Od 1 czerwca 2013 r. ważny bilet MPK wystarczy, aby bez dodatkowych opłat jeździć pociągami osobowymi Kolei Dolnośląskich i Przewozów Regionalnych między wszystkimi stacjami we Wrocławiu. Dzięki wprowadzeniu tego udogodnienia, odbywając codzienne podróże, np. do pracy czy szkoły, będzie można zaoszczędzić nie tylko pieniądze, ale także czas.
Pasażerowie korzystający codziennie z komunikacji miejskiej będą mieli do dyspozycji średnio ponad 220 pociągów w ciągu doby, którymi można poruszać się bez ograniczeń pomiędzy 19 stacjami i przystankami kolejowymi na terenie Wrocławia. Oznacza to, że przejazd z najodleglejszych części miasta do centrum, niezależnie od pory dnia, zajmie nie więcej niż 25 minut.
Oferta jest ważna we wszystkich pociągach osobowych Kolei Dolnośląskich oraz pociągach REGIO Przewozów Regionalnych. Przejazdy są możliwe tylko w granicach miasta, pomiędzy stacjami, w których nazwie znajduje się „Wrocław”.
Rodzaje honorowanych biletów:
Bilety okresowe kodowane na URBANCARD:
imienne na wszystkie linie i wszystkie linie normalne
(7-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe, semestralne);
na okaziciela (30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe);
Bilety okresowe kodowane na elektronicznych legitymacjach studenckich (ELS):
imienne na wszystkie linie i wszystkie linie normalne
(7-dniowe, 30-dniowe, 60-dniowe, 90-dniowe, semestralne);
Bilety w formie tradycyjnej (papierowe):
czasowe, uprzednio skasowane w pojeździe miejskiej komunikacji zbiorowej
(24-godzinne, 48-godzinne, 72-godzinne, 168-godzinne);
Bilety w formie telefonicznej:
czasowe (24-godzinne, 48-godzinne, 72-godzinne, 168-godzinne).
Dziś pierwszy raz sprawdzano mi Urbancard w pociągu PR z zakodowanym biletem na 30 dni na linie normalne i wszystko było ok.
Zdziwiło mnie co innego, w instrukcji którą posiadał przy sobie konduktor jak byk napisane było, że wystarczy mieć bilet na dwie linie za 60 zł bez konieczności posiadania znaczka dopłaty kolejowej i takie bilety są honorowane. Nie wiem co teraz o tym myśleć, bo różnica między biletem na wszystkie linie, a dwie to 30zł.
Ma ktoś może dostęp do informacji na ten temat u konduktorów PR, lub KD?
Bez sensu że najpierw bilet trzeba skasować w pojeździe MPK. Czyli co, na Leśnicy wpadam na pętlę do tramwaju, kasuję bilet a potem biegiem z powrotem na stację i czekam na pociąg?
Przyzwyczajony do drezdeńskiego S-Bahnu polecam włodarzom zainstalowanie kasowników na stacjach. Jest to oczywiste i chyba jedyne sensowne rozwiązanie - o ile faktycznie ta wrocławska kolej dojazdowa ma spełniać swoją funkcję.
W Leśnicy zawsze możesz wsiąść do autobusu 403, lub 409 i z pętli podjechać jeden przystanek, dworzec kolejowy będzie dużo bliżej - wilk syty i owca cała
We wtorek jechałem sobie pociągiem na bilet ze SkyCash. Na początek pokazuje bilet ulgowy (miałem też na komórce drugi normalny).Konduktor popatrzył się tylko zdziwiony na pierwszy bilet i poszedł dalej kontrolować,mrucząc tylko jakieś "dziękuję"
Wyborcza już kiedyś poruszyła temat,że i kanary MPK nie mają możliwości sprawdzenia kodu 2D.
Planuje się uzbrojenie konduktorów w czytniki do tego?
A może PR-y chcą pokazać swe zaufanie do pasażera...
Od 1 czerwca 2013 r. pasażerowie posiadający ważny bilet MPK bez dodatkowych opłat mogą jeździć pociągami osobowymi w obrębie Wrocławia. W ciągu tego miesiąca Koleje Dolnośląskie przewiozły 11 tys. pasażerów z miejskimi biletami honorowanymi w pociągach przewoźnika.
Podróżujący z biletami MPK, jadąc codziennie do pracy czy szkoły, mogą zaoszczędzić pieniądze i czas, ponieważ podróż w obrębie Wrocławia odbywa się bez dodatkowych opłat a dojazd z najodleglejszych części miasta do centrum zajmie nie więcej niż 25 minut
Wrocławscy pasażerowie oprócz komunikacji miejskiej mają do dyspozycji średnio ponad 220 pociągów w ciągu doby, którymi mogą bez ograniczeń podróżować pomiędzy stacjami kolejowymi na terenie Wrocławia.
Od momentu rozpoczęcia honorowania wybranych biletów MPK, Koleje Dolnośląskie nie odnotowały żadnych skarg pasażerów związanych z honorowaniem tych biletów.
Wrocławski program integrujący bilety komunikacji miejskiej z koleją do poprawki.
Podróż tylko w jedną stronę. Jednorazowy bilet czasowy na wrocławskie MPK pozwala korzystać z kolei w obrębie miasta, ale tylko jeśli najpierw skasujemy go w autobusie bądź tramwaju.
Nie ma możliwości podroży w odwrotnej kolejności - najpierw koleją, a potem MPK.
Julia Wach z Urzędu Miejskiego mówi Radiu Wrocław, że faktycznie jest to niedociągnięcie i obecnie nie ma możliwości, by ten problem rozwiązać.
System integrujący bilety komunikacji miejskiej z kolejowymi został wprowadzony we Wrocławiu na początku czerwca. Według szacunków w pierwszym miesiącu funkcjonowania programu na zintegrowanych biletach wykonano 34 tysiące przejazdów.
Rozwiązanie jest bardzo proste. Na wrocławskich stacjach powinno ustawić się po jednym kasowniku MPK na wzór metra Warszawskiego. Przy wejściu na peron bilet się kasuje i po problemie. Większość dworców jest monitorowana, więc z chuliganami problemu by raczej nie było. Wystarczy tylko odrobina dobrej woli.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
O wow ze 3 lata najpierw mówiło się o wprowadzeniu takiego rozwiązania jakie obowiązuje od 1 czerwca we Wrocławiu, a o problemie z kasowaniem biletów pomyślano 2 miesiące po fakcie.
Kto zatrudnia tych matołów w UM?
[ Dodano: 18-07-2013, 17:43 ]
Od 1 sierpnia nie będzie możliwości kupienia doplaty kolejowej za 16 złotych, więc odpadnie opcja posiadania biletu na dwie linie za 60zł + znaczka dopłaty.
Dziękuje za tę zaplanowanę od dawien dawna podwyżkę PKP i Gminie Wrocław. Jak tylko wprowadzano możliwość podróżowania koleją po Wrocławiu na bilety za 90zł (to najtańsza możliwość biorąc pod uwagę bilet miesięczny) i inne wiedziano, że dopłata kolejowa pójdzie do lamusa.
Wysłany: 03-10-2013, 12:23 Nowe przystanki kolejowe we Wrocławiu
Wrocław Osobowice - Cmentarz to nazwa stacji, która powstaje przy ul. Osobowickiej. Druga budowana będzie przy ul. Klecińskiej. Pasażerowie zaczną też korzystać ze stacji Gądów. Wiele pociągów zmieni trasy, bo ruszy przebudowa wiaduktu nad ul. Grabiszyńską.
Przystanki zostaną uruchomione w związku z modernizacją linii kolejowej E59 w kierunku Poznania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum