Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następny
Remont Nadodrzanki
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-02-2012, 22:07    Odpowiedz z cytatem

[600 mln zł na Nadodrzankę do 2015 roku

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji przeznaczyło na rewitalizację linii CE-59 do 2015 roku 600 mln zł netto – poinformował „Rynek Kolejowy” Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji. Inwestycja przynajmniej do roku 2013 będzie finansowana ze środków budżetowych.

Linia CE-59 ma 575,4 km i jest bardzo ważnym elementem ciągu komunikacyjnego zarówno na krajowej jak i europejskiej mapie kolejowej. Łączy kraje skandynawskie i nadbałtyckie z Europą środkową i południową. Połączenie to obejmuje linię 401 od stacji Świnoujście Port do stacji Szczecin, linię 273 od stacji Szczecin do stacji Wrocław oraz linię 276 od stacji Wrocław do stacji Międzylesie. Poważnym problemem tej trasy pozostaje stan jej infrastruktury.

Obecny stan infrastruktury kolejowej na tej linii nie spełnia nawet najmniejszych standardów technicznych wynikających z umowy o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC czy wymagań związanych z interoperacyjnością kolei. Średni czas przejazdu na tej linii wynosi około 24 godziny. Średnia prędkość handlowa w lipcu 2011 r. wyniosła natomiast zaledwie 25,7 km/h.

Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra przewidziana została na lata 2009 – 2015. Projekt realizowany jest ze środków budżetowych. Jego łączna wartość to 600 mln zł.

Inwestycja objęła już rewitalizację toru nr 1 na odcinku Zielona Góra – Czerwieńsk, która zakończyła się w 2009 roku. Rewitalizacja toru nr 2 została w harmonogramie ujęta jako zadanie na rok 2013, ale w razie pojawienia się dodatkowych środków finansowych projekt zostanie rozpoczęty w roku bieżącym. W wyniku remontu prędkość pociągów na tym odcinku wzrośnie z 30-40 km/godz. obecnie do 100-120 km/godz.

W tym roku zostanie wykonana zostanie dokumentacja projektowa dla zakresu planowanego na rok 2013, czyli rewitalizacji na odcinku Niedoradz – Stary Kisielin, robót nawierzchniowych na odcinku Ługi Górzyckie – Chyrzyno (tor nr 2) oraz rewitalizacji na odcinku Godków – Chojna (tor nr 1).

PKP PLK zakładają, że w latach 2014–2015 modernizacja linii CE59 będzie kontynuowana w ramach nowej perspektywy finansowania z Unii Europejskiej.

W roku 2011 zakończyła się modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Daleszewo – Szczecin – Podjuchy (tor nr 1). Ze środków własnych PKP PLK oraz środków z Funduszu Kolejowego na cel zostało przeznaczonych 16 mln zł. W wyniku realizacji inwestycji odcinek Daleszewo – Szczecin Podjuchy przystosowany został do prowadzenia ruchu pociągów pasażerskich z prędkością do 120 km/godz.

Jednocześnie poza zadaniami WPIK, w ramach środków własnych, PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyła w 2011 r. rewitalizację na odcinku Bytom Odrzański – Nowa Sól (tor nr 1). Kosz tej inwestycji wyniósł 18,5 mln zł. Po jej zakończeniu uzyskano wzrost prędkość pociągów na tym odcinku z 30–40 km/godz. do 100–120 km/godz.

Rozpoczęto także rewitalizację toru nr 2 na odcinku Kostrzyn nad Odrą – Namyślin.

W ramach Funduszu Spójności (perspektywa 2004–2006) realizowany był również projekt pn. „Modernizacja linii kolejowej C-E 59 Międzylesie – Wrocław –Kostrzyn – Szczecin – przygotowanie dokumentacji przedprojektowej – etap I w Polsce”, w ramach którego w 2009 r. zakończono rozpoczętą rok wcześniej kosztem 2 268 tys. euro realizację II studium wykonalności dla odcinka Wrocław – Szczecin.

Poza wymienionymi nieujęta w „Wieloletnim programie inwestycji kolejowych do roku 2013 z perspektywą do roku 2015” realizowana jest także modernizacja linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie.

Zgodnie z harmonogram i zakresem rzeczowym tej inwestycji w 2010 r. zakończono realizowane w latach 2008–2010 kosztem 948 tys. euro I studium wykonalności obejmujące odcinek Wrocław – Międzylesie w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej CE-59 Międzylesie – Wrocław – Kostrzyn – Szczecin – przygotowanie dokumentacji przedprojektowej – etap I w Polsce”. Projekt zrealizowano w ramach perspektywy 2004–2006 z Funduszu Spójności. Na 2012 r. zaplanowano prace utrzymaniowo-naprawcze na linii nr 276 na odcinku Wrocław – Kamieniec Ząbkowicki, finansowane w ramach dotacji przedmiotowej Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na prace utrzymaniowo-naprawcze w kwocie 12 mln zł. Pozwoli to na wyeliminowanie najbardziej uciążliwych ograniczeń prędkości występujących na tym odcinku linii kolejowej.

źródło: Rynek kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-03-2012, 07:23    Odpowiedz z cytatem

Ciekawy artykuł w kontekście Nadodrzanki:

http://niepoprawni.pl/blog/5885/oczyscic-teren-zachodni

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 09-04-2012, 13:36    Odpowiedz z cytatem

No własnie i jak tam z tym remontnem Odrzanki . Nie pamiętam gdzie ale na jakiej stronie wyczytałem że pieniądze na remont mają zostać cofnięte to prawda ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 09-04-2012, 18:09    Odpowiedz z cytatem

Na razie cisza. A co do cofnięcia pieniędzy to nie martwił bym się o to. Euro już za 2 miesiące a po ostatniej katastrofie kolejowej na Śląsku kolej jest pod lupą dziennikarzy więc chyba nikt nie będzie na tyle zdesperowany żeby posunąć się do takiego kroku. O ile dobrze się orientuję to prace między Głogowem a Zieloną Górą mają ruszyć w przyszłym roku więc jeszcze trochę poczekamy na te 120km/h.

A tak swoją drogą to dlaczego tylko 120km/h ??? W porównaniu do CMK te nasze 120km/h to będzie jak porównanie drogi gminnej do autostrady. Według mnie jeżeli już wezmą się za "gruntowną odbudowę" tej magistrali to dobrze by było przystosować ją przynajmniej do 160 km/h. Taka modernizacja wystarczyła by przynajmniej na kolejne 30 lat. A tak to w przyszłości trzeba będzie ponownie ryć całą trasę i wtedy będą narzekania, że trzeba tak było zrobić od razu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 09-04-2012, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Różnica cenowa między 120 a 160 jest zbyt duża Razz

Chociaż czasem lepiej dołożyć i mieć spokój.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 13-04-2012, 16:43    Odpowiedz z cytatem

Stan techniczny Odrzanki na filmiku poniżej:

Stan Odrzanki - YT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

szukajek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2010

PostWysłany: 15-04-2012, 20:10    Odpowiedz z cytatem

dobrze że temat trafił już na wykop, więcej ludzi się o tym dowie
wykop.pl/link/1108363/fatalny-stan-nadorzanki

_________________
MIR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-04-2012, 07:37    Odpowiedz z cytatem

Będzie więc okazja dla PLK-i zamknąć rzeczony tor i jeździć po jednym, jeśli będzie to jeszcze możliwe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 18-04-2012, 10:18    Odpowiedz z cytatem


_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Maciej Kowalski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Kwi 2012
Skąd: Polska

PostWysłany: 30-04-2012, 22:28   KASACJA. Odpowiedz z cytatem

Nie sądzę by doszło do pełnego remontu "Odrzanki" gdyż tak jak większa część "Węglówki" między Kaletami a Inowrocławiem, zostanie zlikwidowana.
Wbrew temu co sądzi "Matt139":" A może cały odcinek "graniczny" z Ostrowa do Kluczborka już jest przewidziany do zaorania", ja myślę że w przyszłości linia ta będzie łączyć Śląsk z portami zamiast "Odrzanki" i "Węglówki" które na większych odcinkach zostaną zlikwidowane po zużyciu technicznym. Exclamation
W pierwszej kolejności zlikwidują odcinek Kostrzyn-Gryfino, a węgiel do elektrowni "Dolna Odra" będą do jej likwidacji wozić przez Poznań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

valverde20 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2012

PostWysłany: 15-05-2012, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Śmiech Śmiech fajne bajki. Zauważ, ze korytarze wpisane w AGTC nie zostana zlikwidowane "tak o" jak piszesz i przeniesione na inne linie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kojotsk8 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: Księginice

PostWysłany: 14-07-2012, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Dziś na stacji Wrocław Muchobór zauważyłem trochę nowych podkładów leżących na peronie. Czyżby szykował się tam jakiś remont? Ktoś ma jakieś informacje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 14-07-2012, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Drogowcy wymieniają podkłady na torze (bocznicy) od strony peronu pierwszego.
Na razie żadnego remontu stacji Wrocław Muchobór niestety nie widać...

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

dyżurny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009
Skąd: Tarnów Hauptbahnhof

PostWysłany: 15-07-2012, 10:49    Odpowiedz z cytatem

Początkiem września ma się podobnież zacząć remont toru nr 1 na odc. Nowa Sól - Niedoradz i Stary Kisielin - Zielona Góra. Planowane jest podniesienie szlakowej do 70/80 km/h. Jak rozmawiałem z dyżurnym z jednej ze stacji, powiedział mi, że PLK Zielona Góra już układa rozkład zamknięciowy na ten odcinek.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 16-07-2012, 18:43    Odpowiedz z cytatem

Powini jak najszybciej zrobic odcinek R.Gwizdanów-Głogów 21km a jazda 35min
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 20 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl