Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Koniec pradu stalego na Slowacji
Autor Wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 07-08-2014, 00:43   Koniec pradu stalego na Slowacji Odpowiedz z cytatem

Koniec pradu stalego na Slowacji ano juz w sierpniu tego roku (2014) bede zmiana pradu na stacji Púchow wyloncze sie 3000 V= i powstaje 25 000 V 50 Hz. Potom dalej bede remont odczinku Púchov - Žiilina na 25 000 V i czasami Žilina - Košice . Cielom jest ciala Slowacja na prad premieny 25 000 V 50 Hz. Klasa lokow 163 na prad staly jest powoli remontowona na loki wielosystemowe klase 361. Newiem aki bede koniec tego remontu, czi czasami w Czechach a Polsce tewz prad staly skasuje sie?

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-08-2014, 15:08    Odpowiedz z cytatem

W Polsce to marzenia, za dużo kilometrów do przebudowy.
Jak powstanie KDP oraz na kiedyś na CMK, to będzie pewnie 25kV. Na razie brak jest wystarczającej ilości lokomotyw wielosystemowych, choćby na takie CMK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 08-08-2014, 03:30    Odpowiedz z cytatem

I jak PKP srobie jezeli Plaveč i Skalite bede 25 000V 50 Hz? To juz jasne. W Czechach s powodow Inter operability jest pomysl remontu tez na 25 000V.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 08-08-2014, 07:58    Odpowiedz z cytatem

Jak mają dużo kasy to życzę powodzenia. To nie jest tylko kwestia "trakcji". Równiez obiektów - głównie mostowych. Zresztą taka Słowacja w zasadzie z jedną linią 3 kV ( Čadca - Koszyce ) nie powinna mieć dużych problemów. Co innego ČD. Tutaj jest kilka linii z 3 kV.
Proponuję aby SZK wykopały wielki rów z mostem zwodzonym na "korbkę" przy przystanku Svorsinovice. A-ha i wprowadziły koniecznie wizy, skoro "coś nie tego" z Czechami i Węgrami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 09-08-2014, 03:32    Odpowiedz z cytatem

Prąd stały ma swoje zalety.
1. Łatwość łączenia odcinków.
2. Możliwość oddawania energii do sieci - o ile jest na trasie sporo pociągów które to wykorzystają i nie zakłóci sygnalizacji.
3. Najważniejsze, w Polsce problemem są tory i wiara w kolej. Ile jest linii gdzie ledwie 20...50km/h mozna jechać pod siecią, a ile jest miejsc gdzie zostały same słupy. Pociągi pasażerskie coraz częściej spalinowe pod siecią, bo taniej, przynajmniej przez kilkanaście lat dopóki paliwo będzie tanie.
4. Lokomotywy są prostsze i lżejsze. Nie trzeba ogromnych ciężkich trasformatorów i prostowników. Choć historycznie dawniej istniały lokomotywy używające prądu zmiennego przez przetwornice z 1 na 3 fazy do silników indukcyjnych i nawet oddawały energię do sieci, uzyskując predkość ponad synchroniczną (w Pensylwanii słynne potężne GG) i miały np dwie prędkości jakieś 30 i 60km/h. Ale to było na 15kV 16,7Hz.

Rok temu w Arizonie widziałem piekną trasę na betonowych podkładach (o drzewa na pustyni trudno) zasilaną z 50kV ! 60Hz wożącą węgiel do elektrowni w miejscowości Page. Natrafiłem szczęśliwie nawet na pociąg.
http://www.american-rails.com/black-mesa-and-lake-powell-railroad.html

Zamiana w PL to narazie SF. Jeśli będą budowane nowe oddzielne linie, to wtedy pewnie tak będzie można, zaczynając od zera tak zrobić, dla szybkich pojedynczych pociągów jadących w dużych odstępach czasu z dużym poborem mocy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 09-08-2014, 10:24    Odpowiedz z cytatem

2. Możliwość oddawania energii do sieci trakcijnej u systemu 25 000V 50 Hz jest juz tez. To prosto u nowych lokow dziala. Zobac remont loku EU 07A s silnikami indukcijnimi! Rozruch oporowy czasami tez niebede.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

papyr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Cze 2013
Skąd: Praha

PostWysłany: 16-08-2014, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Prąd stały ma swoje zalety.
1. Łatwość łączenia odcinków.
2. Możliwość oddawania energii do sieci - o ile jest na trasie sporo pociągów które to wykorzystają i nie zakłóci sygnalizacji.

Jest mozliwosc oddawania do sieci nawet pradu zmiennego, co ciekawe.
Cytat:

4. Lokomotywy są prostsze i lżejsze. Nie trzeba ogromnych ciężkich trasformatorów i prostowników.

Dzisiaj juz wszystko sie konstruuje na silnikach asynchronicznych.

Z punktu widzenia Slowacji, zalety AC i DC:

Wygody DC 3 kV
- Istniejaca juz infrastruktura
- Istniejacy znacznie duzy tabor na 3 kV
- Tylko 2 punkty, gdzie sie spotykaja 3kV i inne napiecie - miedzy stacja Puchov DC i Dolne Kockovce AC na linii 120, oraz miedzy przystankiem Kechnec DC i stacja Hidasnemeti AC na linii 169. W przypadku przebudowy calej sieci na AC takowych punktow bylo by 5, na granicznych przejsciach Horni Lidec (CZ, DC), Mosty u Jablunkova (CZ, DC), Zwardon (PL, DC), Circ/Leluchow (PL, DC) i Cierna nad Tisou (UA, DC).
- Prad jest zuzyty bardziej rownomiernie, nie jest tak, ze kazda faza z trzyfazowego pradu ma inny pobor mocy (prad zmienny dla pociagow wykorzystuje tylko jedna z trzech faz przemyslowego napiecia w sieci).
- Na Slowacji w Preszowie znajduje sie dwojga skrzyzowan pociagu 3kV DC z trolejbusem 600V DC, spotkanie trolejbusu z 25kV AC by bylo bardziej skomplikowane
- na mostach i w tunelach mozna przewod 3 kV umiescic blizej konstrukcji mosta czy sciany tunela niz przewod 25 kV

Wygody AC 25 kV, 50 Hz:
- Mniejsze straty napiecia na kilometr, z tym idace cienkie i tudziez tanie przewody trakcyjne, brak dodatkowego przewodu wyrownywujacego straty
- podstacje mozna budowac znacznie rzadziej niz w przypadku DC
- podstacje sa znacznie mniejszych rozmiarow.
- teoretycznie unifykacja taboru elektrycznego (teoretycznie bo oprocz jazdy do Wegier i na poludniowe Morawy by sie na wszystkich granicach zawsze zmienialo napiecie, wiec unifykacja tylko dla transportu wewnetrznego).
And, last but not least
- druta pod napieciem 25 kV nie da sie przepilic pilka na izolowanym drewnianym precie. Na wschodzie Slowacji w ten sposob skradziono cale odcinki trakcji, ktora byla pod napieciem 3 kV Smile

[ Dodano: 16-08-2014, 12:13 ]
I jeszcze, zebysmy wiedzieli o co dokladnie chodzi:
Aktualnie mapa elektryfikacji Slowacji wyglada tak:
http://www.bueker.net/trainspotting/maps_slovakia.php
Ciemnoniebieskie to 25 kV, jasnoniebieskie 3 kV, czerwone 15 kV i zielone bez elektryfikacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 22-08-2014, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Zobac Púchov od Nowego roskladu bede 25 000V 50 Hz.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl