Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
PR likwidują IR "Matejko"
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-12-2014, 23:04   PR likwidują IR "Matejko" Odpowiedz z cytatem

Jako pasażerowie jesteśmy oburzeni informacją o likwidacji połączenia kolejowego między Krakowem a Warszawą, dotychczas obsługiwanego przez pociąg "Matejko". Zastąpienie go przez dużo droższe "Pendolino" zmusi ogromną część osób do znalezienia innego, tańszego środka transportu, co z całą pewnością wpłynie negatywnie na wyniki finansowe PKP.

Dobrze rozwinięty oraz dostępny obywatelom zbiorowy transport publiczny jest gwarantem zrównoważonego rozwoju społecznego i gospodarczego kraju. Z tego powodu likwidacja tańszych połączeń kolejowych doprowadzi wyłącznie do pogorszenia sytuacji pasażerów o średnich lub mniejszych dochodach.

Nie zgadzamy się na takie rozwiązanie.

Domagamy się powrotu "Matejki" na dotychczasowych warunkach!

źródło:
https://www.facebook.com/events/535538729916266/

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 09-12-2014, 10:03    Odpowiedz z cytatem

A co ma tzw.PKP do pociagu uruchamianego przez PR "matejka"

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-12-2014, 11:42   

bert, ma. Zarządca infrastrukury, czyli PKP PLK zaproponował PRom bardzo niekorzystne godziny. W kierunku Warszawy ten pociąg miał wyjeżdżać z Krakowa około południa, natomiast w drodze powrotnej miał jechać tuż za TLK "Mazury". Z racji tego że IR to połączenie komercyjne musi na siebie zarobić, a w tej formie jaką zaproponowały PKP PLK z tego pociągu korzystało by mniej pasażerów niź obecnie.
Przez likwidacje "Matejki" z torów znikają uczestnicy katastrofy pod Szczekocinami. Co prawda miał wrócić TLK "Brzechwa", ale PKP IC zmieniły nazwę tego pociągu na "Karpaty".
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-12-2014, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Wyborcza zapowiada interwencję u Wasiakowej w tej sprawie. No zobaczymy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-12-2014, 14:49    Odpowiedz z cytatem

sheva17, rozumiem, że "Wyborcza" jako propagandowa tuba rządu Tuska a teraz Kopacz może coś mieć do Wasiakowej. Ale co Wasiakowa ma do PR? Przecież przed kilkoma laty rząd PO-PSL definitywnie odciął się od PR, przekazując je samorządom.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Elektronik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2011
Skąd: Kraków

PostWysłany: 09-12-2014, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Ale co Wasiakowa ma do PR? Przecież przed kilkoma laty rząd PO-PSL definitywnie odciął się od PR, przekazując je samorządom.

Pewnie pani minister będzie "robić" wszystko co może w swojej "kolejowej mocy" w sprawie interREGIO "Matejko", i skończy się na tym, że "niestety, nic się nie dało zrobić...".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 09-12-2014, 15:19    Odpowiedz z cytatem

może wpłynąć na PLK żeby zgodzili się wytrasować Matejkę w korzystniejszej porze, zawsze dobrze IR życzyłem ale jakoś nie widzę jak ten skład (nawet fajny) z czeskim traktorem na czele jedzie między EP-09/Dziobakami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-12-2014, 15:28    Odpowiedz z cytatem

khamul, nie żartuj! PKP PLK podlega PKP SA. Szefem Grupy PKP jest Jakub Karnowski. Do niedawna minister Maria Wasiak była jego zastępcą. Oboje znają się dobrze od wielu lat, jeszcze z czasów rządu AWS-UW, Wasiakowa kręciła się wtedy przy ówczesnym ministrze transportu (Syryjczyk), a Karnowski przy ówczesnym ministrze finansów (Balcerowicz). Więc co Wasiakowa może wymóc na swym koledze z PKP Karnowskim w sprawie interREGIO? Chyba tylko tyle, żeby PKP PLK całkowicie uwaliły IR, szczególnie te na linii E-20, gdzie jeszcze jest największa konkurencja.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 09-12-2014, 15:34    Odpowiedz z cytatem

Wymóc może wszystko, pytanie co chce Wink
Nie sądzę żeby ta interwencja Koszernej cokolwiek zmieniła w tej sytuacji, taka teoria przez różowe okulary Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-12-2014, 09:06   

Temat likwidacji IR "Matejko", który musiał ustąpić droższym połączeniom został poruszony także na stronie TVP INFO
Powrót do góry

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 10-12-2014, 09:13    Odpowiedz z cytatem

Uruchomienie Matejki i tak jest niemożliwe z braku wagonów,PR od 14 grudnia kieruje zmodernizowane wagony do obsługi polaczeń wychodzących z województwa wielkopolskiego.

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 10-12-2014, 10:46    Odpowiedz z cytatem

No to slbo by na starych albo kiblem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-12-2014, 11:07   

bert napisał/a:
Uruchomienie Matejki i tak jest niemożliwe z braku wagonów,PR od 14 grudnia kieruje zmodernizowane wagony do obsługi polaczeń wychodzących z województwa wielkopolskiego.

Co do województwa wielkopolskiego, to się tak zastanawiam czy tam jest jakiś pępek świata? Nie dość że najwięcej pociągów IR które pozostaną będą jeździć przez Wielkopolskę, to w dodatku regio na zmodernizowanych wagonach, a reszta niech się męczy w starych kiblach. Przecież jakby nie patrzeć to PR-y są własnością wszystkich marszałków i tabor powinien być jakoś sprawiedliwie rozdzielony w całej Polsce. Najpierw Łódź się woziła w TLK w standardzie EIC, a teraz Wielkopolska się będzie wozić klimatyzowanymi wagonami w Regio. Coś tu jest nie hallo. Evil or Very Mad
khamul napisał/a:
No to slbo by na starych albo kiblem Wink

Nie przejdzie. Na CMK minimalna szybkość to 130/h. Chociaż zastanawiam się nad małopolskim asynchronem (ED72-005), który przecież jest własnością PR-ów. On nie ma przypadkiem podwyższonego v=max do 130? Niestety, ale asynchron jest tylko jeden i w razie awarii by była lipa... Sad
Powrót do góry

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 10-12-2014, 11:26    Odpowiedz z cytatem

A nie 120 na CMK ?
Czeskie 163/ EU07 maja 120 a jezdziły cmk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

calsberg Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Lis 2010

PostWysłany: 10-12-2014, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Na zakup wagonów pieniądze wyłożył marszałek woj. Wielkopolskiego - więc gdzie wg Ciebie te wagony powinny jeździć? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl