Wysłany: 04-12-2012, 15:03 Przetarg PKP IC na zakup EZT
PKP Intercity ogłosiło przetarg na zakup 20 nowoczesnych składów zespołowych. Według założeń przewoźnika pociągi od 2015 roku będą obsługiwać połączenia dalekobieżne, w barwach Twoich Linii Kolejowych (TLK). Szacowana wartość projektu wynosi około 1 mld zł.
W skrócie:
- długość max. 150m+2%
- pojemność min. 360 osób (60 w 1 klasie)
- wagon barowy między 1 i 2 klasą
- 6 toalet, z czego jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych (między 1 i 2 klasą)
- układ siedzeń bezprzedziałowy, 2+2 w klasie 2, 1+2 w kl. 1
- gniazdka 230V (jedno na dwa fotele w kl.2, po jednym w kl.1), przystosowanie do montażu WiFi
- drzwi odskokowo-przesuwne, jednopłatowe o szerokości min. 800mm, przedsionki oraz drzwi międzywagonowe
- spełnianie czterech scenariuszy zderzeniowych
- maksymalna moc pobierana z sieci - 3,5MW, min. 20% osi napędnych
- możliwość zmiany ilości wagonów w przyszłości
- oświetlenie diodowe w 100% (łącznie z reflektorami czołowymi)
Kryteria wyboru to:
35% - cena pojazdów
30% - cena utrzymania za 1km
20% - współczynnik masy (masa/długość, 20pkt. dla współczynnika poniżej 1,7)
15% - udział płaskiej podłogi (15 pkt. dla całkowicie płaskiej podłogi)
Otwarcie ofert 29 stycznia 2013r, termin dostawy 30 października 2015r.
Nie mam nic przeciwko, żeby połączenia TLK obsługiwane były nowoczesnymi EZT, oby tylko fotele były wygodniejsze aniżeli w ED74. Jak to ma dać jakąś oszczędność (=lepsza siatka połączeń, chociaż sam w to nie wierzę) na kosztach to niech EZT-ują.
No tak ale w ostatnich przetargach na wagony połowa miała przedziały a połowa nie, czy jest jakiś techniczny problem zrobić przedziały w członach EZT ? Ale ah tak zapomniałem na zachodzie to teraz przedziały niepopularne a my jak małpki wszystko małpujemy. Całe życie człowiek jeżdził pociągami dalekobierznymi które miały przedziały, teraz od 2015 TLK to będzie takie REGIO tylko że nie na wszystkich stacjach stanie.
O ile się nie mylę to Siemens Viaggo nie jest EZT-em tylko wagonami Push-Pull (Railjet) Chyba chodzilo Ci o koncepcyjnego Siemensa Venturio, z którego sam bym się cieszył gdyby Siemens zaproponował go w przetergu i wygrał oczywiście.
Venturio faktycznie pasuje, ale wątpię żeby Siemens był konkurencyjny cenowo z Pesą czy Newagiem.
snajper napisał/a:
No tak ale w ostatnich przetargach na wagony połowa miała przedziały a połowa nie, czy jest jakiś techniczny problem zrobić przedziały w członach EZT ? Ale ah tak zapomniałem na zachodzie to teraz przedziały niepopularne a my jak małpki wszystko małpujemy. Całe życie człowiek jeżdził pociągami dalekobierznymi które miały przedziały, teraz od 2015 TLK to będzie takie REGIO tylko że nie na wszystkich stacjach stanie.
Tak samo jak małpowaliśmy "przedziałowość" z ZSRR. Niektórzy nie mają fetyszu przedziałów, osobiście wolę wagony bezprzedziałowe i nie traktuję tego jako wady - wręcz przeciwnie. A przedziały w EZTach zwiększyły by wagę i zmniejszyły pojemność.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-12-2012, 18:31
Oby to nie były składy alla ED74 Nie jestem wygodnisiem, ale chyba EN57 plastik jest wygodniejszy. Konia z rzędem temu, który potrafi w ED74 zasnąć !
Niech to bedzie cokolwiek, ale żeby miało w miare wygodne siedzenia i przede wszystkim drzwi miedzy członami - nie ma nic bardziej dobijającego niż mroźne powietrze wlatujące do składu na stacjach posrednich !
Kto powiedział, że Newag musi startować sam w przetargu? Warszawskie metro budują przy współpracy z Siemensem, więc może zaproponują IC składy Venturio budowane w konsorcjum z Newagiem? W taki sposób IC miałoby bardzo dobre EZT-y a i cześć pieniędzy została by w kraju
Po co Newag ma się dogadywać z Siemensem jak może sam zrobić wszystko i zgarnąć całą kasę, do tego mając większą szansę na wygraną?
@Pułtuś - fotele mają być lepsze, odchylane, z gniazdkami itp. Będą to wygodne składy dalekobieżne. Drzwi od przedziału pasażerskiego oddzielać ma szklana przegroda, nie zwykłe wiatrołapy.
Chciałbym zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
- cena to tylko 35%, a więc PESA, czy Newag nie będą w uprzywilejowanej pozycji, szczególnie, że:
- 30% to koszty utrzymania, co jak pokazał przetarg na ŁKA - oferty Stadlera i PESA dzieliła przepaść
- kolejne 20% to współczynnik masy, co będzie preferowało aluminiowe pudła, póki co mało popularne w Polsce i u polskich producentów
- płaska podłoga zależy przede wszystkim od jej wysokości ngs, warunki preferują wysoką podłogę, bo nie określono nawet zakresu.
Wstrzymał bym się z tą preferencją aluminium. Współczynnik masy (masa/długość) nie będzie porównywany między ofertami, tylko poszczególnym zakresom przyporządkowano określoną ilość punktów. Nawet zwykły, stalowy 35WE ma ten współczynnik na poziomie 1,73 co daje mu 17,5 punkta, po dołożeniu dwóch lekkich członów tocznych możliwe jest "zgarnięcie" wszystkich punktów.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-12-2012, 19:47
sphinx napisał/a:
@Pułtuś - fotele mają być lepsze, odchylane, z gniazdkami itp. Będą to wygodne składy dalekobieżne. Drzwi od przedziału pasażerskiego oddzielać ma szklana przegroda, nie zwykłe wiatrołapy.
Ok dzieki za informacje - w takim razie jestem dobrej mysli
Sam jestem zwolennikiem skladow przedzialowych, ale wiem że podroznych najbardziej cieszy nowy tabor. To on zmienia wizerunek polskiej kolei wiec dobrze ze beda wreszcie jakiekolwiek nowe pociagi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum