Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Kraków/Warszawa-Frankfurt nad Menem
Autor Wiadomość

krzysw Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Paź 2008

PostWysłany: 02-09-2014, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Kolega Okid2, juz nie moze sie doczekac spedzenia 8h w DB IC Bus Krakow-Berlin przy polaczeniu ktore podales Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 02-09-2014, 11:17    Odpowiedz z cytatem

krzysw, to był tylko przykład xD, po drugie sam wiesz jaki jest stan torowiska na odcinku Kraków- Wrocław zostawię to bez komentarza Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 08-09-2014, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Pamiętacie czasy gdy jeżdziło się bezpośrednim składem Kraków - Frankfurt/M, łączonym we Wrocławiu z grupą wagonów Warszawa - Frankfurt. W zestawieniu jechały też wagony Warszawa - Lipsk. To już sporo czasu minęło, ale jeszcze w latach 90, nie pamiętam dokładnie do kiedy, pociąg jeżdził i był jednym z najdłużej utrzymujących się bezpośrednich zagranicznych składów do Niemiec.
Kilka lat wcześniej zlikwidowano Kraków - Kolonia, z częścią wagonów do Drezna.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maciej30 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Sty 2011

PostWysłany: 09-09-2014, 16:23    Odpowiedz z cytatem

sebek napisał/a:
Pamiętacie czasy gdy jeżdziło się bezpośrednim składem Kraków - Frankfurt/M, łączonym we Wrocławiu z grupą wagonów Warszawa - Frankfurt. W zestawieniu jechały też wagony Warszawa - Lipsk. To już sporo czasu minęło, ale jeszcze w latach 90, nie pamiętam dokładnie do kiedy, pociąg jeżdził i był jednym z najdłużej utrzymujących się bezpośrednich zagranicznych składów do Niemiec.
Kilka lat wcześniej zlikwidowano Kraków - Kolonia, z częścią wagonów do Drezna.


To i tak już była okrojona relacja, bo do konca lat 80 pociąg Kraków/Warszawa - frankfurt nad menem kursował w wydłużonej relacji do Paryża Est. Ten skład nie miał prawa przetrwać z powodu wymagań niemieckiego operatora zarządzającego infrastrukturą. Niemcy wycofywały na początku ubiegłego dziesięciolecia wszystkie pociągi pospieszne "D" zastepujące je pociągami IC lub ICE. Ten pociąg nie mógł spełnić takich parametrów więc niemcy nie chcieli go więcej na swoich torach. Wtedy również na większości trasy po stronie niemieckiej wprowadzano prędkość 200 km/h a ten pociąg mógł jechać góra 160. Ten pociąg był pozostałością socjalizmu w Polsce i nie pasował do nowoczesnych niemieckich kolei więc wyleciał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl