Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Nowa informacja

Jest zapis w dokumentach iz opóźnienie IR Matejko w Starzynach (wspominany postój) wynikało z "braku kontroli rozjazdu".

Brak kontroli rozjazdu powoduje niemożliwość utwierdzenia drogi przebiegu, i bezpośrednio wymaga Sz. Jesli to ten rozjazd kluczowy dla sprawy to teoria z EIC1309 ma jeszcze wiekszy sens. Szczegolnie iz dyzurny dyktujac telefonicznie powiedzial iz poprzedni pociag wlasnie wyjechal i blednie zalozyl iz rozjazdy sa ustawione tak samo bo zapomnial iz jechala Gubalowka w kierunkiu przeciwnym ktora w soboty NIGDY nie jezdzila (pierwszy dzien kursowania w sobote)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2012, 22:04   

Możesz to wszystko wytłumaczyć raz jeszcze, ale nieco dokładniej? Pogubiłem się nieco.
Powrót do góry

Phil76 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 04-03-2012, 22:08    Odpowiedz z cytatem

chcialem dodac, ze ja doskonale rozumiem, ze praca na kolei jest mega ciezka i bardzo slabo platna. Ale sa pewne granice kladzenia tego na szale, gdy na drugiej lezy, jak sie okazuje, juz nie jakis jeden czy drugi przypadek lekcewazenia regul, tylko plaga i nieustanne narazanie ludzi na smierc... zycie jest ciezkie, w wielu zawodach dostaje sie glodowe pensje itd.; ale tez niewiele ma "potencjal nacisku" taki, jak kolejarze. A dotad nie slyszalem o jakims masowym protescie dotyczacym bezpieczenstwa na polskich kolejach... Ok nie chce ciagnac watku - generalnie calym sercem wspieram wszystkich tych kolejarzy, ktorzy sa gotowi podjac dzialania na rzecz ujawnienia prawdy o stanie bezpieczenstwa na polskich szlakach kolejowych i ktorzy sa gotowi walczyc o zmiany wykraczajace poza kwestie czysto socjalne. Mam nadzieje, ze smierc 16 osob, w tym kolejarzy, nie bedzie daremna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Martin890724 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Jak każdy wypadek składa się z kilkunastu niepozornie mało istotnych szczegółów. Jak w tym powiedzeniu że ruch skrzydeł motyla w Chinach może spowodować tornado w USA.Jak napisano wyżej lata prowizory i przymykania oczu na łamanie przepisów. Dopiero gdy dochodzi do tragedii jest wielkie zdziwienie.Masy ekspertów radzą co i jak. Szkoda, że żyjemy w kraju gdzie każdy po szkodzie jest mądry. Lepiej teraz wydawać grube pieniądze na odszkodowania, naprawy, akcje ratownicze niż zrobić coś raz profilaktycznie. Zawsze kurwa prowizora, własne interesy, zawsze coś żeby jak najwięcej zabrać. Żeby ministrowi, prezesi i inni włodarze byli niekompetentni? Przecież na tym forum można by znaleźć tyle pomysłów, uzdrowienie tej patologii ale przecież w Polsce jest choroba: Nie da się i nie da się. Młodych lepiej na bezrobocie. Mam dopiero 23lata i rozpierdala mnie to że niszczy się to co jest, że tak łatwo marnotrawi się publiczne pieniądze...., mam nadzieje że doczekam kiedyś tej chwili że ten beton, te układy upadną że nie zostanie kamień na kamieniu.

Sam kolejarzem nie jestem ale interesuje się kolejnictwem od kilku lat. Musiałem to napisać i przepraszam za wulgaryzmy...

_________________
K.K. PRIVILEGIRTE KAIS. FERD. NORDBAHN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 22:11    Odpowiedz z cytatem

bresio napisał/a:
Zupełnie przy okazji byłem na dniach otwartych na kolei w Białymstoku. Kilku młodych chłopaków prezentowało tablice rozjazdowe, itp. urządzenia. Najbardziej zainteresowała mnie drewniana skrzynia z korbką, przyciskiem, wskaźnikiem i dwoma przewodami. Z tego co zrozumiałem, było to urządzenie do komunikacji między dwoma kolejnymi posterunkami na szlaku. Na pytanie, czy to już zaszłość historyczna, dowiedziałem się, że takie aparaty są dalej używane i do niedawna szlak z Białegostoku do Warszawy jeszcze się takimi posługiwał (przynajmniej na odcinku w okolicach Białegostoku).
Czy ktoś może potwierdzić wykorzystanie takich urządzeń na szlakach w XXI wieku?


Łapy-Białystok-Kuźnica Białostocka-Białystok-Łapy, Białystok-Mońki-Białystok, w Białymstoku mamy istny skansen jeżeli chodzi o sterowanie ruchem kolejowym.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 04-03-2012, 22:12    Odpowiedz z cytatem

bresio napisał/a:

W wielu relacjach prasowych, które czytałem (oglądać się tego nie da) pojawia się informacja o błędach w komunikacji dyżurnych.
W jaki sposób ustalana jest trasa przez dyżurnych w takich sytuacjach?
Telefon + protokół pisemny lub Radio + nagranie rozmowy to narzędzia, ale jak wygląda sama procedura?

Czy tak?
-cześć Heniek, tu Leszek, mam tu IR do Krakowa
-cześć Leszek, ja mam IC do Warszawy
-to ja puszcze mój lewym, ok?
-ok, to ja puszcze swój prawym.
-to cześć



No właśnie, jak to powinno wyglądać?
Który pociąg został jako pierwszy wyprawiony na ten feralny odcinek toru nr 1? Skoro dyżurny ze Starzyn wyprawił IRa, to nie powinien zezwolić dyżurnemu z Kozłowa (Sprowej) na wypuszczenie TLKi. Dobrze rozumuję?


Ostatnio zmieniony przez audrin dnia 04-03-2012, 22:20, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:15    Odpowiedz z cytatem

mk1992 napisał/a:
Możesz to wszystko wytłumaczyć raz jeszcze, ale nieco dokładniej? Pogubiłem się nieco.


W starzynach byl problem z kontrola polozenia rozjazdu. Niezaleznie ktory to rozjazd jakikolwiek ruch wymagal
Sz bo nie da sie utwierdzic drogi przebiegu. teraz sa dwie mozliwosci:
1) Dyzurny w Starzynach podjal decyzje nie walczyc z rozjazdem(np tym kierujacym na wlasciwy tor 2) i puscic IR po jedynce do Sprowy
2) Odzyskal kontrole i puscil IR po dwojce (tak myslal) podczas gdy faktycznie pojechal po jedynce

I teraz Sprowa (Kozłów) zglasza TLKe do wyprawienia
1) Dyzurny ze Starzyn popelnia blad informujac iz Matejko jedzie po dwojce wydajac zgode na wyprawienie TLK po jedynce
2) Potwierdza iz Matejko jedzie po jedynce i prosi o wyprawienie TLK po dwojce bo np odzyskał wladze nad rozjadem i te pare skrzyzuja odwrotnie. jednak Sprowa popelnia blad i wyprawia po jedynce.

Tak cz siak winny zawsze jest brak blokady
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 22:15    Odpowiedz z cytatem

tak te rozmowy nie powinny wyglądać, bo są po prostu nagrywane. Wzór tych rozmów zawarty jest w instrukcji Ir-1

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bresio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Z drugiej strony, postaw się w roli takiego pracownika, w jakiekolwiek branży gdzie jest bardzo wąska specjalizacja (tu mamy dyżurnych, maszynistów) w innych zawodach też są stanowiska, gdzie w skali kraju jest jeden/dwóch pracodawców, a samych specjalistów kilkudziesięciu.

Zgłaszasz oficjalną drogą służbową uszkodzenie urządzeń, którymi wykonujesz swoje obowiązki, z których jesteś rozliczany itd. Nic się nie zmienia, zgłaszasz kolejny raz, dalej nic się nie dzieje. Zgłaszasz któryś raz z kolei i jesteś wzywany do przełożonego, gdzie dowiadujesz się, że On rozumie, że On wie, że Ty też musisz zrozumieć, że to nie tak prosto i nie ma środków na naprawę/remont/nowe lub dowiadujesz się, że jak Ci się nie podoba, to nikt Cię w pracy nie trzyma, Józek z drugiej zmiany sobie radzi, a jak będziesz dalej przychodził z pierdołami to nikt Cię w tym kraju nie zatrudni w tym zawodzie.

Idziesz do Józka, mówisz mu o całej sytuacji, że jak on tak może, że to może być niebezpieczne dla ludzi. Józek Ci ze spokojem odpowiada, że generalnie to On wie, ale jego wuj tak pracuje od 20 lat i nic złego się nie stało. Po czym dostajesz od "wuja dobra rada" kilka wskazówek, jak z problemem sobie poradzić, żeby było prawie dobrze i listę 20 rzeczy na które musisz uważać, żeby nie zabić siebie albo kogoś.

Wracasz do pracy, wdrażasz metody wuja, za każdym razem wysyłając pociąg na Sz zastanawiasz się, czy dojedzie i w zasadzie brak 1,5 metrowego pręta w napędzie semafora nie jest taki straszny jak się wydawał przed spotkaniem z Józkiem.

A teraz trochę poważniej. Nie wiem jak wygląda procedura wdrażania nowego pracownika na kolei. Zapewne, tak jak wszędzie. Tu jest wspomniany pan Józek, on tu pracuje 20 lat, wszystko Ci pokaże. I siada taki świeży pracownik, zaraz po szkoleniach czy innej szkole/kursie i się uczy od pana Józka wszystkich jego obowiązków, procedur i przyzwyczajeń, tych poprawnych i tych do radzenia sobie ze źle działającą infrastrukturą. Kółko się zamyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

waisss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Oświęcim / Katowice

PostWysłany: 04-03-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Skoro kilometracja rosła od Kozłowa do Psar to odstępem Sprowa - Starzyny na torze numer 1 rządził podg Sprowa(Kozłów) i to on miał prawo wyprawić na niego pociąg bez zapytania o wolną drogę. Ewidentnie coś nie tak poszło w Starzynach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Orion Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-03-2012, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Ludzie ogarnijcie się.Zmasowany nacisk to sobie możecie w kraju rządzonym przez liberałów wywrzeć na deskę klozetową.Dla nich liczą się stanowiska,synekury i milionowe premie i stołki dla znajomych.Mówicie bezpieczeństwo ??? A kogo to obchodzi.Jeździ się na Sz i dalej się będzie jeździć jak do tej pory.Nikt normalny kto ma rodzinę nie postawi jej losu na szali do z góry przegranej walki której nikt nie poprze,a usłużne media zrobią z takiego wariata.Nie ma żadnego złotego środka co z tym zrobić ale na pewno nie będzie barykad i rewolucji.Ryba psuje się od głowy a kolej od każdego (nie)rządu.Od czasów Mazowieckiego wszystko co się udało stworzyć za poprzedniej epoki (jaka by ona nie była) upadło.Dawniej każdą stacją władał jeden człowiek który odpowiadał za wszystko i wszystko można z nim było załatwić.A co jest teraz każdy widzi.O infrastrukturze czy taborze nie ma co pisać bo już wszystko zostało powiedziane.Teraz te świnie bez honoru przyjechały się ogrzać w blasku fleszy,porobić smutne miny do kamer żeby podreperować spadające słupki poparcia a jak ktoś ma wiarę w ich uczciwe intencje to jego sprawa.Za dwa miesiące są planowane "igrzyska" skoro nie ma chleba to się programowo w TV zapomni o katastrofie.I będzie jak było.Taki kraj .....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:21    Odpowiedz z cytatem

Przy okazji jedna osoba z pmk zwróciła uwage na pewien problem.

Od Warszawy do Krakowa caly czas jedzie sie standardowo torem numer jeden podczas gdy na szklaku Starzyny-Kozlow wlasciwy to tor numer 2. To moglbyc jeden z elementow nieporozumienia w komunikacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2012, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Victoria Słonko, życzę Tobie szybkiego powrotu do zdrowia. A do wszystkich postujących w tym temacie zachowajcie spokój ale przede wszystkim refleksje adekwatną do zaistniałej sytuacji, refleksji nad życiem ludzkim i nad tym, że wszyscy jesteśmy marnością wobec tego, który nas tutaj wszystkich przysłał. Trzeba zachować spokój i powstrzymać się od od dawna oczywistych stwierdzeń powtarzanych dziesiątki razy. Bednary i Reptowo zgubiła rutyna i brak zastosowania zamknięć pomocniczych i praca "na pamięć" teraz sprawę wyjaśni komisja, do tego czasu powstrzymajmy się od komentarzy. Wiadomo, że od lat zamykano wszystko co było możliwe, linie kolejowe, dworce, które straszą, budki dróżników przejazdowych,wszystko; może to sygnał dla PLK, że ten trend winien zostać odwrócony i zamiast zamykać zacząć otwierać i tym samym zwiększać bezpieczeństwo. Uciekałem z kolei w 1999 roku wiedząc, że zaczyna się jej samounicestwienie, ten proces trwa do dziś. Wyrazy współczucia i ubolewania dla wszystkich, którzy ponieśli straty w tej katastrofie.

Służbom Wielkie Podziękowania i pamiętajcie,

że tyle w nas jest z ludzi ile mamy w sobie poświęcenia dla innych

Pozdrawiam Władek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

waisss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Oświęcim / Katowice

PostWysłany: 04-03-2012, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Torem zasadniczym dla ruchu do Warszawy jest tor numer 1. Torem zasadniczym dla ruchu do Krakowa jest tor numer 2.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 04-03-2012, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Ale na odcinku Warszawa Centralna - Psary i Kozłów - Krawów jest wlasnie odwrotnie tor zasadniczy to jeden. Dlatego maszynista moglby w pewnych sytuacjach nie zwrocic uwagi na blad dyzurnego z numeracja torow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl