Żeby uciąć plotki - z Krakowa do Szczecina w planach są obecnie:
- TLK Sukiennice p. CMK, Łódź
- TLK Kossak p. Wrocław
- TLK Barbakan p. Wrocław (będzie to poniekąd wydłużenie relacji TLK Lubomirski, bądź TLK Chełmoński, tego niestety dokładnie nie wiem)
- TLK Światowid p. Wrocław (w jedną stronę pojedzie z Krakowa, w drugą aż po Przemyśl)
Info na temat EC Wawel, na jego miejsce DB Regio ma uruchomić kolejną parę IRE Berlin- Hamburg(szcwgóły w najbliższym czasie) , która została bardzo dobrze przyjęta przez podróżnych
na dole szczegóły ze strony http://www.bahninfo.de/:
EC "WAWEL" wird eingestellt - Ersatz zw. HH und Berlin durch IRE Berlin
Spekuliert wurde hierüber schon lange, nun ist es offiziell: Der EuroCity "WAWEL" (EC 248/249), der täglich mit 1 Zugpaar auf der Relation Hamburg - Uelzen - Stendal - Berlin - Cottbus - Forst - Wroclaw unterwegs ist, wird zum Fahrplanwechsel am 14. Dezember 2014 wegen zu geringer Nachfrage eingestellt. Ein Ersatzangebot wird nur zwischen Hamburg und Berlin angeboten, und zwar in Form eines zusätzlichen IRE-Zugpaares, das in etwa in der Fahrplanlage des WAWEL unterwegs sein wird, d. h. im Gegensatz zum bestehenden IRE morgens ab Hamburg und abends ab Berlin. Der am 14. April an den Start gegangene IRE Berlin - Hamburg, der 1x täglich zum Festpreis von 19,90 einfach / 29,90 hin+rück unterwegs ist (BahnInfo berichtete), wird von den Fahrgästen sehr gut angenommen. Vom 7.9. bis 7.12. bietet die DB darum sonntags ein zusätzliches zugpaar an, 15.27 an Berlin Ostbf., 18.44 ab Hamburg Hbf.
[ Dodano: 01-09-2014, 14:42 ]
oraz kolejna informacja prasowa niewyjaśniająca przyczyny likwidacji połączenia EC Wawel:
Abschied vom "Wawel"
Im Gegenzug wird der EuroCity "Wawel", der ebenfalls über Berlin, Stendal und Salzwedel nach Hamburg fährt, ab 2015 eingestellt. Laut Bahn will sich die polnische Eisenbahngesellschaft aus wirtschaftlichen Gründen nicht mehr an dem Fernzug aus beziehungsweise nach Breslau beteiligen. Wegen zu geringer Nachfrage hat die Deutsche Bahn ihrerseits kein Interesse daran, die Fernzüge nach Polen vollständig aus eigener Tasche zu finanzieren. Die Verbindung war in den vergangenen Jahren wegen häufiger Verspätungen sowie schlechter Netzqualität und langer Reisezeit im polnischen Abschnitt aufgefallen. Etliche Reisende stiegen auf Fernbusse um. Der EC "Wawel" ist der letzte internationale Fernverkehrszug in Südbrandenburg.
w skrócie:
- fatalny stan taboru;
- częste opóźnienia;
-bardzo niska frekwencja;
-deficytowe połączanie;
-konkurencja ze strony przewoźników autobusowych;
w skrócie:
- fatalny stan taboru;
- częste opóźnienia;
-bardzo niska frekwencja;
-deficytowe połączanie;
-konkurencja ze strony przewoźników autobusowych;
W związku z pojawiającymi się informacjami na temat nowej siatki połączeń PKP Intercity i planowanej oferty dla Gliwic informujmey, że od grudnia na trasie Gliwice – Warszawa – Gliwice jeździeć będzie połączenie kategorii Express InterCity (EIC) . Pociąg pojedzie w atrakcyjnych godzinach. Z Gliwic wyruszać będzie w kierunku stolicy po 5 rano i będzie na miejscu ok. 8.15. Powrót planowany jest ok. 16.45 (przyjazd do Gliwic ok. 20).
Dodatkowo, poza możliwością korzystania od grudnia tego roku z pociągów Pendolino kursujących do/ z Katowic (mających zapewnione skomunikowanie z Kolejami Śląskimi), są plany by najbliższych latach nowy pociąg kursował także do Gliwic.
Źródło: intercity.pl
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 03-09-2014, 16:14
No proszę, czyli jakby się przejmowali... I "dasię" startować ze stacji bez własnej infrastruktury, wbrew temu co tu niektórzy pisali.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum