Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Piorunujące wrażenia z Pendolino
Autor Wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 19-03-2015, 09:22    Odpowiedz z cytatem

W zwykłych EIC w ogóle jeszcze jakiś "poczęstunek" poza napojem jest? Jechałem w poniedziałek BWE to jedyne co dostałem to herbatę. Chociaż swoją drogą to może i lepiej, bo te "przekąski" to zwykła kompromitacja była.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 22-03-2015, 15:44    Odpowiedz z cytatem

Artykuł jest zwyczajnie subiektywny, dokładnie tak samo subiektywny jak dziennikarza, który pracuje u Michnika, z tą tylko różnicą że ten będzie pisał o samych pozytywach i ku chwale władzy Razz

A zatem (też piszę subiektywnie) może już pora spojrzeć na całą kwestię nieco szerzej, a nie tylko przez czubek własnego nosa, własnych preferencji, własnej wygody i egoizmu. Może już pora ocknąć się i pomyśleć, że w tym pociągu jadą też inni, którzy tak samo płacą za przejazd, którzy równie subiektywnie jak wy mają zupełnie inne wyobrażenie. Kolej to cały czas transport publiczny i zbiorowy - a to oznacza, że w tym środku komunikacji nie jesteś sam. Dla 99% podróżnych oferowane warunki przejazdu są w pełni akceptowalne, skoro wybierają ten właśnie rodzaj komunikacji i płacą za bilet (niekoniecznie promocyjny). Koleją podróżują nie tylko młodzi butni i roszczeniowi ludzie, dla których 2,5h bez netu i FB to dramat, dla których symboliczny poczęstunek małą kawą i batonikiem to kpina ...
Normalny pasażer jest w stanie zrozumieć, że podróż zajmować będzie przedział czasu jaki w ofercie podaje przewoźnik. Pociągi EIP jeżdżą bardzo punktualnie, oferowane czasy przejazdu są zdecydowanie najatrakcyjniejsze, które są nieosiągalne dla innych środków transportu z własnym samochodem włącznie. Normalny pasażer jest w stanie zrozumieć powtarzające się na pokładzie komunikaty tam gdzie zatrzymuje się planowo pociąg, ponieważ wiąże się to z faktem, że na pokład wsiadają nowi podróżni - dla których być może jest to bardzo istotna informacja. Dokładnie tak samo z powtarzającą się ofertą wagonu restauracyjnego ... Dla podróżnego, który przez dwa miesiące śledził serwis przewoźnika, aby kupić bilet za 49 zł darmowy poczęstunek jest "wisienką na torcie", dla innego podróżnego, który bilet kupił "wczoraj" darmowy poczęstunek jest nieistotny, gdy tylko się rozlokuje skorzysta z okazji i poprosi kelnera, aby mu przyniósł obiad i coś do picia.
Tak więc "subiektywnie" nie ma co uogólniać Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-03-2015, 16:16    Odpowiedz z cytatem

buballo, osobiste wrażenia z natury rzeczy są subiektywne. Nie istnieje coś takiego jak "wrażenie obiektywne". Rzecz jasna dziennikarz powinien być obiektywny przekazując informację, ale przytoczony artykuł z portalu wPolityce.pl to nie informacja tylko opinia czytelnika a nie zawodowego dziennikarza. Zresztą dziennikarz też może opisać własne SUBIEKTYWNE wrażenia, bo tak samo jest pasażerem jak każdy z nas. Inna kwestia to kto tego dziennikarza opłaca i na czyje zlecenie pluje jadem, dlatego najbardziej wiarygodni i obiektywni są zwykli pasażerowie, bo większość dziennikarzy to PRESStytutki.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 22-03-2015, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Victoria napisał/a:
Zresztą dziennikarz też może opisać własne SUBIEKTYWNE wrażenia, bo tak samo jest pasażerem jak każdy z nas. Inna kwestia to kto tego dziennikarza opłaca i na czyje zlecenie pluje jadem, dlatego najbardziej wiarygodni i obiektywni są zwykli pasażerowie, bo większość dziennikarzy to PRESStytutki.

Nie wiadomo, czy ten "pasażer", który pisze do gazety to nie wytwór dziennikarskiej wyobraźni na potrzeby artykułu i zwiększenia odwiedzin na stronie serwisu Wink

Swoją drogą Wy jako starzy użytkownicy forum kolejowego dobrze wiecie jakie są obecnie realia polskiej kolei. Po latach zastoju i stagnacji coś wreszcie zaczyna się dziać i to powinno nas cieszyć. Projekt pendolino jest cały czas szlifowany, naprawdę dużo zaczyna się dziać i trzeba dać kolejarzom na to szanse, nie chodzi tu nawet o samo wi-fi lecz o coś więcej.
Moim zdaniem priorytet powinna stanowić tzw. powtarzalność oferty, w tym sensie że dany pociąg EIP kursuje w odpowiednich relacjach, odpowiednich godzinach doby, gdzie potrzeby przewozowe są największe i w czasie jaki jest przewidziany w ofercie. Dopiero potem cała reszta Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 22-03-2015, 21:38    Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak można być zadowolonym jazdą pendolino. Na swoim przykładzie wymienię pare rzeczy które sprawiają że jest to dla mnie pociąg mniej komfortowy niż zwykły IC/EIC/TLK z przedziałami "szóstkami",mianowicie:
1.ciasnota jak w autobusie - ludzie włażą na siebie wymijając się w przejściu;
2.niewygodne,paskudnego koloru siedzenia,dość twarde, i wąskie jak dla Japończyków co najmniej. Siedzenie obok siebie 4 osób to jest porażka - ciasno i niewygodnie;
3.klaustrofobicznie małe WC.
4.Chory układ siedzen 2+2. Prawdziwe czeskie pendolino z WYCHYŁEM ma układ komfortowy: 2+1.
5. Stojący WARS. Na takie kuriozum wpaść mógł tylko jakiś mędrzec z PICu. Stojące premium jednym słowem..

Jak taki pojazd można nazwać PREMIUM? kpina i śmiech na sali.. Śmiech

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2015, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Dlaczego polskie Pendolino nie jest premium? Bo nie ma tego co ma czeski LEO Express. Jedyne co wskazuje na premium w EIC Premium to cena biletu!

http://www.le.cz/cms/114-nase-vlaky.html

Beton PKP IC nawet nie potrafi zareklamować tego swojego premium. Przeznaczyli aż 10 mln zł na cztery badziewne reklamy, które do Pendolino wcale nie zachęcają. Te reklamy są po prostu głupie!



A tak reklamuje się prywatny czeski przewoźnik, który chciał jeździć w Polsce lecz zrobiono wszystko, żeby go do nas nie wpuścić. W reklamie wystąpił prezes LEO Express i jego podwładni, a nie podrzędni aktorzy.


_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 22-03-2015, 22:07    Odpowiedz z cytatem

@Desiro2
Mi tam w ED250 wygodnie Wink kwesita lotniczego układu (ale o guscie rozmawiac nie bedziemy), 2+1 byłoby lepsze ale źle nie jest. Dopoki zasuwam na Superpromo jest naprawde warte ceny.
a sam TILT to chyba kazdy kto sie troche interesuje wie czemu go nie ma i na ile czesi wykorzystują swój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011

PostWysłany: 22-03-2015, 22:57    Odpowiedz z cytatem

co do tilta, to nie bądź rzecznikiem PICu i nie powielaj bzdur plecionych przez niedo-rzeczniczki. Mało to w Polsce linii krętych?? Linia Działdowo-Malbork to może od linijki prosta jest ?? Śmiech
jesli Ci wygodnie w non-pendolino biedawersji for PL, to gratuluję,mnie niezbyt... weź pod uwagę ze superpromo wieczne nie będzie, i nie jest zawsze na te kursy które chciałoby się wybrać, o braku elastycznosci nie wspominając ani o braku możliwości jazdy wczesniej/dalej pociągiem IC/TLK czyli brak biletu łączonego EIC Pendolino+TLK (kolejne PICowskie niedasie)..

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 22-03-2015, 23:11    Odpowiedz z cytatem

Co maja zakrety na liniach kolejowych do nieobecnosci TILTu nie liczac tego ze niedorzecznicy o tym mowia? Czuje sie urazony tym ze uznales ze to mam na mysli, pisalem o interesowaniu sie tematem nie bez powodu. Brakiem TILTu ustawiono przetarg pod Alstom. A moze odwrotnie Wink, chodzilo o to zeby nie wylaczal innych producentow sama specyfikacja.
Brak DSS to porazka, tak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 23-03-2015, 00:29    Odpowiedz z cytatem

A jutro Polski Bus Kraków-Warszawa za piątkę...
Względem szczekaczki - można zabrać swoje słuchawki i się wyłączyć. Względem foteli: w Polskim Busie też są po 4.
Względem bezpieczeństwa: w Polskim Busie są pasy a w Pendolino nie ma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-03-2015, 12:14   

Bubballo obiektywnie to jakby Pendolino było tylko komercyjnym pociągiem prywatnej firmy, nie dotowanej z budżetu państwa, to szczerze mi to zwisa. Twisted Evil
Jednakże odcina się mnóstwo miast, likwiduje się TLK-i , nie potrafią stworzyć programu lojalnościowego sic!!
Wszystko za państwowe pieniądze z dotacji i z UE .... Pendolino z Katowic do Warszawy wozi po 30-40 osób....\

Tak mam prawo miec postawe rozszczeniowa, jeśli za pieniądze z budzetu państwa nie tworzy się nowych połączeń, dostępnych dla większości normalnych ludzi.... tylko kupuje się zabawki w stylu EIP......wożące muchy i powietrze.... a zwykłe pociągi mają rozkłady i czasy przejazdu skandaliczne...(n
Najpierw niech normalny Kowalski w miarę szybko dojedzie pociągiem do większości miast(Economy class)...
potem jak wszędzie będzie 160 km/h(na większości głownych magistrali ).... można kupować takie zabawki...
Powrót do góry

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 23-03-2015, 12:54    Odpowiedz z cytatem

30 osob w pierwszej klasie jak ja jade;)
Co do reszty ciezko sie nie zgodzic, chociaz uwazam ze wprowadzanie Pendo jest w dobrym momencie. Siatka z Vmax130/160 jest prawie gotowa, sklady dlakategorii IC w drodze.
Opoznienia w modernizacji byly moze do przewidzenia 4 lata temu, ale nie byly pewne, a linia katowice-krakow to kwestia tajnego aneksu za ktory ktos powinien siedziec.

Co innego sposob wprowadzania, marketing marki i DSS, to jest żal.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-03-2015, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Tomek-Gliwice napisał/a:
Tak mam prawo miec postawe rozszczeniowa, jeśli za pieniądze z budzetu państwa nie tworzy się nowych połączeń, dostępnych dla większości normalnych ludzi....

To nie są pieniądze budżetu państwa, bo państwo nie ma swoich pieniędzy. To są nasze podatki, które rząd wydziera z nas pod przymusem. Tak więc to nie państwo finansuje połączenia kolejowe, tylko my - podatnicy! Rząd, który zawiaduje budżetem państwa, jest tylko pośrednikiem, który z tego pośrednictwa świetnie sobie żyje naszym kosztem.

Na Pendolino zrzucają się wszyscy, bez wyjątku. Także bezrobotni i żebracy - oni przecież płacą VAT i akcyzę (ukryte w cenach) podczas każdych zakupów towarów i usług. W związku z tym każdy ma prawo krytykować Pendolino. Od cmokania jest rząd, prorządowe media, kolejarze z PKP Intercity i mikole zaczadzeni picnią tudzież samym Pendolinem. Reszta z nas nie ma żadnego interesu w tym, aby projekt Pendolino chwalić, jeśli na żadną pochwałę nie zasługuje. Bo co tu chwalić? Kilka lepszych EZT-ów, za które zapłaciliśmy jak za promy kosmiczne, które nie mają po czym jeździć, które wykaszają tańsze alternatywne połączenia (IR i TLK), które są nieosiągalne dla przeciętnego Kowalskiego ze względu na kosmiczne ceny biletów? Tu trzeba płakać, a nie cieszyć się jak głupi do sera!

Dla mnie, jako pasażerki na trasie Warszawa - Kraków, Pendolino niczego dobrego nie wniosło. Za bilet 150 zł nigdy w życiu nie zapłacę, bo nie jestem frajerką. A pociągiem TLK kilka godzin przez Kielce tłuc się nie zamierzam. Na szczęście jest tania alternatywa - Polski Bus i Lux Express, tudzież BlaBlaCar. I myślę, że wielu myśli podobnie...

Reasumując, Pendolino to kolejowy niewypał, który polskiej kolei przynosi więcej szkody niż pożytku:

- gigantyczne zadłużenie PKP Intercity w bankach komercyjnych,
- likwidacja tańszych połączeń kolejowych, konkurencyjnych dla Pendolino,
- masowy odpływ podróżnych do busiarskiej i lotniczej konkurencji.

Polecam: Odpowiedź PKP IC na wojnę cenową? Wydłużamy czas przejazdu

Skazani na Pendolino? PKP układa nowy rozkład jazdy tak, aby szybki pociąg był jedynym rozwiązaniem dla podróżnych

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to


Ostatnio zmieniony przez Victoria dnia 23-03-2015, 17:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 23-03-2015, 17:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
To nie są pieniądze budżetu państwa, bo państwo nie ma swoich pieniędzy. To są nasze podatki, które rząd wydziera z nas pod przymusem. Tak więc to nie państwo finansuje połączenia kolejowe, tylko my - podatnicy! Rząd, który zawiaduje budżetem państwa, jest tylko pośrednikiem, który z tego pośrednictwa świetnie sobie żyje naszym kosztem.

To są pieniądze z budżętu państwa, z definicji. Z całą resztą się zgadzam, jako podatnicy jesteśmy częścią państwa i to my cały ten cyrk finansujemy.
Co do wydawania pieniędzy o wiele bardziej cieszy mnie kupowanie nowoczensych składów (z mankamentami, nie powiem) niż żywienie różnego rodzaju darmozjadów,bezrobotnych maszynek do płodzenia dzieci, urzędasów, polityków, utrzymywania partii politycznych czy niezlicoznych zarządów spółek i spółeczek skarbu pańśtwa.
Uzdrawiania tego chorego systemu trzeba szukać u podstaw a nie w 20 pociągach które trafiają w swój rynkowy target (i z mojego subiektywnego punkt widzenia bardzo ułatwiają mi życie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

buballo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sty 2013
Skąd: Kraina Oz

PostWysłany: 23-03-2015, 18:00    Odpowiedz z cytatem

khamul napisał/a:
Uzdrawiania tego chorego systemu trzeba szukać u podstaw a nie w 20 pociągach które trafiają w swój rynkowy target (i z mojego subiektywnego punkt widzenia bardzo ułatwiają mi życie)

khamul jak czytam podobne wypowiedzi jak wyżej, mam wrażenie, że po części piszą tu "wypaczeni" socjaliści, którzy do tego chcą zjeść jabłko i jednocześnie mieć jabłko. Z jednej strony chcą dotowanych (z naszych podatków) połączeń niekiedy zupełnie bez sensu, z drugiej strony oczekują, że narodowy przewoźnik powinien na siebie sam zarabiać, zupełnie bez pomocy publicznej Neutral Przecież to jest nielogiczne i bez sensu. Nie da się tego osiągnąć realizując dotowane (zupełnie niedochodowe) połączenia bez wprowadzenia zupełnie komercyjnych produktów Rolling Eyes

Victoria napisał/a:
Dla mnie, jako pasażerki na trasie Warszawa - Kraków, Pendolino niczego dobrego nie wniosło. Za bilet 150 zł nigdy w życiu nie zapłacę, bo nie jestem frajerką.

Na szczęście nie wszyscy chcą jeździć koleją za symboliczną złotówkę. Tak było w komunizmie. Kolej to nie towarzystwo charytatywne. W normalnej rzeczywistości rynkowej ten kto zamierza kupić jakiś produkt w sklepie, płaci za niego kwotę jaka jest podana. Jeśli ona mu w jakiś sposób nie odpowiada, szuka czegoś innego, tańszego, jakiegoś zamiennika. Ja bym nie nazwał kogoś "frajerem" tylko dla tego, że stać go na towar ekskluzywny i z górnej półki...

Victoria napisał/a:
A pociągiem TLK kilka godzin przez Kielce tłuc się nie zamierzam.

I znowu egoizm i małostkowość ...
TLK do Krakowa przez Kielce nie jeżdżą tylko i wyłącznie pasażerowie do Krakowa. Tych jest niewielka garstka. Z pociągu, który jedzie tą trasą korzystają pasażerowie z Pilawy, Dęblina, Pionek, Radomia, Skarżyska, Kielc, Jędrzejowa i Sędziszowa. Dla nich to połączenie jest szczególnie ważne. Nikt, kto zamierza szybko dostać się do Krakowa, nie korzysta akurat z tego pociągu.

Victoria napisał/a:
Na szczęście jest tania alternatywa - Polski Bus i Lux Express, tudzież BlaBlaCar. I myślę, że wielu myśli podobnie...

No widzisz Laughing
Sama podkreślasz jakie dobrodziejstwa ze sobą niesie gospodarka wolnorynkowa ... Wcale nie jesteś uzależniona ot tak znienawidzonego PICu jak piszesz...
Są jeszcze prywatni przewoźnicy w "busikach" co z Okęcia robią kursy do Krakowa za parę złotówek ...

Victoria napisał/a:
Reasumując, Pendolino to kolejowy niewypał, który polskiej kolei przynosi więcej szkody niż pożytku:

- gigantyczne zadłużenie PKP Intercity w bankach komercyjnych,
- likwidacja tańszych połączeń kolejowych, konkurencyjnych dla Pendolino,
- masowy odpływ podróżnych do busiarskiej i lotniczej konkurencji.

Każdy podmiot, aby inwestować i działać prężnie na rynku bierze jakiś kredyt na rozwój swojej działalności. Żadna to nowość dla tego co liznął odrobinkę prostej ekonomii. Żaden podmiot, który zamierza zarabiać na swojej działalności w wachlarzu swoich produktów nie zostawi takiego, który będzie stanowił "wewnętrzną konkurencję" ograniczającą możliwość zarabiania. Czy klient odejdzie do busiarzy czy tanich linii - jest to kwestia wykreowania i promocji produktu i konstrukcji odpowiedniej oferty Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 6 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl