Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Koleją z Głogowa do Leszna
Autor Wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 10-01-2014, 10:37    Odpowiedz z cytatem

Rewitalizacja linii 289 chyba nie była w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-01-2014, 17:06    Odpowiedz z cytatem

Była, ale po tym jak nakazano wykonać raport oddziaływania na środowisko została wykreślona, gdyż nie było szans na rozliczenie tej inwestycji w tej perspektywie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 15-02-2014, 09:38    Odpowiedz z cytatem

PKP zelektryfikują linię Krotoszyn-Leszno-Głogów?
Czy na linię kolejową Leszno-Głogów wrócą pociągi? Jest to możliwe, a co więcej mogą to być pociągi elektryczne. Tak wynika z odpowiedzi, jaką na swoją interpelację otrzymał leszczyński poseł PO, Łukasz Borowiak. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju informuje, że ma takie plany


Odpowiadając posłowi Borowiakowi, wiceminister Zbigniew Klepacki wyjaśnił, że PKP PLK SA. „rozpatrują” między innymi modernizację linii kolejowej Ostrów Wielkopolski-Głogów z elektryfikacją odcinka z Krotoszyna do Głogowa przez Leszno. -Szacunkowe koszty zadania to 1,2 miliarda złotych - czytamy w piśmie - ewentualna realizacja mogłaby nastąpić w latach 2016-2018. Mogłaby, bo - jak zaznacza Klepacki - to jedno z zamierzeń, które są dopiero konsultowane.

-To oznacza, że jest szansa na realizację tej inwestycji, ale nie wpisano jej jeszcze na ostateczną listę priorytetów - mówi poseł Borowiak - zarówno parlamentarzyści, jak i samorządowcy muszą teraz pilotować tę sprawę i doprowadzić do jej szczęśliwego finału.

źródło: http://miedziowe.pl/content/view/67593/189/

_________________
2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-04-2014, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Żagań – Głogów – Leszno: Niewielkie szanse na powrót pociągów

Ze słów Zdzisława Smoły, dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego, z którym rozmawiał „Rynek Kolejowy”, wynika że nie ma dużych szans, by w najbliższych latach reaktywowane zostały połączenia pasażerskie na trasie pomiędzy Lesznem i Żaganiem.

Miasta te łączy linia nr 14 (Łódź Kaliska – granica państwa/Forst). Odcinek pomiędzy Lesznem i Żaganiem ma 105 km, na tej trasie, oprócz Leszna (65 tys. mieszkańców) i Żagania (27 tys., plus 39 tys. w sąsiednich Żarach) położone są także m.in. Głogów (70 tys.) i Wschowa (14 tys.). Oznacza to, że wznowienie przewozów na tej trasie miałoby szansę znacząco zwiększyć wzajemne oddziaływanie tych miast na siebie.

Linia ta cechuje się jednak na większości przebiegu bardzo złym stanem technicznym. Do tego jest specyficznie położona: kilkukrotnie przekracza granice województw. 45-kilometrowy odcinek pomiędzy Lesznem i Głogowem leży w większości na terenie woj. wielkopolskiego i dolnośląskiego, jednak jego krótki fragment (m.in. miasto Wschowa) leży na terenie woj. lubuskiego. Granica województw (dolnośląskiego i lubuskiego) przecina też tę linię pomiędzy Głogowem i Żaganiem. Stąd do dokonania rewitalizacji tej trasy, jak również do wznowienia przewozów pasażerskich, potrzebna byłaby współpraca trzech województw.

Chęć wznowienia przewozów na tej trasie zgłosiły niedawno władze woj. dolnośląskiego. – Z uwagi na przebieg takiej relacji w większości po terenie województwa lubuskiego, to jego samorząd będzie organem o decydującym głosie w tej sprawie – zwróciła jednak uwagę Agnieszka Zakęś z UMWD.

Wywołany do odpowiedzi Zdzisław Smoła, dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego, informuje że władze tego województwa nie mają obecnie w planie działań inwestycyjnych na tej trasie.

– Przywrócenie regularnych przewozów pasażerskich na trasie Leszno-Wschowa-Głogów-Żagań jest uzależnione od poprawy parametrów technicznych linii kolejowej na całym odcinku, gdyż niskie prędkości uniemożliwiają stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej. O ile w planach krajowych jest przewidziana modernizacja, a nawet elektryfikacja odcinka Leszno-Głogów, to plany zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie odcinka Głogów-Żagań nie zostały dotąd jasno sprecyzowane. Ujęcie modernizacji tej linii ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego „Lubuskie 2020” nie jest możliwe, ponieważ środki te zaplanowano w pierwszej kolejności na modernizację czynnych w ruchu pasażerskim linii kolejowych na terenie naszego województwa, w tym na trasę Miłkowice-Żagań-Żary-Forst – mówi Zdzisław Smoła.

Źródło : Rynek Kolejowy

---

Doszyły mnie słuchy, że na odc. Głogów - Stare Drzewce są obecnie prowadzone jakieś drobne prace rewitalizacyjne. Może ktoś to potwierdzić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 24-04-2014, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Ponoć są prowadzone pisali o tym w komentarzach na różnych portalach.

A o Szprotawie liczącej sobie ponad 12 tyś mieszkańców już zapomnieli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-04-2014, 22:24    Odpowiedz z cytatem

W Głogowie wymieniają drewniane podkłady na betonowe z odzysku, na odcinku przynajmniej od miasta do Grodźca Małego. Na nieczynnym torze leży mnóstwo zdemontowanych pokładów, a przed Grodźcem cała ich sterta, widziałem na własne oczy.

Ciekawe czy wymienią wszystkie podkłady aż po Stare Drzewce i czy wyremontują też od razu odcinek Głogow - Kłobuczyn (kierunek Szprotawa) który również był planowany do remontu w tym roku.

Tory w Szprotawie chyba podlegają pod inny oddział PLK niż głogowskie, więc Lubuszanie powinni tam zainterweniować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-04-2014, 14:42    Odpowiedz z cytatem

Wielkopolska: Uruchomienie pociągów Leszno-Głogów zależy od sąsiednich województw.

Władze woj. wielkopolskiego nie przekreślają kwestii wznowienia przewozów pasażerskich na trasie Leszno – Głogów, jednak zwracają uwagę, iż decydujący głos w tej sprawie należy do władz woj. lubuskiego i dolnośląskiego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/51996/wielkopolska_uruchomienie_pociagow_leszno_glogow_zalezy_od_sasiednich_wojewodztw.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rob21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 28-04-2014, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Remontu jeszcze nie koniec widziałem wagony z tłuczniem przy nastawni w Głogowie oraz podbijarke. Prace tam cały czas trwają. Wywalili rozjazdy linii na Bojanowo i na Kolsko. W piśmie jakie otrzymałem twierdzą ,że prędkość faktycznie ma się zwiększyć do 50km/h, ale pożyjemy zobaczymy......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 29-04-2014, 08:56    Odpowiedz z cytatem

@ bunkrownik nie chodziło mi o to, że zapomnieli o remoncie Szprotawy, bo to wiadome, że te prace, które teraz są prowadzone dotyczą tylko odcinków podlegających pod zlk we Wrocławiu Szprotawa podlega pod zlk w Zielonej Górze, chodziło mi tylko o pominięcie tego miasta w artykule, a skoro wymienia się większe miejscowości między Lesznem a Żaganiem to o Szprotawie również należy pamiętać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 30-04-2014, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Rob21 wrzuć skan tego pisma jeśli możesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 30-04-2014, 11:06    Odpowiedz z cytatem

rob21 napisał/a:
Wywalili rozjazdy linii na Bojanowo
Szkoda tego Bojanowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 30-04-2014, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Mi tam bardziej szkoda torów do Sławy, to była fajna turystyczna linia kolejowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-05-2014, 11:14    Odpowiedz z cytatem

W ramach unijnej perspektywy finansowej 2014-20 ma szansę zostać zmodernizowany fragment linii kolejowej nr 14 pomiędzy Ostrowem Wielkopolskim, Lesznem i Głogowem.

Więcej: http://www.rynek-kolejowy.pl/52226/pkp_plk_przymierzaja_sie_do_modernizacji_trasy_ostrow_wlkp_leszno_glogow.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bunkrownik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lis 2011
Skąd: Głogów

PostWysłany: 18-05-2014, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Który odcinek torów remontują obecnie?

[ Dodano: 01-06-2014, 23:19 ]
Melduję że w Głogówku wyremontowali bardzo duży odcinek torów w kierunku lubuskiego i chyba będą remontować w kierunku Głogowa ponieważ jest tam sporo nowych podkładów drewnianych leżących na stertach.
http://i1172.photobucket.com/albums/r575/bunkrownik/2014-05-31145223_zps736d604f.jpg

http://i1172.photobucket.com/albums/r575/bunkrownik/2014-05-31145205_zpsac4ba9a6.jpg

http://i1172.photobucket.com/albums/r575/bunkrownik/2014-05-31145815_zps4debb09d.jpg

Jakie są szanse po takim remoncie na przywrócenie pociągu do Leszna?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-06-2014, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Głogów-Leszno: Wyrwać się z błędnego koła

Wojciech Zubowski, poseł PiS z Głogowa, powiedział w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”, że przywrócenie połączeń pasażerskich pomiędzy Lesznem i Głogowem są niezmiernie ważne dla rozwoju regionu. Polityk zapowiedział, że będzie dążył do reaktywacji pociągów pasażerskich zarówno na trasach Głogów – Leszno, jak i Głogów – Żagań.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 17 z 20 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19, 20  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl