Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Dworzec Łódź Fabryczna
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-09-2012, 10:24    Odpowiedz z cytatem

Wykonawca budowy nowego dworca Łódź Fabryczna nie może rozpocząć prac, bo firma Enkev odwołała się do głównego inspektora nadzoru budowlanego. Firma tłumaczy, że boi się... podziemnych rzek.

Więcej TUTAJ

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 12-09-2012, 09:37    Odpowiedz z cytatem

Można kopać na Fabrycznym. Wykonawca otrzymał dziennik budowy

Wykonawca nowego dworca Łódź Fabryczna (konsorcjum czterech firm) może wreszcie rozpocząć prace ziemne na placu budowy. Chodzi o wielki wykop, w którym ma powstać podziemny dworzec.

Urząd Wojewódzki w Łodzi wydał w środę dziennik budowy, którego brak uniemożliwiał wykonawcy przystąpienie do prac ziemnych na terenie dworca.

Express Ilustrowany

[ Dodano: 13-09-2012, 15:05 ]
PRACE ZIEMNE ROZPOCZĘTE

13 września w godzinach porannych rozpoczęły się prace ziemne przy wykopie pod budowę stacji Nowa Łódź Fabryczna. Wykop jest realizowany w tradycyjnej metodzie. W pierwszym etapie prace mają charakter wstępny i polegają na zdejmowaniu wierzchniej warstwy ziemi. W tym celu używane są: koparka i ciężarówki. Generalny Wykonawca zamierza w kolejnych dniach stopniowo zwiększać zakres prac oraz ilość używanego sprzętu i zaangażowanych pracowników.

http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4064/Prace_ziemne_rozpoczete

[ Dodano: 14-09-2012, 21:11 ]
RUSZYŁA BUDOWA!

Rozpoczęła się największa kolejowa inwestycja w Polsce. W czwartek, 13 września na plac budowy dworca Łódź Fabryczna wjechały koparki i ciężarówki. Prace rozpoczną się od robót ziemnych. Ich docelowym efektem będzie nowa stacja kolejowa wybudowana 16 metrów pod ziemią oraz tunel kolejowy wybiegający w stronę stacji Łódź Widzew.

- To ważny dzień dla wszystkich łodzian i chyba decydujący o przyszłości miasta. Tak naprawdę budowa nowego dworca Łódź Fabryczna, to dwa projekty. Jeden związany jest z koleją i ma wymiar wręcz historyczny, bo możemy nim znieść podział kolejowy Polski. Drugi projekt jest regionalny i zakłada wykorzystanie infrastruktury, która powstanie wokół dworca na lokalne potrzeby łodzian - powiedział wiceprezydent Łodzi Radosław Stępień.

- Robimy coś, czego w Polsce jeszcze nie było. W pierwszym etapie inwestycji wybudujemy dworzec czołowy, ale zrobimy wszystko, by stał się on dworcem przejezdnym. W ten sposób stworzymy historyczne połączenie pomiędzy Wrocławiem a Warszawą - dodał Paweł Dziwisz z PKP PLK. Pierwsze prace mają charakter wstępny i polegają na zdjęciu wierzchniej warstwy ziemi z wykopu. Będzie miał długość 500 metrów i szerokość 120 metrów. Ma być głęboki na 30 metrów.

Kolejnym etapem budowy będą roboty związane z wykonaniem tunelu. Prace nad komorą startową potrwają około roku. Jednocześnie zacznie się wykonanie ścian szczelinowych podziemnej stacji. Najpierw powstaną zagłębione na kilkadziesiąt metrów ściany obiektu, a następnie zdjęta zostanie warstwa ziemi i bezpośrednio na nią wylany będzie strop dworca. W trakcie całej inwestycji wywiezione zostanie około 2 mln m sześć. ziemi. Według założeń wykonawcy trafi ona do żwirowni przy ul. Pomorskiej. Nowy dworzec Łódź Fabryczna będzie posiadał 4 perony, 8 torów i 24 przystanki autobusowe w jego rejonie. Na terenie węzła multimodalnego znajdą się również parkingi 3-poziomowe na 960 samochodów. Nie zabraknie także dworca autobusowego dla połączeń międzymiastowych, który obsługiwać będzie 20 stanowisk. Dworzec ma zostać oddany do użytku w 2015 roku. Jego koszt sięga 1,5 mld złotych. (tww)

http://www.dworzec.lodz.pl/pl/news/pokaz/4065/Ruszyla_budowa

[ Dodano: 18-12-2012, 04:00 ]
Łódź Fabryczna: początek budowy ścian

Budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna weszła w kolejny, zasadniczy etap. Wykonawca przystąpił do wykonywania ścian szczelinowych. Drążenie otworów wypełnianych bentonitem, a następnie betonem zajmie - według Marcina Zaręby, Dyrektora Kontraktu z ramienia wykonawcy - od 6 do 8 miesięcy.

Na zwołanej z okazji wydarzenia konferencji prasowej Katarzyna Ziarkowska, Dyrektor Projektu z ramienia PKP PLK S. A., przedstawiła najważniejsze fakty związane z projektem budowy stacji. Jego wartość wynosi 1 435 300 tys. zł netto. W maju 2011 r. Ministerstwo Finansów wydało decyzję o zapewnieniu finansowania. K. Ziarkowska zaznaczyła, że inwestycja stanowi drugi etap modernizacji linii kolejowej Warszawa-Łódź i w jej kontekście powinna być rozpatrywana. Wśród celów projektu wymieniła poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, skrócenie czasu podróży i w konsekwencji przejęcie części potoków pasażerskich z transportu drogowego. Osiągnięcie tego celu ma z kolei zaowocować poprawą stanu ochrony środowiska, integracją systemu transportu zbiorowego aglomeracji łódzkiej, korzystniejszym zagospodarowaniem przestrzeni miejskiej oraz usprawnieniem systemu transportowego w skali całego kraju.

Opisując zakres rzeczowy kontraktu B2 (budowa dworca i węzła multimodalnego), prelegentka podkreśliła, że skala inwestycji nie zmieniła się w stosunku do pierwotnych planów. Tunel między stacjami Łódź Fabryczna i Łódź Widzew będzie miał 4 tory, projektowane z myślą o ruchu dalekobieżnym, aglomeracyjnym i regionalnym, a w przyszłości (w prezentacji pojawiła się data po 2020 r.) także Kolei Dużych Prędkości. Sama stacja będzie liczyła 8 torów i 4 podziemne perony wyspowe.

Referując prace wykonane dotychczas, K. Ziarkowska wymieniła roboty rozbiórkowe oraz przygotowywanie wykopu. Ilość wywiezionej ziemi oscyluje wokół 700 tys. metrów sześciennych. Zlikwidowano część kolizji z infrastrukturą podziemną i rozpoczęto budowę murków prowadzących dla ścian szczelinowych. Łączna wartość robót zafakturowanych przez PKP PLK wynosi 71 704 360,17 zł. Obecnie, oprócz wykonywania ścian szczelinowych, trwa powiększanie wykopu i uzgadnianie dokumentacji projektowej w systemie "projektuj i buduj".

Więcej
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

xMICHCIOx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Kwi 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 14-09-2012, 22:01    Odpowiedz z cytatem

W czwartek rozpoczęły się pierwsze prace ziemne związane z budową nowego Dworca Łódź Fabryczna. To początek robót, których efektem będzie nowa stacja kolejowa wybudowana 16 metrów pod ziemią oraz tunel kolejowy wybiegający w stronę stacji Łódź Widzew.

Pierwsze prace ziemne związane z wykonaniem wykopu na podziemny dworzec Łódź Fabryczna rozpoczęły się w czwartek, 13 września. Prace na tym etapie budowy nowego dworca mają charakter wstępny i polegają na zdjęciu wierzchniej warstwy ziemi z obszaru wykopu. Generalny wykonawca - konsorcjum Torpol – Astaldi – Intercor - PBDiM - zamierza stopniowo zwiększać zakres prac, a także liczbę maszyn i zaangażowanych pracowników. Następnie będzie można rozpocząć roboty związane z wykonaniem tunelu. Komora startowa powstaje metodą tradycyjnego wykopu. Prace w tym zakresie potrwają około roku. Jednocześnie zacznie się wykonywanie ścian szczelinowych podziemnej stacji. Będzie ona budowana tzw. odmianą podstropową metody ścian szczelinowych. To znaczy, że najpierw powstaną zagłębione na kilkadziesiąt metrów ściany obiektu. Potem zostanie zdjęta warstwa ziemi i bezpośrednio na nią będzie wylany beton, który będzie stanowił strop dworca. Wydobyta ziemia jest wywożona drogą technologiczną wybudowaną na terenach kolejowych do ul. Niciarnianej, a następnie Nowogrodzką, Widzewską w kierunku przejazdu kolejowego, Wagonową, Henrykowską i Pomorską do wyrobiska po nieczynnej żwirowni. Puste ciężarówki wracają: Henrykowską, Wagonową, Czechosłowacką i Nowogrodzką do Niciarnianej. Transport odbywa się samochodami samowyładowczymi. W pierwszym etapie przewiduje się wywiezienie ok. 400 tys. ton ziemi. W sumie, w okresie roku, będzie to blisko 1 mln 800 tys. ton urobku.

Nowa stacja Łódź Fabryczna to 4 perony, 8 torów oraz 24 przystanki autobusowe w rejonie dworca. Na dworcu będą również 3 poziomy parkingów podziemnych dla 960 samochodów. Na dworzec będą prowadziły dwa wejścia – zachodnie i wschodnie. Zachodnie – od strony ul. Kilińskiego będzie połączone z reprezentacyjnym placem miejskim, z którego będzie roztaczał się widok na park im. Stanisława Moniuszki i jedną z wizytówek Łodzi – Sobór św. Aleksandra Newskiego. Na perony wejdziemy przez przeszklone zadaszenie w kształcie fali. Wejście wschodnie, które uwieczni wizerunek dawnego dworca Łódź Fabryczna, będzie dedykowane ruchowi samochodowemu. Do nowego dworca będzie wiodła nowa linia tramwajowa na ul. Składowej, od ul. Kilińskiego do ul. POW. Koszt budowy nowego dworca, który będzie gotowy w 2015 roku, sięga 1,5 mld złotych.

Źródło: PKP PLK SA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2013, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Dworzec Łódź Fabryczna. Sprawdza się czarny scenariusz?

Jedna z najważniejszych łódzkich inwestycji wciąż nie została uzasadniona. Polskie Linie Kolejowe, choć miały przedstawić nowe analizy "potoków pasażerskich" do końca listopada, nadal tego nie zrobiły. Tymczasem zaczyna się sprawdzać czarny scenariusz.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 20-02-2013, 10:05    Odpowiedz z cytatem

Najgorsze jest to, że od tej inwestycji zależy powodzenie setek innych - w miejscu po Fabrycznym ma powstać Nowe Centrum Łodzi. A teraz cholera wie ile się to wszystko przesunie. To jest ostra paranoja. PLK mówi, że "jeszcze nie doszly dokumenty"... no comment.

Cała te heca zaczęła się jeszcze za Grabarczyka, który rozwalał ile mógł, ale dla "swoich" (czyli dla Łodzi) wyciągał sporo. Ale tak się kończy zaufanie do mafijnej polityki - Grabarczyk odszedł, umowy podpisane, dziura wykopana, ale teraz mozna już przedłużać do woli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-04-2013, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Na wniosek inicjatywy Jaspers PKP Polskie Linie Kolejowe mają uzasadnić sens budowania podziemnego Dworca Fabrycznego w Łodzi w obecnym kształcie. W przeciwnym razie inwestycja może stracić unijne dofinansowanie - informuje „Dziennik Łódzki”.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/805964,wladze-kolei-musza-udowodnic-ze-budowa-duzego-dworca,id,t.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-04-2013, 14:33    Odpowiedz z cytatem

Tajna instrukcja dla polityków PO z Łodzi

Stanowczo zaprzeczać sugestiom, że dworzec jest niepotrzebny; zachwalać władze miejskie - między innymi takie nakazy zostały zamieszczone w tajnej instrukcji dla polityków PO w Łodzi. Do dokumentu dotarł "Super Express".

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-11-2013, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Budowa najnowocześniejszego dworca w Polsce, Łodzi Fabrycznej, nakręcona z lotu ptaka.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 04-12-2013, 23:52    Odpowiedz z cytatem

Nowe wizualizacje dworca.

http://img822.imageshack.us/img822/6581/2z6s.jpg
http://img11.imageshack.us/img11/9706/gxsh.jpg
http://img209.imageshack.us/img209/2694/k73g.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 05-12-2013, 08:53    Odpowiedz z cytatem

Tak jak się spodziewałem, betonowe paskudztwo, bez uwzględnienia np. elementów zielonych i bez kroku naprzód od czasów budowy socrealistycznych dworców (bo "tak się teraz buduje"). Wokół dworca - betonowa pustynia z okazjonalnymi ławeczkami.

Mentalna etiopia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 05-12-2013, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Będzie zieleń i będą ławki, tylko wizki tego nie uwzględniają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 06-12-2013, 09:43    Odpowiedz z cytatem

Tak czy owak sama koncepcja nie poraża. Najbardziej kocham te wizualizacje, które "czegoś nie uwzględniają" - tak naprawdę to nikt jeszcze do końca nie wie, jak będzie wyglądać cała przestrzeń NCŁ wokół dworca. Są pomysły, ale to się zmienia jak w kalejdoskopie. Pewnie i tak walną galerię handlową, jak w Krakowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Urbi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Kwi 2009
Skąd: Łódź / UK

PostWysłany: 06-12-2013, 17:40    Odpowiedz z cytatem

W porównaniu do poprzednich wizek, skok jakościowy jest duży. Galerii nie będzie, szczególnie kiedy inwestycją otrzyma dofinansowanie unijne. Sama galeria jak najbardziej, ale jak osobny obiekt, w ramach zagospodarowanie NCŁ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 24-02-2014, 09:09    Odpowiedz z cytatem

Dworzec Łódź Fabryczna jednak z unijną dotacją?

PKP Polskie Linie Kolejowe zamierzają jednak starać się o dofinansowanie z Unii Europejskiej na budowę dworca Łódź Fabryczna. Przygotowano nowe analizy potoków pasażerskich i w kwietniu zostanie złożony wniosek o przyznanie dotacji w wysokości 1,1 mld zł.

Budowa dworca Łódź Fabryczna to największa i najważniejsza inwestycja w mieście. I to nie tylko ze względów komunikacyjnych. Schowanie stacji 16 m pod ziemią ma udostępnić inwestorom nowe tereny i dać impuls do tworzenia Nowego Centrum Łodzi.

Cały tekst:
http://wyborcza.pl/1,75248,15514769,Dworzec_Lodz_Fabryczna_jednak_z_unijna_dotacja_.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-04-2014, 14:42    Odpowiedz z cytatem

Dworzec Łódź Fabryczna. Półtora roku do zakończenia prac

W październiku 2015 r. do podziemnego dworca wjadą pierwsze pociągi. Jak wygląda inwestycja na 18 miesięcy przed planowanym otwarciem i co się na niej obecnie dzieje?

Cały tekst:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,15825771,Dworzec_Lodz_Fabryczna__Poltora_roku_do_zakonczenia.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl