Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Wszystko o peronach
Autor Wiadomość

Rita Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 24 Sie 2012
Skąd: Suków-Modrzewie

PostWysłany: 07-11-2012, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Pako: I to jest to czego szukam. Dzięki! :-*

_________________
:-)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 28-10-2014, 17:45   Numery peronów do likwidacji? Odpowiedz z cytatem

Posłanka Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska chciałaby likwidacji podwójnej numeracji (torów i peronów) na rzecz podawania jedynie informacji o numerze toru. Sprawa dotyczy stosowania na dworcach kolejowych podwójnej numeracji, tj. oznaczenia liczbą zarówno peronu, jak i toru kolejowego.

Czytaj dalej: http://inforail.pl/text.php?id=67564

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 28-10-2014, 21:08    Odpowiedz z cytatem

To naprawdę ważki problem, komunikat "z toru trzeciego przy peronie drugim" jest bardzo trudny do zrozumienia, normalnie bez doktoratu ani rusz...

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 28-10-2014, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Już to sobie wyobrażam w Poznaniu, gdzie numery torów mają ZTCW numery i powyżej 50... Zresztą, jeśli ma zostać tylko jeden numer - to lepiej numer peronu. Numery torów nie są problematyczne na stacjach mających maks 3 perony, ale np. we wspomnianym Poznaniu nie dość, że tych peronów jest sześć (nie licząc peronów opisanych jako A i B) w układzie od środkowym (6-5-4-stacja-1-2-3), to jeszcze numery torów i powyżej 50... Taki spiker zapowie "Pociąg REGIO(...) stoi na torze 52-gim" - i weź znajdź ten tor!

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-10-2014, 06:48    Odpowiedz z cytatem

EU07-469,
No to też inna sprawa, co za debil stosuje do informacji pasażerskiej taką chorą numerację torów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 29-10-2014, 08:52    Odpowiedz z cytatem

A ja myślę, że to nie jest zły pomysł. Rozwiązanie takie funkcjonuje w Niemczech.
Tablice informacyjne wskazują drogę do danego toru/grupy torów.
Tutaj widać przykład z dworca Berlin Hbf.:
Obrazek dość duży, więc nie wklejam bezpośrednio
Tory 1-8 w dół, tory 11-16 w górę.
Jakby to miało wyglądać, gdyby na tablicach miały być zarówno numery torów, jak i peronów.
W rozwiązaniu z samymi numerami torów, pasażer ma tylko 1 liczbę do zapamiętania (dotyczącą miejsca zatrzymania pociągu, bo tak naprawdę musi znać jeszcze inne, ale o tym zaraz), a wchodząc na peron nie zastanawia się, z której krawędzi odjedzie jego pociąg (to byłaby wada rozwiązania z podawaniem tylko numerów peronów).
Zapamiętanie 1 liczby może i jest trywialne, ale zwykle pasażera interesuje też numer wagonu, a co za tym idzie również sektor oraz numer miejsca siedzącego.
Taki prosty gest w stronę pasażera, jak usunięcie potrzeby znajomości numeru peronu, przy odpowiednim oznaczeniu dróg dojścia do poszczególnych torów, byłby moim zdaniem pozytywnie odebrany. Jakiś powód musi być, że to się sprawdza w innych krajach.
Jeśli pasażer wchodząc na dworzec widzi tablicę wskazującą, że tory 1-7 w lewo, a tory 50-56 w prawo, to naprawdę nawet Poznań Główny z tą swoją dziwaczną numeracją nie będzie problemem. W takim terminalu C lotniska Tegel w Berlinie jest około 80 bramek i nikt się nie denerwuje, ani nie gubi. Dlaczego? Bo drogi dojścia są dobrze oznaczone.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 29-10-2014, 09:55    Odpowiedz z cytatem

To by trzeba zmienić całą filozofię numerowania torów na Pkp, Niemcy nie maja takiego kręćka na parzystość i nieparzystość. Raczej bym się zastanowił czy pasażerowi potrzebny jest numer toru, numer peronu zasadniczo wystarczy żeby dotrzeć potem jest wyświetlacz są tablice na wagonach. Ciekawe czy szwagier posłanki nie produkuje tablic peronowych??

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ElmoVanKielmo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2012

PostWysłany: 29-10-2014, 11:32    Odpowiedz z cytatem

No tak, byłoby znakomicie, gdyby przy okazji "ktoś" zrozumiał, że numeracja torów dla potrzeb zarządcy infrastruktury i przewoźników, a numeracja dla potrzeb informacji dla pasażerów to 2 różne sprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 29-10-2014, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Borys_q napisał/a:
To by trzeba zmienić całą filozofię numerowania torów na Pkp, Niemcy nie maja takiego kręćka na parzystość i nieparzystość. Raczej bym się zastanowił czy pasażerowi potrzebny jest numer toru, numer peronu zasadniczo wystarczy żeby dotrzeć potem jest wyświetlacz są tablice na wagonach. Ciekawe czy szwagier posłanki nie produkuje tablic peronowych??


Doprawdy ? To polecam pojechać do Niemiec i sprawdzić. Tylko nie dawaj przykladu Berlina Hbf. Bo ja mogę przytoczyc stację Gdynia Główna.

[ Dodano: 29-10-2014, 20:50 ]
Cale zamieszanie wxięlo się z publikacji r.j. od 2 lat. Pewe biuro w Centrali zdeydowało , iz na plakatach r.j. oprocz numerów peronów podawane sa numery torów. Wg mnie albo przechodzimy na system numeracji krawedzi ( jak w cywilizacji). Albo pozostajemy jak do tej pory przy numeraji peronów.

[ Dodano: 29-10-2014, 20:58 ]
ElmoVanKielmo napisał/a:
No tak, byłoby znakomicie, gdyby przy okazji "ktoś" zrozumiał, że numeracja torów dla potrzeb zarządcy infrastruktury i przewoźników, a numeracja dla potrzeb informacji dla pasażerów to 2 różne sprawy.


Ktoś czyli kto ? Na wielu stacjach zapowiadaniem pociagów zajmują sie dyz. ruchu. I teraz w syt. 'wew.' stosują nomenklature kolejową. Natomiast "na zew" mają stosować "normalną' ? Ciekawe co będzie wcześniej kiedy sie pomylą - "bum" czy pasażer ( źle poinformowany} zostanie na peronie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 29-10-2014, 21:11    Odpowiedz z cytatem

Bierzmy przykład od innych. W Niemczech nie podaje się peronów i torów tylko "Gleis", czyli "tor". I tak, peron pierwszy to na przykład Gleis 1 i 2, peron drugi to Gleis 3 i 4, peron trzeci to Gleis 5 i 6, itd.

No ale Polska to nie Niemcy. U nas kolej jest dla kolejarzy a nie dla pasażerów, stąd idiotyczne oznaczenia i komunikaty na dworcach, jak np. "Pociąg wjedzie na tor 57 przy peronie 5 B". Analogiczna zapowiedź w Niemczech brzmi "Pociąg wjedzie na tor 2". Jest to komunikat prosty i dla każdego zrozumiały, nawet dla cudzoziemców.

Na polskich dworcach nawet jeśli peron ma tylko jedną krawędź peronową to szczekaczka i tak zapoda numer toru i numer peronu, co już zakrawa na absurd.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 29-10-2014, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Doprawdy ? To polecam pojechać do Niemiec i sprawdzić. Tylko nie dawaj przykladu Berlina Hbf. Bo ja mogę przytoczyc stację Gdynia Główna.


Ale, że o co chodzi bo albo ja jestem za głupi albo twój komentarz jest bez sensu.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wielkopolanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 29-10-2014, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Obecny system w Poznaniu z numeracją peronów, torów jest dobry, w tym wprowadzenie sektorów. W Poznaniu na jednym peronie często znajdują się 3 lub 4 składy (dwie krawędzie). Jedynie zapowiedź może być konkretniejsza co do tego w których sektorach znajdują się te pociągi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-10-2014, 23:19    Odpowiedz z cytatem

ElmoVanKielmo, niestety na zdecydowanej większości stacji w Polsce tory są numerowane względem toru nr 1 na przebiegającej przez stację głównej linii. Podam przykład z mojej rodzinnej Jeleniej Góry. Tam główną linią jest D29:274. Pierwszy tor tej linii (prawy w kierunku Goerlitz) przebiega przy krawędzi peronu nr 3. Drugi (prawy w kierunku Wrocławia Świebodzkiego) - przy peronie nr 2. Przy obu tych peronach mamy po jeszcze jednej krawędzi. Mamy też podzielony na trzy czołowe krawędzie peron 1 (obecnie żadna krawędź nie jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim, a tory służą jako postojowe) oraz jednokrawędziowy peron 4. Numeracja torów wygląda tak (nr toru/nr peronu): 10/1B; 6/1A; 18/1C (po drugiej stronie stacji w stosunku do 1A i 1B); 4/2; 2/2; 1/3; 3/3; 5/4. System z Berlina raczej by się nie sprawdził.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

barciur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Paź 2014

PostWysłany: 30-10-2014, 00:34    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Na polskich dworcach nawet jeśli peron ma tylko jedną krawędź peronową to szczekaczka i tak zapoda numer toru i numer peronu, co już zakrawa na absurd.

Na nowopowstałym przystanku Lublin Ponikwoda (jednotorowa linia nr 30) nagrano automatyczną zapowiedź. Na początku było "pociąg regio do stacji Lublin wjedzie na przystanek osobowy Lublin Ponikwoda".
Po jakimś czasie najwyraźniej komuś to się nie podobało i teraz dumnie brzmi "wjedzie na tor pierwszy przy peronie pierwszym". Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-02-2015, 12:57   Koniec z absurdem zbyt długich peronów Odpowiedz z cytatem

"Pochodzące z 1998 r. rozporządzenie stawiało wymóg, by perony kolejowe liczyły od 200 do 400 metrów długości. Wymóg ten coraz bardziej odstawał od realiów obsługi taborowej połączeń regionalnych. Dwuczłonowe pojazdy SA134 – z najliczniejszej na polskich torach serii szynobusów – liczą 42 metry długości" - tekst "Koniec z absurdem zbyt długich peronów" z ostatniego numeru "Z Biegiem Szyn" na stronie stowarzyszenia Zielone Mazowsze:

http://www.zm.org.pl/?a=perony_kolejowe-152

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl