Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 99, 100, 101  Następny
Zagadki kolejowe
Autor Wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 03-03-2015, 21:09    Odpowiedz z cytatem

- Carze mamy budować jak w Europie?
- Nie o h.... większe.



A druga opcja aby nie można było szybko transportować wojska na wschód z zachodu.

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fiaa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2009
Skąd: Powodowo

PostWysłany: 04-03-2015, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, że chodziło o dowcip. Przytoczę kanoniczną wersję dowcipu, bo mi się podoba. ;-)

"Otóż przyszli kiedyś do batiuszki cara urzędnicy, powiedzieli, że będą pociąg budować i zapytali, jakie tory mają kłaść. "U nas wszystko większe niż w reszcie świata, to i może tory szersze?" - zaproponowali. "Na ch…... mamy szersze budować…" - zdziwił się car. Urzędnicy uznali to za rozkaz i zbudowali tory "na ch...… szersze". A że, jak to urzędnicy, tego akurat nie mieli większego niż reszta świata, to zbudowali tory szersze o niecałych 10 centymetrów."

Zadajesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 05-03-2015, 19:36    Odpowiedz z cytatem

No dobra jak tak to zagadka podobna, dlaczego rozstaw torów w Ameryce jak i u nas wynosi 1435. Od czego to dokładnie zależy / zależało.

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 05-03-2015, 20:17    Odpowiedz z cytatem

Pierwotnie każda kompania kolejowa w USA używała swojego rozstawu. W trakcie wojny secesyjnej rząd centralny zauważył żę sprawia to duże trudności przy transporcie strategicznym i w 1863 roku "wymusił" ujednolicenie rozstawu aby w razie czego łatwo można było przenosić wagony między torami rożnych kompanii oraz nakazał budowę linii transkontynetalnych w tym rozstawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 05-03-2015, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Rozstaw 1435mm to zasługa anglika, Georga Stephensona, który był konstruktorem pierwszej lokomotywy i pionierem budowy dróg żelaznych. Według niego taki rozstaw kół miały rzymskie kwadrygi, dwukołowe wozy ciągnięte przez cztery konie.

Stany Zjednoczone to dawna kolonia Wielkiej Brytanii. Amerykanie czerpali z doświadczeń i wiedzy swoich Brytyjskich przodków.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Droznik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Koszałkowo

PostWysłany: 06-03-2015, 09:22    Odpowiedz z cytatem

Voyager1231 jesteś najbliżej odpowiedzi bo chodziło mi o konie z starożytnym Rzymie a dokładniej ich zady, bo obecny rozstaw szyn wynosi tyle ile wynoszą 2 końskie zady.

Zadajesz a zainteresowanych dlaczego tak odsyłam do poszukania.

_________________
Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 07-03-2015, 22:22    Odpowiedz z cytatem

Na stacji Wrocław Świebodzki, przy zlikwidowanej nastawni WŚ1 znajduje się ciekawy typ rozjazdu. Jaką ma nazwę oraz co jest w nim takiego wyjątkowego?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-03-2015, 23:22   

Rozjazd krzyżowy podwójny systemu Baeselera

[ Dodano: 07-03-2015, 23:23 ]
Cytat: pozwalał na jazdę na bok z większą prędkością niż zwykły (dzięki większemu promieniowi łuku zwrotnego przy tej samej długości rozjazdu)
Powrót do góry

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 07-03-2015, 23:45    Odpowiedz z cytatem

W odróżnieniu od pozostałych rozjazdów krzyżowych, łuki szyn stykają się zewnętrznie w obrębie środkowego czworoboku.

To było za łatwe Smile Zadajesz.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LoloPendolo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-03-2015, 10:23   

Oddaje kolejkę Smile
Powrót do góry

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 08-03-2015, 11:42    Odpowiedz z cytatem

To znów ja wezmę. I będzie raczej prosto Smile

Jedna seria powojennych parowozów mimo iż oznaczona jako towarowe, były używane głównie do prowadzenia pociągów pasażerskich, zwłaszcza w górach. O jaki parowóz chodzi?

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 08-03-2015, 11:54    Odpowiedz z cytatem

TKt48, nie wiem czy głównie ale na pewno często.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 08-03-2015, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Na pewno częściej się spotkało go z pasażerskim niż towarowym.

khamul, zadajesz Smile

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 08-03-2015, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Tym razem pójdziemy w kategorię nowoczesnego KDP
która linia kolejowa ma najwższą prędkość handlową, jaką ma długość i ile ta prędkość wynosi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 09-03-2015, 12:54    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Polskę, jest to linia kolejowa nr 4 Grodzisk Mazowiecki - Zawiercie, długości 223,859 km. Prędkość handlowa wynosi 200 km/h, choć nie jestem pewien, czy na całej długości.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 55 z 101 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 54, 55, 56 ... 99, 100, 101  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl