Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Dodatek D - dokument który niszczy kolej
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-01-2015, 19:17   Dodatek D - dokument który niszczy kolej Odpowiedz z cytatem

Zmiana kierunku jazdy składu elektrycznego zajmuje dziś minimum 10 minut, w PRL-u: 2-5 minut. Dzielenie składu – odjazd pierwsza część składu po 8 minutach, druga po 12-tu – w Europie te czynności zajmują 2-3 minuty. Na odcinku Katowice – Katowice Ligota kolejny pociąg może jechać po poprzednim po minimum 6 minutach, podczas gdy 15 lat temu jechał już po trzech. W węźle warszawskim pociągi muszą przystawać na 27 stacjach przez aż minutę, podczas gdy w PRL-u przy 3 razy większych przewozach było takich miejsc tylko 7. Kto sztucznie hamuje pociągi w Polsce?

Cały tekst:
http://czt.org.pl/aktualnosci/kolej/item/110-dodatek-d-dokument-ktory-niszczy-polska-kolej

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 05-01-2015, 06:08    Odpowiedz z cytatem

A może to jest konieczne - bo przy obecnym stanie infrastruktury i srk, gdy pieniądze na utrzymanie stanu technicznego rozchodzą się do kieszeni róznych krewnych i znajomych królika, a jeździ się ciągle na Sz - jakby zachowywać standardy choćby z PRL - byłyby co tydzień Szczekociny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 05-01-2015, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Raczej nie.
W tekście nie ma mowy o żadnych wytycznych, choćby haczących o Sz, natomiast - jeśli chodzi o realizację przebiegów zorganizowanych - pod względem bezpieczeństwa nie ma żadnej różnicy, czy odbywają się one co pięć minut, czy co kilka sekund.
Stan infrastruktury nie ma także nic do czasu zmiany kabin, czy postoju na przystankach
Chociaż, z tym ostatnim nie można przeginać w żadną stronę. Minutka postoju, przysługująca co któryś tam przystanek, daje pewną elastyczność rozkładu - można nią trochę manipulować i nadrabiać.
Gdzie indziej maszyniści skarżą sie na zbyt "napięte" czasy jazdy.
Podejrzewam, że jeśli by zacząć szukać, kto przyczynił się do zapisów owego "dodatku", mogłoby się okazać, ze stoją za tym również "Miętkowi".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 05-01-2015, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Bo stoją za tym na 100%
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 05-01-2015, 17:20    Odpowiedz z cytatem

A może ma to związek z tym, że kiedyś na kolei pracowało X razy więcej osób w utrzymaniu? Toromistrzów, obchodowych, pracowników stacyjnych itd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 05-01-2015, 18:23    Odpowiedz z cytatem

A co te osoby mają wspólnego z prowadzeniem ruchu pociągów ( głównie manewrów) ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mietekzuqwertyl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2013

PostWysłany: 05-01-2015, 18:28    Odpowiedz z cytatem

No jak był hamulcowy to kierownik pociągu nie biegał po torach? Nie wiem, nie znam się, tego złego PRLu nie pamiętam bo za młody jestem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 06-01-2015, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Kuriozalny przykład: linia Kraków - Zakopane. Trzy zmiany czoła to 30 minut dla pociągów regio. By zyskać 30 minut poprawy czasu jazdy potrzeba... 3 miliardów włożonych w remonty infrastruktury.
Odcinek do Wadowic to dwie zmiany czoła... 20 minut. Gdyby zmiana trwała 2 minuty a nie 10, to odzyskane 16 minut byłoby jak dodanie przypraw do rosołu - w końcu ktoś miałby ochotę korzystać z pociągu na tej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Gacek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Kwi 2007

PostWysłany: 06-01-2015, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Już Biega robił zmiany kierunku na 3 minutach i rozkład się zawalił. A co do 2 minut na zmianę czoła to nawet próby nie zrobisz w tym czasie.

_________________
BETON IC
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 06-01-2015, 14:15    Odpowiedz z cytatem

A raz nawet mu "wyszło" , że do Kościana pojechał ezt a wrócił składem !
Zresztą o "fachowości" tego pana świadczy pierwszy rozkład KŚl. rzeczywiście rozkład był i to totalny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 06-01-2015, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Gacek napisał/a:
Już Biega robił zmiany kierunku na 3 minutach i rozkład się zawalił. A co do 2 minut na zmianę czoła to nawet próby nie zrobisz w tym czasie.
Proponuje "probe" na kazdej stacji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 07-01-2015, 13:09    Odpowiedz z cytatem

@rail_user
Są warunki techniczne stacji. Jeżeli tam pisze, że czas na zmianę czoła to 6 minut, a trwa to 20, to czyja jest wina ? Rozkładowca czy dyżurnego ?
Ja byłem świadkiem zmiany w 7 minut w Katowicach. Da się ? Da !!
Nikogo nie bronię - patrzę obiektywnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 07-01-2015, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Jak chcą, to zmianę czoła łącznie ze zmianą obsady robią w granicach 6-7 minut. Zaobserwowałem to przy spóźnionych składach relacji Poznań-Leszno. Ale tu pewnie chodzi o to, że drużyna obejmująca ma własny interes czasowy w tym, żeby szybko skład przejąć i ruszyć w trasę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 07-01-2015, 14:54    Odpowiedz z cytatem

Tu już ktos wspominał Poznań i zmianę kierunku. No to prxeśledzić r.j. dla pociagów zmieniających kierunek jazdy - głównie Szczecin - Kutno/Warszawa. Czy 'wielogrupowe" pociagi .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Wrz 2012

PostWysłany: 07-01-2015, 15:25    Odpowiedz z cytatem

CottonwoodEN71 napisał/a:
Kuriozalny przykład: linia Kraków - Zakopane. Trzy zmiany czoła to 30 minut dla pociągów regio. By zyskać 30 minut poprawy czasu jazdy potrzeba... 3 miliardów włożonych w remonty infrastruktury.

Swego czasu luxtorpeda na zmianę czoła potrzebowała praktycznie tyle czasu ile zajmuje wymiana podróźnych. To samo było z pociągiem pospiesznym Kasprowy w latach 90-tych (EN71, 2 godz. 40 min. od Krakowa Głównego do Zakopanego. I co - dało się? Ale pociąg był chyba zbyt szybki i dogodny - musiał zostać zlikwidowany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl