Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 19-08-2014, 13:38    Odpowiedz z cytatem

lapka napisał/a:
Jako osoba podróżująca często na trasie GD-CB z przykrością czytam o planowanej likwidacji Kaszuba i Neptuna w Bydgoszczy.

Dobra, GD - można się łatwo domyśleć, że chodzi o Gdańsk lub Gdynię. Ale co to jest CB???
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pershing Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2010

PostWysłany: 19-08-2014, 14:18    Odpowiedz z cytatem

ElmoVanKielmo napisał/a:
lapka napisał/a:
Jako osoba podróżująca często na trasie GD-CB z przykrością czytam o planowanej likwidacji Kaszuba i Neptuna w Bydgoszczy.

Dobra, GD - można się łatwo domyśleć, że chodzi o Gdańsk lub Gdynię. Ale co to jest CB???


Bydgoszcz, oznaczenia rejestracji samochodowej Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kruk17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2010
Skąd: Konin

PostWysłany: 19-08-2014, 14:19    Odpowiedz z cytatem

@audrin, dobrze by było, gdyby jeździła do Leszna Goplana, albo z Wrocławia grupa wagonów do Gorzowiaka. Jeśli PIC odpowie Ci, że nie ma co liczyć na pociąg do Leszna to uderz do miejscowych działaczy. Ja zarówno rok temu, jak i w tym pisałem do kilku posłów, zareagowali, później jeszcze sam wysyłałem pisma do PICu i walka się opłaciła. Od czerwca mam 4 dodatkowe postoje EIC w Koninie, a od grudnia zostaną one utrzymane Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 19-08-2014, 16:15    Odpowiedz z cytatem

W ogóle nie ma o co bić piany nie będzie żadnych bezpośrednich pociągów z Leszna do Warszawy, z leszna do poznania jest tak dużo pociągów regionalnych że można się bez problemu przesiąść w poznaniu na składy jadące do warszawy które też kursują stamtąd co 1-2 godziny. Nawet w czasach świetności kolei poza jednym nocnym pociągiem Żagań - Warszawa nic innego z Leszna do Warszawy nie było a nie kursował on wcale przez Poznań tylko przez Krotoszyn - Ostrów Wlkp - Łódź Kal. Pociągi z warszawy do wrocławia przez poznan zaczęły jeździć w 1998 roku z uwagi na pogarszający się stan protezy koniecpolskiej i brak możliwości szybkiego dojazdu pomiędzy Wawą a Wrocławiem przez CMK - Częstochowe Stradom - Lubliniec i Opole. Można powiedzieć, że był to trwający kilkanaście lat objazd dla pociągów kwalifikowanych kursujących z Warszawy do Wrocławia teraz po przebudowie protezy wszystko wraca do normy sprzed 1998 roku, gdzie przez Poznań nie było żadnych pociągów z Warszawy do Wrocławia ani też przez Katowice - Gliwice. I tak powinno być pociągi premium przez CMK i Częstochowe Stradom a TLK/IR przez Łódź - Ostrów oraz Częstochowe - Lubliniec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goku Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2010

PostWysłany: 19-08-2014, 17:53    Odpowiedz z cytatem

wiwix napisał/a:
Zobacz ile jedzie EIC przez Inowrocław, a zobacz ile TLK przez Toruń w relacji Warszawa-Bydgoszcz.
Jest prawie godzina różnicy.

Większość tej różnicy to słabe wytrasowanie TLK z Kutna do Warszawy przez 120 zamiast 160 i dodatkowe postoje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiwix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2009

PostWysłany: 19-08-2014, 19:59    Odpowiedz z cytatem

Oraz ponad 20 WOSów między Toruniem a Kutnem.

Ich usunięcie to kwestia 16-18mln zł. A z roku na rok jest coraz gorzej.

Nie zdziwie się jak za 2-3lata zamiast V120 będzie V100
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 01:24    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Większość tej różnicy to słabe wytrasowanie TLK z Kutna do Warszawy przez 120 zamiast 160 i dodatkowe postoje.


Sorry, nijak nie wychodzi prawie godzina, także ta teoria nie przekonuje.


Cytat:
Oraz ponad 20 WOSów między Toruniem a Kutnem.

Ich usunięcie to kwestia 16-18mln zł. A z roku na rok jest coraz gorzej.


Otóż to. Bydgoszcz potrzebuje połączenia w kat. EIC ze stolicą, nie ma sensu zmieniać czegoś co działa dobrze. Obecnie ponad połowę pasażerów Kaszuba stanowią bydgoszczanie, PKP IC nie może tego nie widzieć.
Oczywiście pełna zgoda, że nie ma potrzeby uruchamiania składu do Wrocławia dla grupy pasażerów z Leszna, pasażerowie z Wrocławia takim składem nie będą zainteresowani. Nie ma przeszkód by zapewnić dogodne skomunikowanie np. poc. TLK-a do z Wrocławia do Gdyni, to powinno rozwiązać problem. REGIO jedzie zbyt długo, a dojazd TLK-ą do Poznania i tamże przesiadka na EIC/TLK/IR to rozwiązanie optymalne.

Cytat:
I tak powinno być pociągi premium przez CMK i Częstochowe Stradom a TLK/IR przez Łódź - Ostrów oraz Częstochowe - Lubliniec.


Być może PR-y jednak dojdą do wniosku, że szlak przez Opole, Gliwice, Zabrze, Katowice i CMK ma nadal sens. Moim zdaniem bezpośrednie połączenie Gliwic z Warszawą jest niezbędne, najlepiej w kat. IR, oczywiście w relacji Wrocław- Warszawa taki skład nie będzie konkurencyjny czasowo, ale nie dla wszystkich czas przejazdu jest najważniejszy. Druga opcja to zapowiadany IR z Wrocławia przez Opole, Lubliniec, Częstochowę i wiedenkę do stolicy oraz IR Chemik z Kędzierzyna via Gliwice, Katowice do Warszawy, mniej osobiście bardziej ta druga opcja pasuje.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 20-08-2014, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Jednak pamietajmy, że od grudnia wszystkie IR wylatują z CMK Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 20-08-2014, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Ostatni dalekobieżny zniknie z Legnicy

Już wkrótce żaden dalekobieżny pociąg nie odjedzie z legnickiego dworca – wynika z nieoficjalnych informacji. PKP Intercity ma zlikwidować od grudnia połączenie Dolnego Śląska z Berlinem i Hamburgiem.

Więcej: http://moto.lca.pl/legnica,news,48494,Ostatni_dalekobiezny_zniknie_z_Legnicy.html

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 20-08-2014, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Otóż to. Bydgoszcz potrzebuje połączenia w kat. EIC ze stolicą, nie ma sensu zmieniać czegoś co działa dobrze. Obecnie ponad połowę pasażerów Kaszuba stanowią bydgoszczanie, PKP IC nie może tego nie widzieć.


Bo co? Bo mikolskie oko będzie cieszyć się z dziewiątki na czole i wypasionych wagoników?
Sama Bydgoszcz nie jest w stanie wygenerować potoków na zapełnienie kwalifikowanego EIC. Wszyscy doskonale wiemy, że EIC w Bydgoszczy pojawiły się wyłącznie ze względu na remont linii kolejowej Gdynia - Warszawa. Bydgoszcz potrzebuje szybkiego połączenia z Warszawą, realizowanego pociągami TLK. EIC miałby sens, gdyby jeździł z postojem w Toruniu i Włocławku, i w relacji poza Warszawę, np. do Lublina lub Krakowa, ale z obecnymi prędkościami drogowymi takie posunięcie nie ma najmniejszego sensu. Natomiast śledząc informacje o frekwencji w tych "bydgoskich" EIC to jakiejś rewelacji nie było. Czy aby Neptun nie zaczynał od jazdy na 4 wagonikach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 12:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jednak pamietajmy, że od grudnia wszystkie IR wylatują z CMK Smile


Mógłbyś rozwinąć ten temat? Czy pociągi IR pojadą inną trasą?To byłaby fatalna wiadomość i bardzo szkodliwa dla rozwoju kolei w Polsce, uniemożliwiająca sprawny i szybki dojazd na studia albo do pracy.
Mój przedmówca mógłby nie wypisywać bzdur. Jakoś tak się składa, że bydgoszczanie wybierają rano EIC Kaszub, a nie TLK-ę jadącą do stolicy. I na Kaszuba czeka spora grupa pasażerów, nie piszmy bzdur o garstce osób. PKP IC popełnia wielki błąd.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 20-08-2014, 12:30    Odpowiedz z cytatem

sheva17, a skąd masz takie informacje, że bydgoszczanie wybierają EIC? Smile

https://www.youtube.com/watch?v=FjGGc-dA0yI
https://www.youtube.com/watch?v=_lzqUXuJwdY

Popatrz na komentarze pod filmami.
I mam Ci uwierzyć, że frekwencja w tych pociągach poprawiła się w okresie, gdzie z usług IC korzysta miliony pasażerów mniej w porównaniu do lat poprzednich?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 20-08-2014, 12:42    Odpowiedz z cytatem

Do mojego przedziału, w którym od Gdańska jechałem sam, do Kaszuba w Bydgoszczy wsiadły 4 osoby. To o czymś świadczy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krystian Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lut 2011
Skąd: Krk

PostWysłany: 20-08-2014, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Słowo przeciwko słowu, bez żadnych konkretnych i popartych faktów. O słuszności tego połączenia świadczy jego frekwencja. Oczywiście za wyjątkiem okresu wakacyjnego, gdzie praktycznie każdy pociąg do kurortu jest zawalony po dach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-08-2014, 12:57    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Do mojego przedziału, w którym od Gdańska jechałem sam, do Kaszuba w Bydgoszczy wsiadły 4 osoby. To o czymś świadczy.

Świadczy tylko o tym, że do twojego przedziału wsiadły 4 osoby. Nie oznacza to, że do pozostałych przedziałów też wsiadły po 4 osoby.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 54 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl