dzisiejsze ir matejko z krk do wawy... kibel! ludzie nie zmieslili sie do pociagu
_________________ "Pociąg przyśpieszony z Częstochowy do Łodzi Fabrycznej odjedzie o godz. 11:48. Dla nieznających się na zegarku: LASECZKA, LASECZKA, KRZESEŁKO, BAŁWANEK!!!"
Jestem ciekawy czy po "zabraniu" malborasów z IR Matejko bedzie on nadal jeździł na wagonach? Bo kible w tym przypadku odpadają ze względu na prędkość.A pozatym zamiast starych wagonów wolalbym zmodernizowane EN57 bo raczej "wielkopolska"ze swoimi wymaganiami nie zabierze wszystkiego najlepszego sprzetu dla siebie?
Dzisiaj IR Matejko pojechał na kiblu, ponieważ wczoraj coś się działo na trasie, skład do Warszawy miał opóźnienie ponad 800 minut, z Warszawy wyjechał zaś opóźniony ponad 140 minut. Na IR Matejko muszą być wagony, stare zdeklasowane jedynki moim zdaniem są nawet lepsze od Malborasów, także Ja za tymi wagonami płakał nie będę.Poza tym PR-y mają dość wagonów, kwestia ich rewizji, od tego mają własne zakłady, a poza tym w razie czego wszędzie poza CMK-a mogą jechać kible i ED72, także bez paniki. Może będzie można zrezygnować z części wynajmowanych loków, co pozwoliłoby ograniczyć znacznie koszty.
Dzisiaj IR Matejko pojechał na kiblu, ponieważ wczoraj coś się działo na trasie, skład do Warszawy miał opóźnienie ponad 800 minut, z Warszawy wyjechał zaś opóźniony ponad 140 minut. Na IR Matejko muszą być wagony, stare zdeklasowane jedynki moim zdaniem są nawet lepsze od Malborasów, także Ja za tymi wagonami płakał nie będę.Poza tym PR-y mają dość wagonów, kwestia ich rewizji, od tego mają własne zakłady, a poza tym w razie czego wszędzie poza CMK-a mogą jechać kible i ED72, także bez paniki. Może będzie można zrezygnować z części wynajmowanych loków, co pozwoliłoby ograniczyć znacznie koszty.
Zgadzam się, zdeklasowane jedynki są dużo wygodniejsze niż Malboro o, ile te jedynki są w dobrym stanie, bo czasem w IR "Bolko" trafiałem na syfiaste jedynki, w opłakanym stanie, a czasami trafiała się ładna jedynka i w zadbanym stanie.
Jestem przeciwny taboru EN57/ED72 na IR, więc nie wypowiadam się więcej.
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Ale my mówimy o sytuacji przejściowej, gdyby innego taboru nie było. Poza tym część relacji może być obsługiwana przynajmniej spokojnie na ED72, sama nazwa sugeruje, że ten tabor jest dedykowany do połączeń dalekobieżnych. Od nowego rozkładu nie będzie Matejki, PR-y nie spełnią minimalnej prędkości na CMK- 130 km/h.
Matejko wczoraj został odwołany z powodu uszkodzenia lokomotywy (połamanie patyków)
Opóźniony był, pasażerowie pojechali KM i EIC Sawa. Natomiast infopasażer pokazuje skład aż zjedzie, więc stąd 800 minut.
Na powrót pojechał skład zastępczy bo pewnie nie było loka wolnego.
Malborasy,kible,ED72...IC,PR,IR,Pendolino,co tam jeszcze..Pt47,Ol 49,Tr12...zapraszamy na podkarpacie
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-09-2014, 15:39
Od 1 wrzesnia zaczyna się dramat z IR-ami. Gliwice już są odcięte od Warszawy poza EIC, którego nie będzie od rozkładu jazdy grudniowego. Znowu monopol na CMK-a będzie mieć prestiżowe oszołomstwo z Pendolino na czele. Może na CMK-a dadzą minimalną od razu 200 km/h? Niestety prognozuję totalną rozwałkę połączeń dalekobieżnych od grudnia 2014. Właściwie mieszkając w Gliwicach nie mam już po co kupować Regio Karnetu za 129 zł. Chyba że ewentualnie jechać do Lublina jedynym dalekobieżnym IR-em jaki się ostał.
Pendolino wyjdzie PLK-a i InterSyfom bokiem, zniechęcają do kolei następnych pasażerów, skorzysta na tym Polski Bus. Minimalna 130 km/h jest tylko po to aby dowalić PR-om na CMK-a//// bo czy pociąg jedzie 125 km/h czy 130 to już jeden kit..... gratuluje PLK-a fawrozujące IC. Za niedługo nie będzie kto miał placić za dostęp do torów w tym tempie likwidacji...
[ Dodano: 01-09-2014, 16:03 ]
Czy IR Bolko Wrocław-Lublin zostaje od grudnia 2014 ??
Tomek-Gliwice no i co z tego, powtórze to 10000 raz, przed 2008 rokiem na CMK nie było żadnych innych składów poza Ex/IC/EC. Chcesz jeździć taniej to jeździj przez wiedenkę, właśnie robią jej modernizację, po to, żeby przez Częstochowe i Koluszki do Warszawy jeździło się szybciej. Poza tym będzie kilka składów TLK na CMK, żebyś nie marudził. Poza tym jak podnoszenie standardu podróży może wychodzić komukolwiek bokiem. Piszesz od rzeczy. PRy nie robią nic w zakresie modernizacji swojego taboru, skoro chcą być konkurencyjni, też powinni postawić na modernizację, chyba, że kupują nowe szynobusy/nowe składy elektryczne do obsługi połączeń w regionach ale to za kase z województw. Przykład elfów w świętokrzyskim czy impulsów w podkarpackim ale w kontekście połączeń dalekobieżnych nie robią zupełnie nic.
Tomek-Gliwice -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-09-2014, 18:12
Odcinanie Gliwic i likwidację połączeń TLK-a Katowice- Zielon Góra, Warszawa Gliwice etc. nazywasz gadaniem od rzeczy to ci gratuluję. Haha gadasz straszne bzdury z tym podnoszeniem komfortu podróży. Pendolino cudów nie uczyni, szczególnie w stosunku do linii kolejowych po których jeździ się 40-60 km/ h. Brak jest spójnej polityki modernizacyjnej i rozkładowejj. Strasznie dużo jeżdżę pociągami i nie wciskaj mi kitu że podniesienie prędkości minimalnej ze 125 do 130 km/h podniesie komfort podróży na CMK....
Jeszcze tylko mi napisz że przecież Polski Bus jeździ....
Katowice-Kraków E-30 nikt się jakoś nie przejmuje , bo lobby busiarskie i paliwowe oraz dzierżawca A4 zwany Staleexport już zadba żeby tam pociąg nie jeździł szybciej niż 30 km/h.....
KOMFORT MOŻNA OSIĄGAĆ WTEDY KIEDY PASAŻER BĘDZIE MIAŁ NORMALNY WYBÓR(pociągów, przewoźników etc) A SZLAKOWE POMIĘDZY NAJWIĘKSZYMI MIASTAMI WYNIOSĄ PRZYNAJMNIEJ 100-120 km/h.... Wolę kibel który jedzie niż żadnego pociągu i wiele osób myśli tak samo... Chore procedury przetargowe, bankructwa firm modernizujących aktualnie linie kolejowe i ustawowy syf(brak spec ustaw prześpieszających wydawanie decyzji, chociażby środowiskowych )
Ostatnio zmieniony przez maciej30 dnia 01-09-2014, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
Tomek-Gliwice Pendolino nie pojedzie 40-50 km/h na żadnej z tras, chyba, że w obrębie niektórych stacji. Komfortem nazywam podniesienie prędkości ze 160 do 200 na części CMKi, którą pojedzie pendolino od grudnia, taka prędkość obowiązuje od olszamowic do zawiercia. Natomiast już w tym rozkładzie nie uświadczysz ani jednej TLKi jadącej po CMK z prędkością mniejszą niż 140 km/h. Podniesienie minimalnej prędkości na CMK do 130 eliminuje składy towarowe i IR które mogą blokować szybsze składy na CMK, których to składów od grudnia będzie znacznie znacznie więcej niż teraz. z Gliwic do Warszawy będzie TLK Karkonosze, na resztę składów można dojechać do Katowic to jest tak blisko że wstydziłbyś wypisywać bzdury o odcinaniu Gliwic od czegokolwiek tam. Nie żyjesz na pustyni tylko średnio co 30 min masz pociąg do Katowic. Przecież doskonale wiesz, że od grudnia minimalna prędkość na CMK dla 98% składów to będzie 160 km/h, więc owszem jest to podniesienie komfortu, zresztą taka prędkość obowiązywała na CMK praktycznie od jej otwarcia, bo kiedy ją otwierano to była przystosowana właściwie z miejsca do prędkości powyżej 160 km/h, tyle tylko, że w początkowym okresie z powodu braku urządzeń SHP tą prędkość ustalono na 140 km/h.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-09-2014, 18:32
maciej30, Jeśli masz dostęp do starych rozkładów, zerknij ile lat temu ostatnio Gliwice nie były połączone z Warszawą żadnym bezpośrednim pociągiem dziennym
maciej30, Jeśli masz dostęp do starych rozkładów, zerknij ile lat temu ostatnio Gliwice nie były połączone z Warszawą żadnym bezpośrednim pociągiem dziennym
ale przecież będzie TLK Karkonosze, więc będzie to bezpośredni pociąg. W Gliwicach zlikwidowano wagonownie IC i zaplecze techniczne dlatego żaden pociąg jadący od strony Katowic czy Wroclawia nie moża kończyć czy zaczynać biegu w Gliwicach. Nie dotyczy PRów. Z tego też powodu od nowego RJ nie będzie żadnego dziennego pociągu Gliwice - Warszawa. Pociągi PIC mogą kończyc/zaczynać trasę w Katowicach lub we Wrocławiu. Skoro EIC i EICP skierowano krótszą trasą przez protezę koniecpolską do Wrocławia to Gliwice wypadają z siatki połączeń. Gdyby było zaplecze techniczne, tak jak kiedyś, pewnie byłby jakiś pociąg w relacji Warszawa - Gliwice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum