Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
Utrzymanie infrastruktury przez PLK
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 15-02-2011, 00:17    Odpowiedz z cytatem

Przyłączam się, linia C-E59/1 Nowa Sól - Zgorzelec, na odcinki Nowa Sól - Żagań jest jako technologiczne - o co w tym chodzi? Jakieś doświadczenia technologiczne będą/są przeprowadzane czy co?

geordi, masz mapke za Celńskiego

http://i6.photobucket.com/albums/y235/xzielak/5a1fb4870001b2ee.gif
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-09-2011, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Witam!
Nie wiem gdzie dokładnie umieścić swoje pytanie? Niech będzie że właśnie TU. KOMPLETNIE nie jestem zorientowany w temacie więc proszę na mnie nie krzyczeć. Oto pytanie: Czy to jest prawda że jeśli z jakichkolwiek powodów maszynista musi nagle zmienić trasę jazdy i pierwszy raz w życiu pojechać nową, sobie nieznaną trasą to pomimo DOKŁADNEJ wiedzy na temat sygnalizacji świetlnej i wszelkich "znaków drogowych" znajdujących się przy torach NIE WOLNO MU JECHAĆ WĘCEJ NIŻ 40KM/H?!?!? Mam wrażenie że wyczytałem o tym przy okazji objazdów pociągów przez Łódź i "węglówkę" spowodowanych katastrofą pod Babami. Jeśli to prawda to wydaje mi się to niepojęte. Żaden przepis nie każe kierowcy samochodu, który pierwszy raz w życiu jedzie jakąś szosą jechać np.40 km/h. Proszę o odpowiedź. Dziękuję!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 15-09-2011, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Tak może jechać nie więcej niż 40 km/h i to nie jest samochód, od maszynisty wymaga się znajomości szlaku inaczej nie może jechać szybciej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 20-09-2011, 00:25    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Żaden przepis nie każe kierowcy samochodu, który pierwszy raz w życiu jedzie jakąś szosą jechać np.40 km/h.


Ale żaden kierowca nie prowadzi kilkusettonowego samochodu z tysiącem osób.

_________________
Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lip 2010

PostWysłany: 24-09-2011, 09:50    Odpowiedz z cytatem

Między stacjami Kraków główny i Kraków płaszów aktualnie jest czynny tylko jeden tor gdyż trwają prace na mostku.Owe zamknięcie jest jakoś od początku września i ma w sumie potrwać do końca pażdziernika.Nie mogę zrozumieć tylko dlaczego na ta ważnym odcinku prace przy tym mostku trwaja niespełna osiem godzin na dobę bez dni wolnych.Kto wymyśla takie terminy wykonania pracy że można w tak ślamazarnym tempie je wykonywać a cierpią na tym pasażerowie.Dlaczego też skoro już jest zamknięty tor nie robi się komleksowej naprawy typu wymiana podkładów remont innych mostków rozjazdów itp.Chyba naprawdę żyjemy w dzikim kraju z dziką plk-ą .

_________________
DB=Doją Biedaków
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 01-12-2011, 20:51    Odpowiedz z cytatem

O niemal pół godziny skróci się podróż kolejowa na Półwysep Helski dzięki rewitalizacji i modernizacji linii kolejowej z Redy do Helu.

Umowa na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na około 60 km trasie została podpisana 5 października 2011 r. z włoską firmą Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A. Termin realizacji kontaktu wynosi 27 miesięcy. Na razie trwają prace projektowe, a prace w terenie rozpoczną się w marcu 2012 r.

Prace obejmą m.in wymianę nawierzchni kolejowej na długości ponad 10 km, wymianą podkładów na długości ponad 23 km oraz naprawę nawierzchni torowej na długości ponad 24 km,

Trasa Reda - Hel jest jednotorową, niezelektryfikowaną, pasażersko-towarową linią. Jest jedną z najpiękniejszych w Polsce. W wielu miejscach z okna pociągu widać Bałtyk. Podróż mogłaby być krótsza ale na wielu przejazdach kolejowych maszyniści zwalniają nawet do 20 km/h, aby w razie konieczności móc zatrzymać pociąg. Po rewitalizacji to ulegnie zmianie. W 23 miejscach zostaną zainstalowane aktywne urządzenia zabezpieczające -w tym, między innymi samoczynna sygnalizacja przejazdowa, telewizja przemysłowa, rogatki, sygnalizacja świetlna i dźwiękowa.

Trasa Reda - Hel jest bardzo popularna, zwłaszcza w trakcie wakacji. Prace modernizacyjne będą wymagały okresowego zamykania linii ale roboty zaplanowano w taki sposób by nie utrudniać ruchu turystycznego w sezonie wakacyjnym.

Koszt całkowity projektu to 117 mln zł brutto. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-09-2014, 18:21    Odpowiedz z cytatem

WIELKI MODERNIZACYJNY BLEF

- Trwa realizacja największego w historii polskiej kolei programu inwestycyjnego - powiedział Remigiusz Paszkiewicz, prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. - Tylko w tym roku PKP PLK zainwestuje ponad 7 mld zł, co umożliwi modernizację kolejnych 1,5 tys. km torów. Zapewnienia o największym w historii programie modernizacyjnym stały się jednym z najczęściej powtarzanych sloganów przez przedstawicieli Grupy PKP. Jest tylko jeden problem - slogan ten ma niewiele wspólnego z prawdą. W latach 1986-1990 wymieniano 1742 km torów na rok, a dziś już wiadomo, że średnia roczna wymiana torów w latach 2011-2015 nie przekroczy poziomu 1049 km.

Cały tekst w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs73.pdf

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 07-09-2014, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Nie wiedziałem, że Tramer to zwolennik 'komuny" ? No bo raczej laikiem w sprawach kolejowych bym go nie nazwał. A może jednak ?
Co do drugiej części to do wyliczanki dodał bym jeszcze linie nr 6, 8, 271 ( tzw. "nielot" C z FCC na czele).
Co do struktur PKP PLK SA - "karuzela" znowu ruszyła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-09-2014, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Inwestycje PKP przypominają film fantastyczno-przygodowy

Nie wiem, jakie dokładnie filmy oglądają władze PKP. Jednak widząc tempo przeprowadzanych inwestycji kolejowych, można sądzić, że do ich ulubionych produkcji kinowych należy "Niekończąca się opowieść". Remonty infrastruktury kolejowej ciągną się bowiem w nieskończoność, są niezwykle kosztowne i w trakcie ich realizacji często dzieją się niewiarygodne rzeczy.

Cały tekst:
http://wgospodarce.pl/opinie/16241-inwestycje-pkp-przypominaja-film-fantastyczno-przygodowy

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-09-2014, 14:32    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK twierdzi, że nie zamierza płacić wykonawcom za dodatkowe prace – informuje jeden z dzienników. Kolejna spółka rozwiązała kontrakt z powodu sporów o zapłatę za dodatkowe prace na kontrakcie z firmą podległą PKP.

Jak wskazują wykonawcy, do największych problemów z inwestorem należy m.in. niska jakość dokumentacji przetargowej, zwlekanie z podejmowaniem decyzji bądź w rażący sposób przekraczanie terminów.

PKP PLK traktuje wykonawców jak dostarczycieli kar umownych. Inwestor wymaga restrykcyjnego trzymania się programu, mimo że jest on wykonany źle.

Więcej:
http://www.radiomaryja.pl/informacje/pkp-nie-zaplaci-za-dodatkowe-prace/

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-09-2014, 21:38    Odpowiedz z cytatem

Opóźnienie w pracach modernizacyjnych na linii Warszawa - Skierniewice przekroczyło już pierwotnie zakładany całkowity okres realizacji inwestycji.

Artykuł "Jazda przez chaos":
http://www.zm.org.pl/?a=skierniewice-149

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-10-2014, 17:36    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK robi z Polaków idiotów?

Rząd, MIIR, oraz PKP PLK ze wszystkich sił pragną przekonać Polaków, że obecnie trwająca modernizacja infrastruktury kolejowej odbywa się na niespotykaną dotąd skalę a nagrodą za utrudnienia i opóźnienia pociągów będą szybkie, nowoczesne linie kolejowe. Niestety, realizowany właśnie plan wymiany torów pozostaje daleko w tyle za tym z lat 80 tych XX wieku, pozatym wisi na nas bardzo realna groźba utraty unijnych dofinansowań.

Więcej:
http://nakolei.pl/component/k2/item/4921-pkp-plk-robi-z-polakow-idiotow

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Piotr13 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lip 2013

PostWysłany: 29-10-2014, 10:14    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że robi. W Warszawie wiszą tablice, pokazujące jak to super będzie po remoncie linii do Białegostoku, że 160 km/h, nowocześnie, bezpiecznie itd. Czas przejazdu - 2,30. A ile było 2 lata temu - 2,30. Po krzywych torach. Coś tu nie gra...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-01-2015, 00:27    Odpowiedz z cytatem

MODERNIZACJA PO POLSKU

Od lat charakterystyczną cechą modernizacji realizowanych na polskiej sieci kolejowej jest degradowanie stacji do przystanków osobowych lub posterunków odgałęźnych. Skutkuje to ograniczeniem liczby punktów umożliwiających wyprzedzanie pociągów wolniejszych przez pociągi szybsze. W efekcie na świeżo zmodernizowanej linii Warszawa - Gdańsk postoje pociągów osobowych w celu wyprzedzenia przez szybsze pociągi trwają nawet trzy razy dłużej niż na zmodernizowanych liniach w Czechach.

Cały artykuł w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs75.pdf

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 10-01-2015, 01:18    Odpowiedz z cytatem

Bo i takie to modernizacje. Ja się bardzo cieszę z przywrócenia parametrów linii, itd., czekaliśmy na to tyle lat, ale modernizacja to też m.in. LCS-y. Godzące oszczędności obsady z dobrą przepustowością.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 18 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl