Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Hamulce - czarna magia
Autor Wiadomość

szewczykluk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2014
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 04-10-2014, 16:32   Hamulce - czarna magia Odpowiedz z cytatem

Witam, bardzo proszę o pomoc gdyż jako laik humanista Wink mam duży problem z zrozumieniem hamulców - mianowicie pierwsza trudność to czym się różni hamulec wyczerpalny od niewyczerpalnego tak na chłopski rozum i czy oba typy są powszechnie używane ? drugie pytanko hamulce wolnodziałający tzw towarowy i szybkodziałający czyli pasażerski - czym się różnią? czy na danych lokomotywach jest przełącznik pomiędzy jednym a drugim typem? z góry dziękuje za pomoc
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jaronx Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2014

PostWysłany: 04-10-2014, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Kolego wszystko ma swoja logikę jak sama nazwa mówi hamulec wyczerpany to taki który nie możesz użyć ponownie obecnie nie stosuje się takich hamulców, niewyczerpalny powszechnie stosowany możesz go używać tyle ile chcesz jedynie co Cie ogranicza to wydajność sprężarki. Na pozostałe pytanie nie odpowiem ponieważ otrzymałeś na pewno materiały w Cargo to instrukcja CW 1 ( Mw 56 ) . Jak czegoś nie rozumiesz to pytaj instruktora który wykłada lub kolegów z kursu. Będziesz maił jeszcze bardzo dużo zagadnień z techniki zacznij studiować materiały które otrzymałeś, szukaj w internecie polecam tą stronę klik
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 05-10-2014, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Wyczerpalny to taki, w którym da się doprowadzić do stanu, że nie będzie powietrza i nie będzie czym hamować (po iluś hamowaniach i odhamowaniach krótko po sobie). W niewyczerpalnym nie da się tak zrobić. Zależy to od zaworu rozrządczego.

A wolno- i szybkodziałający? Różnią się czasem napełniania cylindrów hamulcowych sprężonym powietrzem (i opróżniania ich z niego). Jak sama nazwa wskazuje, w hamulcu wolnodziałającym dzieje się to wolno, a w szybkodziałającym szybko. Na pulpicie jest przełącznik Towarowy-Osobowy-Pospieszny. Towarowy jest wolnodziałający, a osobowy i pospieszny - szybko. Z tym, że krótsze pociągi towarowe też mogą jeździć na szybkodziałającym - polecam instrukcje, zwłaszcza wspomnianą Mw56 - tam jest zresztą wiele innych rzeczy o hamulcu dość fajnie wyłuszczone - skoro zrozumiałem, to dobrze to zrobili Wink

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl