Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Nieudolna modernizacja linii E65
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 01-03-2012, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Dla TLK nie będzie to znacząco szybciej niż w momencie w którym linia zaczęła się sypać (jeżeli założyć póki co TLK z siódemkami, bo niewyczerpalnych zasobów szybszych lokomotyw nie ma). Dla pociągów z lepszymi maszynami będzie po prostu szybciej, ale o ile - to zobaczymy.

_________________
Le FleuR
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-03-2012, 16:34    Odpowiedz z cytatem

No patrz, a dwa posty wcześniej twierdziłeś że:
Cytat:
Tego nie wie nikt

Tak było Śmiech
Cytat:
Serio

Czas 2:40 będzie dla standardu TLK, kwalifikowane krócej Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

FranzMaurer Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2011

PostWysłany: 01-03-2012, 16:37   Re: Warszawa - Gdańsk czas jazdy po modernizacji Odpowiedz z cytatem

Exsimus napisał/a:
Ciechanowice,


nie chcę być nie miły, ale ta miejscowość nie nazywa się Ciechanowicami .. a stacją Ciechanów ... Jeszcze z 7-8 lat temu "Portowcem" z Ciechanowa do Warszawy jechało się w 55 minut Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 01-03-2012, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Wydaje się, że każdy czas na poziomie do 3 godzin między Gdańskiem a Warszawą będzie sukcesem, choć są głosy, że może to być znacznie więcej do 3.30. Zobaczymy jak skończą remonty. Może wtedy Pobrzeże i Monciak polecą na EP09?

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-03-2012, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Ciechanowice są w gminie Marciszów (pow. kamiennogórski, woj. dolnośląskie). Exsimus musiał się przejęzyczyć.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-03-2012, 23:48    Odpowiedz z cytatem

O sukcesie remontu linii Warszawa - Gdańsk będzie można powiedzieć, gdy czas jazdy zamknie się w granicach 2:30-2:45 dla składów kwalifikowanych. Może to niewłaściwe porównanie ale w latach 90-tych aż do początku lat 2000 "Kaszub" i "Neptun", które jako jedyne jeździły w standardzie IC i od Warszawy Wsch. do Gdańska Gł. nie miały postojów pokonywały dystans Warszawa Wsch.-Gdańsk Gł. planowo w 3h11', a często gęsto czas ten zamykał się w granicach 3 godzin. Należy zaznaczyć, że było to ze zwykła siódemką na czele a i o prędkości 160 km/h nikt wtedy nie marzył na gdańskiej magistrali.
Jeszcze małe sprostowanie postu kolegi danek 88: pociąg o nazwie "Portowiec" nigdy z Warszawy do Trójmiasta nie jeździł. Zawsze łączył on Warszawę ze Szczecinem. Długie lata jako poranny Ex p. Poznań, potem z rok, góra dwa lata jako pośpiech z Lublina do Szczecina z wagonami do Gorzowa p. Toruń-Bydgoszcz-Piłę, a od 3 lat jako IR po trasie dawnego Expresu. Być może chodziło Ci o "Posejdona", który rzeczywiście odcinek Warszawa Wsch.- Ciechanów podobnie jak i inne Expresy spokojnie pokonywał w niecałą godzinę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-03-2012, 01:39    Odpowiedz z cytatem

Na razie to jeden z dziennikarzy TVP INFO do Gdańska przez Bydgoszcz jechał 10 godzin. Niemniej to nie zły stan torów ani remont, a złamany patyk (połówkowy!) siódemki (konkretnie odpadł ślizg) spowodował, że pociąg stał ponad 2 godziny w szczerym polu za Bydgoszczą. I do Gdańska tego już nie nadrobił.
Za: Info Dziennik, TVP INFO

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 02-03-2012, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No patrz, a dwa posty wcześniej twierdziłeś że: Cytat:
Tego nie wie nikt


Tak było


Bo dokładnie dziś tego nikt ci nie powie. Ja określiłem jakąś tam górną granicę, a i to też są tylko moje przemyślenia.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 03-03-2012, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Przepraszam za te Ciechanowice, przecież chodziło mi o Ciechanów Laughing . Jeżdżę do Olsztyna często więc się wie.

Jednak ja mam jakieś dziwne przeczucie, że z postojami Ex w Działdowie, Iławie, Malborku i Tczewie faktycznie do Gdańska pojedzie się 3.30, a do Gdyni około 3.50.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

KolejTakPkpNie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2011

PostWysłany: 06-04-2012, 12:30    Odpowiedz z cytatem

pawelu napisał/a:
O sukcesie remontu linii Warszawa - Gdańsk będzie można powiedzieć, gdy czas jazdy zamknie się w granicach 2:30-2:45 dla składów kwalifikowanych. Może to niewłaściwe porównanie ale w latach 90-tych aż do początku lat 2000 "Kaszub" i "Neptun", które jako jedyne jeździły w standardzie IC i od Warszawy Wsch. do Gdańska Gł. nie miały postojów pokonywały dystans Warszawa Wsch.-Gdańsk Gł. planowo w 3h11', a często gęsto czas ten zamykał się w granicach 3 godzin. Należy zaznaczyć, że było to ze zwykła siódemką na czele a i o prędkości 160 km/h nikt wtedy nie marzył na gdańskiej magistrali.
Jeszcze małe sprostowanie postu kolegi danek 88: pociąg o nazwie "Portowiec" nigdy z Warszawy do Trójmiasta nie jeździł. Zawsze łączył on Warszawę ze Szczecinem. Długie lata jako poranny Ex p. Poznań, potem z rok, góra dwa lata jako pośpiech z Lublina do Szczecina z wagonami do Gorzowa p. Toruń-Bydgoszcz-Piłę, a od 3 lat jako IR po trasie dawnego Expresu. Być może chodziło Ci o "Posejdona", który rzeczywiście odcinek Warszawa Wsch.- Ciechanów podobnie jak i inne Expresy spokojnie pokonywał w niecałą godzinę.


Z Warszawy do Gdanska jezdzil bowiem Stoczniowiec. Ja pamietam iz 20 kilka lat temu r jezdzilo sie

5:47 Neptun
5:52 Posejdon
5:57 Varsovia

ba w mlodosci pamietam tez gdy popolyudniowy Neptun jechał z Dzialdowa do Warszawy przez Nidzice, Ostroleke z powodu katastrofy w Nasielsku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 14-04-2012, 15:05    Odpowiedz z cytatem

@ KolejTakPkpNie: Jeżeli podane przez Ciebie 5:47 itd przy nazwach pociagów to są czasy przejazdu z Warszawy do Gdańska 20 kilka lat temu to absolutnie się z tym nie zgadzam. Zacząłem jeździć regularnie z Warszawy do Gdańska w 1994 roku i wtedy czas przejazdu dla Ex choćby "Stoczniowiec" czy "Posejdon" z 5-6 przystankami po drodze wynosił góra 3h40 minut z Warszawy Centr. Skoro to było 18 lat temu to na pewno 20 kilka lat temu nie mogło być 2 godziny dłużej jak podajesz, bowiem żadnych inwestycji na tej linii nie było praktycznie od kilkudziesięciu lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-04-2012, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Jako niedawny jeszcze mieszkaniec Ciechanowa mogę powiedzieć, że w 1990 roku z Ciechanowa do Warszawy Centralnej ekspresy jeździły około 1 h 20 min, do Gdańska 2 h i 20-30 min (pospieszne odpowiednio 10 i 15-20 minut dłużej). W stronę Warszawy czas jazdy uległ nawet krótkotrwałemu skróceniu w latach 1998-2001, potem zaczął się wydłużać aż do niemal dwóch godzin w 2005, kiedy się wyprowadzałem. Natomiast z Ciechanowa do Gdańska czas jazdy pozostał niemal niezmienny aż do rozpoczęcia "na dobre" modernizacji na północ od Ciechanowa. Kiedy na początku 2009 r. ostatni raz jechałem do Ciechanowa "Pobrzeżem", to w obie strony czas jazdy wyniósł dokładnie 3 godziny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 08-05-2012, 11:38   Fuszerka na E65 Odpowiedz z cytatem

Fuszerka na E65

Linia kolejowa do Tczewa kosztowała 480 mln euro. Nie może być odebrana z powodu usterek. Prawie dwa miesiące rozmawialiśmy z kolejarzami, z wysokiego i niskiego szczebla. Nasi informatorzy przedstawili od kuchni inwestycję, polegającą na modernizacji linii kolejowej z Gdyni do Warszawy.

Jej częścią jest remont odcinka nazywanego LCS Tczew, od Pruszcza Gdańskiego do Szymankowa. Wartość tych robót to 480 mln euro. Budowa powinna być odebrana do 15 grudnia 2010 roku. W rzeczywistości odbioru końcowego do dziś nie dokonano, bo inwestycja jest najeżona wadami. Pociągi jeżdżą tylko dlatego, że jesienią 2011 roku dokonano wstępnego odbioru eksploatacyjnego.

Od półtora roku nie udało się usunąć wszystkich usterek. Według kolejarzy, są one na tyle poważne, że może dojść do katastrofy. Co na to właściciel torów? Właściwie milczy, bo na najważniejsze pytania, po kilku próbach i upływie prawie dwóch miesięcy, wciąż nie odpowiedział albo udzielił odpowiedzi wymijających. Pytania wysłane do Ministerstwa Transportu zostały też bez odpowiedzi. Czas przedstawić zarzuty, by zarządcy torów mogli rozwiać wszelkie wątpliwości.

- Inwestycja powinna być gotowa 15 grudnia 2010 roku. Tak się nie stało, bo od miesięcy nie można dokonać odbioru z powodu wad wykrytych na tej linii. Tory są źle wyprofilowane, nieodpowiednio podbite i wykonane niezgodnie z projektem - informują kolejarze, bo tak ogólnie nazywamy swoich informatorów, by nie narazić ich na konsekwencje służbowe.

Pociągi jednak jeżdżą, niektóre z prędkością nawet 160 kilometrów na godzinę. Zdaniem kolejarzy, inwestor, czyli Polskie Linie Kolejowe, naraża w ten sposób pasażerów na niebezpieczeństwo.

- Może dojść do tragedii tak wielkiej jak ta pod Szczekocinami na południu Polski - ostrzegają.

Ich zdaniem, bezpieczna prędkość na tej linii to 120 km/h. Wyższą o 40 km/h dopuszczono warunkowo, mimo wykrycia usterek. Tymczasem warunkiem otrzymania unijnej dotacji (rozliczenia całego odcinka do Warszawy należy dokonać do 2015 r.) jest osiągnięcie prędkości 200 km/h.

- Prędkość do 160 km/h została dopuszczona w ramach odbioru eksploatacyjnego, czyli tor spełnia normy eksploatacyjne dla takich prędkości, aczkolwiek istnieją usterki, które wykonawca musi usunąć. To z tego powodu, że tolerancje odbiorowe są znacznie ostrzejsze niż eksploatacyjne. Według tych pierwszych, można się poruszać do 160 km/h przy pewnych nierównościach - wyjaśnia Leszek Lewiński, wicedyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK w Gdyni.

- Posłużę się bardziej życiowym przykładem. Dlaczego ktoś chce mieć znacznie grubsze pokrycie na dachu? Dlatego, że cieńszy dach od razu będzie przeciekał? Oczywiście, że nie. Dach ma być grubszy i lepszy, aby mieć z nim spokój nie na 5 lat, tylko na 25 lat.

źródło: Dziennik Bałtycki

---

PS: czy Ci "informatorzy" to od nas? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 08-05-2012, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak na pozostałych odcinkach to wygląda, ale w Trójmieście nie mają nawet połowy zrobione a lista poprawek i uwag coraz dłuższa...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 23-05-2012, 09:20    Odpowiedz z cytatem

Jak obecnie wygląda zaawansowanie prac na E65? Czy na odcinku Warszawa - Ciechanów wszystko jest gotowe, czy jeszcze miejscami są jakieś prace na tym odcinku. Gdzie są najbardziej zaawansowane prace między Ciechanowem a Trójmiastem?

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl