A ile jest? Popołudniu i wieczorem ciezko o przyzwoite zainteresowanie ktorymkolwiek z pociagow z Kutna do Warszawy.. To przeciwpotok - ludzie wtedy jada w druga strone, nie liczac oczywiscie niedzieli wieczor, ale wtedy pociag jedzie z Bydgoszczy. Najlepiej byloby gdyby codziennie jechał do Bydgoszczy albo chociaz Torunia.
Kilka składów z trwającego właśnie weekendu:
Piątek, 11 kwiecień:
1. TLK "Sienkiewicz" do Kielc: EP07-482 + 111Ay + A/B + A/B (IC) + 141A. Niestety frekwencja jak na piątkowy wieczór kiepska, maksymalnie 40%. Tutaj według mnie kłania się godzina odjazdu, taki pociąg najlepszy byłby koło 18, a tak to Polski Bus zgarnie pasażerów. Tym bardziej, że wyjeżdżający o godz. 16 TLK "Nida" jest z kolei dla wielu osób zdecydowanie za wcześnie.
2. TLK "Kraszewski" z Terespola do Warszawy, widziany w Siedlcach: EU07-341 + A + B(IC) + B(IC) + B. Frekwencja dramatycznie niska, 21 osób dokładnie pojechało. W Siedlcach wysiadło 6 osób, nikt nie wsiadł.
3. TLK do Mińska Białoruskiego z wagonami komunikacji krajowej do Terespola: EP07-375 + A/B + B + 4 wagony sypialne do Mińska. Wagony do Terespola to frekwencja około 50%.
4. IR "Bug"do Terespola: EN57-934 ale frekwencja bardzo słaba, w granicach 25%.
Sobota, 12 kwiecień 2014 r.
1. TLK "Pogoń" z Wrocławia do Białegostoku widziany w Łodzi Kaliskiej: EP07-365 + A(IC) + B + B(IC) + B + B(IC). Frekwencja w granicach 30-40%.
2. TLK "Jagna" z Warszawy do Łodzi mijany w Skierniewicach: EP07-537 + B + B(IC) + A + B(IC) + B(IC) + B(IC). Jak na sobotni wieczór frekwencja bardzo wysoka, 80-90%.
3. IR 10141 z Łodzi do Warszawy: EN57-AKM3008, i frekwencja bardzo wysoka, około 80-90%.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-04-2014, 09:53
Sobota, do alibi zug KKA Hetman do Zamoscia przesiadło sie z pociagu całe 5 osób. Szkoda, że nie potrafili sie dogadac, bo 5 minut przed przyjazdem Hetmana z Rzeszowa wyjezdza REGIO do St. Woli.
Solina zarówno w jedną jak i drugą stronę na odc. Lublin-Rzeszów zapełnienie ok. 20% w dwójkach.
Wtorkowe popołudnie (15.IV), kilka składów odjeżdżających z Warszawy:
1. EIC "Górnik" do Wrocławia i Bielska Białej: EP09-034 + wagony do Wrocławia: 136A + Z2B + 111Arow + XBNMg2 + Z2B + restaurant + Z2ABCMg + 139A-Op + wagony do Bielska Bialej: Z1A + Z2B + Z2B. KlasA 2 frekwencja około 80-90%, klasa 1 od 30% w części do Bielska do 50-60% w części wrocławskiej.
2. EIC "Chrobry" do Szczecina: EP09-005 + 136A-IC6 + 111Arow + XBNMg2 + XB + restaurant + Z2ABCMg + 152A. Klasa 2 około 80-90%, klasa 1 w granicach 50%.
3. EIC "Krakus" do Krakowa: EP09-031 + 152A + 145Ab + restaurant + 144A + XBNMg2 + 111Arow + 111Arow +Z2B + Z1B. Wyjątkowo długi skład, wygląda że już wzmocniony z okazji zbliżających się Swiąt, ale i frekwencja bardzo wysoka. Zarówno w wagonach klasy 1 i 2 w granicach 95-100%, pojedyncze wolne miejsca co najwyżej można było spotkać. Jak na zwykły dzień w środku tygodnia to jestem miło zaskoczony taka frekwencją.
-4. TLK "Łodzianin" do Łodzi Kal.: EP07-544 + 141A + 141A + 111Ay + 141A + 140A + 140A + 111Ainw. + 141A + 141A + 141A. Frekwencja w klasie 1 około 50%, klasa 2 od 50-70%.
5. TLK "Niemen" do Piły: EP07-479 + B(IC) + A(IC) + B + B(IC) + A(zdeklasowany z nr 11) + A(zdeklasowany z nr 10). Frekwencja w klasie 2 okolo 60-70%, klasa 1 pojedyncze osoby.
6. TLK "Baczyński" do Wrocławia: EP07-1032 + B + B + A + B(IC) + B(IC). Kllasa 2 około 50-60%, klasa 1 około 30%.
7. TLK "Włókniarz" do Łodzi Kal. kursujący przez Sochaczew-Koluszki z pominięciem stacji Żyrardów i Skierniewice. Ta trasa odbija się na frekwencji, może 50 osob pojechało jak pociąg długi i szeroki.
Zestawienie: EP08-012 + B(IC) + B+ B(IC) + B(IC) + B(IC) +112Alux. + B(IC) +B + B(IC).
EIC Panorama, skład podstawiany we Wrocławiu:
EP09 - 158a, 156a, restaur, 159a, 159a, 159a, 159a, 111arrow, 111arrow
O zestawieniu można powiedzieć idealne, choć kto nie lubi bezprzedziałówek, będzie musiał sie przekonać do tego, bo wszystkie dwójki właśnie bezprzedziałowe, czy to dobre rozwiązanie, czasem mam wątpliwości.
Frekwencja dramatycznie słaba, w obu jedynkach mniej niż 10 osób, w dwójkach może ze 30 na te 6 wagonów, ale wiadomo, że po drodze skład pewnie sie zapełni.
Odjazd z Wrocławia opóżniony 10min ze względu na pasażerów przesiadających z EIC Wawel(+30).
Wawel do Hamburga oraz Wawel z Hamburga, 3 wagonowe zestawienia:
Z1A + 154A + 154A
TLK Wyspiański do Krakowa, w całości zmodernizowany z klimą i marną, albo nawet dramatyczną frekwencją, bo np. w obu jedynkach było łącznie 3 pasażerów, w dwójkach nieco lepiej, ale widać, że PB pozabierał pasażerów.
Zestawienie - 2 x 1 klasa, bar, 4 x 2 klasa
TLK Zefir do Kołobrzegu - 1 + 1 + bar + 6 x 2 klasa, w dwójkach ładna frekwencja na odcinku Katowice - Wrocław, w 1 klasie jeden wagon to 1 pasażer, druga jedynka kilka osób.
TLK Ślązak Przemyśl - Wrocław, widziany w Gliwicach, zmodernizowany skład:
1 + bar + 2 + 2 + 2
EIC Polonia, stacja Katowice, relacja Villach - Warszawa:
154A + Z1B + 136A + restaur + 152A
koniec świąt i pełny peron oczekujących w Katowicach, takiego tłumu dawno nie widziałem
Kilka wczorajszych składów, Warszawa Centralna:
1. TLK "Mazury" z Olsztyna: EPO09-025 + B(IC) + B(IC) + A(IC) + B(IC) + 609Ar + A (dodatkowy zdeklasowany wagon z nr 18). Niestety jak na tak dzień frekwencja bez szału, z Olsztyna wyjechał z około 40% zapełnieniem. Na pośrednich stacjach trochę dosiadało, najwięcej w Działdowie (około 50 osób) ale tam na szczęście żaden busiarz nie zajeżdża, stąd ludzie muszą wybrać kolej.
2. TLK "Kraszewski" z Terespola: EU07-015 + A + B(IC) + B + B(IC) + B + B(IC). Frekwencja bardzo ładna, pełny skład przyjechał.
3. TLK "Snieżka" z Jeleniej Góry: EP07-1043 + B + A/B(IC) + B(IC) + 141A + 140A + 141A. Trzy ostatnie wagony tradycyjnie doczepiana we Wrocławiu. Ludzi sporo ale też bez jakiegoś dramatu.
4. TLK "Konopnicka" z Białegostoku: EP07-411 + 141A + 141A + B + 111Ay + A/B + B + 141A. Ludzi sporo ale też widać, że konkurencja przewoźników autobusowych zrobiła już swoje na tej trasie.
5. TLK "Szczecinianin" do Swinoujścia i Gorzowa: EP07-375 + WL (nr 41) + WL (nr 42) + Bc (nr 44) + A + B(IC) + B + B + A(IC) + B(IC) + WL (nr 52). Ostatnie dwa wagony przed sypialnym z nr 52 do Gorzowa. Frekwencja tradycyjnie w części do Swinoujścia o wiele lepsza, w granicach 70%, do Gorzowa pustki.
Wagony sypialny z nr 41 "ze względów eksploatacyjnych" jak wynikało z zapowiedzi kursował w zastępstwie za kuszetkę z nr 41. Tylko co z osobami, które z dużym wyprzedzeniem kupiły bilety w tej kuszetce i teraz się okaże że ich miejsc nie ma, bo przecież w kuszetce jest więcej miejsc niż w sypialnym? Jak IC zamierza wyjść z tej sytuacji??
6. TLK "Ustronie" Kraków Pł.-Kołobrzeg: EP07-412 + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC) + A(IC) + Bc (nr 34) + WL (nr 32) + WL (nr 31). Frekwencja w wagonach z miejscami do siedzenia około 80-90%. Tutaj identyczna sytuacja jak na "Szczecinianinie". Wagon sypialny z nr 31 kursował w zastępstwie za kuszetkę z tym samym numerem.
7. TLK "Smok Wawelski" z Krakowa: EP09-040 + A + 140A + bar + B + B(IC) +B(IC) + B(IC) + B(IC) + 111Arow + B(IC) + A (zdeklasowany z nr 22) + A (zdeklasowany z nr 23) + A (zdeklasowany z nr 24) + A (zdeklasowany z nr 25) + A(IC-zdeklasowany z nr 29). Piękny widok składu na 15 wagonach . Wagony ze stacji Kraków, ze dwa ze stacji Przemyśl, i dwa z Grochowa. Frekwencja tradycyjnie baaaardzo wysoka .
8. TLK "Mazowsze" z Bydgoszczy: EP08-011 + A (zdeklasowany wagon z nr 17) + A (IC zdeklasowany wagon z nr 16) + B + A(IC) + B(IC) + B(IC) + B(IC). Frekwencja spora ale też bez dramatu.
9. TLK "Zielonogórzanin" z Zielonej Góry: EP08-006 + B(IC) + B + A(IC-zdeklasowany wagon z nr 22) + A (zdeklasowany wagon z nr 21) + 111Arow + 141A + 111Ay + 140A-IC3 + 141A + 141A + B(IC) + 112Ag ze stacji Wrocław. Tutaj również frekwencja bardzo wysoka, to drugi skład po "Smoku" który zawsze w niedzielne wieczory idzie na rekord jeżeli chodzi o frekwencję, co tylko może cieszyć
10. TLK "Częstoch" z Częstochowy: EP07-201 + B(IC) + B(IC) + B + A(IC). Tutaj niestety bardzo słaba frekwencja, może z 70-80 osób wysiadło, ale moim zdaniem jest to spowodowane porą kursowania tego pociągu,. Przecież raptem 40 minut wcześniej przyjeżdża TLK "Karlik", kursujący od Częstochowy tą samą trasą. Sądzę, że gdyby ten pociąg odjeżdżał po godz. 17 z Częstochowy jak to miało miejsce w okresie 15.XII.2013 -8.III.2014 to frekwencja byłaby zdecydowanie lepsza.
Dzisiaj na Zielonogórzaninie zapowiada się niezła rzeźnia. Dodatkowych wagonów brak, w systemie 7 pudeł, miejscówek na chwilę obecną już nie ma nawet z Zielonej Góry do Poznania, a do odjazdu jeszcze ponad 3h. Będzie wesoło....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum