Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Autor Wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 06-02-2014, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Nowi banksterzy ( tfu prezesi ) juz zadbają o ofertę IR/RE wycinając je w 100% .
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-02-2014, 17:59    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
-zmiana relacji pociągu IR Oleńka na Wrocław Główny – Kraków Płaszów – Wrocław Główny.

Widzę, że w Krakowie za mało much, skoro chcą wozić następne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-02-2014, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Czy ja wiem ? Zapewne chodzi o wydłużenie iR Oleńka z Częstochowy do Krakowa (od czerwca Oleńka rozkładowo ma jechać już protezą). Pociąg w wieczornych godzinach z czasem przejazdu 3:30 biłby na głowę "prestiżówki" tłukące się 5h jedyną i słuszną trasą przez Kędzierzyn Koźle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-02-2014, 18:23   

3:30 jest nie osiągnięcia, chyba że bez rezerw, bez postojów i Vmax=160. 4 godziny z hakiem to już byłby sukces.
Powrót do góry

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-02-2014, 19:04    Odpowiedz z cytatem

3:30 może jest drobną przesadą ale czas poniżej 4 h (np 3:50) jak najbardziej do osiągnięcia

Aktualnie z Krakowa do Częstochowy Stradom nocny TLK jedzie 1:45. Obstawiałbym że czas przejazdu zostanie zbity do 1:35 ponieważ wciąż trwają tam jakieś prace, no i nocne pociągi mają z reguły dość spore rezerwy. Z Opola do Wrocławia jedzie się godzinę, ale gdyby wyciąć postoje w Oławie i Brzegu no to mamy już 55 minut. Jeśli chodzi o odcinek Częstochowa-Opole (80 km) to przy średniej prędkości 70 km/h (po drodze tylko jeden postój w Lublińcu) jak najbardziej do pokonania w 1:10. Sumując mamy 3:40 h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-02-2014, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem skąd taki czasy. Po połączeniu czasu jazdy Oleńki i Stoczniowca wyszło 4:52 h. Gdy połączymy czas Kmicica i Stoczniowca, to wychodzi 4:40 h. Bez jazdy 160 km/h nie ma szans na zejście poniżej 4 h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-02-2014, 20:02    Odpowiedz z cytatem

iR Oleńka czerwca tłucze się tak długo z Wrocławia do Częstochowy bo ma mieć postoje :

-Wrocław Brochów
-Święta Katarzyna
-Ziębice Wrocławskie
-Lizawice
-Oława
-Lipki
-Brzeg
-Opole
-Ozimek
-Lubliniec
-Częstochowa Stradom

Sporo tych postojów. Przy przystankach
-Wrocław Główny
-Opole
-Lubliniec
-Częstochowa Stradom

Oszczędzilibyśmy jakie 20 minut. Z 2:34 robi się więc 2:14. Doliczmy czas przejazdu TLK Podhalanin 1:45 z Krakowa do Częstochowy i mamy 3:59.

Prawdą jest że to głównie rozdęte rezerwy i prawdopodobnie utrzymywanie się przez jakieś 2 miesiące szlakowej 50 km/h na ustabilizowanie toru Opole-Częstochowa tak wydłużają czas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-02-2014, 21:03    Odpowiedz z cytatem

To jest pociąg IR, a nie EIC, więc nie wycinaj pochopnie postojów. Oława i Brzeg to podstawa. TLK Kmicic z postojami w Oławie, Brzegu, Opolu i Lublińcu ma jechać 2:22 h.

Poza tym nie wiedzieć czemu w stronę Krakowa najszybszy pociąg jedzie z Częstochowy 2:11 h.

Patrząc na roczny rozkład wciąż tych czasów poniżej 4 godzin nie widzę. No ale można próbować, zawsze to z pół godziny szybciej niż przez Katowice Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-02-2014, 21:22    Odpowiedz z cytatem

Przyczyna czasu z Krakowa do Częstochowy 2:11 h jest akurat dość banalna - na tej trasie wciąż prowadzone są prace rewitalizacyjne, które mają zakończyć się w tym roku. Wtedy z Krakowa do Częstochowy pojedziemy w czasie około 1:35.

Postoje w Oławie i Brzegu nie są natomiast żadnym wyznacznikiem "prestiżowości" danego połączenia. Te miasta na ilość pociągów do Krakowa (a przede wszystkim Wrocławia) narzekać po prostu nie mogą, więc brak tego weekendowego kibla nie byłby żadną ujmą dla klientów z Oławy i Brzegu. Postój w Lublińcu byłby już bardziej uzasadniony, gdyż przez tą stację i tak trzeba jechać na bok, więc hamowanie z 40 km/h nie jest jakoś szczególnie czasochłonne.

Mam nadzieję że Przewozy Regionalne skierują w nowym RJ swoje iR-y (Galicja, Piast i inne) na zrewitalizowaną trasę przez Strzelce Opolskie, co również może dość mocno skrócić czas przejazdu z Wrocławia do Krakowa, bo prędzej mi kaktus na ręce wyrośnie, niż IC skieruje jakikolwiek pociąg z jedynej i słusznej trasy przez Kędzierzyn Koźle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 06-02-2014, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Najlepiej byłóby, gdyby pociągi nie stawały na żadnych stacjach, wtedy czas przejazdu byłby najkrótszy. Mogły by też nie zabierać pasażerów, oszczędziło by się na sprzątaniu i opróżnianiu kibli. Jakby to dobrze zorganizować, mogłby jeździć w kółko bez żadnej przerwy, aż dopiero na rewizję taboru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 06-02-2014, 22:59    Odpowiedz z cytatem

Pociągi są dla pasażerów, zwłaszcza IR mają umożliwić mieszkańcom mniejszych miejscowości i miasteczek na dogodniejszy dojazd nie tylko do najbliższego ośrodka aglomeracyjnego, ale także w głąb kraju. Oczywiście czas przejazdu też ma znaczenie, więc liczbę stacji pośrednich trzeba dobrze wyważyć.
Dla przykładu na odcinku Wrocław-Opole ja widziałbym tak: Oława, Brzeg, Lewin Brzeski

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 07-02-2014, 00:44    Odpowiedz z cytatem

Nie liczył bym na zbyt wiele. Wygląda na to, że od 9 marca znika SuperBilet, a iR Piast będzie Rudawami i zostaje skrócony do Kędzierzyna. Sad

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl