Na e-Podróżniku oczywiście że podany jest 2013/20014, może kolega miał na myśli inny serwis (co widać po tym że każdy wyszukany pociąg co do minuty zgadza się z rozkładem rocznym 2013/2014).
Chemik przecież jest w RJ rocznym 2013/14 (jako kursujący od grudnia do maja), więc proszę nie pisać niepotwierdzonych informacji. Widać e-podróżnik po prostu zapętla rozkład.
Nie będzie pociągów do Bohumina - zarówno z Krakowa jak i z Wrocławia czy Kędzierzyna. Ministerstwo postawiło priorytet finansowy na ścianę wschodnią w tym zakresie. Na te pociągi ma być kasa a na Bohumin nie. Obstawiam że przy okazji znajdą tu kasę dla PKP IC na załatanie dziury budżetowej w wyniku przejedzenia dotacji.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-10-2014, 20:47
Jeśli to prawda, to proponuję zmienić nazwę z Ministerstwa Infrastruktury na Min. Chałtury. Nie dość że ilość miała być taka, że się śmieją w całej Europie na taką integrację, to jeszcze i to zabierają.
Ściana wschodnia - czyli 2 czy 3 pociągi do Grodna? Wąska ta ściana...
I jak zwykle się okazało, że troska Ministerstwa ogranicza się do pociągów jednej spółki. Skoro jednak nie ma nimi zainteresowania to może czas najwyższy zastanowić się nad sensem ich utrzymywania. Dotowanie połączeń kolejowych ma sens tylko przy zainteresowaniu nimi pasażerów, jeżeli tych brakuje to sprawa kompletnie nie ma sensu. Szkoda, że PR nie mogą liczyć na równie przychylne traktowanie....
Na chwile obecną żadne połaczenie nie jest pewne .Przewozy Regionalne nie podjęły decyzji które pociągi miedzynarodowe zostaną uruchomione od grudnia . Taką informację otrzymałem dzis rano.
To było do przewidzenia ale szkoda, wielka szkoda. Dobrze, że chociaż ostaną się pociągi Inter Regio między Warszawą a Poznaniem gdzie akurat są konkurencją dla PKP IC, a gdzie nigdy chętnych nie brakuje, także te składy na pewno na siebie zarobią. A może dzięki temu zmuszą IC do wprowadzenia większej elastyczności cenowej, czy pozostawienia "Weekendowej Biletomanii" na przyszły rok.
Martwi mnie w tym artykule brak pociągów Inter Regio "Warta" i "Cisy" łączących przez cały rok Warszawę z Lublinem i Chełmem, i bardzo popularnego, weekendowego pociągu IR "Bystrzyca" z Chełma do Warszawy, który na pewno uderzył ostro po pewnej części ciała to przeklęte busiarstwo. Miejmy nadzieję, że do grudnia uda się zmienić decyzję aby te pociągi jednak pozostały.
Natomiast zastanawia mnie wypowiedź odnośnie Wrocławia. Skoro pociąg IR z W-wy do Wrocławia ma pokrywać się z trasą EICP to musi jechać przez CMK. Czyli albo udało się znaleźć jakiś lepszy tabor, albo ten chory przepis o wprowadzeniu minimalnej prędkości na CMK = 130 km/h nie wejdzie jednak w życie. A jeżeli jest tak to może warto stanąć na głowie, i pozostawić tak popularny i potrzebny IR "Matejko". Bo co jak co, ale ten pociąg na pewno strat nie przyniósł nigdy tylko same zyski.
pawelu, z tego co wiem ten "chory" przepis nie będzie na razie obowiązywał na CMK. Wystarczą zatem loki które posiadają PR-y, dzięki czemu IR Piast pojedzie z Wrocławia przez Opole, Katowice, Sosnowiec, CMK do Warszawy.
W takim razie należy mieć nadzieję, że IR "Matejko" wyjedzie na tory. I najlepiej w godzinach około 18 z Warszawy jak wyjeżdżał, bo obecna pora 16:45 jest trochę za wczesna, zwłaszcza dla studentów i osób pracujących a głównie dla nich ten pociąg jest przeznaczony.
Z artykułu wyraźnie wynika, że IR Matejko już nie będzie Nie wierzę, że jest to samodzielna decyzja PR, nie zarzyna się kury znoszącej złote jaja, a same PR mówią o IR Matejko jako o ich najpopularniejszym połączeniu. Brawa dla PKP PLK.....
Zatem PR-y nie zagrożą Pendolino....Jedynym plusem jest pozostawienie w sezonie Bosmana, znów pojadę na wakacje do Świnoujścia, Wybrzeże Gdańskie i Pendolino będę omijał szerokim łukiem....
Czyli podsumujmy pojadą:
IR Mewa Warszawa - Poznań Gł. - Szczecin Gł.,
IR Portowiec Warszawa - Poznań Gł. - Szczecin Gł.,
IR Bolko Wrocław Gł. - Katowice - Lublin ( nie wskazano czy przez Olkusz czy przez CMK),
IR Mamry Olsztyn - Poznań Gł. - Wrocław Gł.,
IR Drwęca Olsztyn - Poznań Gł.,
IR Babie Lato Warszawa - Poznań Gł.,
IR Spodek Katowice - Wrocław Gł.,
IR Piast Warszawa Wsch. - CMK - Katowice - Wrocław Gł.,
oraz terminowo Lednica z Poznania Gł. do Bydgoszczy Gł.,
Szyndzielnia Wrocław Gł. - Bielsko Biała Gł.,
Giewont Częstochowa - Zakopane,
IR Lazur Łódź Kaliska - Gdynia Gł.,
IR Bosman Warszawa Wsch. - Świnoujście.
Poza IR Matejko niestety żegnamy także IR Cisy......Szkoda słów......Polski Bus z Warszawy do Lublina pojedzie 9 razy, jak rozumiem lepiej naganiać klientów konkurencji.....Tutaj fajne i bezpośrednie połączenie ze stolicą mieli mieszkańcy ziemi chełmskiej, no właśnie mieli....
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 21-10-2014, 12:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum