Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Nowy dworzec Poznań Główny
Autor Wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-10-2013, 10:34    Odpowiedz z cytatem

Mieszkam we Wrocławiu, ale uwielbiam też Poznań; niemniej zgadzam się z powyższym w każdym punkcie. Za najbardziej irytującą wadę nowego dworca uważam punkt 3: schody. Współczuję podróżnym z większym bagażem.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejfan Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Kwi 2011

PostWysłany: 23-10-2013, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio byłem poraz pierwszy we Wrocławiu. Dworzec jest po prostu przepiękny, praktyczny. Nie porywano się na nowy dworzec, po prostu przebudowano i odnowiono stary. Czy tego nie można było zrobić też z Poznaniem?
Odsłonić elewację starego dworca, by pokazać jego bryłę....No cóż, stało się.

Zgadzam się z powyższymi postami. Dworzec teraz jest zupełnie niepraktyczny, a do tego nie przemyślane sprawy z organizacją ruchu pasażerów (ciasne schody, brak zadaszenia nad peronem I). Uratować może teraz tylko podział dworca na część dalekobieżną (pod nowym dworcem) i regionalną (stara część), co kiedyś wspominałem i do tego każdy peron byłby dla danego kierunku. Ale czy to jest możliwe rpzy takim ruchu pociągów? Czy trzy perony starczyłyby dla dalekobieznych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 23-10-2013, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Wygląd, wyglądem, schody - nie taki znów problem - jeszcze tłoku na nich nie widziałem. Może, kiedy zamkną stary...
Windy - kursują w obie strony.

Jest jednak rzecz, za którą bym projektantowi nogi z ... powyrywał.
Podest między Mostem Dworcowym i wejściem - gładkie płytki - zimą najlepiej jest od razu się położyć i przeczołgać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-10-2013, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Windy mają niestety ograniczoną prędkość i pojemność. Na razie nie jest źle, ale jak zamkną stary - może być. Mnie schody też nie przeszkadzają, ale domyślam się, że innym podróżnym mogą.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 23-10-2013, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Viljar napisał/a:
Windy mają niestety ograniczoną prędkość i pojemność.


"Malucha" zmieszczą. Niestety , Poloneza już nie Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 24-10-2013, 11:03    Odpowiedz z cytatem

Schody to nie taki problem?? Wiesz o czym mówisz Kolego?? No to życzę Ci sytuacji, kiedy np. poranny aglomeracyjny z Kościana/Leszna trafi na taki peron II. Jak chcesz na tych pojedynczy schodkach upchać 700 osób na raz?? Nawet dziś jak trafi toto np. na peron V lub VI, to przy obecnie dość szerokich schodach do przejścia podziemnego - i to z obu stron(!) tworzy się tłok. A tam??
Sorki, ale takie teksty to mogą mówić tylko osoby nie znające realiów codziennego korzystania z dworca mam wrażenie. Tak jak mówię - o wyglądzie nie dyskutuję, choć koncepcja odtworzenia pierwotnej bryły dworca wydaje mi się najlepsza... No tak - ale to bryła Pruska, a my mamy teraz tak Królewskie ambicje... Nawet Zamek Królewski sobie zbudowaliśmy od zera, choć nie ma żadnych info jak wyglądał, to co dopiero dworzec... No jak ma się hopla w zacieraniu cesarskiej (niestety?) przeszłości miasta...

Jestem za podziałem dworca na część miejską i dalekobieżną. Ale czy to możliwe? Nie sądzę. Peron 4a w ogóle powinien być zlikwidowany. Jest za bardzo oddalony od dworca - nawet starego (o nowym nie wspomnę). Szkoda, że nikt nie pomyślał, żeby przy tak potężnej przebudowie zwyczajnie dodać kolejny peron za obecnym III... No ale CH było najważniejsze...

Kolejna sprawa o której sobie przypomniałem - znad wejścia do przejścia podziemnego na zachodnim zniknęła tablica przyjazdów i odjazdów... Kolejna żenada (nawet tą starą można było z powrotem zawiesić zamiast niczego)...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 24-10-2013, 15:16    Odpowiedz z cytatem

Ostatni dzień na starym dworcu PKP:

http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,37794,14834538,Ostatni_dzien_na_starym_dworcu_PKP__Ale_Biedronka.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 24-10-2013, 17:24    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
Schody to nie taki problem?? Wiesz o czym mówisz Kolego?? No to życzę Ci sytuacji, kiedy np. poranny aglomeracyjny z Kościana/Leszna trafi na taki peron II.


A dlaczego ma "trafić" na peron II lub III i "przecinać stację na szagę" ? Dlatego w stacyjnym porządku jazd jest zaplanowany na peron IV,IVa czy generalnie stronę "zachodnią" stacji aby nie komplikować ruchu.
Generalnie o dworcu ( gustach ) się nie dyskutuje.
Ale dworzec jak na miasto ponad 0,5 mln mieszkańców jest po prostu za mały. Czekam kiedy kolejki do kas będą sięgać "pawilonów MTP"
Co do schodów. Przy budowie dworca i modernizacji peronów zabrakło jednego - totalnej koordynacji. Budową dworca zajmował się pekap I ( czyli PKP Nieudolności ). Natomiast budową( modernizacją ) peronów zajmował się pekap II ( czyli PKP PLK ). Co stało na przeszkodzie aby przy takiej "rozpierdusze" peronów nie poszerzyć ich tak, aby była możliwość zabudowy schodów ruchomych w 2 kierunkach. W zasadzie prawie nic ( miejsca jest aż nadto) - tylko brak koordynacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 24-10-2013, 19:16    Odpowiedz z cytatem

Na każdym kroku widać, że ta inwestycja to tak naprawdę kolejne centrum handlowe, a ta kolej to tylko przeszkadza. Cieszcie się, że nie zlikwidowali całej wschodniej strony dworca.

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 25-10-2013, 18:00    Odpowiedz z cytatem

rail user - wjeżdżałem już na dwójkę z Leszna. A czemu to już ni do mnie pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 25-10-2013, 18:19    Odpowiedz z cytatem

No i zamknęli stary dworzec Sad
http://epoznan.pl/news-news-44518-Ogromne_kolejki_na_nowym_dworcu_PKP

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 26-10-2013, 12:27    Odpowiedz z cytatem

Fajny artykuł. Zdjęcie pokazujące mega kolejki przed kasami i komentarz jakiegoś kolejowego pajaca że problemu nie ma bo... bo to piątek winny Śmiech
Nie no pewnie - generalnie to ludzie odpowiadają za tłok. Jakby nie przyszło ich tylu tłoku by nie było.Jakie to logiczne... i jakie kolejowe Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 26-10-2013, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Może jednak poszukam jakieś zalety nowego:
-jest. Very Happy
-nie śmierdzi, Język
-nie ma bezdomnych, Smile
-w holu są rozkłady jazdy, Brawa
-w holu jest jasno, Idea
-zazwyczaj da się kupić bilet, Laughing
-nadal można korzystać z dworca letniego, w który jest piękny żyrandol, Servus
-nadal można korzystać z dworca zachodniego, który jest bliżej, Arrow
-w dworcach letnich i zachodnich można kupować bilety na pociągi, Exclamation
-są śmietniczki na holu Jupi
-przestrzeń, gdzie są kolejki jest zadaszona Dance
-przy nim są sklepiki z różnymi produktami, Hooray
-są bary z jedzeniem Embarassed
-gdzieniegdzie są działające (Question) schody ruchome.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 26-10-2013, 16:34    Odpowiedz z cytatem

No zobaczymy samozadowolenie urzędników już w najbliższy czwartek. Wtedy dopiero "kopara im opadnie" Ale znajdą wytłumaczenie , bo tłok , bo Wszyskich Święych Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

winograd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Maj 2011

PostWysłany: 26-10-2013, 20:26    Odpowiedz z cytatem

Bary z jedzeniem są tak długo czynne, jak centrum handlowe jest otwarte. W nocy to można liczyć na KFC w starym budynku i pizzerię w tunelu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 10 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl