Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Następny
Przystanek na CMK dla Opoczna
Autor Wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 19-08-2014, 11:42    Odpowiedz z cytatem

@maciej30 sorry, potencjalna łącznica odbija na północ a nie na południe. Mój błąd. Ale tym bardziej nie rozumiem twierdzenia @Virakocha, że otwarcie Opoczno Południe ubije ruch na linii 25.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 19-08-2014, 12:07    Odpowiedz z cytatem

ElmoVanKielmo napisał/a:
@maciej30 sorry, potencjalna łącznica odbija na północ a nie na południe. Mój błąd. Ale tym bardziej nie rozumiem twierdzenia @Virakocha, że otwarcie Opoczno Południe ubije ruch na linii 25.


ale to nie jest żadna łącznica, tory odbijające na północ nie mają połączenia z CMKą, to są tory łączące linię 25 z fabryką płytek i na terenie tej fabryki się kończą. Żadnego połączenia z CMKą nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 19-08-2014, 13:56    Odpowiedz z cytatem

Dlatego napisałem "potencjalna". Skoro i tak zmieniają układ torów na stacji Opoczno Południe, to przedłużenie tych torów i połączenie z CMK nie było by takie trudne i kosztowne...gdyby oczywiście odbijały od linii 25 w kierunku południowym a nie północnym...mój błąd.

Myślę jednak, że nie przeanalizowali możliwości zbyt dokładnie.
Tutaj https://www.google.pl/maps/place/Opoczno/@51.3601039,20.2333378,371m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4719bc14e018f243:0x364d31b0423c863c mamy Opoczno Południe.
A tutaj https://www.google.pl/maps/place/Opoczno/@51.3800228,20.2503844,742m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x4719bc14e018f243:0x364d31b0423c863c miejsce przecięcia CMK i linii 25 wraz z odgałęzieniem, o którym pisałem. Na północ od tego miejsca jest sporo wolnej przestrzeni.
Skoro i tak Opoczno Południe jest przebudowywane od podstaw, to czy nie lepiej było by je zlikwidować, zrobić łącznicę, o której piszę i nową stację właśnie na północ od tego połączenia? Jest bliżej miasta. Poza tym umożliwiło by to przesiadki z linii 25 na CMK bez potrzeby dojazdu autobusem lub taxi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-08-2014, 20:28   

Cytat:
mina/miasto Opoczno ma zapewnić komunikacje autobusową z centrum miasta, specjalnie po to wybudowano przy dworcu pętle autobusową oraz specjalnie utwardzono kilka kilometrów drogi. A nie wierze też, że wszystkie pociągi do Opoczna będą kończyć bieg na nowym dworcu.

Gmina to niech się lepiej zajmie drogami i służbą zdrowia, bo szpitale toną a oni się bawią w jakieś śmieszne komunikacje w stylu Włoszczowa. Jeszcze miałoby to sens jakby była to relacja Opoczno Południe PKP - Opoczno PKP a nie jakieś takie wynalazki w stylu Opoczno Południe - Idzikowice Remtrak.


Cytat:
@maciej30 sorry, potencjalna łącznica odbija na północ a nie na południe. Mój błąd. Ale tym bardziej nie rozumiem twierdzenia @Virakocha, że otwarcie Opoczno Południe ubije ruch na linii 25.

Przetrasowanie szynobusów D29-22, które zakończą na "południowym". A odcinek Tomaszów - Opoczno przez Jeleń, Bratków pójdzie się j***ć Śmiech


Cytat:
Skoro i tak Opoczno Południe jest przebudowywane od podstaw, to czy nie lepiej było by je zlikwidować, zrobić łącznicę, o której piszę i nową stację właśnie na północ od tego połączenia? Jest bliżej miasta. Poza tym umożliwiło by to przesiadki z linii 25 na CMK bez potrzeby dojazdu autobusem lub taxi.

A znasz miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego? Nie? No to się dowiesz, że to tereny przemysłowe i że fabryka rozbudowuje się właśnie w kierunku CMK. Jeśli gdziekolwiek miała by sens stacja pasażerska to właśnie tam - najlepiej na wiadukcie, z budową dodatkowego peronu na LK25. Takie rozwiązanie sprawdza się w Kępnie i Kostrzynie. Śmiech Wtedy nawet pociągi do Tomaszowa spełniałyby rolę dowozową na CMK.
Powrót do góry

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 20-08-2014, 08:54    Odpowiedz z cytatem

Virakocha napisał/a:
Jeśli gdziekolwiek miała by sens stacja pasażerska to właśnie tam - najlepiej na wiadukcie, z budową dodatkowego peronu na LK25. Takie rozwiązanie sprawdza się w Kępnie i Kostrzynie. Śmiech Wtedy nawet pociągi do Tomaszowa spełniałyby rolę dowozową na CMK.

Pełna zgoda - ten pomysł jest super. Niestety chyba już pies pogrzebany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pt47-50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2014

PostWysłany: 20-08-2014, 12:37    Odpowiedz z cytatem

ElmoVanKielmo napisał/a:
Virakocha napisał/a:
Wtedy nawet pociągi do Tomaszowa spełniałyby rolę dowozową na CMK.

Pełna zgoda - ten pomysł jest super. Niestety chyba już pies pogrzebany.
Zaden pies pogrzebany ten przystanek powstanie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 12:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
CMK została ukończona w 1977 roku i jakoś do dzisiaj nikomu nie przeszkadzał brak przystanku w opocznie na CMK? Patrz przez 40 lat ludzie w opocznie żyli, studiowali w innych miastach, pracowali i nie było z tym problemu. Podobnie we Włoszczowie.


Czasy się zmieniają, mamy erę globalizacji. Dzisiaj szybkie przemieszczanie się to potrzeba chwili, dlatego skoro mieszkańcy np. Włoszczowy tłumnie korzystają z pociągów IR należy im to nadal umożliwić.

Cytat:
TLK/IR na CMK to nieporozumienie i zostały tam wprowadzone tylko i wyłącznie dlatego, że w roku 2008 pociągi pospieszne przeszły ze spółki wówczas PKP PR do PKP IC, ta reforma właściwie zniszczyła kolej dalekobieżną w postaci pociągów pospiesznych które pod egidą PRów miały dużo lepszą ofertę niż pod skrzydłami PKP IC. Wtedy podział był jasny i klarowny.


Mentalnie nadal Twój umysł przypomina komunistyczny beton. Zero wiedzy, braki w edukacji i zwykła głupota. Otóż chłopcze sam jesteś nieporozumieniem, zamiast marnować prąd bierz łopatę i do roboty, do tego może się nadajesz. Mieszkańcy Włoszczowy czy Opoczna mają takie samo prawo do szybkich połączeń jak wszyscy inni. To, że coś Twoim mentalnym kolegom z betonu KC PZPR nie śniło się kiedyś nie oznacza, że nie może stać się kilkanaście lat później. W Polsce stawiamy na ZRÓWNOWAŻONY rozwój, poczytaj coś o tym nieuku, a potem pisz tu te bzdury. Każdy prawo korzystać z połączeń kolejowych, każdy ma prawo dojechać na studia czy do pracy. CMK-a to taka sama linia jak każda inna, ograniczanie do nie dostępu, a możliwości korzystania z niej okolicznym mieszkańcom byłoby sprzeczne z prawem.


Cytat:
Przeszkadzają mi tego rodzaju pociągi ogólnie na CMK. Uważam, że powinny jeździć trasami alternatywnymi, czyli wiedenką i ósemką. Budowanie peronów dla kilku pociągów do wyrzucanie pieniędzy w błoto. Uważam, że na CMK nie powinny powstawać żadne perony i tyle.


Jesteś zwykłym egoistą, myślisz tylko o sobie. Ty jednak możesz planować sobie układ swojego pokoju, kwestię stacji na CMK-a pozostaw osobom zdecydowanie bardziej kompetentnym od siebie. Pochwal się chłopcze jaką to szkołę kończyłeś?


Cytat:
@maciej30 ma rację, po co niszczyć to co od lat dobrze funkcjonuje. CMK nigdy nie była budowana pod segment mieszany lecz tylko i wyłącznie pod ruch towarowy i sprinterski, mający pokrycie w TKW. Stąd POwinny kursować po tej akurat linii pociągi mające marżę pokrycia w kosztach uruchomienia.


IR Matejko przy frekwencji ponad 150% na pewno wychodzi na plus.


Cytat:
Mogą więc wjechać Czeske Drahy ze swoim pendolino a także OBB z RailJetem. Wszystko w ramach segmentu premium.


Czy aby jechać 160 km/h potrzebny jest segment premium? Jak czytam ten wątek to roi się w nim od ludzi myślących jak komunistyczny beton. Są to jednak ludzie mało kreatywni, zawodowo niezrealizowani, a chcą układać w Polsce układ linii kolejowych. W czasach modernizowanej S7 Pendolino będzie klapą, a brak postojów we Włoszczowie ( przy zachowaniu odpowiednich cen) to bezrobocie dla wielu osób i brak możliwości podjęcia studiów. Cały segment premium to jedno wielkie dno za kupę pieniędzy, które jest promowane na siłę. Proponuję, aby nieuctwo z tego wątku przejechało się TGV i aby zobaczyli w jak małych miejscowościach zatrzymują się składy. Jeden z drugim to językowi analfabeci, którzy nie opuścili granic kraju i będą nam tu doradzać nt. komunikacji. Żenada...Do szkoły Panowie. Najpierw nauka języka, potem zobaczcie jak to jest za granicą, a na koniec udzielajcie się w temacie. Teksty, że za Gierka było tak i tak są mało sensowne, bo Panowie komuny już dawno nie ma. Myślcie kategoriami ekonomicznymi, mając na zrównoważony rozwój gospodarczy całego kraju.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-08-2014, 12:55    Odpowiedz z cytatem

sheva17 Sam jestes nieukiem, gdyby nie to, że pospieszne w roku 2008 przeszły z PRów do IC to do dziś nie uświadczyłbyś ani jednego składu TLK na CMK, nie mówiąc już o IR bo ta kategoria pociągów powstała wyłącznie dlatego, że PRom zabrano pociągi pospieszne. Wtedy PRy były w grupie PKP i obie spółki zarówno PR jak IC nie konkurowały ze sobą tylko raczej uzupełniały swoją ofertę. W 2008 już od dawna w Polsce nie było PRLu, więc przymknij tą swoje buźkę bo wszystkich po kolei obrażasz ty agresywny typku. A co do wyjazdów zagranicznych to ja byłem nawet w Singapurze, Malezji czy Australii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 20-08-2014, 12:58    Odpowiedz z cytatem

Pt47-50 napisał/a:
ElmoVanKielmo napisał/a:
Virakocha napisał/a:
Wtedy nawet pociągi do Tomaszowa spełniałyby rolę dowozową na CMK.

Pełna zgoda - ten pomysł jest super. Niestety chyba już pies pogrzebany.
Zaden pies pogrzebany ten przystanek powstanie

Jesteś pewien? Bo aktualnie peron ma powstać na stacji Opoczno Południe, a my tu dywagowaliśmy nad tym, że peron powinien być na CMK na wiadukcie nad linią 25 i analogicznie perony pod wiaduktem na linii 25.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 18:59    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
gdyby nie to, że pospieszne w roku 2008 przeszły z PRów do IC to do dziś nie uświadczyłbyś ani jednego składu TLK na CMK


Czy Ja wiem...PR-y powoli tworzyły konkurencyjne połączenia np. pospieszny ze stolicy do Szczecina przez Bydgoszcz. Myślę, że i w końcu mit CMK-a by pękł. PKP IC miało monopol w wyniku działań Wacha i spółki, żadne ekonomiczne przesłanki nie skłaniały do zamykania tej linii dla połączeń dostępnych dla podróżnych, którzy i tak tą linię utrzymują z podatków. A przeciętny podatnik nie jest biznesmenem, dajmy chociaż sprawnie i szybko, za normalne pieniądze, wrócić z pracy do domu.


Cytat:
nie mówiąc już o IR bo ta kategoria pociągów powstała wyłącznie dlatego, że PRom zabrano pociągi pospieszne.


Kiedyś nie było Polskiego Busa, wcześniej nie było ruchu regionalnego na lotniskach. Sukces IR dowodzi tylko słabości oferty PKP IC, nawet sam wielki Prześluga swoją ofertą kolorowych biletów się tylko skompromitował. Świat się zmienia, przecież wyłączenie ruchu regionalnego było pewne, więc nie może patrzyć na rzeczywistość pod kątem jednego PKP IC. Gdyby nie grabież lokomotyw, szczególnie budyni, oferta IR mogłaby być znacznie lepsza.



Cytat:
W 2008 już od dawna w Polsce nie było PRLu, więc przymknij tą swoje buźkę bo wszystkich po kolei obrażasz ty agresywny typku.


PRL mentalnie jest nadal w Twoim umyśle, czytaj chociaż ze zrozumieniem. Wyśmiewam głupotę i zaściankowość, brak otwarcia na wolność działalności gospodarczej, na podejście godne pierwszego lepszego komucha, a nie młodej osoby żyjącej w erze globalizacji. Choćbyś nie wiem jak się starał pewnych rzeczy nie zatrzymasz. A głupotę trzeba wyśmiewać.


Cytat:
A co do wyjazdów zagranicznych to ja byłem nawet w Singapurze, Malezji czy Australii.


I dziwią Cię takie stacje jak np. Włoszczowa. przejedź się chociaż TGV to pogadamy, zobacz w jakich metropoliach ma ono przystanki.


Cytat:
ty agresywny typku.


Zalecam jakąś meliskę Smile. Nie można rzeczy głupich i bzdurnych, głoszonych w wyniku zapewne braku wiedzy, określać jako nietrafne. Uważam, że należy nazywać rzeczy po imieniu. Nam powinny przede wszystkim przyświecać zasada wolności gospodarczej i zrównoważonego rozwoju i pod tym kątem powinniśmy oceniać kolejne stacje na CMK-a. Pytam się czy lepiej jest jak ludzie uciekną z tych mniejszych miejscowości albo nie mają tam pracy lub gdy spokojnie na wieczór wrócą do domu. Tak naprawdę to czy jest różnica czy ktoś dojeżdża do pracy w stolicy z Łodzi czy Opoczna? Obydwaj powinni mieć taką możliwość.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-08-2014, 19:06    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
I dziwią Cię takie stacje jak np. Włoszczowa. przejedź się chociaż TGV to pogadamy, zobacz w jakich metropoliach ma ono przystanki.

na niektórych liniach we Francji pociągi TGV są jedynymi pociągami które kursują po konkretnej linii, więc zatrzymują się i w mniejszych miastach, ale nie wszystkie. Są takie TGV które stają częściej, są takie które nie stają nigdzie, przykład chociażby Paryż - Lyon, gdzie niektóre składy jadą non-stop, a niektóre mają parę postojów na trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 19:12    Odpowiedz z cytatem

A kto mówi, że w takim Opocznie czy we Włoszczowie ma się zatrzymać każdy pociąg? Najlepsze byłyby TLK-a i IR. Tym ludziom trzeba dać możliwość dojazdu do pracy czy na uczelnię. We Francji jak widać myślą, mam nadzieję, że na CMK-a oprócz prestiżu coś jednak pojedzie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 20-08-2014, 19:28    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
na niektórych liniach we Francji pociągi TGV są jedynymi pociągami które kursują po konkretnej linii



Nie bardzo rozumiem. A nie jest tak, że TGV kursują prawie wyłącznie po wydzielonych, specjalnie dla nich budowanych liniach kolejowych - czyli właśnie liniach dużych prędkości?
A tam gdzie mogą wykorzystywać również linie "normalne" to chyba nie są jedynymi pociągami?

Oczywiście wiem, że nawet na samej LGV jest przynajmniej jeden dużo bardziej skrajny przypadek niż Opoczno - tzw. Buraczany Dworzec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 20-08-2014, 19:32    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
A kto mówi, że w takim Opocznie czy we Włoszczowie ma się zatrzymać każdy pociąg? Najlepsze byłyby TLK-a i IR. Tym ludziom trzeba dać możliwość dojazdu do pracy czy na uczelnię. We Francji jak widać myślą, mam nadzieję, że na CMK-a oprócz prestiżu coś jednak pojedzie.


Tak ale dla pociągów klasy ekonomicznej uważam, że wiedenka może być dobrą alternatywą. Obecnie cała pomiędzy Częstochową a Koluszkami jest w przebudowie, w połowie przyszłego roku czas przejazdu Częstochowa - Warszawa skróci się o dobrą godzinę, to będzie jakaś alternatywa dla pociągów IR/TLK które nie mogłyby kursować CMKą w takiej ilości jak teraz. Pozostaje do zakończenia jeszcze odcinek Skierniewice - W-wa zachodnia i możemy dojść do czasu przejazdu 3h30-3h40 dla pociągów TLK/IR w relacji Katowice - Warszawa Wsch wobec obecnych 5 godzin.

[ Dodano: 20-08-2014, 19:33 ]
blakop napisał/a:
Cytat:
na niektórych liniach we Francji pociągi TGV są jedynymi pociągami które kursują po konkretnej linii



Nie bardzo rozumiem. A nie jest tak, że TGV kursują prawie wyłącznie po wydzielonych, specjalnie dla nich budowanych liniach kolejowych - czyli właśnie liniach dużych prędkości?
A tam gdzie mogą wykorzystywać również linie "normalne" to chyba nie są jedynymi pociągami?

Oczywiście wiem, że nawet na samej LGV jest przynajmniej jeden dużo bardziej skrajny przypadek niż Opoczno - tzw. Buraczany Dworzec.


Tak niektóre linie we Francji zostały zbudowane wyłącznie pod TGV np Paryz - Lyon - Marsylia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 21:53    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A nie jest tak, że TGV kursują prawie wyłącznie po wydzielonych, specjalnie dla nich budowanych liniach kolejowych - czyli właśnie liniach dużych prędkości?


I tu się mylisz. Kursują i po liniach normalnych i po liniach wydzielonych.


Cytat:
Tak ale dla pociągów klasy ekonomicznej uważam, że wiedenka może być dobrą alternatywą.


Ale nie chodzi tu tylko o alternatywę dla Krakowa i Warszawy, ale popatrzymy z punktu widzenia mieszkańców Włoszczowy i Opoczna. Przynajmniej kilka pociągów w segmencie economy należy im zapewnić.Poza tym nie bardzo widzę powód, aby np. IR z Krakowa kierować alternatywnym szlakiem, np. wiedenką. Większa odległość, dłuższy czas przejazdu, nie ma żadnego argumentu by pociąg jechał tamtym szlakiem. Poza tym kilka TLK już wiedenką kursuje i nie są specjalnie przepełnione, gdy będzie taka potrzeba PKP IC powinno uruchomić kolejną TLK-ę z Częstochowy do stolicy.


Cytat:
to będzie jakaś alternatywa dla pociągów IR/TLK które nie mogłyby kursować CMKą w takiej ilości jak teraz.


A dlaczego miałyby nie móc? Ile pociągów może przejechać CMK-ą w ciągu godziny? 2 na godzinę? No bez przesady. Ruch na CMK jest marny, na tej linii mogłoby jeździć 10 pociągów w ciągu godziny a nie 2, powiedziałbym, że to wiedenka czy linia przez Kielce jest obecnie bardziej zatłoczona. Głowa PLK-i w tym by EICP, EIC, TLK i IR tak na CMK poukładać by to jakoś współgrało ze sobą.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 18 z 28 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 26, 27, 28  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl