Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 04-12-2012, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Tak masz rację chodziło mi o Venturio, gdyby to były one byłoby super.

[ Dodano: 04-12-2012, 20:21 ]
Na bazie Venturio powstał ICX więc gdyby to był on wygląd i charakter wnętrza byłby taki sam jak w ICX z ta różnicą, że inne byłyby silniki i elementy mechaniczne
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 04-12-2012, 22:37    Odpowiedz z cytatem

ICx wygląda jakby to było po prostu Venturio. A jak tak to Siemens będzie miał problem z wag. Siedmioczłonowy ICx (200m) waży aż 455t, pięcio (bo tylko wtedy zmieścił by się w limicie 150m) aż ~320kg. To wciąż za dużo bo PKP ustaliło maksymalną masę na 300t. Ok, to skład wielosystemowy, ja jednym systemie udaje się zbić parę ton (poniżej 300), ale wciąż Siemens ma w okolicach 0 punktów za współczynnik masy. Słabo to wygląda, na Siemensa i Venturio bym nie liczył.

Ciekaw jestem Stadlera bo na oficjalnej stronie piszą, że najdłuższy dostępny Flirt ma 6 członów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 05-12-2012, 07:53    Odpowiedz z cytatem

niemiecki ICx pochodzi z technologi siemensa venturio jednak nie jest 1:1 venturio.

jest to sklad ktory w tej formie zostanie wyprodukowany tylko dla DB , venturio ma byc na otwarty rynek.

roznica miedzy ICx a siemens venturio polega na tym ze ICx bedzie tylko w dwoch versjach ( 7 i 10 czlonowy) a venturio w dowolnej konfiguracji 3-10 czlonow. tez conajmniej 10 czlonowa wersja nie bedzie wielosystemowa (tylko 15 KV AC) gdzie venturio jest generalnie wielosystemowy.

ICx nie jest czysta produkcja siemensa - bombardier produkuje okolo 30% komponentow . venturio to 100% siemens.

to wszystko znana taktyka DB . przy nacisku masywnych zamowien ( 300 skladow ICx !) producent sie ugina i produkuje wersje dokladnie na potrzeby DB , eliminujac technologie ktora DB nie interesuje (wielosystemowosc, wychylne podlo , dowolna ilosc czlonow ) . to daje DB cene za sklad duzo ponizej otwartego rynku a siemensie ( i bombarierowi) prace na wiele lat oraz podobna platforme dla wolnego rynku.

jeszcze pare ciekawostek :

- venturio jak i ICx nie beda z aluminium tylko stalowe , siemens ( a tak naprawde DB ) jest zdania po doswiadczeniach z ICE ze dalsza redukcja masy przy zastapieniu stali przez aluminium jest nieoplacalna . (koszty produkcji, exploatacja)

-ICx jak i venturio maja vmax 249 kmh . ( siemens dla venturio daje 250, jednak de fakto jest 249 ) . tutaj zwowu siemens ( a tak naprawde DB ) jest zdania ze predkosci powyrzej tego sa dla europy nie racjonalne. vmax 249 daje formalnie uzytek w klasie 2 TSI , gdzie od 250 obowizuje bardziej kosztowna klasa 1 TSI

wiec w czasach kiedy polska debatuje o "haj speed" niemcy ida odwrotna droge i redukuja predkosci.

-siemens ustalil dla DB nieznana premie jezeli DB namuwi zachodnie kraje na zakup technologi venturio.

- ICx jest nawiekszym zamowieniem w histori siemensa i DB.

ICx ma zastapic w 100% ruch intercity skladami wagonowymi i dalej zastapic sklady ICE1 i ICE2 .

w planach jest ze po zastapienu skladow wagonowych wszystkie lokomotywy BR101 maja isc do DB schenker . ( a my wcale ich nie chcemy ! )

venturio na dzis istnieje tylko na papierze , ICx w przygotowaniach dla produkcji, jednak jezeli by sie okazalo ze polska naprawde dostanie te siemensy to nie ma sie co bac ze to tylko troche lepszy EN57 .

tak naprawde byl by absurd dla polski kdyz venturio najprawdopodobniej technologicznie sporo bedzie przewyszal pendolino.

pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-12-2012, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Przetarg jest na składy 160 km/h a nie na składy 249 km/h, Pesa Wam dołoży do Elfa dodatkowe 2 człony w tym jeden Wars i tyle. Ja ostatnio już jechałem TLK ED74 to w drodze powrotnej jak się znowu trafił to wolałem poczekać 2 godziny na wagonowy.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 05-12-2012, 09:11    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze icx to podrasowany venturio ze zwiększonymi prędkościami 230 - 249 km/h i zmienionymi systemami. Jak pisze Siemens rodzina pociągów venturio oferuje składy dalekobieżne z lub bez wychylnego pudła i prędkością maksymalną w wersji od 160 do 250 km/h (wersje 160km/h, 190 km/h, 230 km/h, 249 km/h) wraz z dowolnie kształtowanym wyposażeniem mechanicznym w wersji od 3 do 10 członów.
Zarówno wymaganie prędkości jak i masę skład spełnia. Polskie wymagania spełniałby skład 5 członowy.
Gdyby Siemens wyciął wielosystemowość, która jest tylko opcjonalna, tak samo jak wychylne pudło jest tylko opcjonalne, zmienił hamulce, zawieszenie, silniki i elektronikę bo Polska chce pociągów na 160 km/h to z pewnością zarówno cena jak i masa spadną.

[ Dodano: 05-12-2012, 09:22 ]
Najważniejsze jest to by intercity znowu nie zamówiły przerobionego składu regionalnego czytaj. ELF, FLIRT, IMPULS, bo to nigdy nie będzie o samo co pociąg dalekobieżny produkowany od podstaw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-12-2012, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że będzie to ELF, FLIRT, IMPULS, wizje jakich venturio to dobre dla marzycieli, zejdżcie na ziemie, albo przejedźcie się TLK z ED74 by poznać przyszłość. Tu jest jasno napisane, że chodzi o KOSZTY, w 100% bo 30% to zakup, 30% to utrzymanie (czyli też koszty), a resztę wymogów i tak każdy spełni na 100%.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 05-12-2012, 10:02    Odpowiedz z cytatem

głupie te kryteria przetargu

[ Dodano: 05-12-2012, 10:05 ]
Masa nie koniecznie wpływa na aerodynamiczność i przyspieszenie pociągu, taki venturio jest dużo bardziej aerodynamiczny niż np. Flirt, szybciej się rozpędza i ma mniejsze zużycie energii.

[ Dodano: 05-12-2012, 10:16 ]
Ale skoro nazywają te składy Pendolino II to myślę że to nie będzie Flirt, ELF czy Impuls
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 05-12-2012, 11:07    Odpowiedz z cytatem

A miało być od teraz malowanie z przewagą zielonego i czerwonego w odpowiednich klasach.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Paul4402 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: Rybnik

PostWysłany: 05-12-2012, 15:38    Odpowiedz z cytatem

Hmmm a z złącznika pierwszego do przetargu ze stronki intercity wynika, że maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi minimum 160 km/h więc jest szansa, że zaproponowane w przetargu składy przez którąkolwiek firmę będą miały większą konstukcyjną co wg mnie jest bardzo przyszłościowe, tym bardziej, że niektóre z tych składów mają kursować po odcinku CMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 05-12-2012, 15:57    Odpowiedz z cytatem

Nie ma szans - nikt nie będzie iść w koszty zmniejszając szanse na wygraną.

Uproszczone Venturio będzie lżejsze i pewnie spełni wszystkie minimalne wymagania. Tylko, że jeszcze trzeba zdobywać punkty - w kosztach będzie ciężko, a z masą musieliby zejść o ok. 70 ton (do ~250t) żeby zgarnąć max punktów. Nawet po wywaleniu transformatora, wychyłu itp. będzie ciężko. Niestandardowy skład będzie musiał przyszykować Stadler - Flirt oficjalnie ma maksymalnie 6 członów i 2 wózki napędne (żeby zmieścić 360 osób, 6 toalet i bar trzeba ~8 wagonów). Wg mnie duże szanse na wygraną ma ... CAF. Oferuje pociągi lekkie, z niskimi wózkami/płaską podłogą i już pokazał, że potrafi powalczyć ceną.

Co do krajowych producentów - siedmioczłonowy 20WE pasowałby idealnie, ale wymagałby sporych zmian konstrukcyjnych (normy zderzeniowe, interoperacyjność) i byłby problem z wagą. Nie ma więc co liczyć na więcej niż standardowe "tramwaje" z podwyższoną podłogą - dostaną max punktów za masę i podłogę przy rozsądnych kosztach.

PS. Wie ktoś jaką długość ma zwykły, środkowy człon toczny w 35WE?
Cytat:
[ Dodano: 05-12-2012, 10:05 ]
Masa nie koniecznie wpływa na aerodynamiczność i przyspieszenie pociągu, taki venturio jest dużo bardziej aerodynamiczny niż np. Flirt, szybciej się rozpędza i ma mniejsze zużycie energii.

[ Dodano: 05-12-2012, 10:16 ]
Ale skoro nazywają te składy Pendolino II to myślę że to nie będzie Flirt, ELF czy Impuls

Przy prędkościach do 160km/h aerodynamika odgrywa znacznie mniejsze znaczenie niż masa i moc.

To jak je nazywają nie ma nic do rzeczy. Po prostu mają być nowe, długie i dalekobieżne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 05-12-2012, 16:48    Odpowiedz z cytatem

zobaczymy czy siemens bedzie wogole startowal z venturio na ten przetarg.

bo tez mysle ze nie chodzi intercity o sklady dla TLK ktore technologicznie i cenowo sa powyrzej pendolino.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 05-12-2012, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Venturio to tylko platforma to nie jest konkretny pojazd. Akurat wersja v 160 jest dużo poniżej Pendolino.
Mamy w tej platformie wiele pojazdów, a ICX jest najbogatszą wersją pod v 230-249 km/h ale są też wersje uboższe v160 v 190, v200 nie mówimy tu o konkretnym pojeździe tylko o platformie. Nie można porównywać konkretnego pojazdu czytaj Pendolino do platformy pojazdów. To tak jakbyśmy powiedzieli że Fiat Panda to to samo co Fiat Freemont, a jednak tak nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 05-12-2012, 18:22    Odpowiedz z cytatem

Słabe porównanie z tymi Fiatami. Lepsze: Skoda Octavia i Audi A3. Ta sama platforma, zupełnie różne klasy aut.

Tak sobie myślę co do tej prędkości maksymalnej. Jak już i tak będą mieć kabinówkę to technicznie nie powinno być zbyt dużych różnic między 160 i 190km/h, więc kto wie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 06-12-2012, 11:52    Odpowiedz z cytatem

A ja bym postawił na polską myśl techniczną. Na świecie nas cenią, czas by tak samo by i w kraju.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 06-12-2012, 14:28    Odpowiedz z cytatem

O ile CAF nie zrobi niespodzianki to wg mnie wygra krajowy producent.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 29 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl