Ale przecież taki samochód waży tyle samo co normalny, więc z pociągiem byłoby to samo.
A co do masy- już Akumulatorowy Zespół Trakcyjny wittfeld produkowany w dwudziestoleciu międzywojennym ważył 60 ton, a wtedy wiadomo akumulatory były cięższe. Już po modernizacjach ten AZT miał zasięg 300km, więc przy takiej masie możnaby osiągnąć obecnie myślę, że nawet zasięg z 500 km (tyle osiągają najnowsze modele Toyoty).
Dodatkowo miałby zaletę, której nie mają szynobusy spalinowe- dzięki silnikom asynchronicznym odzyskiwałby energię przy hamowaniu.
Jeżeli obecnie można ładować samochody z domowej instalacji elektrycznej, to z szynobusami możnaby postąpić tak samo (przy zastosowaniu kilku akumulatorów równolegle ładowanych) .
Jeżeli nie dzięki instalacjom szybkiego ładowania można naładować samochód w 15-45minut, to myślę, że dla szynobusa wystarczyłyby z dwie godziny.
Aż z ciekawości napiszę w tej sprawie do PESY .
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Obecnie nie produkuje się autobusów miejskich dłuższych niż 11 m (na testy, bo nikt póki co w takie zabawki nie wchodzi) bo podobno jest to bardzo trudne konstrukcyjnie. Dla pojazdów szynowych jest jeszcze trudniej, a samochody osobowe to inny kaliber...
Chociaż... w Skierniewicach, w PSMK mają cóś takiego http://www.psmk.org.pl/index.php?lok=wittfeld. Niemniej raczej w najbliższej przyszłości czegoś podobnego nie zaprojektują...
Zarząd Województwa zatwierdził wstępny projekt nowego Regionalnego Programu Operacyjnego i poddał go konsultacjom społecznym. W praktyce oznacza to, że każdy może zgłosić własne uwagi do dokumentu.
Z dokumentu można się dowiedzieć na co będą wydawane fundusze europejskie w latach 2014-2020 w województwie lubelskim. - Pamiętajmy jednak, że to projekt, który może jeszcze ulec zmianie - podkreśla marszałek Krzysztof Hetman.
W województwie lubelskim istnieje potrzeba zwiększenia udziału kolei w przewozach, jako transportu mającego najmniej szkodliwy wpływ na środowisko. Jednakże zły stan infrastruktury kolejowej, taboru kolejowego oraz niski stopień zelektryfikowania linii kolejowych wymaga poniesienia wysokich nakładów finansowych.
Do priorytetowych zadań województwo zaliczyło rozwój i rehabilitację kompleksowego, nowoczesnego i interoperacyjnego systemu transportu kolejowego. Wzmocnienie funkcjonowania transportu kolejowego ma wpłynąć na poprawę warunków życia mieszkańców oraz rozwoju gospodarczego województwa lubelskiego. Wsparcie z UE na ten cel ma wynieść 34 mln 41,5 tys. euro.
Kluczowym elementem dla rozwoju regionu jest przyśpieszenie przebudowy powiązań kolejowych. Ważne jest przystosowanie do wyższych prędkości podróży magistralnej linii kolejowej Lublin- Dorohusk (linia nr 7). Wzrost możliwości przewozowych kolei w regionie będzie możliwy po zrealizowaniu Eurocentrum Logistycznego w Małaszewiczach, modernizacji linii ważnych w skali ponadregionalnej - linii nr 2, 7, 12, 26, 68 i 65 - LHS. O znaczeniu Linii Hutniczej Szerokotorowej, na której końcu w Polsce zlokalizowane jest centrum logistyczne w Sławkowie, świadczy wielkość przewozów (ok. 7 mln t rocznie) oraz duże zainteresowanie międzynarodowych operatorów logistycznych.
Władze województwa zapisały w strategii również modernizacje, rewitalizacje sieci kolejowej i infrastruktury dworcowej poza siecią TEN-T oraz zakup i modernizację niskoemisyjnego taboru kolejowego dla połączeń wojewódzkich. W opinii zarządu województwa wprowadzenie nowoczesnych i zelektryfikowanych środków transportu kolejowego zachęci mieszkańców do korzystania z tego środka transportu. Dzięki nim skróci się czas przejazdu oraz podniesie się jakość i komfort podróży.
Ciekawa pomijając budowę łącznicy w Rejowcu.. Możecie ją zrobić, ale dla pociągów towarowych. Mieszkam w Rejowcu i korzystam z tych połączeń do Zamościa i są one bardzo potrzebne z CENTRUM! nie z Rejowiec Zachodni/Południowy gdzie nikt nie mieszka. Weźcie pod uwagę też to, że tu będzie kopalnia i przybędzie ludzi w tej miejscowości kiedyś.. z Rejowca (Fabrycznego) nie ma żadnych busów do Krasnegostawu i Zamościa więc to jest jedyne bezpośrednie połączenia.
Zamiast budowy Rejowca Zachodniego z trzema krawędziami peronowymi, taniej by było uczynić stacją przesiadkową Kanie, tam jedynie należało by przeciągnąć kawałek sieci trakcyjnej nad torem przy budynku stacji dla łączników Chełm - Kanie - Chełm. Wówczas nikt nie byłby pokrzywdzony, również mieszkańcy Rejowca.
Wysłany: 16-08-2013, 10:11 Z Warszawy do Lublina w 100 minut
W 2015 roku ma być gotowa dokumentacja na modernizację linii kolejowej ze stolicy do Lublina. Rozpoczęcie prac planowane jest w 2016 roku. Po ich zakończeniu czas przejazdu na tej trasie skróci się do około 100 minut.
Projekt ma na celu przygotowanie inwestycji polegającej na pełnej modernizacji infrastruktury kolejowej o długości prawie 150 km, na odcinku Otwock - Lublin. Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej. Na jej podstawie zostaną przygotowane materiały przetargowe pozwalające ogłosić postępowanie na wybór wykonawcy robót budowlanych. Przewidywany koszt opracowania dokumentacji, oraz pozyskania gruntów wynosi prawie 152 mln złotych.
Zadanie zostało podzielone na 3 części. Dokumentację dla poszczególnych odcinków wykonają:
* DB International GmbH dla odcinka Otwock - Pilawa
* Mosty Katowice Sp. z o.o. dla odcinka Pilawa - Dęblin,
* MGGP S.A. dla odcinka Dęblin - Lublin.
Roboty budowlane planowane są na lata 2016 - 2020. Zakres prac obejmie budowę dodatkowego, drugiego toru między Otwockiem, a Pilawą, modernizację torów na pozostałym odcinku linii, montaż rozjazdów, budowę nowych obiektów inżynieryjnych oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych. Po modernizacji pociągi pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a czas przejazdu z Warszawy do Lublina skróci się do około 1 godziny i 40 minut.
Linia kolejowa Nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk - granica państwa, jest linią o znaczeniu państwowym i stanowi część nowego korytarza transeuropejskiej sieci linii kolejowych łączącego Morze Bałtyckie z Morzem Czarnym.
Przewozy Regionalne na Lubelszczyźnie do 2020 roku.
Sejmik województwa lubelskiego w trakcie ostatniej sesji jednomyślnie przyjął umowę na świadczenie pasażerskich kolejowych usług przewozowych przez Przewozy Regionalne do 2020 roku. Wieloletnie umowy są jednym z głównych filarów procesu restrukturyzacji spółki, który ma ją przygotować do sprawnego funkcjonowania na konkurencyjnym rynku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum