Dzisiejszy TLK Zielonogórzanin z Warszawy do Zielonej Góry jechałem nim od Wrześni do Poznania jechał w składzie EP08 -009 +2+2+1+2+2.
Frekwencja wyniosła nieco ponad 50% .Wszystkie wagony były sześciomiejscowe i siedziały w nich po 3-4 osoby. We Wrześni wsiadło do tego pociągu 8 osób wysiadły 3 . Ze stacji odjechał o 8.06( czyli z 5 minutowym opóźnieniem ).
Jako ciekawostkę podam że połowa tych pasażerów jechała do Poznania by potem przesiać się na osobowy do Ostrowa Wlkp. Widać ,ze coraz bardziej brakuje pociągów z Gniezna do Jarocina lub nawet dalej do Krotoszyna i Ostrowa wlkp i ludzie muszą jeździć naokoło przez Poznań.Jedna z pasażerek gnała do Wrocławia z przesiadką w Poznaniu, a dwie osoby jechały do Zielonej Góry.
W przedziałach było ciepło,ale przejścia miedzy wagonami oraz przy drzwiach były zaśnieżone i zmrożone, czego dowodem jest ta fotka . Za przejazd 49km TLK zapłaciłem 19 zł .. ech.
W Poznaniu na dworcu widziałem ruszającego Lubuszanina w kierunku Warszawy , którego skład ciągnęła EP08 i było osiem pudeł w tym sześc dwójek . W pierwszym wagonie lokomotywą i ostatnim nie było widać tłoku ,ale środkowe wagony były pełniutkie.
Przyjazd do Poznania +20, odjazd +25. Wg. infopasażera opóźnienie złapał już na starcie na Wschodnim w wysokości 40 minut. Do Poznania pełniutki, sporo ludzi na korytarzach, od Poznania około 80% w 2 klasie, 60% w 1 klasie. Do Zielonej Góry dojechało około 150 pasażerów.
Skład:
EP08-001+141A+141A+140A+141A+141A+112A(jako klasa 2, odłączony w Poznaniu)
Piątek, 25 styczeń 2013, dworzec centralny w Warszawie:
1. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-044 + 152A + Z1A + 145Ac + 136A-IC6 + 144A + 111Arow + 111Arow + 111Arow (wagon filmowy Orange Kino Letnie). Trochę mnie ten wagon zaskoczył, brak wagonu restauracyjnego. Frekwencja w klasie 2 w wagonach o nr 6-8 czyli kursujących codziennie około 100%, w wagonach kursujących w 5 i 7 i szczyty przewozowe o nr 9-10 w granicach 50%. Klasa 1 niespecjalnie, w menedżerskim pojechało z 10 osób, w bezprzedziałowym może ze 30 osób, w Z1A z 15 osób.
2. EIC "Górnik" do Wrocławia: EP09-012 + 141A + 111Arow (prostokątne szyby) + 111Arow + XBNMg2 + 136A + restaurant + 145Ab + 152Aa + 140A-IC3. Klasa 1 około 70%, klasa 2 maksymalnie 80%, i to mimo przejścia około 30 osób z tych którzy oczekiwali na "Ondraszka",który wczoraj z Warszawy odjechał 100 minut opóźniony, o godz. 18:00.
3. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1058 + B + B + B + A(IC) + B(IC) +B. Frekwencja jak na piątkowe popołudnie nie za specjalna, klasa 2 około 50%, klasa 1 z 10 osób to wszystko. Nieraz w dzień powszedni ten pociąg ma znacznie lepszą frekwencję.
4. TLK "Pogoń" Wrocław Gł.-Białystok. EP07-1025 + 609A + B +B + B + A. wagony z Wrocławia, standard przeciętny, frekwencja blisko 100%, klasa 1 w granicach 4-5 osób na przedział.
5. EIC "Sawa" do Krakowa Gł; EP09-013 + 152A + 145Ab + bar + XB + XB + 111Arow. Klasa 1 około 50% zapełnienia, klasa 2 w granicach 80%.
6. EIC "Ondraszek" do Bielska Białej z wyjątkowo dużym opóźnieniem już na samym starcie, około 100 minut. EP09-045 + 111Arow + 111Arow + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + bar + Z2A + 152Aa + 145Ab. Klasa 2 frekwencja okolo 70-80%, klasa 1 z 50% to maksymalnie. Tak jak pisałem wcześniej część podróżnych pojechała "Górnikiem".
7. RE "Chemik" do Kędzierzyna Koźle: lokomotywa czeska + 4 malborasy i 2 wagony typu Az z przedziałami 6-miejscowymi, jeden zielony a jeden w malowaniu Inter Regio. Frekwencja wynosiła w granicach 100% czyli normalnie jak na piątek w tym pociągu.
Cztery składy z dzisiejszego popołudnia z dworca centralnego:
1. Ex "Kiliński" z Poznania: EP09-030 + 139A-Op + bar + Z2B + 141A + 111Arow + 111Arow + Z1A (wagon niedostępny dla podróżnych). O dziwo, jak na ten pociąg frekwencja dzisiaj była naprawdę imponująca, dobre ponad 100 osób wysiadło na centralnym. Ze 30 pojechało na dworzec wschodni.
2. Ex "Klimczok" do Katowic: EP09-042 + 140A-IC3 + 140A-IC3 + bar + 141A + 141A + 111Arow + 111Arow. Frekwencja to prawdziwy dramat, 5 minut przed odjazdem pociągu na pokładzie naliczyłem 34 osoby.
3. EIC "Kościuszko" z Krakowa: EP09-008+ 154A + XBNMg2 + Z2B + bar + 152A. Około 100 osób wysiadło.
4. TLK "Goplana" do Poznania: EP08-011 + 5 wagonów klasy 2, jeden to zdeklasowana jedynka 112Ag, pozostałe to 111Ay z 6 miejscowymi przedziałami, i wagon klasy pierwszej to 140A z dolną zabudową i przyciemnianymi szybami. Frekwencja w granicach 30-40%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum