Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 125, 126, 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 01-10-2014, 21:17    Odpowiedz z cytatem

MK napisał/a:
Postawiono zarzuty wyłącznie dyżurnym ruchu. Ktoś tu obiecywał, że w takiej sytuacji zostaną ujawnione materiały dotyczące wyżej postawionych osób winnych całej sytuacji.


A co ? Mają zarzuty postawić zmarłym mechanikom ? Albo ich rodzinom ? Wybacz "stalinizm" umarl kilkadziesiąt la temu.
Jak ktoś napisał wyżej proroka interesuja fakty w opracowaniu biegłych. A ze zdarza się że niektórzy z biegłych ni są "wysokich lotów"?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 01-10-2014, 21:18    Odpowiedz z cytatem

blakop napisał/a:
Powiedz - dlaczego w tamtym feralnym dniu nie skorzystano po prostu z radia?? Czemu żaden z maszynistów nie utwierdził się, że jedzie dobrze, dlaczego tak, a nie inaczej itd...? Czy nie było technicznej możliwości, czy po prostu "nie przyjęło się tak robić"??


Dlaczego wtedy nie skorzystano ? Widzisz, tego nie wie nikt ...

Od tej tragedii wiele się zmieniło. Wprowadzono pewne zasady. Dziś gdy masz jechać innym torem niż ten, który wyznaczony jest w służbowym rozkładzie jazdy (ten który masz na pokładzie), odpowiednio wcześniej wywołuje cię dyżurny właściwego posterunku ruchu i bardzo dokładnie informuje o tym że dalej pojedziesz inaczej np. torem innej linii lub torem przeciwnym do zasadniczego. Taki wyjazd odbywa się na określonych zasadach i muszą być one bezwzględnie spełnione i od strony dyżurnego i od strony maszynisty. Dużo się o tym mówi na pouczeniach okresowych, instruktorzy także nas uczulają aby nie bać się używać radia nawet wtedy, kiedy dyżurny nas nie informuje (np. w Zawierciu, oni nie są skorzy do rozmowy z nami nawet dla zwykłego potwierdzenia łączności, gdy zmieniamy kanał radiowy i wjeżdżamy w ich posterunek), przy każdym odstępstwie "ruchowym" mamy być informowani, mamy pytać gdy są wątpliwości. Uczy się nas, że ISDR ma być naszym partnerem ... i najczęściej to dobrze działa. Oni też są szkoleni. Jeżdżę od czasu do czasu przez Starzyny - za każdym razem widzę dyżurnego jak z góry z nastawni obserwuje drogę przebiegu, tak samo w Sprowie, zawsze najczęściej Pani Dyżurna wychodzi z tego szarego kontenera, aby upewnić się, że pociąg pojechał tak jak trzeba. Podobnie jest na wielu innych posterunkach ruchu. Ci ludzie jak my, równie często pracują w wielkim stresie i chaosie jaki jeszcze potęgują te ciągłe modernizacje. Jeśli ktoś jeździ przez modernizowaną 1, czy podmiejską 447 do Grodziska Maz. ten wie o czym mowa ...
Moim zdaniem "dziś" taka sytuacja z całą pewnością nie miałaby miejsca.

[ Dodano: 01-10-2014, 22:38 ]
rail_user napisał/a:
A ze zdarza się że niektórzy z biegłych ni są "wysokich lotów"?


... dobrze powiedziałeś

To taki przykład z naszego branżowego pisma, gdzie ci biegli "wysokich lotów" ukierunkowali prokuraturę do stwierdzenia takiej bzdury:

Cytat:
Według opinii specjalistów z zakresu kolejnictwa zawinili nie tylko dyżurni ruchu, lecz także maszyniści obu pociągów, którzy zginęli w katastrofie. Pociąg Warszawa-Kraków na krótko przed katastrofą jechał 100 km/h i 400 metrów przed zderzeniem rozpoczął manewr hamowania. W chwili zderzenia jego prędkość wynosiła 40 km/h. Skład relacji Przemyśl-Warszawa jechał 98 km/h i w ogóle nie zaczął hamować.


Ten kto nie ma nawet ogólnego pojęcia w temacie po takim przekazie zrozumie jedno: jeden i drugi maszynista to samobójcy i pędzili na złamanie karku z ludźmi 100 km/h, nawet nie próbowali hamować Twisted Evil Żałosne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 02-10-2014, 16:56    Odpowiedz z cytatem

Szystko prawda. Le to są tylko półśrodki tzw. "dupochrony". Bo za dużo kasy na poprawe srk nie ma, a coś trzeba było wymyśleć i zrobić.
A teraz weźmy sobie lcs o dlugości kilkudziesięciu km ( lub na węźle). Czasami dyż. ruchu ma kilkanaście pociągow 'w zarzadzaniu". Niech tylko 2-3 jada przeciwnym do zasadniczego ( np. wyprzedzajac wolniejsze}. I co wtedy ? O tym "mądre głowy" nie pomyślały. Ale najważniejsze, że jest zarządzenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 02-10-2014, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Moim zdaniem "dziś" taka sytuacja z całą pewnością nie miałaby miejsca.


Po każdej katastrofie tak się mówi aż do następnej.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-12-2014, 15:00    Odpowiedz z cytatem

Katastrofa pod Szczekocinami. Akt oskarżenia wobec dwojga dyżurnych ruchu.

Dyżurni ruchu Andrzej N. i Jolanta S. staną przed sądem za nieumyślne spowodowanie katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. W wyniku czołowego zderzenia pociągów zginęło 16 osób, a ok. 100 odniosło obrażenia. Prokuratura Okręgowa w Częstochowie przesłała do sądu akt oskarżenia. Sprawa liczy 122 tomy akt.

Więcej:
http://wyborcza.pl/1,75478,17074281,Akt_oskarzenia_ws__katastrofy_kolejowej_pod_Szczekocinami.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-12-2014, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Częstochowska prokuratura przesłała do sądu akt oskarżenia ws. katastrofy pod Szczekocinami, do której doszło w marcu 2012 r. Oskarżeni – dyżurni ruchu – nie przyznają się do winy.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/54948/jest_akt_oskarzenia_ws_katastrofy_kolejowej_pod_szczekocinami_aktualizacja.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 02-03-2015, 08:25    Odpowiedz z cytatem

Uroczystości 3. rocznicy katastrofy kolejowej pod Szczekocinami:

http://wiadomosci.onet.pl/slask/uroczystosci-3-rocznicy-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami/rsf2m

http://wiadomosci.radiozet.pl/var/ezflow_site/storage/images/media/images/pomnik-ofiar-katastrofy-pod-szczekocinami/4297662-1-pol-PL/Pomnik-ofiar-katastrofy-pod-Szczekocinami_lightbox_full.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 02-03-2015, 15:23    Odpowiedz z cytatem

Ku pamięci ofiar katastrofy.


_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2015, 20:58    Odpowiedz z cytatem

Trzy lata po Szczekocinach. „Wraca szczęk gniecionej stali, zapach krwi”.

„Wystarczy jakieś skojarzenie, choćby mężczyzna, który zachowuje się jak tamten z przedziału, wzór bluzki podobny do tego u współpasażerki i wraca do mnie szczęk gniecionej stali, zapach krwi” – mówi w rozmowie z „Dziennikiem Polskim” Magdalena Sipowicz ze Skawiny, jedna z najciężej poszkodowanych osób w katastrofie kolejowej pod Szczekocinami. Życie straciło wtedy 16 pasażerów z dwóch pociągów, a ponad 150 zostało rannych.

Czytaj dalej:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-trzy-lata-po-szczekocinach-wraca-szczek-gniecionej-stali-zap,nId,1681240

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 03-03-2015, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Dziś 3. rocznica katastrofy pod Szczekocinami.

3 marca mijają trzy lata od katastrofy kolejowej pod Szczekocinami. W wyniku zderzenia pociągów śmierć poniosło 16 osób, 157 odniosło obrażenia. Uroczystości rocznicowe odbyły się w minioną niedzielę.

Więcej:
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/23422/Dzis-3-rocznica-katastrofy-pod-Szczekocinami.html

http://www.rynek-kolejowy.pl/56059/3_rocznica_katastrofy_w_szczekocinach_przypominamy_jak_do_niej_doszlo.html


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 28-05-2015, 12:46    Odpowiedz z cytatem

Prezes UTK podał przyczyny katastrofy pod Szczekocinami.

Po ponad trzech latach od zderzenia pociągów na linii 64 pod Szczekocinami prezes Urzędu Transportu Kolejowego sprecyzował naruszenia przepisów, które przyczyniły się do jednej z największych katastrof kolejowych w Polsce.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24482/Prezes-UTK-podal-przyczyny-katastrofy-pod-Szczekocinami.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkonst Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Mar 2013
Skąd: Poznań

PostWysłany: 09-06-2015, 08:07    Odpowiedz z cytatem

Rusza proces ws. katastrofy pod Szczekocinami:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Rusza-proces-ws-katastrofy-pod-Szczekocinami,wid,17614612,wiadomosc.html?ticaid=115039

_________________
Pozdrawiam mkonst
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 11-06-2015, 12:25    Odpowiedz z cytatem

Nie ruszył proces ws. katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.

Przed częstochowskim sądem nie udało się we wtorek odczytać aktu oskarżenia w procesie dotyczącym katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, gdzie w 2012 r. w wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 odniosło obrażenia.

Przyczyną odroczenia rozprawy była nieobecność jednego z oskarżonych, dyżurnego ruchu Andrzeja N. Okazało się, że kilka dni temu trafił na leczenie do szpitala psychiatrycznego w Lublińcu. Biegli mają wypowiedzieć się, czy jest w stanie brać udział w procesie. W sądzie stawiła się we wtorek druga oskarżona Jolanta S.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/nie-ruszyl-proces-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinaminie-ruszyl-proces-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami,251761_1_0_0.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-07-2015, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Ruszył proces ws. katastrofy kolejowej pod Szczekocinami.

Przed Sądem Okręgowym w Częstochowie rozpoczął się we wtorek proces ws. katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, gdzie w 2012 r. w wyniku czołowego zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a ponad 150 odniosło obrażenia. Wcześniej sąd zdecydował, że proces będzie niejawny.

Prokuratura Okręgowa w Częstochowie oskarżyła w tej sprawie dyżurnych ruchu Andrzeja N. i Jolantę S., którzy pełnili służbę w posterunkach kolejowych Starzyny i Sprowa i według prokuratury doprowadzili do zderzenia pociągów, kierując je na ten sam tor. Za nieumyślne sprowadzenie katastrofy w ruchu lądowym może im grozić kara do ośmiu lat więzienia.

Więcej:
http://transport-kolejowy.wnp.pl/ruszyl-proces-ws-katastrofy-kolejowej-pod-szczekocinami,253573_1_0_0.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 08-07-2015, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Proces dwójki dyżurnych ruchu, oskarżonych o przyczynienie się do katastrofy kolejowej pod Szczekocinami, będzie odbywał się przy drzwiach zamkniętych. Zdecydował o tym Sąd Okręgowy w Częstochowie, przed którym stanęli Andrzej N. i Jolanta S.

Więcej:
http://nakolei.pl/component/k2/item/5435-utajniony-proces

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 126 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 125, 126, 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl