Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Świętokrzyskie obawia się zmian w śląskim
Autor Wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 12:01   

Oj bez przesady. Myślę, że się dogadają i PRy dojadą aż do Sosnowca. KŚ nie chce tam puszczać taboru, bo szlakowa jest fatalna - 30 z kilkoma ograniczeniami do 10 km/h na odcinku Dańdówka-Główny. PR posyłają najgorszy szrot i dobrze robią. Smile
Przejdź na dół

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Nie byłbym taki pewny czy się dogadają. O ile mnie pamięć nie myli, świętokrzyski marszałek powiedział przecież, że połączenia do Katowic albo obsłuży w całości ŚZPR, albo nie będzie ich wcale. Było jeszcze coś o odbieraniu pracy przewozowej PR...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 12:56    Odpowiedz z cytatem

Szlakowa między Strzemieszycami a Sosnowcem Płd/Sosnowcem Głónym nie powala... ale zawsze można kombinować... i puścić lżejszy tabor, może wtedy PLK podniosłaby dla lekkich pociągów szlakową z 30 do 50? Wtedy ELfiki i en81 mogłby śmigać, a nawet sa134 itp cuda. Lekki tabor mają wszystkie 3 województwa.

Świętokrzyski Marszałek rządzi do Kozłowa, odKozłowa do Śławkowa małopolski.

Powinni pociągi Kraków - Katowice zrboić z przesiadką w Trzebini na KŚ, bo tam nikt nie jeździ.. 78 km ... 2,5 h ...i jest mnóstwo busów co 20 min tańszych od pociągu.

Na linii Katowice - Sędziszów - Kielce alternatywa busowa występuje odcinkami tylko i zastąpienie pociągów busami jest niemożliwe

Trzeba poszukać drugiego dna. Skoro mieli wzajemnie honorować bilety PR i KŚ, to czemu nie podzielić się obiegami tak jak to jest obecnie? PR Katowice obsługuje część połączeń obecnie. Na pewno drużyny katowickie jeżdza na Katowice 13:08 - Kozłów - Kozłów - Katowice 19:42 ...poza tym z obsługą trakcyjna jest mikser ... czasem EN57 ZPR Kielce czasem Katowice
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 13:35   

KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego
Powrót do góry

Lil_Peter Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-09-2012, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Problemy będą też na Częstochowa - Kielce. Mniej pociągów + autobusy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 15:12    Odpowiedz z cytatem

A ja mam taki pomysł z "wjeżdżaniem na teren wroga": Świętokrzyski ZPR uruchamia pociągi rel. Kielce - Częstochowa, a Koleje Śląskie Sosnowiec Główny-Koniecpol przez Sławków Olkusz Tunel Kozłów Szczekociny. Naturalnie w Tunelu/Kozłowie skomunikowania na Kraków i Kielce, a w Koniecpolu na Częstochowę i Kielce PLUS unia biletowa. Czy to jest totalne science fiction?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cidra Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2012

PostWysłany: 27-09-2012, 15:29    Odpowiedz z cytatem

sympatyk, właśnie, na taki krok zdecydowało się województwo małopolskie.

_________________
tósk jest sóper
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Nie doczytałem. Przepraszam Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 27-09-2012, 19:48    Odpowiedz z cytatem

A na wszystkim stracą jedynie pasażerowie.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-09-2012, 20:07    Odpowiedz z cytatem

Fiasko rozmów marszałków. Z Kielc do Katowic z przesiadką do autobusu

Od grudnia połączenia w relacji Katowice – Kielce – Katowice będą odbywały się z dwoma przesiadkami, w tym do autobusów. Takie rozwiązanie jest wynikiem fiaska w negocjacjach pomiędzy urzędami marszałkowskimi woj. śląskiego i świętokrzyskiego.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 27-09-2012, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego


Twoja teoria się nie sprawdza KS w ramach obsługi wojwwodztwa slaskiego latem bedzie jezdził do Swinoujścia i Tczewa \ a kto zapłaci my !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 27-09-2012, 21:30    Odpowiedz z cytatem

Koleje Ślaskie mogą wyjeżdżać poza teren województwa, bo wjadą np. do Wadowic czy Żelisławic.

Rozwiązanie jest proste, krok należy do małopolskiego i śląskiego w tym wypadku.

Obecnie jest 8 par pociągów. Prosty podział:

PRy 6 par Katowice-Sędziszów/Kielce - obsługa PR Kielce (jak obecnie)

Koleje Śląskie - 2 pary w relacji Katowice-Kozłów

PRom za wjazd w śląskie zapłaci małopolskie.

Na terenie małopolskiego Koleje Śląskie robiły w ciągu doby 268 pockm, , a PRy na terenie ślaskiego podobnie .. odcinek Sławków - Katowice to ok 30 km

Tylko czy ktokolwiek to przeczyta? Sławków to blisko granicy z małopolskim i jadąc z Katowic prawie 70 km pociągi jadą przez teren województwa małopolskiego.

Jeśli się nie dogadają .. linia do całkowitej likwidacji za rok.. bo nikt nie będzie już jeździł .. Ta trasa kolejnej zawieruchy w stylu tej z przełomu 2008/2009 r. nie przeżyje. Frekwencja wskutek niej spadła o połowę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

roman_bukowno
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-09-2012, 22:51   

O połowę? Chłopie... Te pociągi w większości były przed 2009 rokiem "zawalone" Teraz porównaj sobie stan pasażerów z tym co było 3 lata temu...
Powrót do góry

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 29-09-2012, 22:34    Odpowiedz z cytatem

bert napisał/a:
Virakocha napisał/a:
KŚ nie może wyjeżdżać poza województwo, gdyż jest podmiotem wewnętrznym śląskiego


Twoja teoria się nie sprawdza KS w ramach obsługi wojwwodztwa slaskiego latem bedzie jezdził do Swinoujścia i Tczewa \ a kto zapłaci my !
To nie tak. Zarówno dyrektywa 1370, jak i polskie prawo nie zabraniają wyjeżdżania poza województwo. Problem w tym, że pociągi do Świnoujścia, Tczewa czy Korszy pojadą na zasadach komercyjnych. Co innego pociągi dotowane, tutaj polskie prawodawstwo nie pozwala dotować pociągów poza własnym województwem. Tutaj, żeby móc wyjechać, trzeba zawrzeć komunikacyjne porozumienie komunalne z zainteresowanymi samorządami. Niestety...

tomasso86, śląskie z małopolskim dogadało się wręcz wzorcowo, udało się nawet rozwiązać kwestie biletowe - co nie było łatwe ze względu na niższe taryfy KŚ. Tutaj w grę wchodzi dogadanie ze świętokrzyskim, co jest praktycznie niemożliwe. Wystarczy przejrzeć publikacje dotyczące tej sprawy z ostatnich miesięcy. Teraz IMO świętokrzyskie szantażuje Matusiewicza, co widać po tonie ostatnich publikacji. Mistrzowski PR, umykają w nim nawet kwiatki typu: "KŚ zabroniły naszym pociągom komercyjnym wjeżdżać do Katowic" (sic!). Teraz całe odium zdaniem opinii publicznej spada na śląski UM i przy dalszym umiejętnym rozgrywaniu tej sytuacji, doprowadzi do zapowiadanej już w lipcu obsługi tej relacji wyłącznie przez ŚZPR - na jego warunkach oczywiście, nie zdziwiłbym się, gdyby PR w tej relacji żądały nawet 30,00 zł/pockm.
Co do Twojej propozycji - kto ma za to zapłacić? Przecież małopolskie tnie połączenia.

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 29-09-2012, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Chyba nie rozumiesz na czym polega rozliczanie się pociągokilometrami. Obecnie jak jedzie pociąg Kielce - Katowice to do Kozłowa płaci świętokrzyskie, do Sławkowa małoposkie, i dalej śląskie... i tak zostałoby nadal!

Koleje Śląskie realizując 2 pary połączeń w relacji Katowice - Kozłów nie wjeżdżałyby w świętokrzyskie.

Więc małopolskie płaciłoby de facto PRom za odcinek śląski, a wo. śląskie oddawałoby tę sumę małopolskiemu realizując 2 pary połączeń na terenie małopolskiego.

Generalnie chodzi o to, że te 2 pary pociągów realizowane przez Koleje Śląskie wyjeżdzonymi pociągokilometrami = pociągokilomtery całej oferty (PR + KŚ) na odcinku Katowice - Sławków

Będą cięcia w Małopolsce, wysyp litery D, likwidacja Kraków - Oświęcim przez Skawinę, Spytkowice. Z odcinka Kozłów - Sławków leci jedna para.

Zrozumiałeś ideę propozycji?

Żeby było jaśniej. Przewozy Regionalne obsłużą relację Katowice - Kraków (7 par co stanowi całość oferty tej linii). PRom zapłaci małopolskie za cały kurs Kraków - Katowice, natomiast Koleje Śląskie w zamian oddadzą śląskie pociągokilometry pociągami* Bielsko - Wadowice (od Kozy Zagroda do Wadowic to woj. małopolskie) i Oświęcim (tu dosłownie 2 km to małoposkie) - Katowice.

* wprowadziłem gwiazdkę, bo może tu też będą autobusy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl