Likwidacja przystanków przez Koleje Śląskie
Odpowiedz do tematu

Temat:
Pisze o warunkach obsługi pasażerów w Piotrowicach. A faktem jest, że to powinno być tak że zarówno Piotrowice jak Ligota powinny być obsługiwane .

Temat:
Wycięcie tego przystanku to kompletna paranoja. Obok znajdują się duże zakłady przemysłowe tzn LOTOS i Fabryka Zapałek. Nikt nie mówi, że mają się tam zatrzymywać wszystkie pociągi, ale te na 6, 14 i 22 bezwzględnie powinny tam stawać. Okazuje się, że poza wycięciem przystanku bardzo niedostosowany dla dojazdów jest też rozkład. Dlatego zaprotestowali wójtowie gmin Zebrzydowice i Chybie oraz burmistrz Strumienia. Skan ich wniosku jest łatwo znaleźć na sieci.
Ja zebrałem podpisy w LOTOS i w Fabryce Zapałek z prośbą o przywrócenie przystanku. Prośba ta została przesłana do burmistrza Czechowic-Dziedzic, lokalnej prasy, pani poseł Mirosławy Nykiel oraz oczywiście do Kolei Śląskich. Niestety w temacie tego pisma jak na razie echo. O ile nie w grudniu to mam nadzieje, że w lutym funkcjonowanie Czechowice-Dziedzice Przystanek wróci do normy.

Temat:
czepek, pisma powinieneś wysyłać do UM Smile


_________________
Pozdrawiam
Jacek
Temat:
Do Lotos masz bliżej od strony głównego dworca .....
A z Fabryki Zapałek do głównego dworca jest 15 minut .
Niektórzy mają po 20-30 km do stacji i dojeżdżają (np. ludzie z Jastrzębia Zdrój) , a tu problem 15 minut podejść . To jest właśnie polska mentalność . To na linii Oświęcim - Kraków przez Dwory powinni zrobić przystanek na wysokości miasta , miałbym bliżej do pociągu , aha i chce pociągi co godzinę .....

Temat:
@danio: Byłeś w C-D kiedyś ? zdecydowanie bliżej jest z C-D Przystanek do Lotos Kolej i rafinerii. Właśnie dużo osób dojeżdzających z Katowic i pracujących w Lotosie właśnie tam wysiada bo jest około 100m do bramy zakładowej od przystanku.


_________________
It's my life
dddbb
-Usunięty-
Temat:
danio, Zaczynam nabierać wątpliwości co ty wiesz o Czechowicach-Dziedzicach. Siedziba Lotosu jest na Ignacego Łukasiewicza 2, czyli tuż przy stacji Cz-Dz Przystanek.
A w Oświecimiu powinien być przystanek bliżej centrum miasta, ale nie z powodu Twojego egoizmu, ale może to uratowałoby ruch pasażerski. Ale to wymaga inwestycji, a z tym zawsze ciężko. W tym wypadku chce się zlikwidować przystanek, który istnieje tam (bo jest potrzebny) od przedwojnia.

Temat:
Ja mieszkam w Czechowicach i znam tą okolicę bardzo dobrze ...... a z tym przystankiem w Oświęcimiu to ironia była .
Wystarczyłby wspólny bilet MZK + PR/KŚ .

dddbb
-Usunięty-
Temat:
danio, To proponuje spacer dla przypomnienia gdzie jest główna brama. A na powrocie przejście z zegarkiem spod Fabryki Zapałek do dworca głównego i sprawdzenie czy pokonasz 2,5 km w 15 min.
Wspólny bilet powinien być - ale nie ma, więc pasażerowie zainteresowani korzystaniem z kolei zostali na lodzie. Mam nadzieję, że tylko na 2 miesiące.

Temat:
Ulicą Kraszewskiego wychodzisz przy Lasku ,a stamtąd do Dworca masz 5 minut .

dddbb
-Usunięty-
Temat:
Jak uda Ci się przejść (nie przebiec) 2,5 km w 15 min to wrzuć filmik

Temat:
Trasa "Zapałkownia"-dworzec główny to wg Google Map 2,1km(ulica Prusa). Ulicą Kraszewskiego jest to dużo dalej bo 2,9km. Środkiem "Rafinerii" byłoby to 2,1km. Powodzenia dla kogoś kto zrobi to w 15 minut. Z bramy na Łukasiewicza przez "Rafinerie" jest do dworca 1,8km. A tam właśnie mieszczą się biura LOTOS Czechowic, oraz budynki wielu innych firm obecnych na terenie byłej rafinerii. Koleje Śląskie zupełnie nie znając miejscowych realiów postanowiły dokonać rewolucji w swoim stylu. I tak dobrze, że nie wymyślili, żeby wysadzać ludzi w Goczałkowicach i rozwozić autobusem w kierunku Bielska. Mi zdrowemu 30 letniemu facetowi zajmuje dojście do bramy na Brlickiego z dworca głównego 12 minut. Dojście do środka "Rafinerii" gdzie mam biuro kolejne 5. Reszta, która musi dostać się na przeciwległy koniec musi doliczyć kolejne 10. 20-25 minut spaceru zniechęci każdego do korzystania z kolei. Nie o to chyba chodziło Kolejom Ślaskim. Miało być lepiej i paru miejscach być może jest. W Czechowicach jest generalnie dużo gorzej. Zwłaszcza, że nikt nie każe się zatrzymywać na CMK, gdzie taki przytsanek powoduje dużą stratę czasową, tylko na lokalnej zdegradowanej lini, gdzie spowoduje to 1-2min dluższy czas jazdy na trasie Katowice-Bielsko. Nie mówimy tez o konieczności zatrzymywania się na Przystanku pociagów o kazdej porze dnia. Wystarczy 6,7,14,15,22.

Temat:
Jeszcze są "skróty" , które trzeba znać ....
Poza tym jechałem parę razy po 14 z Czechowic do Bielska pociągiem i tam
NIKT nie wsiadał . Mi dojście z Dworca do Barlickiego zajmuje 8-9 minut .
Po prostu znam krótszą drogę (albo wiadukt i w dół słowackiego , albo z wiaduktu w dół
Studencką , Sienkiewicz i koło Pogotowia .

Temat:
Jak czytam niektóre posty to ciśnienie mi się podnosi... narzekają tutaj, ze pociąg nie zatrzyma się im pod domem, ja mam w mieście jeden przystanek i muszę przejechać na niego na rowerze 20 min i jakoś daje sobie rade.

stacja Czechowice Przystanek została usunięta bo nie ma sensu trzymać przystanku dla 3 osób.

Katowice Ligota to inna sprawa, bo wsiada i wysiada tam na prawdę dużo osób i zlikwidowanie jej jest ogromną głupota.

likwidowanie stacji Bytom Północny też jest głupota, ta stacja powinna zostać.

Temat:
@Mateusz91
Ale wiesz , niektórzy lubią sobie ponarzekać .
Ja zrozumiałbym likwidację Południowych , albo Bielska Białej Komorowice gdzie wsiada trochę ludzi , ale na Przystanku naprawdę mało osób wsiada a odległość do głównej stacji jest niewielka , a jak ktoś zna Czechowice to nawet do Południowych miałby stosunkowo niedaleko (Łukasiewicza do góry , skrótem koło przedszkola i wychodzi przy przejeździe kolejowym .Naprawdę znam Czechowice i dużo podróżuje , i o ile Katowice Ligota mogłaby zostać , o tyle Stacja Cz-Dz Przystanek nie jest potrzebna . Dla 2-3 osób to bezsens.

Temat:
Srednio sensowne jest pisanie, że komuś zajmuje dojście 8 minut. Rekord swiata na kilometr wynosi mniej niż 3 minuty(mniej więcej tyle jest z centrum na bramę przy Barlickiego). Biorąc pod uwagę warunki miejskie, jakiś mistrz w biegach średnich mógłby napisać "a mi to zajmuje 4 minuty". Realnie patrząc, w bardzo dobrym tempie od bramy jest to 10 minut. Plus kolejne 10 na przeciwległy koniec, bo po raz kolejny napiszę, że tam mieszczą się od stu lat najważniejsze budynki tego zakładu. 20 minut w jedną, 20 w drugą. Z południowych zapewne trzeba też iśc z 15 minut i to zakładając skrót. Oczywiście Noah Ngeny robi to w "minutę osiem". Nie rozumiem też zupełnie podejścia, że trzeba "trzymać przystanek". Jest sobie mała stacyjka. Wysiada na niej parę osób na 6 i parę na 7. O 14 i 15 wraca. Oczywiście bez sensu, żeby stawał tam pociąg o 11 czy 19. Ale tych kilka w porze zmian to chyba nie jest jakiś problem dla cywilizowanego przewoźnika. Rozumiem gdyby to była stacja w polu. Ale i takie bywają na świecie(patrz linie wysokich prędkości we Francji). Stacja jest, wiata jest. Nawet ławki są. Kosze ktoś nawet wymienił, ale KSy ubzdurały sobie, że to bez sensu. Co ciekawe wielu stwierdza, że głupota to dobra rzecz i pisze cuda o dojściu w osiem minut. Nikt w dzisiejszych czasach nie zostanie z koleja na dobre i na złe, tylko zamiast zapierdzielać 40 minut dziennie z buta, pojedzie autem. KSy stracą, środowisko straci. Nie wiem czy ktokowliek zyska. Może ktoś tą minutę w pociągu, ale biorąc pod uwagę, żę pociąg od BB posuwa się w żółwim tempie to to zatrzymanie niewiele różni się od tego jak będzie przejeżdzał przez stację bez zatrzymania. Jak dla mnie zysk czasowy zerowy. Zupełnie nie rozumiem teorii, że likwidacja Bytom Północ jest be, a likwidacja Cz-Dz cacy. Uważam, że mają zostac wszystkie przystanki w pociągach osobowych. A w przyśpieszonych tylko główniejsze. Wycinanie wybranych to lekceważenie pasażerów.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl