Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Linia Jerzmanice Zdrój - Wilcza Góra

Co należy zrobić z linią kolejową 342 po zakończeniu wydobycia bazaltu na Wilczej Górze?
Nic
0%
 0%  [ 0 ]
Zaorać
27%
 27%  [ 3 ]
Zrobić ścieżkę rowerową
0%
 0%  [ 0 ]
Nic, ale może raz na rok puścić drezyny
18%
 18%  [ 2 ]
Przedłużyć do strefy
54%
 54%  [ 6 ]
Głosowań: 11
Wszystkich głosów: 11

Autor Wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 26-10-2013, 15:21   Linia Jerzmanice Zdrój - Wilcza Góra Odpowiedz z cytatem

W moim rodzinnym miasteczku (Złotoryi) i okolicach ostatnio dość sporo mówiło się o Wilczej Górze i o staraniach firmy Colas na przedłużenie koncesji na wydobycie bazaltu. Protest mieszkańców spowodowały plany firmy, która chciała zmniejszyć filar ochronny. Eksploatacja może potrwać do około 2020 roku. W to miejsce prowadzi linia kolejowa 342 Jerzmanice Zdrój - Leszczyna, a raczej już bocznica Jerzmanice Zdrój - Wilcza Góra.

Zbiegło to się w czasie z informacjami o tym, że wreszcie na strefie powstanie jeden nowy zakład, a raczej zakład z innej części miasta tam się przeniesie. W momencie kiedy Środa Śląska może się pochwalić zainteresowaniem dużego koncernu samochodowego, tu ludzie cieszą się z jednego zakładu, który się rozbuduje o 50 miejsc pracy. Strefa złotoryjska odnoszę wrażenie, że nie kusi swoją ofertą. Żeby wyrobić sobie zdanie na ten temat polecam ten link

Podobno jednym z problemów potencjalnych inwestorów odnośnie strefy jest brak obwodnicy. Czy myślicie, że jakby od Wilczej Góry do Złotoryjskiej LSSE zmodernizować 2-3 kilometry torów i zrobić bocznice dla strefy mogłoby to się przyczynić do przyciągnięcia tam większych firm? Czy takie działania uważacie za sensowne? A może uważacie, że warto byłoby przekonać władze lokalne do przejęcia linii i próby własnymi środkami rozwiązania problemu tych 2-3 kilometrów torów?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 26-10-2013, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Znam doskonale tereny i linie kolejowe o których piszesz. Złotoryja to również moje miasto rodzinne. Mieszkałem tam w czasach kiedy pociągi z Legnicy kursowały aż do Świeradowa Zdroju oraz z Jeleniej Góry do Zielonej Góry. Znam doskonale sytuację ekonomiczną Złotoryi mam tam rodzinę i mam na to jedno określenie, to miasto od dawna omija wszystko co mogłoby przynieść wzrost dochodów mieszkańcom tego miasta. Dlatego myślę że w odpowiednim momencie opuściliśmy z żoną nasze miasto rodzinne.
Jeżeli chodzi o bocznicę, która niegdyś dochodziła (za moich czasów) do zakładu górniczego pod Leszczyną, to jej istnienie może mieć uzasadnienie w rozbudowie przemysłu ciężkiego lub wydobywczego. Nie wiem na ile "Wilcza Góra" to jeszcze rezerwat, a na ile zakład wydobywczy. Z tego co wiem, to pod Złotoryją ma się rozbudować fabryka zabawek - modeli zdalnie sterowanych. Jakaś firma chyba "SIKU" chce przenieść produkcję z Chin do Polski. I niech powstaje, ale jako MK wolałby niemiecką fabrykę PIKO albo MARKLIN. Jednak to co tam powstaje nic nie ma wspólnego z wymaganiem dostepności transportu kolejowego. Poza tym różnica poziomów doliny Kaczawy (stacja Jerzmanice Zdrój) i Wilkowa wymaga przy transporcie brutta używania wydajnych siłowo lokomotyw (paliwożernych), co stawia pod znakiem zapytania ekonomiczne uzasadnienie dla tego typu transportu w ogóle.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KPP Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sty 2013

PostWysłany: 26-10-2013, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Niestety masz prawidłowe odczucie. Jako społecznik i redaktor Echa Złotoryi szukam możliwości rozwoju dla Złotoryi.

Dokładnie ta firma chce się rozbudować na strefie. Nie napisałem o niej w kontekście bocznicy, ale takiego żalu, że w innym miejscach tereny LSSE mogą przyciągnąć naprawdę potężnych graczy, a tutaj jest z tym naprawdę ciężko. Takich firm, które potrzebowałyby bocznicy kolejowej na terenie całego powiatu raczej nie widzę. No może Minemaster. Bocznica kolejowa mogłaby być argumentem, który przyciągnąłby większych graczy na strefę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jaro Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2008
Skąd: LUBIN

PostWysłany: 27-10-2013, 08:09    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś w Złotoryi stawiano na turystykę. Miał powstać wielki zbiornik na Kaczawie. Jak zwykle kasy na to nie ma. Tak myślę, że wówczas jakaś turystyka mogłaby przyciągnąć ludzi i może wówczs PLK zmodernizowałoby tory w celu wożenia turystów. Dzisiaj ta linia istnieje dzięki kamieniołom, którym też ostatnio dobrze się nie wiedzie. Perspektywa dla nich to budowa S3 (przecież przebiega tak blisko, ale nie przy Złotoryi!).
Złotoryi brak jasnego celu - przynajmniej z mojej perspektywy tak to wygląda.
Uwaga: To jest portal o kolei.

_________________
-=| Na początek infrastruktura |=-
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl