Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Koleją z Głogowa do Leszna
Autor Wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 07-02-2013, 23:10    Odpowiedz z cytatem

tomasi.fi napisał/a:
rob21 napisał/a:
Bo przypominam że historycznie stolicą Dolnego Śląska był Głogów a Wrocław stolicą Śląska...

Jeśli już trzymamy się historii to, Śląsk od Zielonej Góry po Katowice zawsze miał stolicę we Wrocławiu. Wschodnia część Górny Śląsk miał mniejszą w Opolu. Sorry za off topic, ale nieumiejętnie przeprowadzona reforma administracyjna utworzenia województw dziś zbiera żniwo w postaci kwiatków typu: Dolny Śląsk i Śląsk. Śląsk jest jeden, nauczcie się. Tylko Polacy mają z tym problem.

Przez ostatni okres Śląsk był podzielony na 3 części Dolny stolica Głogów (później Legnica), Środkowy - Wrocław i Górny - Opole. Tak przy okazji Kłodzko nie było częścią Śląska, to była osobna kraina historyczna hrabstwo kłodzkie. Smile

[ Dodano: 25-02-2013, 00:45 ]
rob21 kodlk nie interesuje się rewitalizacją tej linii kolejowej, a za to sprawą 14ski zainteresowała się organizacja Zielone Mazowsze i robi lobbing w jej sprawie chociaż ma siedzibę w Warszawie a nie na Dolnym Śląsku. Może z nimi powinien Zubowski nawiązać kontakt.

Na ich stronie doczytałem się takiego tekstu z 8 lutego tego roku:
Cytat:
W związku z niewykorzystaniem ponad miliarda zł w projekcie aktualizacji WPIK w stosunku do obowiązującego WPIK (patrz pkt. 1) oraz występującymi oszczędnościami na zadaniach z POIiŚ, które według naszych analiz nie zostały w pełni skonsumowane przez nowe projekty rewitalizacyjne, a ponadto uwzględniając ostatnią decyzję o zmniejszeniu dofinansowania unijnego projektu POIiŚ 7.1-39.1 "Zakup kolejowego taboru pasażerskiego do obsługi połączeń dalekobieżnych - ETAP I" (Pendolino) z 50% do 25% co daje oszczędność prawie 400 mln zł unijnego dofinansowania, czyli. ok. 800 mln zł wartości projektów, występuje konieczność wprowadzenia do WPIK nowych projektów.

W związku z powyższym wnioskujemy o dodanie następujących projektów:
3.5. Rewitalizacja linii nr 14 na odc. Leszno - Głogów lub Ostrów Wlkp. - Głogów (bez elektryfikacji w I etapie) .

3.6. Rewitalizacja linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki - Radom.

3.11. Nr 147. Rewitalizacja linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Ostrów Wlkp.

Projekty 3.5 i 3.6 pozwolą uzyskać trasę dedykowaną dla ruchu towarowego wschód - zachód, alternatywną dla korytarza E-20, a także poprawią konkurencyjność w regionalnym ruchu pasażerskim lub pozwolą taki ruch odtworzyć.

Cały tekst na zm.org.pl

[ Dodano: 28-02-2013, 12:10 ]
Walczą o pociągi
Cytat:
Sprawa połączenia kolejowego Głogowa z Lesznem przez Wschowę zjednoczyły parlamenatrzystów z trzech województw. Opowiadał o tym poseł Marek Ast ze Wschowy

więcej w materiale video tv Master
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 01-03-2013, 00:58    Odpowiedz z cytatem

I dobrze to mnie cieszy!! bez remontu nie będzie osobowych na 14 stce stan torów na to nie pozwala!!! Wink Każda pomoc w sprawie 14stki jest ważna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 13-04-2013, 11:22    Odpowiedz z cytatem

Przywrócenie połączenia możliwe za kilka lat
Cytat:
Do roku 2015 nie ma możliwości modernizacji linii kolejowej odcinka Leszno - Głogów - to odpowiedź Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelacje składane przez zainteresowanych posłów. Trasa przebiega przez trzy województwa i zdaniem Ministra to samorządy tych województw powinny się zająć problemem.

Przywrócenie tego połączenia kolejowego domagają się m.in mieszkańcy Wschowy, którym ułatwiało to dojazd do szkoły, uczelni czy pracy. W grudniu pismo do Marszałka Województwa Lubuskiego wystosowali radni powiatu wschowskiego. Zarząd powiatu opracował też wspólne stanowisko ze starostą głogowskim. Zaangażowano posłów, którzy złożyli interpelacje w tej sprawie.
Niedawno przyszło pismo z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. - Oczywiście odpowiedź jest taka, jakiej należało się spodziewać - mówi Marek Ast, poseł Prawa i Sprawiedliwości - Sprawa jest w gestii samorządów: lubuskiego, dolnośląskiego i wielkopolskiego. Sugestia Ministra jest taka, że najbardziej zainteresowanym podmiotem powinien być Marszałek Województwa Lubuskiego i to on powinien koordynować działania w celu przywrócenia tej linii. My dobrze wiemy, że głównym problemem jest to, że ta linia wymaga naprawdę poważnej rewitalizacji i poważnego remontu. Prędkość pociągu na tej trasie jest tak wolna, że nie wytrzymuje on konkurencji z innymi środkami transportu.

Minister zaznacza w odpowiedzi, że w obecnym Wieloletnim Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015 nie przewiduje się rewitalizacji na linii Leszno - Głogów. Są jednak plany, aby skorzystać z funduszy na inwestycje kolejowe w następnej perspektywie finansowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Wśród rozpatrywanych inwestycji znajdował się projekt remontu właśnie linii na odcinku Ostrów Wlkp. - Krotoszyn - Leszno - Głogów. Są to jednak na razie plany i dokładna lista projektów przewidzianych do realizacji nie jest jeszcze znana.

elka.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 26-08-2013, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Ktoś wie ja z towarami na odcinku Leszno-Głogów-Żagań? jadą objazdem przez Zielona Górę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 28-08-2013, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Częściowo pewnie tak, chociaż Odrzanka jest teraz w remoncie co ogranicza przepustowość ruchu. Część towarów jeździ z Zielonej Góry w kierunku Żar i dalej zapewne na Żagań i Legnicę. Skomplikował się układ torowy po wyłączeniu z użytku odcinków Głogów - Żagań i Żagań - Bieniów po uszkodzeniach wiaduktów kolejowych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-08-2013, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj w Głogówku na szlaku między 12stą a 16 stą jeden towar 16 podgrzybków i kilka podkładów nowych.... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 18-11-2013, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Moi drodzy!

Wszystkim, którym mniej lub bardziej zależy na remoncie "czternastki" między Lesznem a Głogowem i przywróceniu na tym odcinku pociągów pasażerskich, zapraszam do polubienia strony :

https://www.facebook.com/pages/Apel-Wsp%C3%B3lnie-przywr%C3%B3cimy-po%C5%82%C4%85czenie-kolejowe-G%C5%82ogowa-z-Lesznem/180897545433924

W kupie siła! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 18-11-2013, 22:51    Odpowiedz z cytatem

Przyznaje ,że pomysłodawcą i założycielem strony jestem ja i naprawdę nie spodziewałem się tak wielkiego odzewu po kilku godzinach! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 19-11-2013, 00:50    Odpowiedz z cytatem

No proszę, jaki ten świat mały! Smile

Okazuje się, że sporo jest osób, którym zależałoby na powrocie pociągów do Leszna. Myślę, że na gruntowny remont będziemy musieli jeszcze długo poczekać, więc dobrze by było początkowo zawalczyć o jakąś rewitalkę, żeby przynajmniej na dolnośląskim odcinku pociągi mogły pojechać minimum 50-60km/h.

Sprawa jest skomplikowana, bo nie wiadomo kto by miał na tej linii jeździć. Wielkopolskie szynobusy jeżdżą pod banderą KW, KD w tym rejonie w ogóle nie ma i szczerze mówiąc wątpię, żeby pociągi wojewódzkich spółek miały wyjechać poza swoje województwa. Jedyna nadzieja w PR, ale... na skład wagonowy na pewno nie ma co liczyć, bo generuje niestety spore koszty. Można by tu wykorzystać lubuskie szynobusy (w końcu większość linii przebiega przez teren woj. lubuskiego), ale stacje końcowe są z kolei już w innych województwach. Nasze "warte zachodu" województwo jest też jedynym, które nie chce finansować przewozów na tej linii.

Mimo wszystko uważam, że warto walczyć, bo to linia ważna nie tylko dla Głogowa czy Wschowy, ale i całego KGHMu, wszak prowadzony jest tutaj intensywny ruch towarowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 19-11-2013, 09:15    Odpowiedz z cytatem

Muszą wiedzieć ,że jest nacisk społeczny na remont tej linii. Licze ,że Leszno pomoże w rozpropagowaniu akcji. Wink

[ Dodano: 21-11-2013, 22:56 ]
interpelacja http://wojciechzubowski.pl/_file/kol8gxh8nh5exinhw.pdf,
http://wojciechzubowski.pl/_file/d882gsfk6cj3ba7hz.pdf Odpowiedź
Ja jestem zadowolony z odpowiedzi Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 27-12-2013, 20:56    Odpowiedz z cytatem

We Wschowie tęsknią za pociągami
Wschowa to jedno z tych miasteczek, których mieszkańcy poniewczasie zatęsknili za koleją. Zmienne losy historii przez ponad 150 lat wyznaczały tu miejsce i rolę pociągów, aż do 2011 r. – wtedy ostatecznie zlikwidowano wszystkie połączenia.

Na lokalnych forach internetowych można przeczytać utyskiwania studentów na brak dojazdu pociągami do Poznania czy Wrocławia, są też tacy którzy naciskają na burmistrza, by przywrócił ruch pasażerski na miejscowym dworcu. Nic dziwnego, wschowianie mieli sporo czasu, by przyzwyczaić się do obecności kolei w swoim mieście – aż 156 lat!

Przez Odrę nie łatwo
Tyle bowiem minęło od wybudowania linii kolejowej przez Wschowę, zwaną wtedy Fraustadt. Była to linia z Leszna do Głogowa, łącząca miasto z dwoma ważnymi węzłami, z których można było wyruszyć w różne strony świata.

Linię budowano mozolnie, bo na trasie znajdowała się trudna do pokonania przeprawa przez Odrę pod Głogowem. Wzniesienie tam mostu zajęło ówczesnym budowniczym dwa lata, dlatego najpierw pociągi z Leszna docierały tylko do stacji Grodziec Mały, skąd pasażerów wożono dalej furmankami. Od 1858 r. składy kursowały już na całej trasie ku uciesze wschowian, którzy nareszcie mogli podróżować do woli w kierunku Berlina przez Żagań, Żary i Cottbus (Chociebuż).

Nowa linia – nowy dworzec
Kolejnym ważnym wydarzeniem w historii Wschowy było wybudowanie w 1913 r. lokalnej 18-kilometrowej linii do Lipinki Głogowskiej. Tam połączyła się ona z już istniejącą siecią torów, dając możliwość dojazdu koleją do Sławy Wielkopolskiej i Sulechowa. Wtedy właśnie powstał we Wschowie obecny dworzec, rozbudowano też układ torowy i postawiono parowozownię do obsługi trakcyjnej nowych połączeń. Stacja tętniła życiem przez całą dobę, bo w międzyczasie linia z Głogowa została przedłużona hen hen za Leszno i dotarła przez Ostrów Wielkopolski, Kalisz i Łódź do Łowicza, skąd już było rzut beretem do Warszawy. Ruch pociągów był tu spory aż do końca I wojny światowej, gdy tuż za Wschową pojawiła się granica polsko-niemiecka. Ale nawet wtedy linii nie przerwano, stanowiła ona jedno z nielicznych połączeń kolejowych między dwoma zwaśnionymi w tamtych czasach państwami.

Armia na wschód, armia na zachód
W latach 1939-45 granica zniknęła, a Niemcy intensywnie rozbudowywali infrastrukturę kolejową. Na linii przez Wschowę panował wzmożony ruch, kierowano tędy m.in. transporty wojskowe zmierzające na front wschodni. Była to linia odciążająca główne magistrale wiodące przez Poznań i Wrocław.

W powojennej Polsce przez długie lata linia Łódź Kaliska – Tuplice, bo tak ją nazwano, była utrzymywana w doskonałym stanie. Podobnie jak za Niemca miała ona ogromne znaczenie militarne, był to korytarz szybkiego przerzutu dla Armii Radzieckiej na wypadek wojny lub interwencji w NRD. Pobudowano wtedy kilka obwodnic, dających możliwość jazdy z ominięciem wielkich stacji takich jak Leszno czy Krotoszyn. Tory były jak stół, a dozwolone prędkości miejscami dochodziły nawet do 120 km/h. Przez Wschowę kursował nocny pociąg pospieszny z Warszawy Wschodniej do Zielonej Góry, przedłużony potem do Żagania. Miał tu planowy postój. Był to flagowy skład odchodzący z miejscowego dworca. Docierał tu jadąc w obu kierunkach w środku nocy, ale komu to w tamtych czasach przeszkadzało...

Kolejowa ciuciubabka
Kres kolejowego eldorado nadszedł z początkiem lat 90. Najpierw ze względu na niską frekwencję i fatalny stan torów zamknięto odchodzącą ze Wschowy linię do Lipinki Głogowskiej. Potem skasowany został pociąg pospieszny z Warszawy do Żagania. Wreszcie przyszła kryska na pociągi lokalne z Leszna do Głogowa. Z tymi jednak nie poszło łatwo, bo mieszkańcy (głównie Wschowy właśnie) mocno protestowali.

Dlatego zaczęła się typowa kolejowa ciuciubabka. Połączenia likwidowano, a następnie po kilku miesiącach przywracano. Co jakiś czas pociągi zastępowano autobusami, a mieszkańcy nigdy nie byli pewni gdzie mają iść – na stację czy na przystanek. Godziny odjazdów zmieniano tak, by nikt nie mógł nimi dojechać do pracy ani szkoły.

W efekcie składy jeździły puste, więc można było odtrąbić „sukces” i ostatecznie wykreślić je z rozkładu. Stało się to w 2011 r. – od tamtego czasu wschowska stacja jest martwa.
Wschowianie wciąż próbują jeszcze walczyć o pociągi, ale są niestety na straconej pozycji. Ich miasto leży w województwie lubuskim, sąsiednie Leszno należy do Wielkopolski, a położony na drugim końcu linii kolejowej Głogów jest częścią Dolnego Śląska. Uruchomienie tutaj pociągów wymagałoby dogadania się trzech marszałków, a to, jak się wydaje, jest równie mało prawdopodobne, jak lądowanie Marsjan na peronie wschowskiego dworca...

źródła: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/17592/We-Wschowie-tesknia-za-pociagami.html

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 28-12-2013, 15:27    Odpowiedz z cytatem

Po 1918 odcinek przez granicę w kierunku Leszna raczej został rozebrany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 28-12-2013, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Nie zostały rozebrane.
A "obwodnice" Krotoszyna (Durzyn - Osusz) i Leszna ( L. Grzybowo - Leszno ) to wybudowali Niemcy w czasie wojny a nie za towarzyszy.
I już widzę te tłumy na dworcu we Wschowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 08-01-2014, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Według Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 rewitalizacja i elektryfikacja linii kolejowej Głogów - Leszno Ostrów Wlkp nastąpi w latach 2016-2018.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gagusiek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Gru 2010

PostWysłany: 09-01-2014, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Na plany nie pa co patrzeć remont linii 289 w planach był w 2012 i 2013 roku a okazało się jak okazało . Na plany ministerstwa trzeba paczyć z przymróżeniem oka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl