Linia na Vmax = 120 bez rezerw daje taki czas przejazdu jak linia z Vmax = 160 ze smiesznymi rezerwami PLK, ktore zażynają dobre czasy przejazdu. Wstrząsające bedzie, jesli po modernie za kilka miliardow osiagniemy czas przejazdu taki jak w 1968 roku
Linia na Vmax = 120 bez rezerw daje taki czas przejazdu jak linia z Vmax = 160 ze smiesznymi rezerwami PLK, ktore zażynają dobre czasy przejazdu. Wstrząsające bedzie, jesli po modernie za kilka miliardow osiagniemy czas przejazdu taki jak w 1968 roku
Pytanie czy cały odcinek Jęzor-Kraków będzie na 160? Szczakowa i Trzebinia-te stacje na pewno zostawią na koniec do przebudowy tak jak to było z Brzegiem i Oławą. A generalnie jaki z tego wniosek? Iż lepiej byłoby zrewitalizować linie na 120 a o ile taniej! Zysk na odcinku Opole Wrocław (82km) jest 13 minutowy(różnica między 120 a 160).
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-07-2012, 22:17
Pewnie ze taniej i szybciej. Ale Jewropa każe dostosowac szlaki CE (tak to sie chyba nazywa?) do standardow 160 dla pasazerskich i 120 dla towarowych, nawet jesli te wartosci sa na papierze i zaden pociag nie kursuje z maksymalna nominalną predkoscia. Modernizacje w polskim stylu to iście pyrrusowe zwyciestwa.
Pewnie ze taniej i szybciej. Ale Jewropa każe dostosowac szlaki CE (tak to sie chyba nazywa?) do standardow 160 dla pasazerskich i 120 dla towarowych, nawet jesli te wartosci sa na papierze i zaden pociag nie kursuje z maksymalna nominalną predkoscia. Modernizacje w polskim stylu to iście pyrrusowe zwyciestwa.
Zgadzam się-ponieważ mam przykład TLK Przemysław który mimo iż wagony są na 160 i często jest prowadzony EP09 to i tak na odcinku Opole-Wrocław nie wykorzystuje możliwości i jedzie i tak 120.
Wczoraj (22.07.2012r.) pokonowyłem wspomnianą trasę TLK Brzechwa. W porównaniu do mojego postu sprzed kilku miesięcy nastąpiło kilka zmian (od razu zaznaczam, że mogłem coś przeoczyć, raz z powodu tzw "przycięcia komara" od czasu do czasu oraz dużego tłoku - po prostu głupio było co chwilę przepraszać współpasażerów w przedziale i wychodzić na zewnątrz sprawdzić co się dzieje na drugim torze). Zmiany, które zauważyłem:
- roboty weszły na dwa nowe odcinki tzn. Rzeszów Zach. - Rudna Wielka oraz Bochnia - Kłaj (w obu przypadkach zamknięcie toru nr 2)
- zmodernizowany tor nr 2 na odcinku Rudna Wielka - Trzciana tym razem zamknięty - powód to rozgrzebanie wspomnianego toru na odcinku kilkuset metrów tuż za stacją Rudna Wielka. Ale nie umiem powiedzieć czy jest to po prostu jakieś dokończenie wcześniej nie zmodernizowanego odcinka toru nr 2 czy też poprawianie niedoróbek.
- gotowe są już perony na przystanku Świlcza
- gotowy jest już tor nr 1 na odc. Grabiny - Czarna Tarnowska - i to właśnie po nim odbywa się ruch
- gotowe są oba tory w okolicach post. Rudzice (ten za Podłężem w kierunku Krakowa)
Jeśli coś błędnie podałem proszę o poprawki!
_________________ Setki serc - jedno bicie - miłość na całe życie - ZKS STAL RZESZÓW
Przy samym przejeździe kolejowym w Grabinach wyremontowany tor jest zamknięty z uwagi na budowę tunelu.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-07-2012, 22:01
Na jednym torze na odc. Kłaj - Bochnia rozpoczęto demontaż szyn. Na razie zgarnięto tłuczen. Na pozostalych odcinkach nie widzialem nawet jednego robotnika, a jeżdze tamtędy regularnie co 2-3 dni Tak czy siak fajnie wygladaja te nowe podkłady miedzy Biadolinami a Bogumiłowicami.
Jeszcze grzebią przy moście w Rudzicach na torze 1.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-07-2012, 17:23
Ale owe grzebanie zwiazane jest z remontem linii Podłęze-Mydlniki przez Nową Hutę i z modernizacja E30 nie ma nic wspolnego Jadac przez Rudzice przez chwile jedzie sie jak na prawdziwej magistrali: swiezy tłuczeń, nowiutkie słupy trakcyjne, lśniące tory. Szkoda ze to tylko 500 metrow
Ważne, że w ogóle coś tam robią. Między nasypami tworzył się basen.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-07-2012, 23:03
http://www.rmf24.pl/news-mniej-polaczen-lotniczych-i-drozej-z-olt-express,nId,624661
Upada mit konkurencyjności samolotów...w połączeniach krajowych.
Kolej na całym odcinku E30 od Wrocławia do Przemyśla powinna kopnąć się w tyłek i modernizować na maksa.
Dlaczego skasowano połączenia lotnicze Katowice-Rzeszów? Rynek nie znosi próżni i jakby pociągi w 3 h jechały z G.Śląska do Rzeszowa to byłaby to realna konkurencja nawet dla samochodów.. Realnie jakby na całym odcinku było 140-160, to dałoby się wyciągnąć nawet 2 h!!
http://www.rmf24.pl/news-mniej-polaczen-lotniczych-i-drozej-z-olt-express,nId,624661
Upada mit konkurencyjności samolotów...w połączeniach krajowych.
Kolej na całym odcinku E30 od Wrocławia do Przemyśla powinna kopnąć się w tyłek i modernizować na maksa.
Dlaczego skasowano połączenia lotnicze Katowice-Rzeszów? Rynek nie znosi próżni i jakby pociągi w 3 h jechały z G.Śląska do Rzeszowa to byłaby to realna konkurencja nawet dla samochodów.. Realnie jakby na całym odcinku było 140-160, to dałoby się wyciągnąć nawet 2 h!!
Nie jest możliwe wyciągnięcie 2 godzin bo na zmodernizowanym odcinku Opole-Wrocław EC Wawel który kursuje tam z rozkładową 160 pokonuje ten odcinek w 47 min więc zakładając 160 od Katowic do Rzeszowa możliwe jest dla EX 2h 21 min. Wiadomo jednak że Katowice-Sosnowiec Jęzor będzie na 120 i Kraków Główny-Kraków Bieżanów też więc realny czas przejazdu dla pociągu TLK to będzie 3h a dla EX 2 h 40 min.To i tak będzie powrót do normalności.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum