Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Stanisław Kogut news
Autor Wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 26-11-2007, 17:52    Odpowiedz z cytatem

Ale bzdury!

Przykład z "mojej" linii. Między Wrocławiem i Gorlitz kursują dwa pociągi osobowe (KOWALSKI i SCHMIDT), które nie zatrzymują się w Pieńsku liczącym 6-tysięcy mieszkańców. Bo tak zadecydował beton PKP PR.

Tymczasem beton PKP IC w 2-tysięcznej wiosce Koguta zatrzymuje pociąg najwyższej rangi - międzynarodowy EuroCity.

No cóż. PKP absurdem stoi.

_________________
Follow me!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 26-11-2007, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawy komentarz z "Rynku Kolejowego":
Jakieś dziwne zakulisowe działania odbywają się w państwie PKP inicjowane przez co bardziej wpływowych działaczy takich m.in. jak Pan Kogut. Jak długo pamiętam to połączenie W-wy z Budapesztem odbywało się przez Katowice i dalej przez Czechy lub zachodnią Słowację. Ta też oś transportowa jest uwzględniona w programach modernizacyjnych Infrastr. i Środow. 2007-2013. Podejrzewam, że działacze już po decyzjach Unii będą próbowali przeforsować przesunięcie choćby części tych środków w swoje rejony. Stąd między innymi promocja na Waszych łamach jakiś czas temu nowej linii z Tymbarku za jedyne 3 mld EURO.

Chodzi o tę inwestycję, którą wcześniej przedstawił nam Dominik w dziale "Infrastruktura":

W 2010 r. ruszy gigantyczna inwestycja kolejowa, która ma płynnie połączyć Kraków z Nowym Sączem i Muszyną. Według wstępnych planów kosztem 3 mld euro zostanie wybudowana od zera ponad 40-kilometrowa linia kolejowa z podkrakowskiego Podłęża do Piekiełka, które znajduje się w połowie drogi do Nowego Sącza. Nowy odcinek ma diametralnie skrócić podróż pociągów na tej trasie.

Teraz jazda pociągiem z Krakowa do Nowego Sącza trwa ok. czterech godzin i jest męczarnią dla pasażerów. Pociąg jedzie przez Tarnów blisko 170-kilometrową trasą. Po zakończeniu inwestycji trasa ma skrócić się do 92 km, a podróż będzie trwała ok. 50 min. Pociąg pomknie podziemnymi tunelami, a nowoczesne składy mają pędzić ponad 200 km na godzinę. Trasa z Krakowa do Muszyny przy granicy ze Słowacją skróci się z blisko 220 km do 140 km. - Pierwsi pasażerowie pojadą superszybką koleją w 2014 roku - zapowiada Józef Jeżewicz z zarządu Polskich Kolei Państwowych. Kolej i władze samorządowe liczą, że nowa inwestycja wpłynie na rozwój regionu. Uważają, że istnieje realna szansa, by po wytyczeniu nowego szlaku nastąpiło tu znaczące ożywienie.

Może się to stać kołem napędowym boomu gospodarczego i turystycznego. Kolej ma jeszcze większe ambicje: wypuścić na trasę maszyny osiągające zawrotną prędkość ok. 300 km/h. Chce zamówić 20 takich błyskawic, podobnych w wyglądzie do słynnej "papieskiej strzały" wyprodukowanej w sądeckim Newagu i kursującej na trasie z Krakowa do Wadowic. Na razie "strzała" kursuje powoli, bo torowisko nie pozwala się rozpędzić. Na początek do prowadzenia pociągów-błyskawic mają zostać przystosowane torowiska Centralnej Magistrali Kolejowej, czyli trasa z Grodziska Mazowieckiego do Zawiercia. - Na Euro 2012 na pewno zdążymy z tym odcinkiem - zapowiada Jeżewicz. Później, w ramach postępu prac nad przebudową torów, szybkie linie mają iść dalej, między innymi planowaną do budowy od podstaw trasą z Krakowa przez Podłęże i Piekiełko do Nowego Sącza i Muszyny oraz do Zakopanego.

Ta ostatnia inwestycja warta ponad trzy miliardy euro ma rozpocząć się w 2010r. i zakończyć po czterech latach. Walczono o nią bardzo długo. Dziś PKP zapewnia, że batalia rozpoczęta przez ostatniego wojewodę nowosądeckiego Lucjana Tabakę jeszcze na początku lat 90. i kontynuowana przez senatora PiS poprzedniej i obecnej kadencji Stanisława Koguta zakończyła się zwycięstwem. Mocna reprezentacja sądeckich środowisk związanych z koleją na czele z Kogutem wywalczyła przesunięcie projektu budowy linii Kraków Podłęże - Piekiełko i Limanowa - Muszyna z rezerwy inwestycyjnej państwa na lata 2007-2013 do planów budowy. - Za kilka tygodni rozstrzygnie się sprawa unijnej dotacji na przygotowanie dokumentacji tej inwestycji. Za kilka miesięcy powinniśmy mieć gotowe wszystkie projekty i przystąpimy do wykupu gruntów, a w 2010 roku do budowy - mówi Jeżewicz. Jest jeszcze jeden ambitny pomysł związany z wykorzystaniem linii zwanej roboczo Podłęże - Piekiełko. Chodzi o przeszczepienie na polski grunt słowackiego zwyczaju wożenia koleją tirów z ładunkiem, które dotąd kursują drogami. Za granicą w ten sposób chroni się środowisko i drogi. - Dziś tiry wyładowuje się z pociągów na granicy polsko-słowackiej. Można byłoby wydłużyć ich podróż pociągiem do Krakowa - liczy PKP.

Źródło:Polska - Gazeta Krakowska


EuroCity "Bem" ma spełnić dwa zadania:
- uzasadnić tę inwestycję
- połączyć Stróże ze stolicą.

[ Dodano: 27-11-2007, 00:05 ]
I jeszcze kilka informacji z forum "Rynku Kolejowego":

I tą wypowiedzią PKP Intercity skompromitowało się kompletnie.
Aby nie być gołosłownym przypomne kryteria dla pociągu Eurocity (patrz punkt 3):
1)train through two or more countries
2)all cars air-conditioned
3)stop only at major cities
4) stops for no more than five minutes, in special cases up to 15 minutes
5)food and beverages available onboard (preferably from a dining car)
6) conductors speak at least two languages, one of which must be English, French or German
7) average speed (including stops) above 90 km/h, exceptions for mountainous terrain and train ferries
8)daytime journey (start after 6:00, arrival earlier than 0:00)

Na pewno "major" przetłumaczyli jako "ważny" zamiast "duży" lub "główny". Ale i tak nie można tego naciągnąć, bo w kryteriach mówi się o miastach a Stróże to wieś.

Istotny jest wyraz "cities" ponieważ w języku angielskim oznacza duże aglomeracje miejskie lub stolicę a nie nawet miasto.


Warsewicz potraktował wieś w województwie małopolskim, w powiecie nowosądeckim, w gminie Grybów jako dużą (główną) aglomerację miejską. Pokazał, że ma w głębokim poważaniu międzynarodowe kryteria, jakie muszą spełniać pociągi EUROCITY. Znów się potwierdza, że interesy z Kogutem, to gwóźdź do trumny. Pierwszym był były prezes PKP Jan Janik, któremu Kogut przyprowadził businesswoman Małgorzatę Kucharską. Skończyło się aferą wekslową w 1999 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-12-2007, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Temat poświęcony postojowi EC "Józef Bem" w Stróżach w oddzielnym wątku:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3660

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-12-2007, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Strona fundacji Koguta:
http://www.fpon.com.pl

A tutaj sprawozdania finansowe.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 18-12-2007, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Były opolski baron SLD, były poseł i były członek sejmowej komisji śledczej w sprawie afery Rywina Jerzy Szteliga został oskarżony przez prokuraturę o korupcję, gdyż firma brokerska ubezpieczająca Elektrownię Opole zasiliła fundację "Dla Przyszłości" wspierającą biedne dzieci, której jest szefem, kwotą 90 tyś. zł. Per analogia Szteliga złożył zawiadomienie do prokuratury na byłego Ministra Zdrowia prof. Religę, że ten wykorzystując stanowisko służbowe pozytywnie zaopiniował dotację na rzecz kierowanej przez niego Fundacji Rozwoju Kardiochirurgii. Chodzi o kwoty 30 mln i 1,5 mln zł z kasy państwa.
Ile państwowych pieniędzy ze spółek PKP i wygrywających przetargi w tych spółkach wyciągnął Stanisław Kogut piastując funkcję przewodniczącego Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ "Solidarność" i obecnie jako senator RP na rzecz Fundacji Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach? Kto z członków zarządów i rad nadzorczych tych spółek złoży stosowne zawiadomienie na podstawie art. 228 kodeksu karnego (grozi za to do 8 lat więzienia)? Czy ma to zrobić Jerzy Szteliga? Zaznaczam, że nie powiadomienie o przestępstwie też jest przestępstwem.

Ps. Jerzego Szteligę telewizja pokazywała już w kajdanach, gdy zmierzał na salę sądową, by sąd zasądził areszt dla dobra śledztwa. Nie zasądził..., ale sprawa jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 20-12-2007, 23:55    Odpowiedz z cytatem

http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=07&nr=26&art=12

Byłem, jestem i pozostanę kolejarzem

Mówi Senator RP Stanisław Kogut dla „Wolnej Drogi”

Za nim przejdę do pytań, najpierw chciałem Ci pogratulować ponownego wyboru na Senatora RP.

- Dziękuję za gratulacje i dodam, że to już drugi raz zaufała mi olbrzymia ilość wyborców, za co im serdecznie dziękuję i obiecuję, że zrobię wszystko, aby ich nie zawieść, aby nie zawieść kolejarzy.

Jak wiesz minister skarbu, niemal rzutem na taśmę, wyraził zgodę na sprzedaż „Kolejom Mazowieckim” 184 EZT-ów, a także 5% udziałów w KM, jakie jeszcze pozostały spółce „PKP Przewozy Regionalne”. Samorząd Województwa Mazowieckiego ma zapłacić za zestawy 175,5 mln. płatne w trzech transzach. Ostatnią zapłaci w czerwcu 2009 roku. Musi na to wyrazić jeszcze zgodę Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, a taki wniosek został już złożony. Samorząd twierdzi, że już od dawno o ten zakup usilnie zabiegał, ponieważ musiał płacić za dzierżawę zestawów rocznie 18 milionów złotych, choć gwoli ścisłości nie zapłacił ani złamanego grosza, i dziś dług z tytułu tych opłat wynosi 49 milionów złotych, które na mocy ugody będą płacone w ratach. Jak ty oceniasz te transakcje?

- Prezes UOKiK na tę transakcję wyrazi zgodę. Ja tylko przypomnę, że kiedy jeszcze byłem przewodniczącym Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ „Solidarność” mówiłem głośno o takich zagrożeniach, że majątek PKP będzie wyprowadzany z firmy w różny sposób, i dziś tak się właśnie stało. Ja ogromnie się dziwię temu, że zgodziła się na to kolej, bo dla mnie jest to przykład rozbioru kolei i potwierdza się powiedzenie: jeśli usamorządowienia nie uda się zrobić w sposób otwarty, to zostanie ono wprowadzone tylnimi drzwiami, i tak się właśnie dzieje, czego jesteśmy świadkami. Dotychczas „Koleje Mazowieckie” nie miały taboru, no to już go mają i teraz powiedzą, że będą tylko płacić za dostęp do drogi. Dla mnie skandalem jest też i to, że ten tabor została sprzedany nie za gotówkę, ale spłaty zostały rozłożone na trzy transze. Ja mam pytanie do pana prezesa Andrzeja Wacha: Gdzie jest z tego 15% na Fundusz Własności Pracowniczej?
Nie ukrywam, że noszę się z zamiarem wystąpienia do NIK, aby przeprowadziła ona dokładną kontrolę w spawie pozbywania się majątku i akcji stanowiących udział PKP w „Kolejach Mazowieckich”. Przecież w momencie powoływania KM, PKP miały w niej 49% udziałów, a udział ten w ciągu 3 lat zmalał do 5%. Jestem na etapie zbierania materiałów i po ich skompletowaniu wystąpię do NIK o przeprowadzenie kontroli, bo tu chodzi jeszcze o nieruchomości PKP, które zostały przekazane KM w użytkowanie. Mam tu też na myśli budynek przy ulicy Lubelskiej w Warszawie, które wyremontowano za pieniądze kolei, a teraz przekazuje się innemu podmiotowi.

Ciągle po cichu mówi się, że spółka „PKP CARGO” nie jest przygotowana do konkurowania na zliberalizowanym rynku przewozów kolejowych i nie ma odważnego, kto zacząłby o tym mówić głośno, choć sytuacja już dawno dojrzała do tego. Jakie jest twoje zdanie na ten temat?

- Zgadzam się z opiniami, że spółka Cargo nie jest przygotowana do konkurencji. I przypomnę, że też się ze mnie wyśmiewano, kiedy mówiłem o tym, iż trzeba stworzyć silny podmiot polski, który będzie mógł konkurować z powodzeniem z bogatymi przewoźnikami zagranicznymi. Ostatnio CTL sprzedał angielskiemu inwestorowi 75% udziałów, wcześniej PCC kupiło udziały u przewoźnika niemieckiego. Mówi się, że angielskie fundusze inwestycyjne chcą zatrzymać udziały przez 5 lat, a co dalej? Przecież może się tak stać, że Rosjanie przejmą te udziału i wówczas stworzą z Niemcami taką konkurencję na naszym rynku, że dotychczasowy przewoźnik państwowy jej nie wytrzyma W moim przekonaniu w spółce „PKP CARGO” nie ma i nie było patrzenia perspektywicznego, a jeśli ktoś mówił i mówi o tym otwarcie i głośno, to próbuje się go ośmieszyć. Przecież to Sekcja Krajowa Kolejarzy „Solidarność” cały czas zabiegała o to, aby spółka „PKP CARGO” została wprowadzona na giełdę, aby państwo zachowało w niej pakiet kontrolny. Ale też lekceważono nasze propozycje, choć pieniądze pochodzące z giełdy można było przeznaczać na konieczne inwestycje w spółce, a przede wszystkim na zakup taboru.
Spółka „PKP CARGO” nie jest pod żadnym względem przygotowana do konkurowania z innymi przewoźnikami kolejowym. Czym może to robić? Kilkudziesięcioletnim i zdezelowanym taborem, bez lokomotyw dwusystemowych, bez wagonów do przewozu ładunków specjalistycznych? Tymczasem prywatni przewoźnicy mogą zakupić ogromną ilość nowoczesnych lokomotyw i wagonów. Jeśli nie ma pieniędzy na modernizację taboru i nie ma, czym wozić kamienia na drogi i tłucznia pod tory, to trzeba się w końcu zastanowić, co dalej ze spółką „PKP CARGO” i podjąć decyzje, które odwrócą tę niedobrą sytuację.

Kilka dni temu w mediach pojawiły się informacje, że za twoją sprawą mamy w Stróżach nową Włoszczową, bo w Stróżach zatrzymuje się pociąg międzynarodowy...

- Jest to kłamstwo, kłamstwo i jeszcze raz kłamstwo. Nie mam zamiaru inaczej udowadniać, że nie maczałem w tym palców. Tę sprawę rozdmuchali ci, którzy zamiast zabrać się za uczciwą pracę, żerują, jako eksperci, na spółkach kolejowych. Ja radziłbym, aby przed wydawaniem pochopnych poglądów, udali się najpierw do spółki „PKP Intercity” i tam zasięgnęli języka i zapytali, dlaczego spółka postanowiła zatrzymywać pociąg międzynarodowy w Stróżach?
Powiem szczerze, że jako pasażer jestem zadowolony z tego, że ten pociąg zatrzymuje się w Stróżach, ale nie wpływałem na to, aby tak się stało. Stacja Stróże jest stacją węzłową, na której jeszcze od czasów Franciszka Józefa zatrzymywały się wszystkie pociągi międzynarodowe, a takie gadanie, że pociąg zatrzymuje się w miejscowości, gdzie mieszka 3,5 tysiąca ludzi, jest bez sensu. Każdy, kto tak myśli, niech sobie popatrzy na skomunikowania z tej stacji z Jasłem, Grybowem, z Granicą Państwa, z Gorlicami, z Bobową i innymi miejscowościami. Nawet ludzie spod Krynicy dojeżdżają tu na przesiadkę. Kiedy ekipa TVN przyjechała do Stróż, aby pokazać, że wysiada tu mało pasażerów, i zobaczyła, że z pociągu wysiadła grupa dzieci licząca 300 osób, szybko zwinęła swoje zabawki i bez komentarzy odjechała ze Stróż.

Ostatnio, takie odnoszę wrażenie, nie jesteś mile widziany w niektórych środowiskach kolejarskich.

- To zależy, o jakie „środowiska kolejarskie” chodzi. U jednych cieszę się ciągle nieustającym uznaniem, i właśnie jadę na spotkanie z kolejarzami w Limanowej, a od innych kolejarzy dostaję nawet po dwa tysiące i więcej podpisów od ludzi z prośbą o interwencje, jeszcze inni usiłują mnie nie zauważać, choć ja byłem, jestem i pozostanę kolejarzem, i emocjonalnie zawsze będę związany z firmą PKP.
Korzystając z okazji chciałbym na łamach naszej gazety, „Wolnej Drogi”, przekazać całej Braci Kolejarskiej najlepsze życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i Nowego 2008 Roku. Życzę wszystkim Członkom tej Wielkiej Rodziny Kolejarskiej, aby nasi Patroni - Święta Katarzyna Aleksandryjska oraz Święty Rafał Kalinowski, otaczali nas swoją opieką, aby orędowali u Najwyższego o naszą pomyślność i bezpieczeństwo, aby Boże Dziecię błogosławiło naszemu trudowi i naszej służbie dla społeczeństwa i Ojczyzny. Życzę Wam pomyślności w życiu zawodowym, osobistym i rodzinnym, życzę zdrowia i samych radosnych dni. Życzę, też, aby wszystkie związki zawodowe działające na kolei zjednoczyły się i zaczęły bardzo uważnie przygładzać się temu, co się dzieje na kolei. Życzę im odwagi w artykułowaniu swoich zastrzeżeń i mówiły wprost, co ich niepokoi, i co im się nie podoba, ale również mówiły wprost o tym, czego oczekują od decydentów, jak widzą przyszłość firmy. Wszystkiego najlepszego, Drodzy Przyjaciele Kolejarze.
Ja ze swej strony obiecują Wam, że dalej będę bronić interesu kolejarzy i PKP, interesu mojej firmy. Obiecuję też, że wszędzie tam, gdzie mnie zaproszą kolejarze, przyjadę i uważnie ich wysłucham. Ja się nie obrażam, bo poszedłem służyć ludziom, firmie i ojczyźnie, i dalej, w miarę swoich możliwości, będę pomagał i służył kolei i kolejarzom. Będę dalej walczył o interes PKP i o pieniądze dla PKP. O te z budżetu pastwa, i te unijne.
A wracając do tych, którzy mnie nie zapraszają na spotkania, być może to wynika z jakichś zupełnie nie zrozumiałych dla mnie przyczyn, choć ja jestem chętny spotkać się z każdym.

Dziękuję za rozmowę, Panie senatorze.

Rozmawiał Zygmunt Sobolewski

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 11-03-2008, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Nie zapominam o moim ulubieńcu. Oto jego nowa inicjatywa:

Kogut chce IPN w Sączu
Stanisław Kogut marzy o delegaturze IPN w Nowym Sączu
Sławomir Wrona (Gazeta Krakowska)
Senator PiS Stanisław Kogut chce, by w Nowym Sączu powstała filia krakowskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej. Szanse są niewielkie: w ciągu ostatnich kilku lat udało się stworzyć jedynie delegaturę w Opolu. Natomiast mimo wieloletnich starań nie powstały placówki w Częstochowie, Tarnowie czy w Oświęcimiu.
- Bogata historia ruchu oporu i powojennego ruchu antykomunistycznego na Sądecczyźnie zasługuje na dogłębne zbadanie - uważa Kogut. Według niego placówka nowosądecka miałaby się zajmować przede wszystkim śladami wydarzeń z okresu II wojny światowej oraz okresu powojennego.

- To mogłoby zmienić wizerunek IPN jako instytucji zajmującej się wyłącznie teczkami komunistycznej bezpieki. Przed wyborami objechałem szkoły średnie od Zakopanego po Nowy Sącz i wszędzie, na pytanie, czym zajmuje się Instytut, młodzi ludzie odpowiadali, że zajmuje się tylko teczkami - mówi Kogut.

Tymczasem jego zdaniem, historia okupacji w południowej Małopolsce zasługuje na taką samą troskę jak historia represji komunistycznego aparatu władzy. - Niewątpliwie Sądecczyzna ma wszelkie dane ku temu, by ją uznać za teren szczególnej działalności podziemia w okresie II wojny światowej a także dużej aktywności podziemia antykomunistycznego po wojnie - zgadza się Marek Lasota, dyrektor krakowskiego oddziału IPN. - Pozostaje jednak kwestia formy, jaką miałaby przyjąć ta nowa komórka i sam proces organizacji. To jest dość skomplikowane - studzi zapał senatora.

Utworzenie delegatury faktycznie nie jest łatwe. Konieczne byłoby wydzielenie części budżetu z krakowskiej centrali. Trzeba by też znaleźć przygotowanych historyków, znaleźć dla nich siedzibę i zadbać, by w budynku zachowane były wszelkie rygory związane z ochroną danych osobowych.

Te wymogi nie zniechęcają Koguta. - Wystarczy trzech, a najwyżej czterech historyków. Trzeba im tylko znaleźć miejsce do pracy. Właśnie go szukamy - mówi senator PiS.
Cytat:
Stanisław Kogut przykładał swą rękę do działań na rzecz wartości, takich jak Bóg, Kościół Polski, Naród. Jest orędownikiem obrony życia i godności człowieka.
To wypowiedź niejakiego dr inż. Antoniego Zięby ze strony senatora Koguta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 11-03-2008, 21:57    Odpowiedz z cytatem

Marny kolejarz.
Marny związkowiec.
Marny senator.
MARNY POMYSŁ!

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

akerman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2006

PostWysłany: 12-03-2008, 09:15    Odpowiedz z cytatem

W tak dynamicznie rozwijajacej się Europie za dużo poswięcamy czasu, uwagi i pieniędzy pamięci i historii
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 12-03-2008, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Raczej chodzi tu o etaty dla dzieci swoich lub znajomych. Wszystko bowiem można wytłumaczyć jakąś potrzebą. Potrzebę można stworzyć lub ją po prostu wymyślić. Wszystko zależy jakie szkoły kończą potrzebujące dzieci potrzebujących rodziców.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 13-03-2008, 10:49   Kogut w niełasce u Kaczyńskiego? Odpowiedz z cytatem

"Polska Gazeta Krakowska": Decyzję o zawieszeniu znanego działacza kolejarskiej "Solidarności" Stanisława Koguta podjął wczoraj osobiście prezes PiS Jarosław Kaczyński. Senatora z Nowego Sącza nie poinformowano o tym, że - póki co - nie jest już członkiem partii. Dowiedział się o tym od dziennikarza naszej gazety – informuje "Polska Gazeta Krakowska".

Dlaczego senator popadł w niełaskę? Karol Karski, rzecznik dyscyplinarny partii tłumaczy, że wobec Koguta wszczęto postępowanie dyscyplinarne, w związku "z konferencjami prasowymi organizowanymi przez senatora Koguta na terenie jego okręgu wyborczego i wypowiedziami jakie tam padały". Dodał, że do PiS napływają "pewne" informacje od pracowników PKP, dotyczące działalności Koguta. - Są to informacje podpisane imieniem i nazwiskiem - podkreśla. Nie chciał jednak powiedzieć, czego dokładnie dotyczą. - Sprawa wymaga dogłębnego wyjaśnienia - tłumaczy. Kogut domyśla się, które z jego wypowiedzi mogły nie spodobać się władzom partii. Senator nie chciał podwyższenia o 3 tys.zł miesięcznie budżetu biur parlamentarnych. Proponował, by te pieniądze przeznaczyć na kolonie dla dzieci z ubogich rodzin. PiS był przeciwny takiemu rozwiązaniu, za to chętnie podchwycili je posłowie PO. - Przecież mam prawo tak myśleć. Mnie wystarcza 10 tys.zł na prowadzenie sześciu biur. Nie potrzebuję 200-metrowych apartamentów. Wystarczy mi 20 metrów kw. - mówi Kogut. Ostatecznie jego pomysł przepadł w sejmowej komisji gospodarki.

Senator nie przyłączył się także do frontalnej krytyki rządu Donalda Tuska. Gdy wszyscy politycy PiS powtarzali, że jego gabinet nie potrafi rządzić, Kogut odmawiał odpowiedzi na ten temat, powtarzając, że Polską powinny rządzić partie o korzeniach "solidarnościowych".

Znany z zaangażowania w działalność społeczną polityk nie ma wątpliwości, że jego zawieszenia ma związek z rywalizacją polityczną na lokalnym szczeblu. Nie chciał jednak wskazywać na konkretną osobę. Wiadomo jednak, że Kogut nie darzy się sympatią z posłem Arkadiuszem Mularczykiem, szefem PiS w okręgu nowosądeckim. W ubiegłym roku Kogut otwarcie krytykował Mularczyka i ówczesnego wicemarszałka Małopolski Andrzeja Romanka. Zdaniem senatora, to właśnie ci politycy, związani ze Zbigniewem Ziobro, byli odpowiedzialni za nieudaną próbę usunięcia Marka Nawary z funkcji marszałka województwa i i stworzenia nowego układu sił w małopolskim samorządzie. Akcja zakończyła się kompletnym fiaskiem. Marszałkiem nadal jest Nawara popierany w sejmiku przez koalicję PO z PSL. Kogut powiedział wtedy Mularczykowi "miałeś chamie złoty róg". - Tak uważałem i nadal tak myślę. PiS wygrał wybory do sejmiku, a dziś nie ma nic - podkreśla senator.

Mularczyk nie chciał wczoraj wypowiadać się na temat zawieszenia Koguta.

Senator wczoraj po południu pojechał do Warszawy. Zapowiedział, że będzie walczył o swoje dobre imię. - Poproszę prezesa Kaczyńskiego o spotkanie - zapowiedział. Dodał, że zależy mu na pozostaniu w PiS. Jeżeli zostanie wyrzucony z partii, wróci do działalności związkowej.


www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 13-03-2008, 13:05    Odpowiedz z cytatem

Kaczor wywalił Koguta?! Wow! Śmiech
Wreszcie i PiS poznał się na nim!

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 13-03-2008, 13:59    Odpowiedz z cytatem

PiS dyscyplinuje senatora Koguta

Prezes Prawa i Sprawiedliwości zawiesił w prawach członka partii senatora Stanisława Koguta. Nowosądecki parlamentarzysta miał podpaść tym, że publicznie dystansował się od partyjnej linii.

Wobec senatora wszczęto w tych dniach wewnątrzpartyjne postępowanie dyscyplinarne. Do rozstrzygnięcia został zawieszony w prawach członka PiS-u. - Postawa senatora Koguta jest niezgodna z naszym statutem i naraża na szwank interes partii - uzasadnił restrykcje Joachim Brudziński, przewodniczący zarządu głównego PiS-u. O szczegółach nie chce mówić. Nieco więcej powiedział nam poseł Karol Karski, rzecznik dyscyplinarny partii. Jak stwierdził, wątpliwości prezesa Jarosława Kaczyńskiego wzbudziły m.in. medialne doniesienia z konferencji prasowych Koguta oraz dwa listy od byłych i obecnych pracowników PKP. Senator - były szef kolejarskiej "Solidarności" - skomentował ostatnio lekceważąco opracowanie posła Arkadiusza Mularczyka, szefa nowosądeckich struktur PiS-u, w którym ten dzień wcześniej wypunktował sto dni rządu PO i PSL-u. - Każdemu można przypiąć łatkę - ocenił dzieło partyjnego kolegi. Wbrew oficjalnemu stanowisku PiS-u opowiedział się też za zmianami w ordynacji wyborczej i jednomandatowymi okręgami.

Poseł Karski w tym tygodniu zamierza rozmawiać z senatorem ("nie przesądzam niczego"). Nie ujawnia, czy to na wniosek Mularczyka wszczęto wewnątrzpartyjne postępowanie dyscyplinarne. Sam szef nowosądeckiego PiS-u odmawia komentarzy. Nieoficjalnie wiadomo, że od dawna nie przepada za Kogutem. - Miałeś, chamie, złoty róg... - usłyszał rok temu od niego na partyjnym konwencie, kiedy PiS straciło władzę w małopolskim samorządzie. Dzielą ich ambicje i biografie. Mularczyk to 37-letni adwokat z Nowego Sącza, któremu drogę do partyjnej kariery utorowała znajomość ze Zbigniewem Ziobrą, kolegą z prawniczych studiów na UJ. 55-letni Kogut to kolejarz-związkowiec po zawodówce. W ostatnich wyborach do Senatu zdobył powyżej 160 tys. głosów, czyli ponad połowę wszystkich głosów oddanych w okręgu. Braki w wykształceniu nadrabia niezwykłą pracowitością i przebojowością. Z niczego wybudował wielki ośrodek rehabilitacji osób niepełnosprawnych w rodzinnej wiosce Stróże. Bezpośredni, jowialny, za pan brat jest z ministrami kolejnych rządów, dyplomatami i szefami kolejowych spółek, które łożą na jego fundację.

- To jakaś pomyłka. Znam prezesa Kaczyńskiego i wiem, że nie zabrania ludziom mówić, co myślą. Nie po to przecież w "Solidarności" walczyliśmy o wolność słowa - mówi zaskoczony Kogut. Jak twierdzi, nie zna partyjnych zarzutów, więc ich nie komentuje. - W 100 procentach realizuję program PiS-u. Jestem lojalnym członkiem partii, nie wiem, jakie jej interesy mógłbym naruszyć - zarzeka się. - Za okręgami jednomandatowymi i stworzeniem rządu z dwóch solidarnościowych sił wszędzie opowiadam się od dawna.

Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 13-03-2008, 15:56    Odpowiedz z cytatem

i niech PiS rozliczy sobie ze wszystkiego co mówił i zrobił Kogut, a później za kolejnych "artystów" szczególnie z grupy S, którzy zrobili i mówili podobnie jak Kogut!
Przecież podpisując porozumienia i poparcie z PiS liderzy związkowi oczekiwali możliwości współrządzenia! Zanim się zorientowali, że nic z tego to i tak roztrąbili swoje sukcesu wszystkim, a najczęściej straszyli i żądali - bo jak nie to lechu.... Śmiech

i jak się to skończy???

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 13-03-2008, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Przed chwilą w "Kronice" w regionalnej TVP poinformowano o zawieszeniu w prawach partii PiS Stanisława Koguta. Zawieszenie Koguta jak poinformowano może mieć związek z zatrzymaniem w Stróżach EC Bem. Wyjaśnianie sprawy trwa. Mieszkańcy Stróż cieszą się z zatrzymania EC w ich miejscowości. Nawet po ewentualnym wykluczeniu Koguta z PiS pozostanie on senatorem niezależnym do końca kadencji parlamentu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl