Stadler i Newag są w trakcie realizacji umowy z PKP Intercity na produkcję 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt3 do obsługi połączeń kategorii Twoje Linie Kolejowe. Nowe pociągi mają rozpocząć kursowanie w rozkładzie jazdy 2015/2016. Czy elektryczne zespoły trakcyjne będą dla pasażerów komfortowe i bezpieczne?
Na początku października br. rozpocznie się montaż 20 ośmioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt, jakie zamówiła 18 listopada 2013 roku PKP Intercity.
Dostarcza je konsorcjum firm Stadler i Newag, które wygrało przetarg. Pudła wagonów i wózki kołowe wyprodukuje pierwsza z tych firm, a druga zajmie się ich zabudową i wyposażeniem. Zakład Stadlera w Siedlcach będzie montował skrajne człony pociągów, a następnie całe pojazdy zostaną zespolone w fabryce Newag w Nowym Sączu.
Na mnie sprawia dobre wrazenie. Plus, to drzwi miedzy przedsionkami a przedzialem i przy przejsciach miedzywagonowych.Restauracyjny moglby byc troche wiekszy, No ale pierwsza klasa ma stoliki przy kazdym siedzeniu, wiec ujdzie. Jeszcze z przedzialu 2 klasy na czole pociagu zrobic przedzial rodzinny: 3 siedzienia podwojnych z jednej strony wymontowac i zrobic przestrzen do zabawy. Z drugiej strony te 6 miejsc na grupe czterech ze stolikiem zamienic. Miejsce na wozki jest w przedsionku.
Jestem ciekawy jak zostanie wykonane wnetrze. Mam nadzieje, ze NEWAG sie postara.
DB mogloby brac przyklad z PKP, ze poc. dalekobieznego z regionalnego nie zrobie sie tylko przez przemalowanie z czerwonego na bialy. Te wagony pietrowe zaprezentowane na Innotransie, to jak dla mnie porazka.
W końcu listopada 2014 r. PKP Intercity rozstrzygnęło opóźniony o rok przetarg na dostawę 20 wagonów. Dostawcą taboru miało być konsorcjum firm: Agencja Rozwoju Przemysłu, Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Niedawna kontrola postępowania, wykonana przez Urząd Zamówień Publicznych wykazała jednak, że przetarg był sprzeczny z ustawą o zamówieniach publicznych.
Realizacja zamówienia prawdopodobnie nie dojdzie do skutku. Prezes Urzędu Zamówień Publicznych przeprowadził kontrolę uprzednią obligatoryjną zamówienia udzielonego przez przewoźnika. Jej wynik jest niekorzystny.
W związku z ostatnimi zdjęciami zaczynam bardzo poważnie obawiać się o terminowe jazdy próbne i dostawy 20 pierwszych pojazdów z rodziny DART do PKPIC. Jestem ciekawy czy moje obawy są słuszne i czy inni tez podobne mają. 8 (nawet załóżmy 10) miesięcy na homologacje, dostawy i jazdy testowe to trochę mało a dofinansowanie wymaga rozliczenia do końca roku.
Mnie to ciekawi kto kupi od PESY Darty, które zostaną wyprodukowane. Do ruchu aglomeracyjnego nie bardzo się nadaja IC jak przepadnie im dofinansowanie przez spóźnienie z dostawami zapewne rozwiaze umowę
Martwimy się o DARTy, ale do dostawy są również FLIRTy3, wprawdzie widzieliśmy już wyprodukowane człony pierwszego egzemplarza, ale jeszcze nie słyszałem, aby ktoś widział efekt finalny, oprócz niego trzeba złożyć jeszcze 19 sztuk. Nie obawiam się, że Stadler nie zdąży, bardziej o to, czy nie przeciągną się im dopuszczenia.
Podobne obawy można mieć w stosunku do wagonów - dawny przetarg na 25 nowych sztuk z FPS nadal nie został skończony, producent męczy się sie nadal z bezprzedziałowymi dwójkami, a jeszcze pozostało kilka sztuk jedynek bezprzedziałowych. Drugi przetarg na 20 sztuk wagonów też zawisł przez kłopoty proceduralne, więc tak na prawdę Intercity może stracić dużo kasy z puli dofinansowania UE.
Na wszelki wypadek nie wymieniłem GAMY, modernizowanych wagonów w PESA, bo one też mogą się teoretycznie poślizgnąć. Dużo niewiadomych przed nami, ale warto trzymać kciuki za sukces.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum