Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
W wakacje bez pociągu w Bieszczady
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-03-2012, 15:44   W wakacje bez pociągu w Bieszczady Odpowiedz z cytatem

W wakacje bez pociągu w Bieszczady

Turyści wybierający się w najbliższym sezonie letnim w Bieszczady nadal pozostaną bez możliwości podróży pociągiem PKP Intercity w tamtym kierunku. Wbrew wcześniejszym wzmiankom ze strony przewoźnika, do końca 2012r. nie będzie żadnego pociągu tej spółki kursującego w jedną z najpiękniejszych krain geograficznych południowo-wschodniej Polski.

1 czerwca planowana jest korekta do rozkładu jazdy pociągów. Wówczas uruchamiane są dodatkowe sezonowe połączenia do popularnych, turystycznie miejsc Polski. W jednym z wywiadów udzielonych „Rynkowi Kolejowemu” Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity wspominał o chęci uruchomienia pociągów w Bieszczady. Jak dowiedział się ”Rynek Kolejowy”, mieszkańcy Podkarpacia i turyści przynajmniej do końca 2012r. nie dojadą w Bieszczady żadnym pociągiem tego przewoźnika.

Przeszkodą na drodze do uruchomienia przewozów w Bieszczady miały stać kłopoty z lokomotywami spalinowymi. Jak się okazało, problem leży w innej kwestii. - W perspektywie długofalowej nie wykluczamy uruchomienia takiego połączenia. Jednak przy konstrukcji rozkładu jazdy i tworzeniu oferty, która spotkałaby się z zainteresowaniem pasażerów, musimy brać pod uwagę czynniki niezależne, wpływające na możliwości eksploatacyjne spółki – mówi Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Według Intercity głównym problemem blokującym uruchomienie takiego pociągu (np. do Zagórza) jest kwestia złego stanu infrastruktury i brak elektryfikacji. - Nadal największym problemem linii Rzeszów – Jasło - Zagórz jest jej niezelektryfikowanie oraz stan infrastruktury torowej. Wydaje się, że do czasu zmiany tych czynników, a przynajmniej do czasu naprawy infrastruktury torowej, będziemy takie połączenie mieli jedynie w planach, a nie realizacji. Dlatego przynajmniej na razie, czyli w 2012r., w naszej ofercie nie uruchomimy pociągu do Zagórza – tłumaczy Czemerajda.

Przypomnijmy, że trwa modernizacja linii kolejowej Rzeszów - Jasło. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2013r. Nie przewiduje się jednak elektryfikacji odcinka. W związku z pracami remontowymi prowadzenie pociągów modernizowaną trasą jest utrudnione. Warto jednak w tym miejscu wspomnieć o innej, alternatywnej linii kolejowej dobiegającej do Jasła. Linia Tarnów – Stróże – Nowy Sącz z odgałęzieniem Stróże – Gorlice – Jasło to w pełni przejezdna i zelektryfikowana trasa. W ubiegłym roku na odcinku Tarnów – Stróże zakończył się remont torów, co w znaczącym stopniu wpłynęło na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróży. Nieznacznie skrócił się również czas jazdy.

Linia kolejowa Tarnów – Stróże przez zwolenników połączenia w Bieszczady wymieniana jest jako alternatywna dla linii Rzeszów - Jasło. W miejscowości Stróże istnieje możliwość skierowania pociągu na trasę Stróże – Gorlice – Biecz – Jasło. Szlak jest w całości zelektryfikowany. Faktem przemawiającym za uruchomieniem pociągów wyznaczoną trasą jest brak jakichkolwiek połączeń kolejowych w Gorlicach i Bieczu. W ubiegłym roku samorządowa spółka Przewozy Regionalne całkowicie wstrzymała tam kursowanie swoich pociągów, zlikwidowano również zastępczą komunikację autobusową na tej trasie. Według Barbary Węgrzynek, rzeczniczki Małopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, ze strony Przewozów Regionalnych mieszkańcy tych miast również nie mogą liczyć na jakiekolwiek połączenie kolejowe.

Pasażerowie coraz częściej interesują się połączeniami kolejowymi w Bieszczady. W związku z brakiem skomunikowania z północną czy centralną Polską, sami wskazują rozwiązania. – Z uwagi na uruchomienie iR „Nikifor” warto rozważyć kursowanie tego pociągu z Krakowa w podwójnym zestawieniu. Pierwszy skład kursowałby do Krynicy, drugi natomiast odłączany w Stróżach, mógłby pojechać przez Gorlice do Jasła. Tutaj po przesiadce możemy dotrzeć pociągiem REGIO do Zagórza, a więc podnóża Bieszczad. W ten sposób ze stolicy w Bieszczady dotarlibyśmy z jedną przesiadką. Dodam, że w Stróżach planowany jest postój wspomnianego pociągu „Nikifor” – mówi Marcin Kreis, koordynator akcji na rzecz przywrócenia pociągów do Gorlic. - Dla turysty istotna jest sama możliwość dojazdu pociągiem w atrakcyjnie turystycznie miejsce. Same Gorlice bardzo dużo zyskałyby na przywróceniu kolejowego ruchu pasażerskiego przez miasto, o co od dawna walczymy. To dobra okazja do takich działań – podkreśla Marcin Kreis.

Obecnie pociągi PKP Intercity dojeżdżają do najpopularniejszych ośrodków turystycznych i wypoczynkowych w całej Polsce, takich jak Krynica Zdrój, Zakopane, Wisła, Szklarska Poręba, Świnoujście, Kołobrzeg. Ustka, Łeba, czy Hel. W ofercie przewozowej PKP Intercity od lat nie ma żadnego pociągu kursującego w Bieszczady.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

miko frustratus
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-03-2012, 18:33   

Jest swieta prawda, prawda i gowno prawda. To ostatnie tyczy sie polaczenia do Wisly. Obecnie, czyli w marcu 2012 nie jezdzi zaden pociag tej spolczyny.
Wiec prosze uprzejmie nie pitolic, ze jezdza tam pociagi, bo kursowanie w jakies wybrane dni, nie jest " obecnie kursuja"
Powrót do góry

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-04-2013, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Rejon Beskidu Niskiego, Bieszczad a ogólnie mówiąc Polski południowo-wschodniej to obszar niezwykle atrakcyjny turystycznie. Uzdrowiskowy charakter tych miejsc to doskonałe pole do popisu przewoźników kolejowych. Ten rodzaj podejścia do pasażera – jako turysty czy kuracjusza - w krajach Europy wykorzystywany jest w najwyższym stopniu a w Polsce niestety wciąż pomijany. Czy to się zmieni?

Pomijając transport autobusowy, który już przy samym aspekcie przewozu rowerów zostaje w pewien sposób wykluczony, połączenia kolejowe w najdalsze zakątki Polski, w tej sytuacji w rejon omawianych Bieszczad, muszą zostać dopracowane w najmniejszym calu. Ich wręcz perfekcyjna i rozbudowana forma może stać się prawdziwą żyłą złota zarówno dla przewoźników kolejowych, jak i lokalnych przedsiębiorców.

Obecna witryna PKP Intercity czy Przewozów Regionalnych w żaden sposób nie zaspokajają potrzeb turystów. Niezrozumiałe jest, że do tej pory brakuje miejsca, w którym turysta, potencjalny pasażer, może znaleźć ciekawe miejsca do których dotrze pociągiem danego przewoźnika.

Po cały artykuł odsyłam do poniższego linka

http://www.rynek-kolejowy.pl/44085/_Kolej_i%C2%A0turystyka_wciaz_sie_wymijaja_.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl