Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
TIRy na tory - szansa czy populizm
Autor Wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 19:00    Odpowiedz z cytatem

M. napisał/a:
Przy obecnych prędkościach handlowych pociągów towarowych tiry na tory to SF w pełnym wydaniu.

To nazwijmy je pasażerskimi i już (wożą kierowców)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 24-07-2013, 19:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Przy obecnych prędkościach handlowych pociągów towarowych tiry na tory to SF w pełnym wydaniu.

Nie wszystkie pociągi towarowe mają niską prędkość handlową i dużo postojów. Weź pod uwagę choćby ekspresy kontenerowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 24-07-2013, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Natomiast mówimy tu tylko o tranzycie transeuropejskim, bo w kraju to bez sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 25-07-2013, 10:34    Odpowiedz z cytatem

@os24: w PL tez powinni dac TIRy na tory. Ile z nich stwarza zagrozenie np.z powodu zlego stanu auta/kierowcy? Ile z nich jezdzi przeladowana?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 25-07-2013, 16:57    Odpowiedz z cytatem

pawcio1978 napisał/a:
@os24: w PL tez powinni dac TIRy na tory. Ile z nich stwarza zagrozenie np.z powodu zlego stanu auta/kierowcy? Ile z nich jeździ przeladowana?

A ile pociągów jest w złym stanie technicznym i powoduje zagrożenie?
Wiesz ile czasu by zabrało pokonanie tiremnatorem trasy np. Szymbark - Ślesin?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 28-07-2013, 11:54    Odpowiedz z cytatem

TIRY na torach dlugo byly faktycznie w ruchu Lovosice - Děčín dzisaj terminal skasowany i lepej sa kontejnerowe pociagy. priwatna spolka Metran jest zdolna przijechac jedinym lokiem s kontejnery z terminalu praha Uhříněves na statky do Rotterdamu lub Hamburku kde dalej podrozuje juz statek. Czechy Niemci niema klopot. Tak samo jest Slowacja Žilina - Sczecin jediny Jamnik klase 131 jecha na cialym odczinku. Pomiedzi Czechy - polska jest bardo zle bo Praga - Wroclaw ogolnie zle lanczenie , zla przedkoscz handlowa .....

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 18-10-2013, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Parę dni temu widziałem na Gołąbkach skład cały załadowany naczepami do ciężarówek. Ciągnął to ES64 więc pewnie coś z Niemców. Ciekawe co to za połączenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 13-06-2014, 01:58    Odpowiedz z cytatem

Jak tiry na tory przeniesiono w Szwajcarii:

http://inspro.org.pl/publikacje/jak-tiry-na-tory-przeniesiono-w-szwajcarii/

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 24-08-2014, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Będziemy mieli olbrzymi port przeładunkowy?

Reaktywacja kolejowej Magistrali Węglowej może ze Zduńskiej Woli uczynić jeden z ważniejszych punktów przeładunku towarów w Polsce. Rozpoczęło się już gromadzenie dokumentów, a samorządowcy zapowiadają podpisanie umowy z inwestorem jeszcze w tym roku.
O tym, że w Karsznicach ma powstać tzw. suchy port, mówiło się od dawna. To terminal do przeładunku kontenerów z kolei na ciężarówki. Teraz, gdy kilkaset metrów od kolejowego osiedla Zduńskiej Woli otwarto drogę ekspresową S8, sprawy nabierają tempa.
- PKP Cargo sprawdza, ile kontenerów mogłoby tu być przeładowywanych. Jest szansa, że umowę o współpracy podpiszemy jeszcze w tym roku - mówi Paweł Jegier, wiceprezydent Zduńskiej Woli.

Więcej:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,16489493,Bedziemy_mieli_olbrzymi_port_przeladunkowy_.html#BoxBizTxt
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 25-08-2014, 08:41    Odpowiedz z cytatem

" Stąd pomysł, by wskrzesić Magistralę Węglową, która obecnie miejscami jest w opłakanym stanie. Z taką inicjatywą wystąpiły władze Zduńskiej Woli, a przyłączyło się do niej 29 samorządów terytorialnych i organizacji pozarządowych. M.in. prezydent Gdyni."

---------------------------------------------------------------------------

Proponuję przeczytać hurra optymistom ten artykuł jeszcze raz i najlepiej w całości i powoli,być może też jest tak,że ja coś źle zrozumiałem ale wydaje się że taki terminal to narazie pobożne życzenia samorządowców,które są w fazie pomysłu dopiero.Znając polskie realia takie wskrzeszanie tej magistrali może potrwać długie lata...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-05-2016, 22:10    Odpowiedz z cytatem

Tak powinien wyglądać tranzyt przez nasz kraj. Jednak w Polsce to nieopłacalne i niedasie.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 05-06-2017, 12:30    Odpowiedz z cytatem

Jak walczyć ze smogiem, jeśli tir jedzie za darmo, a pociąg płaci?

Polska kolej towarowa mogłaby przewozić dwa razy więcej ładunków, oszczędzając przy tym środowisko. Ale trudno jej walczyć z drogami, do których dostęp jest w większości za darmo. Organizacje pozarządowe interweniują u Mateusza Morawieckiego.
Obecnie walka dróg i kolei o klienta jest nierówna, bo za dostęp do torów na całej sieci trzeba płacić. – Średnia stawka za dostęp do dróg należy do najniższych w UE, a stawka za dostęp do torów jest jedną z najwyższych. Przy o połowie mniejszej niż unijna prędkości handlowej pociągów kolej nie ma szans konkurować z drogami – mówi Adrian Furgalski, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. – To nierównowaga, którą państwo może zlikwidować – dodaje.

Więcej:
http://wyborcza.pl/7,155287,21901882,jak-walczyc-ze-smogiem-jesli-tir-jedzie-za-darmo-a-pociag.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robert89 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Wrz 2017

PostWysłany: 18-09-2017, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Myślicie, że takie coś naprawdę by się sprawdziło? Byłoby to bardziej ekonomiczne? Nie wiem, czy jestem przekonany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 19-09-2017, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Nie po to ktoś w latach 50 tych wynalazł kontenery żeby teraz marnować siły i środki nas bezsensowne przewozy ciężarówki z naczepą paliwa i kierowcy. Wg mnie pomysł poroniony promocja intermodalu i rozbudowa infrastruktury kontenerowej, BDF i towarów paletowanych to jedyna słuszna droga.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-09-2019, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Tiry wreszcie trafią na tory. Na początek kilkadziesiąt tygodniowo

Między Polską a Niemcami codziennie przejeżdża tyle TIR-ów z ładunkami, że kolej mogłaby sformować 650 pociągów. Nie mówimy, że przejmiemy szybko np. 10 proc. tego wolumenu, lecz chcemy rozpocząć od tych kilku pociągów tygodniowo. Czyli od zdjęcia z dróg kilkudziesięciu TIR-ów tygodniowo – mówi dla WNP.pl Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.

Czytaj więcej:
https://www.wnp.pl/transport-kolejowy/tiry-wreszcie-trafia-na-tory-na-poczatek-kilkadziesiat-tygodniowo,352349_1_0_0.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl