Ja słyszałem o nowej kategorii pociągów o nazwie IC. Miały by to być szybkie pociągi w taryfie TLK i prawdopodobnie tą kategorią będą objęte pociągi z Krakowa do Wrocławia przez Częstochowę. Jednak patrząc na logikę, to TLK jadące do Warszawy przez CMK też powinny być tą kategorią objęte.
Ale to nie jest jeszcze rozkład zamknięciowy. Więc na pewno się zmieni.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2014, 14:53
ufoludek, masz racje. Wyszukiwarka pokazuje rozkład roczny, w którym zapewne znajduje się mnóstwo błędów. Wzorując się na pierwotnej wersji obecnego rozkładu, to wiele pociągów zawartych może w ogóle nie wyjechać.
Z mojego punktu widzenia, to najbardziej mi się podoba całoroczny "Monciak" łączący Podkarpacie (Przemyśl i Zagórz) z Warszawą i Trójmiastem. Jest to szybkie połączenie nocne, meldujące się o sensownych godzinach tak w Warszawie, jak i w Trójmieście. Nie wiem co o tym sądzicie, ale byłoby ciekawie jakby "Monciak" odbijał w Działdowie do Olsztyna i dalej przez Elbląg do Trójmiasta. Wydłużyłby się nieco czas przejazdu,ale wówczas Olsztyn i Elbląg zyskałyby chociaż jedno nocne połączenie, którego tam bardzo brakuje.
Jest też kilka absurdów. Jednym z nich jest pociąg "Oleńka" z Krakowa do Częstochowy przez Wadowice i Bielsko i to w dodatku w beznadziejnych godzinach kursowania. Szykuje się kolejny tlenowóz. Relacja "Oleńki" miała by sens gdyby jechał z Warszawy przez Częstochowę - Katowice - Bielsko - Wadowice do Zakopanego, wyjeżdżając z Warszawy w sobotę z rana i wracając z Zakopanego w niedzielne popołudnie (w sezonie mógłby jeździć nawet codziennie). Gdyby ten skład był zestawiony z jednostek ED74, można by się było pokusić o wjazd kieszeniowy do Rabki, która nie posiada bezpośredniego połączenia dalekobieżnego.
Kolejne absurdy to TLK "Noteć" z Katowic do Bydgoszczy przez Ostrów i Poznań, sezonowe "Wydmy" odbijające w Zawierciu na CMK i Tomaszów, "Mamry" jadące do samej Jeleniej Góry jako IR i to zaraz za osobówką KD, oraz "Podhalanin" dublujący się w niewielkich odstępach czasowych z "Przemyślaninem". W tym ostatnim przypadku lepiej by było stworzyć sezonową grupę wagonów Zakopane - Szczecin włączaną w Płaszowie do "Przemyślanina" lub zostawić "Podhalnina" w obecnej formie, "Przemyślanina" przetrasować przez Wrocław. Nocne połączenie Podkarpacia i Małopolski z Dolnym Śląskiem bardzo by się przydało, bo nawet Polski Bus nie ma połączenia takiego żeby nad ranem był we Wrocławiu, więc połączenie mogło by się przyjąć. Dodatkowo Wrocław by zyskał wczesnoporanne połączenie z Poznaniem i Szczecinem.
Nie wiem co o tym sądzicie, ale byłoby ciekawie jakby "Monciak" odbijał w Działdowie do Olsztyna i dalej przez Elbląg do Trójmiasta. Wydłużyłby się nieco czas przejazdu,ale wówczas Olsztyn i Elbląg zyskałyby chociaż jedno nocne połączenie, którego tam bardzo brakuje.
Po co? Skoro można dojechać do tego pociągu innymi pociągami do Iławy i Malborka.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2014, 18:31
Cytat:
Nie wiem co o tym sądzicie, ale byłoby ciekawie jakby "Monciak" odbijał w Działdowie do Olsztyna i dalej przez Elbląg do Trójmiasta. Wydłużyłby się nieco czas przejazdu,ale wówczas Olsztyn i Elbląg zyskałyby chociaż jedno nocne połączenie, którego tam bardzo brakuje.
Już czas przejazdu jest niekonkurencyjny. Wybacz. Z całym szacunkiem, ale ten pomysł jest poprostu śmieszny.
Analizując wcześniejsze zapowiedzi i porównując z tym co już niby wiadomo, to odnoszę wrażenie, że jeszcze nie wszystkie pociągi zostały wprowadzone do tej wyszukiwarki. Przykładowo brakuje mi zapowiadanej pary Rzeszów-Tarnobrzeg-Rzeszów. A coś czuję że tych braków jest więcej.
faktycznie - Kędzierzyn dostał po plecach. Czas by wyremontować i linię z Opola do Kędzierzyna.
Remont ponoć najwcześniej za 3 lata.
Co do Kędzierzyna to nie jest aż tak źle, a wręcz uważam że będzie nawet lepiej, ale zaznaczam że jest to moja subiektywna ocena i dotyczy moich potrzeb przewozowych. Fakt, 6 par TLK jedzie przez Strzelce, a jeszcze inne przez protezę, ale najważniejsze (czyli takie dla których nie ma alternatywy), a więc KARKONOSZE i GWAREK jadą przez KK. Oprócz tego wszystkie IR również przez Kędzierzyn a ich oferta na trasie Wrocław-Katowice będzie podobna jak obecnie mimo ogólnych cięć. Do Katowic czy Wrocławia i tak raczej nie jeździ się TLK ze względu na wysokie ceny na krótkich odcinkach, a jak ktoś chce jechać dalej to w dzień nie ma problemu z podjechaniem do Opola czy Gliwic. Najbardziej cieszy powrót KARKONOSZY, bo oznacza on możliwość dostania i wydostania się w środku nocy, likwiduje absurdalną 10-godzinną dziurę w połączeniach między Katowicami i Wrocławiem jak również umożliwia dostanie się do Warszawy na rano. Obecnie z KK do Warszawy jesteśmy w stanie dotrzeć najwcześniej na ok. 11:00 GÓRNIKIEM, a jak chcemy taniej to w ogóle na popołudnie. W nowym rozkładzie będzie również fajne połączenie na PENDOLINO z Opola, którym będzie można być w Warszawie na ok. 10:00. Minusem jest brak możliwości dojazdu na GÓRNIKA do Gliwic co w ogóle byłoby już rewelacją bo pozwalałoby być w Warszawie na ok. 9:00. GWAREK z kolei umożliwia wczesny dojazd i popołudniowy powrót z Wielkopolski, którego w obecnym rozkładzie również brakuje (niestety w obie strony nie da się na niego dojechać/wrócić zarówno z Gliwic jak i Kluczborka).
Mnie osobiście interesują również połączenia Kędzierzyna z Olsztynem i tutaj jest znaczna poprawa. Teraz jadąc w nocy muszę robić koło Kędzierzyn-Wrocław-Ostrów-Warszawa-Olsztyn, od grudnia będę mógł normalnie Kędzierzyn-Katowice-CMK-Warszawa-Olsztyn. Jadąc w dzień i chcąc być na wczesne popołudnie (czyli i tak najwcześniej ok. 17:00 bo inaczej się nie da) mam do wyboru albo EIC albo jazdę kiblami
Kędzierzyn-Wrocław-Ostrów-Poznań-Toruń-Olsztyn, od grudnia będą połączenia TLK zarówno trasą Kędzierzyn-Katowice-CMK-Warszawa-Olsztyn jak i Kędzierzyn-Wrocław-Leszno-Poznań-Olsztyn (z przecieków wynika że przez Poznań nawet wagony bezpośrednie) i w Olsztynie będzie można być już w
okolicach 14-15. A używając EICP można dotrzeć nawet na 13:00 wyjeżdżając przed 5:00.
Przydałby się jeszcze powrót TLK PRZEMYŚLANIN oraz porannego IR CHEMIK z rozkładu 2012/2013 (ale o tym drugim to nawet nie śmiem marzyć, cieszę się że ma być chociaż PIAST).
Na pewno psioczyć będą osoby, które jeżdżą bezpośrednimi TLK-ami z KK do Krakowa. Od grudnia bezpośrednie połączenie między tymi miastami będzie aż jedno...
_________________ Pozdr.
Grzesiek
Ostatnio zmieniony przez Kolejoman2 dnia 01-11-2014, 19:09, w całości zmieniany 2 razy
Nie wiem co o tym sądzicie, ale byłoby ciekawie jakby "Monciak" odbijał w Działdowie do Olsztyna i dalej przez Elbląg do Trójmiasta. Wydłużyłby się nieco czas przejazdu,ale wówczas Olsztyn i Elbląg zyskałyby chociaż jedno nocne połączenie, którego tam bardzo brakuje.
Trochę bez sensu żeby pociąg z Warszawy do Gdyni robił takie koło.
Zgadzam się w 100 % że Olsztyn powinien mieć nocne połączenie, ale powinien to być pociąg jadący z Ełku/Suwałk w kierunku Warszawy i dalej gdzieś na południe.
_________________ Pozdr.
Grzesiek
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2014, 19:24
Kolejorz91, roman_bukowno, Kolejoman2, ok, wycofuję się z propozycji "Monciaka" przez Olsztyn
Tak myślałem co innego by do Olsztyna od strony Warszawy można było wydłużyć (przynajmniej w sezonie) żeby nie uruchamiać nowego pociągu, ale nic sensownego mi do głowy nie przychodzi
Co do TLK do Wrocławia, to jest jakiś konkretny powód przetrasowania ich na Strzelce, czy to tylko kaprys PKP IC?
Kompleksowo zmodernizowana linia Opole-Gliwice do 120 km/h i rozsypujące się podkłady w Kędzierzynie, przez co czas przejazdu przez Strzelce jest o ok. 30 minut krótszy.
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-11-2014, 19:57
Cytat:
żeby nie uruchamiać nowego pociągu, ale nic sensownego mi do głowy nie przychodzi
No powiem Ci, że ciężko jest tutaj musiałaby być nowa relacja. I być może dlatego takiego pociągu niema i w najbliższym czasie nie będzie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum