Jest krótka lista wykonawców odcinka Krzeszowice – Kraków Mydlniki, niedługo ogłoszone zostaną przetargi na prace od Krzeszowic w kierunku Katowic. PKP PLK zapewniają, że ślimacząca się od lat modernizacja trasy łączącej Kraków z Katowicami niedługo przyspieszy.
Jest przetarg na modernizację krakowskiego odcinka E30. Nowy przystanek: Bronowice.
PKP PLK ogłosiło przetarg na modernizację torów od stacji Kraków Główny Towarowy do stacji Mydlniki. Prace obejmą budowę nowego przystanku osobowego Kraków Bronowice.
Prace obejmą też przebudowę wiaduktu kolejowego WK-44 (km 65,840 linii 133) i budowę skrzyżowania dwupoziomowego (wiadukt kolejowy w km 66,685 linii 133), oraz nowego przystanku osobowego Kraków Bronowice. Złożą się na niego dwa perony przy linii nr 133, dwa perony przy linii do MPL Balice, oraz przejście podziemne.
"Negocjacje nowego Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 (RPO) z
Komisją Europejską idą "bardzo trudno" - powiedział w środę marszałek woj. śląskiego Mirosław Sekuła.
(...)
Jak relacjonował, negocjatorzy z regionu przekonują m.in., że jeżeli rozpoczęty program nie zostanie zakończony, nie będzie spełniał swej funkcji prorozwojowej. "KE mówi nam tak: wszystko przeznaczacie na drogi, a co najmniej połowa musi iść na infrastrukturę kolejową" - wskazał marszałek. Dodał, że Komisja próbuje wpłynąć na zmianę projektu RPO, a samorządowcy próbują przekonywać, że to oni mają rację.
W jego opinii w podobnej sytuacji są praktycznie wszystkie samorządy województw negocjujące obecnie swoje programy. Marszałkowie stoją bowiem na stanowisku, że dopóki w Polsce nie zostanie zmieniona struktura kolei, nie należy wkładać w nią tak dużych pieniędzy, jak chce tego KE,ponieważ posłużą one utrwaleniu złej sytuacji.
Sekuła wskazał m.in., że obecnie - zgodnie z polskim prawem - monopolistą w zakresie inwestycji w infrastrukturę kolejową są spółki z grupy PKP. Oznacza to, że jeśli samorządy chcą inwestować w linie kolejowe, muszą przekazywać środki na ten cel spółce PKP Polskie Linie Kolejowe.
Marszałek podkreślił, że rozwiązaniem byłoby zdjęcie z PKP PLK monopolu dotyczącego inwestycji. "Jeżeli ten monopol zostałby zdjęty, moglibyśmy np. razem z woj. małopolskim podjąć się programu szybkiej kolei Katowice-Kraków" - zasygnalizował. "
Sorry, ale to chyba normalne, że za sieć kolejową Polski odpowiada PKP PLK. Ja o tym przedsiębiorstwie myślę różne rzeczy, ale należy je (PLK) naprawić, zaś samo to, że zarządza siecią jest zdrowe. Co oni by chcieli jeszcze sieć podzielić?
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Od wigilijnego wykolejenia pociagu towarowego trwa koszmar na trasie do Katowic. Dzisiejszy regio 6:57 dojechal do KBP o 8:00. 11 km w 63 min zamiast 18 min, a sa i bardziej opoznione.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Bez komentarza, komuś bardzo zalezy aby nawet przetargi nie doszły do skutku!!
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-01-2015, 13:10
Niestety, ale sprawdza się coś, o czym wszyscy zainteresowani wiedzą, rozmawiają między sobą, ale nikt nie odważy się powiedzieć o tym głośno publicznie, gdyż PKP straszy pozwami sądowymi za "pomówienia", a dla pracowników kolei dodatkowo konsekwencjami dyscyplinarnymi. To jest bardzo śmierdząca sprawa, do tego stopnia śmierdząca że Prokuratura, CBA czy UTK nie mają odwagi tego ruszyć. Natomiast samo PKP PLK, jak się ruszy temat na ich facebookowym profilu, to albo nabiera wody w usta, albo wypisuje kretyńskie tłumaczenia, którymi ośmieszają i kompromitują się po całości. Czy tam pracują ludzie tak ograniczeni, że myślą że opinia publiczna to debile więksi od nich i to łykną?
PKP PLK jest warszawskie co widać po działaniach i nie zniesie istnienia czegoś "przejezdnego nie przez Warszawę"! Zablokowano mnie już na "Rynku Kolejowym" oraz na facebookowym profilu PKP PLK oskarżając o SPAM. Widocznie nie znają definicji SPAMU.
Co do tych nieszczęsnych 78 kilometrów - jako dziecko podróżowałem z Krakowa do Katowic 1h 15m. To były lata 60-te. Później czas się wydłużał aż wreszcie w 2010 nadeszła "modernizacja" i podróż koleją praktycznie przestała istnieć. Trudno się dziwić jeżeli trwa ponad 2h. Zabawa dla cierpliwych. No i koszt bodaj 18 zł osobowym i 23 zł TLK. Prędkość zawrotna 36 km/h. Skandal by linia potencjalna dla 3 miliony klientów była "olewana" przez PLK. I nie jest to zniesławienie tylko stwierdzenie faktu.
Pewnie doliczył do 1400 km 77 km między Krakowem a Katowicami
77 km to "pomnik" upadku polskiej kolei. XXI wiek i prędkość przejazdowa 36 km/h między pierwszą i trzecią aglomeracją w Polsce!!!!! No tak niech - se jadą busem!!!!!!
Jesteś pan kłamcą Folejewski i sabotażystą skoro od 2010 roku mając środki nie potraficie zmodernizować Kraków - Katowice!! Olewacie w PLK 4 miliony potencjalnych klientów
Ostrożnie chciałam ogłosić, że wobec uzyskania kompletu dokumentów od dnia 7 kwietnia 2015 r. w końcu RUSZAJĄ (tak, to jeszcze te ostatki optymizmu...) prace na E-30, odcinek Zabierzów - Kraków Mydlniki. Około 6 par pociągów pasażerskich wylatuje z rozkładu, a "Silesia" z Krakowa do Pragi/Budapesztu/Wiednia pojedzie linią nr 94 przez Skawinę i Spytkowice
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum