Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Bez biletu? Idź do konduktora
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 24-01-2012, 23:56   Bez biletu? Idź do konduktora Odpowiedz z cytatem

Spółka PKP Intercity rozpoczęła akcję rozklejania plakatów w wagonach pociągów TLK z informacją o obowiązku niezwłocznego zgłoszenia się do konduktora przez podróżnych bez biletów.

W pociągach TLK pojawiły się nalepki (vide: zdjęcie) upominające podróżnych, aby nie zwlekali z zakupem biletów po wejściu do pojazdu. W myśl ustawy Prawo Przewozowe, umowę przewozu zawiera się poprzez nabycie biletu na przejazd lub spełnienie innych, określonych przez przewoźnika, warunków dostępu do środka transportowego. Spółka PKP Intercity określiła te warunki w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt.

Beata Czemerajda z Biura Komunikacji i Promocji PKP Intercity, przypomina: - W przypadku pociągu TLK, podróżny, który nie kupił biletu w kasie, obowiązany jest zgłosić się do konduktora w celu nabycia biletu, przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu, pod rygorem potraktowania go jak osoby bez ważnego biletu, co skutkuje koniecznością zapłaty – oprócz należności za przejazd – opłaty dodatkowej.

Dlaczego akurat teraz pojawiają się plakaty? - Niestety zauważyliśmy, że nie wszyscy nasi podróżni pamiętają o wspomnianej konieczności, choć zasada ta jest stosowana w większości środków komunikacji zbiorowej, również w pociągach innych przewoźników. Problem braku biletu podczas przejazdu pociągami TLK zauważamy, szczególnie przy przejazdach na krótkich trasach. Nasze statystyki kształtują się poza tym na stałym poziomie – dodaje Czemerajda.

Na forach internetowych pojawiły się informacje, że kontrolerzy firmy Renoma, upoważnieni do przeprowadzania kontroli biletów w pociągach TLK, są „nadgorliwi” w odróżnieniu od konduktorów przewoźnika. Konduktorzy zwykle proszą pasażerów, aby zajęli wolne miejsca a bilet będzie im sprzedany podczas kontroli. Ludzie z Renomy „łapią” zaś pasażerów zaraz po zajęciu miejsca w przedziale. Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity, zaprzecza jednak, jakoby pojawienie się plakatów miało związek z kontrolami Renomy.

Treść informacji na plakatach:

Uprzejmie przypominamy!
Jeżeli nie masz ważnego biletu na przejazd pociągiem TLK, zgłoś się do konduktora przed wejściem lub niezwłocznie po wejściu do tego pociągu(obowiązek zgłoszenia nie dotyczy osób niepełnosprawnych i o ograniczonej sprawności ruchowej oraz osób, które ukończyły 70 lat.
Podstawa prawna: "Regulamin przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę "PKP Intercity" (RPO-IC)"

* Podróżny, który nie zgłosił konduktorowi braku ważnego biletu lub potrzeby jego legalizacji na ww. zasadach traktowany jest jak podróżny bez ważnego dokumentu przewozu i oprócz należności za bilet i ew. miejscówkę zobowiązany jest uiścić opłatę dodatkową, ustaloną na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005 r. w sprawie sposobu ustalania opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabieranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. Nr 14, poz 117).



źródło: KOW
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 25-01-2012, 13:10    Odpowiedz z cytatem

Zostają tylko Koleje Śląskie i Arriva - tam nie ma kartki z poleceniem zgłoszenia się do obsługi.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz B. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2008

PostWysłany: 25-01-2012, 17:15    Odpowiedz z cytatem

To Renoma dalej kontroluje TLK-i? Jakiś czas temu (chyba początek grudnia) rozmawiałem w pociągu z konduktorką (raczej starsza babka, nie z ostatniego naboru :-D) i ta stwierdziła, że nie ma już u nich Renomy. (Rewizorzy są - ale nie "renomowani"). Naklejki i owszem pojawiły się na drzwiach dzielących korytarze od przedsionków, ale nawet zgłoszenie się do konduktora nie gwarantuje papierowego biletu Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 25-01-2012, 21:39    Odpowiedz z cytatem

w Warszawie i okolicy (zazwyczaj pierwsza stacja zatrzymania za Warszawą) Renoma dalej grasuje.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

H3rlitZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010

PostWysłany: 25-01-2012, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Bo Renoma głównie w Warszawie grasowała. W każdym bądź razie ostatnio dostałem magiczne poświadczenie o zgłoszeniu braku biletu ( st. Warszawa Centralna - właśnie ze względu na renomę ).

Treść tej wiadomości na tych nalepkach się nie zgadza, czy mi się wydaje?

Tylko osoby o WIDOCZNEJ niepełnosprawności ruchowej są zwolnione z opłaty za bilet. Bo jeżeli ja sobie stwierdzę, że jestem niepełnosprawny ruchowo - to też można mnie potraktować jak wariata albo jak niepełnosprawnego ruchowo ;o

_________________
2010 : 24304 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

witja Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Lis 2008

PostWysłany: 25-01-2012, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Niekoniecznie o widocznej. Ktoś może mieć niewidoczny, lekki stopień niepełnosprawności i nie ma obowiązku zgłaszania braku biletu w pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

H3rlitZ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lut 2010

PostWysłany: 25-01-2012, 23:33    Odpowiedz z cytatem

Dokument potwierdzający tą niepełnosprawność wymagany?

_________________
2010 : 24304 km.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 25-01-2012, 23:34    Odpowiedz z cytatem

To oczywiste, orzeczenie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 26-01-2012, 08:15    Odpowiedz z cytatem

pospieszny, wcale nie takie oczywiste,bo wystarczy,że powiesz iż boli cię noga i nie maja prawa Cię ukarać lecz sam bilet i to jeszcze bez opłaty zawydanie w pociągu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-01-2012, 08:36    Odpowiedz z cytatem

grzesik56, Bardzo oczywiste choć dla "kolejarza" nie zawsze zrozumiałe Śmiech

Jeśli boli Cię noga to udajesz się do lekarza, w podróż możesz ale aby nie narazić się na sankcje musisz spełnić jeden z warunków:
Opłaty tej nie pobiera się od osób:
1) niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej – pod warunkiem okazania konduktorowi podczas zakupu biletu, dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność.

Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niesprawnością fizyczną (stałą lub czasową)

§ 5. pkt 12 podpunkt 1 RPO PKP IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 26-01-2012, 10:23    Odpowiedz z cytatem

pospieszny, to może w IC inaczej to interpretują,bo u nas jest odpowiednie zarządzenie,w którym jest napisane,że nie mam prawa ukarać osoby która jedzie bez biletu i przy kontroi mówi,że nie zgłosiła tego faktu,ponieważ boli ją noga,kolano,i nie np.chodzenie sprawiz jej ból i nie musi mieć na to żadnego dokumentu.Takie tłumaczenie jeśli się zdarza to rzadko,ale podróżny ma taką możliwość
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-01-2012, 11:48    Odpowiedz z cytatem

Szkoda że nie spojrzałeś w jakim temacie zabierasz głos, wiele by to uprościło.

Pomijając nawet i ten fakt delikatnie mówiąc mijasz się z prawdą i wprowadzasz w błąd Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesik56 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Lip 2011

PostWysłany: 26-01-2012, 18:52    Odpowiedz z cytatem

pospieszny, jedno Ci powiem,jesteś w błędzie,ale to Twój problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

veinte Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Kwi 2006

PostWysłany: 03-01-2013, 01:14    Odpowiedz z cytatem

Nagle musze pojechac do Wawy z Wroclawia, Decyzja nastapila po 22, po 23 godz chcialem kupic bilet via internet i z powodu koserwacji systemu biletu nie mozna kupic do 1 w nocy!!
A o 4.13 mam pociag! I to sie nazywa podejscie frontem do klienta. Info 19757 - telefon mowi, ze nie ma takiego numeru...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl