Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2014, 19:19    Odpowiedz z cytatem

A co ma do tego Świdnica, skoro to miasto ciągnie w kierunku Wrocławia, a połączenie jest i będzie realizowane najszybszą drogą, czyli przez Jaworzynę.

Ewentualną modernizację linii 285 powinno się rozpocząć od odcinka Wrocław - Kobierzyce. Później ewentualnie przedłużać do Sobótki. Ciągnąć tego do Świdnicy raczej nie ma sensu, bo i dla kogo miałyby być te pociągi. No ale to wszystko do rozważenia i właściwie takie sprawy powinno rozstrzygać studium wykonalności. Ale takie profesjonalne studium z określeniem wielkości potoków i sensowności modernizacji, ewentualnego etapowania, niestety za dużo kosztuje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 30-07-2014, 20:56    Odpowiedz z cytatem

To jest oficjalny komunikat ze spotkanie w sprawie reaktywacji linii:
http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosc/konferencja-ws-przejecia-linii-kolejowej-nr-285-832/

Przeczytaj sobie, kto brał udział. Sądzisz, że burmistrz Jedliny czy wójt Walimia nie wiedzą, co ich gminom jest potrzebne? ?Jak ci się temat nie podoba, to zajmij się czymś innym. Ja nie piszę na forum, że ta czy inna linia nie jest potrzebna, a mógłbym, bo tak się składa, że w zeszłym roku poznałem zarówno burmistrza, jak i wójta gminy Chojnów, i wiem, co oni myślą o tej linii kolejowej, którą z maniackim uporem chcesz odtworzyć. Otórz oni wychodzą z założenia, że lepszy wróbel w ręku niż cietrzew na sęku, i wolą mieć drogę rowerową JUŻ niż kolej za 10 lat.

W związku z tym mam prośbę, abyście swoje przemyślenia o wyższości linii 316 nad linią 285 ulokowali we właściwym temacie i przestali tutaj bruździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

iploxi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Mar 2011

PostWysłany: 30-07-2014, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Przyglądam się tej dyskusji, i choć miałem nie zabierać w niej głosu to ostatnia wypowiedź szanownego przedmówcy spowodowała, że zmieniłem zdanie. Ale do rzeczy. Po pierwsze - Krzysiu - forum jest miejscem gdzie każdy ma prawo wyrazić swoją opinię. Czy ona Ci się podoba czy nie. Po drugie jeżeli czytasz myśli innych ludzi (cyt: "wiem, co oni myślą o tej linii kolejowej") to zdradź jak to robisz.....
Po trzecie, skoro dyskusja Ci przeszkadza i nie tolerujesz poglądów innych niż swoje to znowu posługując się Twoimi słowami przestań tu bruździć!
Odnośnie meritum. Uważam, że reaktywacja tej linii to kolejne bajanie w obłokach. Pamiętam jak pisano o reaktywacji linii Wrocław - Świdnica przez Sobótkę, jak wyszło każdy wie. W tym przypadku brak jest tym bardziej ekonomicznego uzasadnienia dla ponoszenia takich kosztów, korzyści z tego nie będzie żadnych bo nie będzie pasażerów, a kilku MK-oli zaliczających kolejne kółeczka nie spowoduje wygenerowania odpowiednich potoków na tej linii. Oczywiście tę linię można uruchomić ale wydaje mi się, że są ważniejsze inwestycje kolejowe na Dolnym Śląsku niż linia 285.

_________________
Tiry na tory - tirówki na perony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-07-2014, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Spokojnie panowie, bez emocji. Przypominam, że w listopadzie odbędą się wybory samorządowe i sądzę, że mamy do czynienia z kiełbasą wyborczą. Tak się składa, że Wojciech Zdanowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD, pochodzi ze Świdnicy. Jesteśmy więc i będziemy świadkami istnego świdnickiego obłędu kolejowego, który jest także w interesie lokalnych kacyków partyjnych - burmistrzowie i wójtowie zwietrzyli kolejową kiełbasę wyborczą, którą można omamić głupich wyborców. Już gdzieś wyczytałam, że UMWD ma w planach główny kolejowy ciąg komunikacyjny na linii Wrocław - Wałbrzych przez... Świdnicę, a sama Świdnica ma mieć połączenie kolejowe z portem lotniczym we Wrocławiu. Proponuję jeszcze punkt teleportacyjny w Świdnicy, rzecz jasna na koszt podatników. Jak szaleć to szaleć!

Zamiast bajdurzyć o odbudowie linii kolejowej ze Świdnicy do Jedliny Zdroju, niech wierchuszka UMWD lepiej reaktywuje połączenia do Bielawy (wystarczy wyremontować krótki odcinek toru z Dzierżoniowa) i uratuje przed likwidacją kolej w Dolinie Bobru. Jedlina Zdrój może poczekać...

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 31-07-2014, 11:26    Odpowiedz z cytatem

iploxi napisał/a:
... Po drugie jeżeli czytasz myśli innych ludzi (cyt: "wiem, co oni myślą o tej linii kolejowej") to zdradź jak to robisz...

Rozmawiałem z nimi kilka razy, zarówno oficjalnie, jak i nieoficjalnie. O tej linii kolejowej też, więc wiem, jaka jest ich opinia.

Po drugie: zdaje się, że regulamin forum mówi o tym, żeby pisac na temat. skoro więc temat jest o reaktywacji linii 285, to po kiego grzyba wywnętrzać się w nim o innych liniach? Są właściwe tematy, w których można się wyżywać na temat niezbędności linii 316 czy 284.

Po trzecie, rozważania na temat "braku ekonomicznego uzasadnienia" są wzięte z księżyca. Linia na części do dzisiaj obsługuje ruch towarowy, czyli wywóz kruszywa z kopalni w Strzeblowie, zaś sam ruch studencki do Wrocławia i z powrotem jest w stanie w całości wypełnić wszystkie posiadane przez KD szynobusy. Nie dysponujecie ŻADNYM opracowaniem, poza własnymi fantazjami, które podważałyby ekonomiczną zasadność reaktywacji tej linii. Co więcej, nawet fantazyjne studium wykonane kilka lat temu nie wykazało braku zapotrzebowania, a udupiło temat przez rzekomy koszt remontu w wysokości 480 mln zł. Wszystkie wcześniejsze opracowania, a było ich od początku lat 90 kilka, wykazywały koszt rzędu 60 - 80 mln zł.

Po czwarte, farmazony o "kilku mikolach" brzmią efektownie, ale mają się nijak do faktu, że łączna liczba mieszkańców gmin, przy niej się znajdujących, sięga 900 tys. mieszkańców. Sam potencjał ludnościowy Wrocławia jest kilkakrotnie większy niż wszystkich waszy ulubionych metropolii, takich jak Lwówek, Zebrzydowa, Zgorzelec czy Zebrzydowa razem wziętych.

Modliszka: od razu widać, że nigdy w życiu nie byłaś w Bielawie, a nawet jeśli się mylę i byłaś, to nic nie zapamiętałaś. Linia kolejowa biegnie po pólnocno - zachodniej granicy miasta, a główne osiedla mieszkaniowe są po wschodniej. Z niektórych z nich do stacji jest ok. 1,5 km drogi, podczas gdy do Dzierżoniowa 4 km lub mniej. Skomunikowanie zapewnia transport miejski właściwie spod domu, gdyż autobuy przejeżdżają przez centrum i osiedla, natomiast stacje kolejowe znajdują się na granicy miasta (za torami są właściwie tylko pola), na dodatek stacje te zlokalizowane są za zachodnim i wschodnim końcu miasta, zaś w środkowej części stacji nie ma. Sam remont i przystosowanie do ruchu Bielawy Zachodniej jako stacji końcowej (była przelotowa) to będzie duży koszt. No i najważnejsze - w Dzierżoniowie nie ma się na co przesiąść, bo są tam tylko cztery pary pociągów dziennie. dopóki na Podsudeckien nie będzie sensownego ruchu, czyli około 8 par pociągów dziennie, to wszelkie gałązki są bez sensu, bo z niczym nie łaczą.

Nazywanie demokratycznie wybranych prezydentów i burmistrzów partyjnymi kacykami świadczy o braku kultury. Nie znasz ludzi, ale wydaje sci się, że masz prawo ich obrażać. Nasz prezydent np. nigdy do żadnej partii nie należał, a kandyduje z komitetu obywatelskiego. Murdzek i Orpel walczyli o linie kolejowe, jak ty jeszcze na stojąco pod szafę wchodziłaś.

Jedlina Zdrój nie może poczekać. Jest uzdrowiskiem i do dobrego funkcjonowania potrzebuje dobrej komunikacji, której nie ma - ani drogi, a torów. A Świdnica nie chce czekać. Czekaliśmy już 14 lat i wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 31-07-2014, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Dzięki Krzysiu za link do komunikatu, ale portale branżowe przeglądam regularnie i już dawno miałem przyjemność zapoznać się z jego treścią. Smile

W tym że burmistrz Jedliny i wójt gminy Walim byli obecni na konferencji nie ma nic dziwnego, zbliżają się wybory i to normalne że chcą pokazać że coś robią i że się starają.
I chwała im za to że nie zgadzają się na fizyczną likwidację linii(już od lat), że wyremontowali budynek dworca Jugowicach, że wspierają turystykę drezynową - To wg mnie bardzo dobrze o nich świadczy.

Nie widzę natomiast związku między tym faktem a zasadnością wydania (w obecnym czasie) kilkudziesięciu milionów złotych na kompleksową odbudowę zdewastowanej górskiej linii kolejowej na odcinku Świdnica Kraszowice - Jedlina Z. przebiegającej przez bardzo słabo zaludnione miejscowości ciążące w innych kierunkach aniżeli przebieg linii kolejowej. Szczególnie w kontekście innych rokujących dużo większe szanse powodzenia i zapotrzebowania społecznego projektów jak chociażby przytoczone wcześniej połączenie(6km) z Dzierżoniowa(Świdnicy, Wrocławia) do Bielawy(30tys) którą określiłeś mianem "Pierdzielawy" - No niech Ci będzie Very Happy

Również miałem okazję poznać osobiście burmistrza Chojnowa, wójta gminy Chojnów, jak również starostów powiatów Legnickiego, Złotoryjskiego także decydentów z Departamentu Infrastruktury UMWD i doskonale wiem jakie mają opinie na te - dotyczące linii 316 i inne związane z transportem kolejowym sprawy, ale się tym na prawo i lewo nie chwalę.
Aktualnie zdanie burmistrza Chojnowa na temat chęci przejęcia i rewitalizacji w celu wznowienia przewozów linii 316 przez UMWD jest mniej więcej takie jak jego wypowiedź dla portalu e-legnickie:

Cytat:
To szansa na przełamanie impasu w rozwoju tej niegdyś rozwijającej się turystycznej miejscowości ze specyficznym mikroklimatem. - To dobra wiadomość dla mieszkańców Chojnowa i Rokitek - powiedział burmistrz Chojnowa Jan Serkies. - Zwiększony ruch pasażerski na lokalnych liniach kolejowych mam nadzieję, że przyczyni się do rozkwitu budynku chojnowskiego dworca PKP, do powstania nowych miejsc pracy, a także zwiększy napływ turytów do naszego miasta.


Źródło: http://www.e-legnickie.pl/index.php/wiadomoci/legnica-news-glowna/9620-bd-pocigi-midzy-chojnowem-a-rokitkami


Z całym szacunkiem ale z Twoją argumentacją "Bo Jedlina jest uzdrowiskiem", "Bo Świdnicy też się kolej należy" ciężko merytorycznie polemizować. Lądek jest uzdrowiskiem i też chciałby mieć kolej a w Kudowie nikt nie krzyczy że z powodu "uzdrowiskowaści" trzeba odbudowywać linię do Nachodu.

Nigdzie nie napisałem że linia 316 jest ważniejsza od 285 - sam sobie to wyciągnąłeś z przykładów nieczynnych linii które podałem, których zasadność rewitalizacji jest - w obecnej chwili rozsądniejsza niż odcinka Świdnica - Jedlina. I nigdzie nie napisałem też że 285 jest nie potrzebna, zwłaszcza na odcinku Świdnica - Wrocław !

Jedlina połączenie kolejowe już ma dzięki linii Wałbrzych - Kłodzko, w tym również z Wrocławiem i resztą kraju choć z przesiadką w Wałbrzychu i to dużo atrakcyjniejsze pod względem czasu przejazdu niż to które było by możliwe do zrealizowania przez Jugowice, Świdnicę i Sobótkę. Może należało by najpierw wypromować wśród miejscowych i przyjezdnych to co już jest jest i co przy odrobinie chęci i zapału ze strony lokalanych władz, społeczników, przewoźnika i zarządcy infrastruktury (odchwaszczenie i "estetyzacja" stacji w Jedlinie) można by lepiej wykorzystać ?

Mówisz o potencjale ludnościowym Wrocławia, ok tylko powiedz czy to mieszkańcy Wrocławia będą wg Ciebie jeździć codziennie do szkół i pracy do Jedliny, Jugowic, Świdnicy czy Sobótki ? Aby nie na odwrót ?

Argument "zaś sam ruch studencki do Wrocławia i z powrotem jest w stanie w całości wypełnić wszystkie posiadane przez KD szynobusy." jest co najmniej kuriozalny i pozwól że go pominę Very Happy

Co dokładniej i do czego chciałbyś dostosowywać na dawnej stacji Bielawa Zachodnia i co było by takie kosztowne - jak rozumiem kosztowniejsze niż odbudowa posterunków ruchu w Kraszowicach i Jedlinie, masz na myśli krawędzi peronowe ?

Stacja "Bielawa Zachodnia" była stacją "przelotową" - nawet węzłową... w latach 70, ale jakie to ma dziś znaczenie ? W ostatnich latach funkcjonowała ona normalnie jako stacja czołowa i ładownia.
Po rewitalizacji też zapewne był by to tylko P.O. , ewentualnie z ładownią a linia funkcjonowała by na zasadach zbliżonych do "Trzebnickiej", więc nie mam pojęcia co dokładnie wygenerowało by wg Ciebie te "duże koszty".

Kolejna sprawa, nikt nie będzie uruchamiał żadnego "wahadełka" Dzierżoniów - Bielawa, było już o tym mówione w mediach, jak i informowali o tym również przedstawiciele UMWD - reaktywacja tego odcinka linii służyć ma realizacji połączenia Wrocław - Świdnica - Dzierżoniów - Bielawa.
Od przyszłego rozkładu jazdy planowane jest uruchomienie 6 par bezpośrednich pociągów w relacji Dzierżoniow - Świdnica - Jaworzyna Śląska - Wrocław, docelowo po rewitalizacji linii to właśnie te pociągi mają zostać wydłużone do Bielawy.

Ponadto 3 pary pociągów Wrocław - Świdnica o ile nic nie stanie na przeszkodzie zostaną wydłużone do Dzierżoniowa już od najbliżej, wrześniowej korekty obecnego rozkładu jazdy Smile

Doceniam Twój lokalny patryiotyzm Krzysiu, ale z całym szacunkiem, to nie mi i innym reprezentującym inny punkt widzenia niż Twój w tej dyskusji "leci teraz pianka..."
Na tym pozwól że zakończę moją polemikę z Tobą w tej dyskusji. Very Happy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2014, 15:36    Odpowiedz z cytatem

Nuter, masz trzeźwe spojrzenie na sprawę. W przeciwieństwie do niektórych osób, którym źle pojęty tzw. "lokalny patriotyzm" upośledził zdrowy rozsądek.

UMWD nie ma maszynki do drukowania pieniędzy (ma tylko nasze podatki), a środki unijne (to też nasze podatki!) są ograniczone. Trzeba więc tak gospodarować funduszami na inwestycje kolejowe, aby służyły jak największej liczbie Dolnoślązaków, przy uwzględnieniu priorytetów takich jak utrzymanie linii, po których już jeżdżą pociągi, a są zagrożone likwidacją.

Kłania się więc Lwówek Śląski zagrożony zaoraniem, Lubin, Bielawa, Złotoryja, Karpacz, Świeradów Zdrój, Bogatynia...

Linia Świdnica - Jedlina Zdrój to w tej chwili najmniej ważny problem, bo oba miasta mają już połączenia kolejowe. Są dużo ważniejsze potrzeby transportowe na Dolnym Śląsku!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 31-07-2014, 16:16    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
UMWD nie ma maszynki do drukowania pieniędzy (ma tylko nasze podatki), a środki unijne (to też nasze podatki!) są ograniczone. Trzeba więc tak gospodarować funduszami na inwestycje kolejowe, aby służyły jak największej liczbie Dolnoślązaków, przy uwzględnieniu priorytetów takich jak utrzymanie linii, po których już jeżdżą pociągi, a są zagrożone likwidacją.

Bardziej niż w przypadku określonej puli środków z UE, istotnym ograniczeniem mogą okazać się ograniczone środki budżetowe województwa które miały by zostać przeznaczone na wkład własny do tych inwestycji.

Tam gdzie to się da i jest chęć ze strony obecnego zarządcy właścicielem linii beneficjentem środków z RPO powinny pozostać PLK.
Wszystko wskazuje na to że (o ile nie zmienią się priorytety w UMWD) w ten sposób będzie zrealizowane połączenie Jeleniej Góry z Legnicą tzn. odcinki Jelenia Góra - Lwówek Sląski(33km) i Jerzmanice Zdrój - Złotoryja - Legnica(25km) zrewitalizuje PLK( a UMWD na własne (i DSDiK) barki weźmie jedynie środkowy odcinek Jerzmanice Zdr. - Lwówek Śl. (24km) dzięki czemu nie obciąży to w znacznym stopniu budżetu województwa.

Cytat:
Kłania się więc Lwówek Śląski zagrożony zaoraniem, Lubin, Bielawa, Złotoryja, Karpacz, Świeradów Zdrój, Bogatynia...

Linia Świdnica - Jedlina Zdrój to w tej chwili najmniej ważny problem, bo oba miasta mają już połączenia kolejowe. Są dużo ważniejsze potrzeby transportowe na Dolnym Śląsku!

Wiesz, niektórym "Wrocławio-centrystą" za nic w świecie tego nie przetłumaczysz.
Podobnie jak tego co to znaczy "Zrównoważony rozwój".

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-07-2014, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Wszystkie wcześniejsze opracowania, a było ich od początku lat 90 kilka, wykazywały koszt rzędu 60 - 80 mln zł.

Tym gorzej świadczy to o autorach tych opracowań. Ta suma od samego początku była skrajnie zaniżona. Wystarczy sobie porównać z innymi inwestycjami kolejowymi na liniach lokalnych. Biedaremont linii 311, gdzie ograniczono się do częściowej wymiany torowiska, budowy trzech nowych peronów, naprawy przejazdów kolejowych, kilku obiektów inżynierskich i kilku innych pierdół, bez większej ingerencji w urządzenia srk, kosztował 2,63 mln zł za km. Łatwo policzyć, że remont linii 285 do Świdnicy do wydatek minimum 150 mln zł. A do tego trzeba by jeszcze doliczyć odbudowę urządzeń srk, budowę kilkunastu ssp, odbudowę stacji, przystanków, itd. Zamknięcie się w kwocie 200 mln zł byłoby sporym wyczynem. Dla porównania modernizacja 68-kilometrowej linii Rzeszów - Jasło kosztowała ponad 210 mln zł.

I my tutaj mówimy jedynie o odcinku Wrocław - Świdnica, gdzie przynajmniej do Kobierzyc, może nawet Sobótki, jest jakiś tam potencjał aglomeracyjny. Dlatego jestem zdania, że w pierwszej kolejności należałoby się zająć odcinkiem Wrocław - Kobierzyce, a dopiero później, w jakiejś tam perspektywie myśleć o dalszej odbudowie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 06-08-2014, 17:48    Odpowiedz z cytatem

Niech będzie i kiełbasa wyborcza, ale jeśli zablokują fizyczną likwidację tej linii to pełne poparcie. Podobnie zgoda z przedmówcami co do szybkich szans jej rewitalki lecz ważny jest pierwszy krok.

Zaś kwoty, którymi operujemy są podawane dowolne. Ponadto i tutaj nie brak złej woli i świadomych krętactw decydentów o czym świadczą wyceny remontów właśnie Wrocław-Świdnica czy Dębica-Tarnobrzeg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cyjanopan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2013
Skąd: Kudowa-Zdrój

PostWysłany: 09-08-2014, 21:55    Odpowiedz z cytatem

Wspólnie z użytkownikiem meganos wybraliśmy się na wycieczkę po linii Świdnica-Jedlina. W związku z tym chciałbym pokazać na zdjęciach stan infrastruktury Wink

DSC_0171.jpg
Stacja Jedlina Dolna
Plik ściągnięto 91 raz(y) 339.29 KB

DSC_0159.jpg
Stacja Jugowice
Plik ściągnięto 116 raz(y) 344.04 KB

DSC_0152.jpg
Wieża ciśnień na stacji Zagórze
Plik ściągnięto 68 raz(y) 252.87 KB

DSC_0154.jpg
Stacja Zagórze Śl.
Plik ściągnięto 98 raz(y) 262.98 KB

DSC_0147.jpg
Most za p.o Lubachów w stronę Jedliny
Plik ściągnięto 89 raz(y) 350.92 KB

DSC_0149.jpg
Most przed p.o Lubachów
Plik ściągnięto 83 raz(y) 351.08 KB

DSC_0142.jpg
Most przed p.o Lubachów
Plik ściągnięto 58 raz(y) 288.19 KB

DSC_0137.jpg
Bystrzyca Górna
Plik ściągnięto 80 raz(y) 341.88 KB

DSC_0134.jpg
Bystrzyca Górna
Plik ściągnięto 77 raz(y) 290.08 KB

DSC_0132.jpg
Świdnica Kraszowice
Plik ściągnięto 87 raz(y) 302.61 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

meganos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Paź 2013

PostWysłany: 09-08-2014, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Dodam swoje wrażenia z tej wyprawy. To, że samorząd chce przejąc od PKP te linię to chwała mu za to, bo inaczej marny jej los by był. Przysłowiowo pocięto by ją na żyletki. Lecz w rychłe jej uruchomienie niestety (pisze to z żalem, ale realnie patrząc) nie wierzę. Infrastruktura dość mocno w niektórych miejscach zarośnięta. Nie wiem, jakie by tam były potoki pasażerskie, ale mimo, że ładna to wg mojego nosa nie było tego zbyt dużo. Owszem liczę, że w jakimś odległym czasie województwo się szarpnie i może to odnowi. I taka mam nadzieję. Bardziej wg mnie jest potrzebna rewitalizacja odcinka Wrocław Świdnica. Tu wg mnie zapotrzebowanie by było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-11-2014, 22:08   

Pirat napisał/a:
Nuter, masz trzeźwe spojrzenie na sprawę. W przeciwieństwie do niektórych osób, którym źle pojęty tzw. "lokalny patriotyzm" upośledził zdrowy rozsądek.

UMWD nie ma maszynki do drukowania pieniędzy (ma tylko nasze podatki), a środki unijne (to też nasze podatki!) są ograniczone. Trzeba więc tak gospodarować funduszami na inwestycje kolejowe, aby służyły jak największej liczbie Dolnoślązaków, przy uwzględnieniu priorytetów takich jak utrzymanie linii, po których już jeżdżą pociągi, a są zagrożone likwidacją.

Kłania się więc Lwówek Śląski zagrożony zaoraniem, Lubin, Bielawa, Złotoryja, Karpacz, Świeradów Zdrój, Bogatynia...

Linia Świdnica - Jedlina Zdrój to w tej chwili najmniej ważny problem, bo oba miasta mają już połączenia kolejowe. Są dużo ważniejsze potrzeby transportowe na Dolnym Śląsku!


Z dostępnych informacji wynika, że wstępny koszt przywrócenia do ruchu tej linii to 110 mln zł. Nie jestem przeciwnikiem rewitalizacji tej linii ale za tę kwotę można odbudować linię : Jelenia Góra - Karpacz (około 35 mln zł), Gryfów Śl -Świeradów Zdrój ( wycena 35 mln zł) i pozostaje jeszcze 40 mln na inne inwestycje.
Powrót do góry

Kaszyn Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Cze 2008

PostWysłany: 11-11-2014, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Podczas ostatniego remontu nawierzchni na ulicy Moniuszki w Jedlinie Zdroju zaasfaltowano przejazd kolejowy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alvar696 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 23-07-2015, 23:39    Odpowiedz z cytatem

Patrzę i oczom nie wierzę. Czy to żart? Odbudowa linii "Jugowice - Jaworzyna Śląska". Źródło informacji wydaje się być wiarygodne...
http://wroclaw.tvp.pl/20925336/odbudowa-trasy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 22 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl