Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Pomorskie stawia na kolej
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-06-2012, 13:00   Pomorskie stawia na kolej Odpowiedz z cytatem

Już za trzy lata siatka połączeń pasażerskich w woj. pomorskim ulegnie znacznej rozbudowie. W 2015 r. ma zostać uruchomione połączenie z Gdańska przez Lotnisko im. Lecha Wałęsy do Gdyni. Pociągi dotrą także do Kartuz.

To efekt budowy tzw. Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. - W jej ramach planujemy uruchomienie przewozów do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz reaktywację odgałęzienia Glińcz - Kartuzy (odcinek linii nr 229) – mówi Sławomir Lewandowski z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Do Bytowa i Goszyna?
W sferze planowania, w dalszej kolejności, jest także reaktywacja połączenia do Bytowa (odcinek linii nr 212 Lipusz - Bytów) oraz wznowienie ruchu na fragmencie linii nr 229 Pruszcz Gdański - Goszyn (Kolbudy). W obu przypadkach brak jest jednak na razie studium wykonalności.
- Wszelkie plany reaktywacji będą poprzedzone opracowaniem studium wykonalności, które ma za zadanie pokazać zasadność działań organizatora przewozów. Przyjmujemy, iż kursowanie pociągów jest efektywne w momencie, gdy potok pasażerów w jednym kierunku na linii komunikacyjnej przekracza 500 podróżnych – wyjaśnia Lewandowski.

Będzie nowy tabor
Pomorski samorząd planuje również zakup taboru kolejowego. - Chcemy kupić 10 pojazdów o napędzie spalinowym do obsługi sieci Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, a także 4 pojazdy współfinansowane ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy do obsługi odcinka Grudziądz –Malbork – wylicza Lewandowski.
Jak dodaje, w planach jest również modernizacja 8 używanych EZT (EN57, EN71). Projekt ten znajduje się na liście rezerwowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POiIŚ).

źródło: Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-06-2012, 13:13    Odpowiedz z cytatem

Kartuzy i bez tego można reaktywować... Wystarczy tylko chcieć zdziałać cokolwiek w danym kierunku. D29-229 powinna być stopniowo reaktywowana na CAŁEJ długości to jest od Pruszcza Gd. przez Kartuzy do Lęborka. Fajnie że "coś" się dzieje u nas ...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-06-2012, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Inne regiony mogą tylko pomarzyć o takim "coś".
Gorzej zwija się te linie które do tej pory udało się zachować. Więc w dobie nadchodzącej kulminacji kryzysu gratulacje dla samorządu za chęci i wizje wprowadzane w życie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 05-06-2012, 14:00    Odpowiedz z cytatem

zaraz a PKM nie miała być zelektryfikowana?? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 05-06-2012, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Miała być, ale liczę że moje wnuki tego nie dożyją Smile

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 05-06-2012, 16:26    Odpowiedz z cytatem

Wiele jest do zrobienia z pomorskimi kolejami, szczególnie na zachód od Trójmiasta, gdzie wiele miast jest skazanych wyłącznie na komunikację autobusową. Dojazdy z Bytowa czy Kartuz do Gdańska, to stanie w korkach i jazda nie zawsze dobrym taborem autobusowym. Kolej powinna iść w tym kierunku, wiele lini zarosło trawą, czasami odbywają imprezy przypominające dawne czasy, gdy większość miast regionu była połączona siecią kolejową. Mam nadzieję, wszystkie plany zostaną zrealizowane a nie tylko pozostaną papierowe obietnice.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 05-06-2012, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Wiem, że jestem nudny jak polskie opery mydlane, ale ciekawe kiedy ktoś w UMWP trochę bardziej zajmie się południową częścią województwa, a nie tylko PKM, Kościerzyna - Hel i Gdynia - Malbork. Pomorskie nie kończy się na Kościerzynie / Starogardzie Gdańskim.

A oto jeden z powodów dla których Chojnice nie mają dodatkowych połączeń na czas Euro2012:
Cytat:
Jak dowiedzieliśmy się w siedzibie zakładu, powodem jest spora odległość pomiędzy Chojnicami a Gdańskiem i zbyt wysokie koszty uruchomienia takiego dodatkowego połączenia

KLIK

Co ciekawe, Hel który ma niewiele bliżej do Gdyni, co Chojnice do Tczewa, jest już w odpowiedniej odległości.

_________________
Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REXus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Maj 2010
Skąd: Żelistrzewo

PostWysłany: 06-06-2012, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Chodziło pewnie o to, że Półwysep jak długi - to jeden wielki hotel. A przed samym Półwyspem jest Władysławowo - kolejna wielka sypialnia.

_________________
... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 06-06-2012, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie to dziwne,że dodatkowe pociągi z okazji EURO2012 na Ostbahnie pojadą tylko do Starogardu Gdańskiego.Przecież tabor i drużyny trakcyjne są z Chojnic.Czyżby będą podsyły na pusto ze Starogardu do Chojnic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 06-06-2012, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czyżby będą podsyły na pusto ze Starogardu do Chojnic?

Nie, to po prostu pojazd który jako ostatni przyjeżdża do Tczewa (R 7738 Chojnice - Tczew) i spędza tam noc, będzie wykonywał oby dwa kursy. Będzie to albo SA103 albo SN82 / DH-3102.


Cytat:
Chodziło pewnie o to, że Półwysep jak długi - to jeden wielki hotel. A przed samym Półwyspem jest Władysławowo - kolejna wielka sypialnia.

Owszem, dziwiłbym się gdyby Helski nie miał dodatkowych połączeń, tylko nie rozumiem tych obaw PR-ów, że do Chojnic pojedzie tylko garstka osób. Niestety PR Gdynia, nie chce nawet powalczyć o dodatkowych pasażerów. Wychodzą tam chyba z założenia, że jak Chojnice mają nieco dalej niż StG czy Tczew, to nie mamy po co jeździć do Trójmiasta w czasie trwania imprezy pociągiem. Kto chce to pojedzie samochodem niż pociągiem.

_________________
Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarek102 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sie 2012

PostWysłany: 03-01-2013, 16:15    Odpowiedz z cytatem

Czy jest szansa na elektryfikacje odcinka malbork -kwidzyn? Była toby szansa na rozwój tego regionu.strona o kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

CowboyFromHell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2011
Skąd: Wszędzie

PostWysłany: 05-01-2013, 01:25    Odpowiedz z cytatem

Czemu tylko do Kwidzyna? Jeśli już to do Grudziądza, a najlepiej do Torunia, co by można było uruchomić bezpośredni pociąg z Gdyni do Torunia. Istniały kiedyś gotowe plany elektryfikacji linii 207, jednak słuch po nich zaginął.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-05-2013, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Teraz kolej na odcinek Pruszcz-Glincz.

Do różnego rodzaju pomorskich inwestycji kolejowych (prowadzonych i planowanych), „Rynek Kolejowy” dorzuca też swoje „pięć groszy”. Proponujemy rozpoczęcie intensywnych działań zmierzających do rewitalizacji i wznowienia ruchu na trasie Pruszcz Gdański – Glincz, gdzie ruch pasażerski zawieszono w 1994 r., a od kilku lat na przeważającej długości tego odcinka nie jest prowadzony także ruch towarowy.

Argumentów za przywróceniem przejezdności tego odcinka jest dużo, zarówno z punktu widzenia ruchu pasażerskiego, jak i towarowego. Linia przebiega przez ośrodki zawierające się w aglomeracji trójmiejskiej (m.in. Kolbudy, Straszyn, zachodni skraj Żukowa, położony z dala od linii 201), gdzie ma miejsce bardzo intensywny proces suburbanizacji (wyprowadzania się mieszkańców Trójmiasta na tereny podmiejskie) – na terenie gminy Żukowo liczba ludności w ciągu ostatnich 15 lat wzrosła z 19 do 31 tys., na obszarze gminy Kolbudy – z 8 do 15 tys. Gwałtowny wzrost ludności powoduje bardzo duże problemy z codziennymi dojazdami do Trójmiasta, których nie rozwiązują ani zrealizowane w ostatnich latach duże inwestycje drogowe w południowej części Trójmiasta, ani też nie rozwiążą ich zaplanowane już projekty realizowane w ramach PKM.
Ponowne otwarcie tej linii może mieć też duże znaczenie w ruchu towarowym. Władze terminalu kontenerowego DCT Gdańsk poinformowały, że będą realizować rozbudowę swojej infrastruktury, dzięki czemu przepustowość terminalu wzrośnie z 1,5 do 4 mln TEU rocznie. Biorąc pod uwagę, że pociągi z portu gdańskiego wjeżdżają na magistralę E65 dopiero w Pruszczu, a odcinek Pruszcz – Tczew należy do najbardziej obciążonych w Polsce (zarówno przez ruch towarowy, jak i pasażerski, który w kolejnych latach także będzie prawdopodobnie wzrastał wskutek postępującej w kierunku Tczewa suburbanizacji), zasadnym wydaje się skierowanie choć części ruchu towarowego na linię 229 i dalej na linię 201 w kierunku Maksymilianowa. To pozwoli także odciążyć linię 131 na fragmencie Tczew – Bydgoszcz (Nowa Wieś Wielka), również mocno obciążoną – w ruchu przede wszystkim towarowym.

Zwracamy się zatem z apelem zarówno do PKP PLK, jak i do władz woj. pomorskiego (bądź do podległej samorządowi wojewódzkiemu spółki PKM SA), by rozważyły tę koncepcję i rozpoczęły działania studyjne zmierzające w kierunku udrożnienia odcinka Pruszcz Gd. – Glincz.

http://www.rynek-kolejowy.pl/45455/_Teraz_kolej_na%C2%A0odcinek_PruszczGlincz_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-05-2013, 07:27    Odpowiedz z cytatem

To ma sens. Czas przejazdu samochodem ze Straszyna do centrum Gdańska jest obecnie w godzinach szczytu taki, że pociągiem przez Pruszcz byłoby szybciej. Nie żartuję - pracowałem tam kiedyś i jeździłem autobusem firmowym: przejechanie trzech kilometrów z siedziby firmy do obwodnicy zajmował czasem i ze trzy kwadranse.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 28-05-2013, 08:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
zaraz a PKM nie miała być zelektryfikowana??


Tylko jeszcze ktoś musiałby od Osowej druta powiesić a to dopiero w planie siedmioletnim wisi:)

Z moich postulatów" Druta na Hel"!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl