pod 160km/h żeby kible PR śmigały. Żadnych połączeń z Warszawą ani innymi stolicami regionów. Może to kara za to że Dolny Śląsk miał bardzo gęstą siatkę linii kolejowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 10-01-2012, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Żadna kara, jeżeli uznaje się ze strony polskich kolei, że linia ma charakter regionalny i obsługiwana jest szybkimi szynobusami na całym odcinku Wrocław - Zgorzelec plus połączenie międzynarodowe, z, załóżmy, dogodnymi przesiadkami we Wrocławiu, to po co bawić się w dodatkowe koszty i uruchamianie pociągów dalekobieżnych? Niestety sprawa Węglińca i blokady elektryfikacji odbija się teraz czkawką i jeszcze długo się będzie odbijać. A czy tak wspaniale funkcjonuje Przemyśl z Medyką, że tam opłaca się puszczać składy dalekobieżne? Nie mówiąc już o Ex Małopolska, w którym na odcinku Rzeszów - Przemyśl jedzie może średnio 30 osób? Tam się ma opłacać, a tu nie? Krótko mówiąc: kwestia elektryfikacji gra bardzo dużą rolę, i jeżeli byłaby ona już pozytywnie rozstrzygnięta na odc. Węgliniec - Zgorzelec, to dziś do Zgorzelca dojeżdżałby przynajmniej jeden pociąg dalekobieżny.
Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 10-01-2012, 21:10    Odpowiedz z cytatem

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych oraz lokalni posłowie PiS rozpoczynają starania o wydłużenie trasy pociągu relacji Warszawa Wschodnia- Wrocław Główny p. Legnicę, Bolesławiec, Węgliniec, Lubań Śląski, Gryfów Śląski do Jeleniej Góry.

KODLK, Marzena Machałek i Adam Lipiński wskazują na brak w obowiązującym rozkładzie jazdy połączenia dalekobieżnego na trasie Jelenia Góra – Legnica – Wrocław. Argumentują także, że Spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała na tej trasie ostatni dalekobieżny pociąg kategorii InterRegio relacji Bolesławiec - Przemyśl, a kursujący obecnie międzynarodowy pociąg Eurocity „Wawel” z Krakowa do Hamburga ze względu na ceny biletów i konieczność rezerwacji miejsc nie spełnia oczekiwań pasażerów.

PKP Intercity jako spółka kolejowa pełniąca funkcję publiczną, otrzymująca dotację z Ministerstwa Transportu na dofinansowanie połączeń kategorii TLK, powinna przywrócić na tej trasie połączenie TLK, łączące Jelenią Górę, Lubań Śląski, Bolesławiec i Legnicę z Warszawą.

Tym bardziej, że w lutym ubiegłego roku Intercity podpisała z Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych. Tą umową jest również objęta linia Jelenia Góra – Legnica – Wrocław, a brak pociągu na tej trasie jest równoznaczne z niewywiązywaniem się z porozumienia.

Samorządowcy podkreślają także, że linia Węgliniec- Legnica – Wrocław została niedawno wyremontowana za cenę 2,5 mld złotych, a na linii tej nie jeździ żaden dalekobieżny pociąg i nie jest ona w pełni wykorzystana. Sprawę rozwiązałoby wprowadzenie składu o wydłużonej trasie relacji Warszawa – Jelenia Góra. Parlamentarzyści z okręgu jeleniogórsko-legnickiego postulują, aby zmiany wprowadzono od 1 czerwca, kiedy to będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów. W obecnej sprawie w niedalekim czasie planowana jest również konferencja prasowa z udziałem spółek kolejowych i polityków z regionu Dolnego Śląska.

http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=6807
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paszczak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-01-2012, 03:48    Odpowiedz z cytatem

Tory wyremontowane, a pociągu nie ma

Gdy PKP wydało na modernizację torów na linii kolejowej Węgliniec - Legnica - Wrocław 2,5 mld zł i pociągi mogły osiągać na niej prędkość 130 km na godzinę, mieszkańcy regionu legnickiego i jeleniogórskiego liczyli na to, że będą mieli szybkie i wygodne połączenie ze stolicą. Tymczasem nie tylko nie przybyło pociągów, a na dodatek zniknęły te połączenia, które już były.

Właśnie spółka Przewozy Regionalne zlikwidowała na tej trasie ostatni dalekobieżny pociąg kategorii InterRegio relacji Bolesławiec - Przemyśl. A ponieważ w nowym rozkładzie jazdy PKP nie uwzględniono żadnego połączenia Intercity TLK na trasie Jelenia Góra, Legnica, Wrocław, obecnie na tej linii nie jeździ żaden dalekobieżny pociąg.

- To skandal, że ta nowoczesna i kosztowana linia nie jest w pełni wykorzystana - denerwuje się Grzegorz Oleś z Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.

- Ludzie z Bolesławca czy Legnicy mają utrudnione życie, bo aby dostać się koleją do Warszawy, muszą najpierw dojechać do Wrocławia - dodaje Janusz Karolak z Bolesławca, który studiuje zaocznie w Warszawie i zna trudy podróżowania na tej trasie.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych rozpoczął starania, by w nowym rozkładzie jazdy, który wejdzie w czerwcu, przedłużyć dotychczasową trasę pociągu TLK Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny do Jeleniej Góry przez Legnicę i Węgliniec. Pomysł poparli parlamentarzyści i samorządowcy.

- W ubiegłym roku Spółka PKP Intercity zawarła z Ministerstwem Infrastruktury 10-letnią umowę na dofinansowanie międzywojewódzkich połączeń dalekobieżnych na poszczególnych liniach kolejowych - dodaje Marzena Machałek, posłanka PiS. Tą umową jest również objęta linia Jelenia Góra - Legnica - Wrocław. Czy jest szansa, że takie połączenie się pojawi?

- Przeanalizujemy taką możliwość - obiecuje Małgorzata Siatkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Warunkiem jest dofinansowanie połączenia przez ministra transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.

źródło: Alina Gierak, Gazeta Wrocławska

_________________
Paszczak
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gaguś86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011
Skąd: Lubin/Katowice

PostWysłany: 14-01-2012, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Witam.
Odnośnie IR Łużyce, który kursował z Przemyśla do Bolesławca. Może się mylę tylko nie bić, powodem uwalenia (bo inaczej tego nazwać się nie da) jest modernizacja E30 w Małopolsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 15-01-2012, 07:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Odnośnie IR Łużyce, który kursował z Przemyśla do Bolesławca. Może się mylę tylko nie bić, powodem uwalenia (bo inaczej tego nazwać się nie da) jest modernizacja E30 w Małopolsce.

To jest tłumaczenie dla naiwniaków, którzy łykają każdą bzdurę betonu jak pelikan.

Kto powiedział, że IR "Łużyce" miał jeździć do Przemyśla? Skoro jest modernizacja linii to wyjścia były co najmniej dwa:

- pociąg dojeżdża tylko do Katowic (lub do Krakowa), ewentualnie jedzie dalej przez CMK do Warszawy, i byłoby to dobre rozwiązanie, bo za jednym zamachem mielibyśmy bezpośrednie połączenie i ze Śląskiem i ze stolicą.

- pociąg na odcinku Kraków - Przemyśl jedzie jako REGIO, co nie ogranicza przepustowości remontowanej linii, bo pociągi REGIO i tak jeżdżą, bo jeździć muszą.

Wystarczy chcieć. Odnośnie linii zgorzeleckiej dobrej woli w centrali PR nigdy nie było i nie ma za grosz. A byliśmy już świadkami wielu idiotycznych decyzji betonu PR z nonsensownymi tłumaczeniami. Na przykład kiedyś zlikwidowano postoje pociągów RE w Chojnowie i Pieńsku. Oficjalnym powodem była modernizacja odcinka Wrocław - Legnica.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lausitzer Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2008

PostWysłany: 24-01-2012, 08:27    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, dla chcącego nic trudnego, skoro likwidują jeden, wystarczyło przedłużyć relację drugiego: IR Prosna. A ja bym go nazwał właśnie IR Łużyce (mówcie, co chcecie, ale Prosna kojarzy mi się jakoś dziwnie ze świnką). Smile

Pozdrawiam

_________________
Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzie DeBe Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 17 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 15, 16, 17  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl