Mam pytanie tak nieco z innej beczki. Czy Szczecin Koszalin i Słupsk są obszarowo w zakładzie Zachodnim IC ,zdaje się że Szczecin tak czy już w północnym ?
Mój znajomy bardzo chciałby kandydować na stanowisko kasjera biletowego w PKP IC w Zachodnim Zakładzie PKP IC i prosił mnie abym w miarę możliwości dowiedział się, jakich mniej więcej zarobków może się spodziewać. Dodam, że nie pracował nigdy na kolei, aczkolwiek ma już kilkunastoletni staż pracy, która związana jest z obsługą klienta.
Czy ma ktoś jakieś dane na temat średnich zarobków kasjerów biletowych w PKP IC i mógłby się podzielić?
Chciałbym zapytać o zarobki maszynisty ponieważ jest to bardzo ważna kwestia jakby na to nie patrzeć. Oczywiście zarobki to nie wszystko i nie patrze tylko przez pryzmat tego.
Uściślając temat chciałbym zapytać jak wyglądają zarobki w PKP Intercity w kilku przypadkach, a mianowicie:
1. Jak się kształtują zarobki podczas odbywania szkolenia ( kurs na licencję i potem szkolenie docelowe ok. 1,5 roczne)
2. Jak się obecnie kształtują zarobki po kursie podczas 3 letniej lojalki
3. Jak się kształtują zarobki w późniejszym okresie po ukończeniu 3 letniej lojalki
Przy podawaniu kwot proszę piszcie tylko, czy są to zarobki netto czy brutto.
Pisze z taką prośbą, ponieważ temat zarobków jako mechanik jest tematem rzeka i ciężko tu na to spojrzeć obiektywnie i wyciągnąć wnioski.
Przypomnę, że pytam o wynagrodzenia w PKP Intercity na stanowisku mechanik czy inaczej zwanych przez innych maszynista.
Ja ze swojej strony mogę tylko napisać na przykładzie mojego kolegi, że w PKP Intercity w woj. pomorskim przy ponad 30 letnim stażu zarobił w ostatnim miesiącu (grudzień) 4300zł wliczając wszystkie dodatki i bonusy, bez nadgodzin.
Oczywiście nie łudzę się, że tyle zarobię po ewentualnym zostaniu maszynistą dlatego pytam jakie są realia finansowe młodego maszynisty, na co można liczyć w PKP Intercity?>
Cytat:
Miarodajna jest płaca brutto i takową zawsze należy podawać. To co pracownik dostaje na swoje konto nie zawsze jest płacą netto, gdyż wynagrodzenie może być pomniejszone o składkę związkową, ratę pożyczki z ZFŚS, podatek od pozapłacowych bonusów pracowniczych, zajęcia komornicze itp.
Ok, racja. Jakby co piszcie kwoty brutto, ewentualnie jak ktoś pisze zarobki netto to niech to będą takie obiektywne netto bez wliczonych i odjętych dodatkowych podatków, zajęć komorniczych czy pożyczek, bo to wtedy tylko zaniży sumę.
Ostatnio zmieniony przez Cezary01 dnia 04-02-2015, 21:54, w całości zmieniany 2 razy
Napiszę tylko, że kwoty najlepiej aby podawać w kwotach netto czyli takich co otrzymamy na rękę i również po uwzględnieniu dodatków aby było to w miarę obiektywne.
Miarodajna jest płaca brutto i takową zawsze należy podawać. To co pracownik dostaje na swoje konto nie zawsze jest płacą netto, gdyż wynagrodzenie może być pomniejszone o składkę związkową, ratę pożyczki z ZFŚS, podatek od pozapłacowych bonusów pracowniczych, zajęcia komornicze itp.
_________________ "Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
1. Jak się kształtują zarobki podczas odbywania szkolenia ( kurs na licencję i potem szkolenie docelowe ok. 1,5 roczne)
2. Jak się obecnie kształtują zarobki po kursie podczas 3 letniej lojalki
3. Jak się kształtują zarobki w późniejszym okresie po ukończeniu 3 letniej lojalki
Pytasz o rzeczy na które częściowo odp. już tu są. Każde wynagrodzenie zależy od tego jakie miało się w ciągu miesiąca zmiany i kiedy, więc można tu określić tylko pewien zakres.
1. Minimalna krajowa na początek, zwiększa się to jak zaczynają się jazdy pod nadzorem (dochodzą dodatki za niedziele, nocki, ryczałt za wyjazdy, niebezpieczne i szkodliwe) pewnie 1600-1800 na rękę
Punkt 2. i 3. tak samo - nie ma żadnych różnic. Wynagrodzenie zależy od tego co będziesz robił. Jak Ci ułożą z góry na dól odgradzanie i deptanki to dostaniesz w okolicach 2600, jak będzie więcej jeżdżenia to w okolice 3500 się zbliżyć można, a jak się zrobi trochę nadgodzin i miało się dobre zmiany to i 4500 wyciągniesz. A jak pojeździsz gdzies dużo zmian z szybkimi kilometrami i walniesz nadgodzinki to pewnie z 5000 da rade wyciagnac.
Co do nadgodzin to jest małe zastrzeżenie - nie opłaca Ci się robić ich więcej niż 24 w każdym miesiącu - po prostu potem podatek rośnie wykładniczo i przeżera to co zarobiłeś. Dwa musisz mieć kumatego Dyspozytora aby wyjście w nadgodzinach Ci się opłacało ( wyjście w tzw. DW5 i to jeszcze w niedziele )
A jeśli są tzw. "szwagry" to raczej Ci tak nie ułożą.
Ocelot są różne teorie co do tych godzin. Jedni mówią 24 inni 30 a jeszcze inni 32 godziny. Wszystkiego Ci nie zabiorą więc tak czy siak coś tam zarobisz. I chyba chodziło Tobie o DWŚ a nie o DW5?
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie. Chodziło mi o DW5 - wiadomo że w ten dzień jest zakaz zatrudniania i to kodeksowy ale da się załapać. Co do nadgodzin to tylko prosta matematyka podatkowa - nie opłaca się ich robić więcej niż załóżmy te max 32 w miesiącu ( co zależy od wysokości pobieranej wypłaty - im więcej się zarabia tym mniej nadgodzin opłaca się robić ) bo po przekroczeniu określonego progu podatkowego właśnie ten podatek "zjada" nam to co zarobiliśmy i to dość mocno. Niestety nie mam przykładowego wyliczenia jak się to ma w rzeczywistości - ustala się samemu niestety.
Przykładowo : pomocnikowi opłaca się zrobić 32 nadgodziny, natomiast maszyniście z długim stażem już nie ( bo w jego przypadku wystarczą np 24 h ) lub za jakie dni wolne z grafiku udziela nam się nadgodzin czyli rosnąco : puste< DWŚ < DW5.
W DW5 i DWŚ nie wolno planować służby natomiast w pewnych okolicznościach można takie wykroczenie popełnić zatrudniajac pracownika w DW5. Zatrudniać w DWŚ można, jednak wiadomo- każdy dyspozytor się trzy razy zastanowi czy dało się zatrudnić kogo innego bez DWŚ czy DW5. Teraz bardzo zwraca się na to uwagę i są liczne kontrole praktycznie z każdej strony.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum