@ sphinx
zgoda, TSI HS obowiązuje, ale mimo wszystko ezet na 200 budowany u Stadlera w Siedlacach i w Newag-u w Nowym Sączu byłby duuużo tańszy od ezetu na 250 (275) budowanego w Savigliano. Poza tym nie od dziś wiadomo, że znaczną cześć ceny taboru kolejowego stanowią koszty rozmaitych certyfikatów, dopuszczeń i badań robionych głównie by urzędnicy mieli posady pod pretekstem dbałości o bezpieczeństwo.
Piszesz o 190 km/h, rzeczywiście można by iść w tym kierunku i określić w SIWZ prędkość 190 (a nawet 195) zamiast 160. 5 mniej, niż 200 nie robiłoby wielkiej różnicy w czasie przejazdu, a dałoby znacznie niższe koszty wyprzedzenia konkurencji przez PIC. Ale skoro decydenci nie myślą ...
A my naszą dyskusją świadczymy im darmowe doradztwo
Gdyby zwiększyć prędkość to mogłyby być problemy z uzyskaniem odpowiednio wysokiej dotacji europejskiej. Nie zapominajcie o tym.
A ETCS w kabinie pozwoli na jazdę 160km/h bez pomocnika.
@Olaf, nie 195, a 190 - to jest granica dla TSI High Speed. Takimi EZTami chce do Polski wjechać Leo uzasadniając to tym, że tak niewielka różnica czasowa nie jest warta wyższej ceny.
Ja nie mogę zrozumieć, dlaczego tak ustalono granicę HighSpeed. Dotychczas produkowało się tabor na 160 lub 200km/h. I to zarówno lokomotywy, wagony, EZT itd. Dlaczego więc nie można było zostawić tych 200km/h jako górnej granicy, a powyżej zrobić HighSpeed. A tak mamy takie kwiatki, jak tabor na 190km/h.
PKP Intercity do 2015 roku kupi 40 nowych zespołów trakcyjnych o prędkości do 160 km/h. O relacjach, w jakich pojadą, opowiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes przewoźnika Janusz Malinowski.
Prezes w jednym wywiadów wspomniał, że chcą podjąć przetarg na kolejne 20 sztuk EZT, która miał by uzupełnia trasy EZTów z obecnych przetargów, oraz obsługiwały jedną trasę na północy, podajże Olsztyn - Szczecin.
PKP Intercity podpisało z Pesą umowę na dostawę Dartów.
PKP Intercity i Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz podpisały umowę na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Dart. Wartość projektu to ponad 1,3 mld zł, z czego 70 proc. środków na inwestycję pochodzić będzie z funduszy unijnych. Pociągi rozpoczną kursowanie pod koniec 2015 r.
Ile obecnie jest wagonów bezprzedziałowych 1 klasy 158a na stanie IC? W których pociągach są na stałe, czy planują kolejne zakupy tego typu jedynek?
Aktualnie toczy się postępowanie przetargowe na zakup 20 nowych wagonów, wśród których są też wagony 158A. Reszta to 156A z jedynek, 157Aa, 159A z dwójek oraz 2 restauracyjne 407A.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum